Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: jäklar vilken video

BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad
    BoscoSyncs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg

För videon är ett större tekniskt mästerverk än musiken och symboliken tillsammans imo.
    Musiksmak är ju inget mer än just musiksmak. Däremot så skulle videon tappa väldigt mycket utan symboliken och inte alls vara lika bra.

trashkaiser
    trashkaiser är uppkopplad nu
    trashkaisers avatar
    Senior
    Fattar inte varför ingen snackar om det tekniska?

Att göra en sån här video är ju ett under av 3D, motiontracking, greenscreen och camera motion-banor i oändlighet. Fan att få ihop detta. Vilket djäkla jobb.

Reagerar någon på att de brinnande bilarna inte spyr ut rök? = 3D animerade... Precis som säkert 80% av det övriga som händer i bakgrunden.

Det här ligger på samma nivå som de fetaste Hollywoodrullarna i teknik imo.

SPOILER ALERT;

Pausa på valfritt ställe så ser man enklare vad som är fejk. När allt rör sig luras ögat, men ser vi det som en stillbild är det lite enklare att se vilka delar som har fejk-skuggor, platt blänk, kantiga konturer etc.
    Det är nog mer compositing i nuke än rena 3dprogram som används antar jag. Ett jäkla pill hursom. Fast gränserna mellan teknikerna är ju rätt flytande numer.

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    Musiksmak är ju inget mer än just musiksmak. Däremot så skulle videon tappa väldigt mycket utan symboliken och inte alls vara lika bra.
    Nja, när jag såg "Hobbit"-filmerna tyckte jag de sög fetpurjo. Men jag satt i salongen och såg dem som en teknisk bonanza av vad man kan göra tekniskt idag. Som en 3D animations-konstutställning.

På samma sätt ser jag denna videon.

Jag förbluffas över hur smooth dom får över kamerarörelserna till bakgrunden och hur man upplever att allt hänger ihop i en tagning. Hur de lyckas förtrolla ögat att inte se skillnad på 3D och riktigt foto för att de växlar och ändrar hela tiden.

Mästerligt.

Symboliken; sorry, couldn't care less...

Citat Ursprungligen postat av trashkaiser Visa inlägg
    Det är nog mer compositing i nuke än rena 3dprogram som används tror jag. Ett jäkla pill hursom.
    Ja, men en shitload av greenscreen och kamera-tracking/banor kan vi ju vara överens om i alla fall...

BoscoSync
    BoscoSyncs avatar
    Senior
    Nja, när jag såg "Hobbit"-filmerna tyckte jag de sög fetpurjo. Men jag satt i salongen och såg dem som en teknisk bonanza av vad man kan göra tekniskt idag. Som en 3D animations-konstutställning.

På samma sätt ser jag denna videon.

Jag förbluffas över hur smooth dom får över kamerarörelserna till bakgrunden och hur man upplever att allt hänger ihop i en tagning. Hur de lyckas förtrolla ögat att inte se skillnad på 3D och riktigt foto för att de växlar och ändrar hela tiden.

Mästerligt.

Symboliken; sorry, couldn't care less...

Ja, men en shitload av greenscreen och kamera-tracking/banor kan vi ju vara överens om i alla fall...
    Där ser man det var symboliken som grep tag mig direkt. Det slog rakt in i själen.

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    Där ser man det var symboliken som grep tag mig direkt. Det slog rakt in i själen.
    Min är borta sedan länge. Jobbar med reklam.

BoscoSync
    BoscoSyncs avatar
    Senior
    Idag upptäckte jag en scen i videon där en man antigen tar livet av sig, eller om han kanske blir han knuffade ner från det övre etaget. Och ingen bryr sig. Man dansar vidare.

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Min är borta sedan länge. Jobbar med reklam.
    Aj, den sved!

Men jag, grymt teknisk video. Precis som Hobbit (som jag trots mitt nörderi har svårt med i stora delar).

Liknande ämnen

1. Skillnaden på S-video och video?
    Av Fredde/pandemonium i forum Övrig hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 20:18
  2. Video! :)
    Av nihad i forum Evenemang
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 16:46

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar