Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 558

Ämne: Behringer klonar TR-808 (RD-8)

  1. #421

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick hem min nyss. Den är i plast! Va fan! Varför har ingen nämnt detta?
    Det är nästan som Behringers låga priser och höga takt i klonandet kräver kompromisser när det gäller material och kvalitetskontroll – vem kunde ha anat det?!

    EDIT: två själar, en tanke…

  2. #422
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Alla 808:or jag någonsin använt var bara nästan lika den 808 jag drömde om

  3. #423
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/yoMN9t7GtU4

    Samma människa skriver (på tyska) om sina jämförelser här:
    https://www.amazona.de/vergleichstes...-808-vs-yocto/
    På den sidan kan man också lyssna på alla ljuden individuellt.

    Han summerar sina tankar i slutet av texten ovan. Googleöversättningen lyder:

    "För mig är det inte en fråga: Roland TR-808 är och förblir ljud obesegrad.

    Som jämförelse låter Behringer RD-8 mindre spratt, mer statisk, saknar en del av dynamiken som både TR-808 och Yocto producerar. Åtminstone den här testade Yocto låter tunnare och mindre balanserad än den verkliga TR-808.

    Rolands Original 808 har en viss soliditet och livlighet som nästan påminner om en trummis. Instrumenten själva låter finare och mer detaljerade, nästan akustiska, mer hi-fi och skarpare än klonerna, särskilt som RD-8.

    RD-8 kan inte ersätta TR-808 så tonalt. Oavsett om det fortfarande är en bra studio och live-spel och verktyg, och vad det kan göra mer än originalet, kommer vi att lyfta fram i det detaljerade RD-8-testet snart."

  4. #424
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Deras Model D klon är ju väldigt lyckad. Låter identiskt med den Moog Re-issue jag hade.
    Den har tom plåtpanel.... och iom detta så trodde jag faktiskt att dom skulle lyckas även denna gg.
    Designen och formatet är ju riktigt bra. Dom kunde skrotat dom där värdelösa effekterna på sidan som ingen kommer använda ändå och lagt pengarna på plåt istället =)

  5. #425
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är nästan som Behringers låga priser och höga takt i klonandet kräver kompromisser när det gäller material och kvalitetskontroll – vem kunde ha anat det?!

    EDIT: två själar, en tanke…
    Som sagt. Model D har både plåtpanel + träsidor. =)

  6. #426
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som sagt. Model D har både plåtpanel + träsidor. =)
    Jag är också nöjd med min lilla Model D, och den låter riktigt bra! . Vill minnas att de allra första Model D fick problem med firmware update. Folk fick skicka dessa på service, för nåt kretsbyte.
    VC340 känns också bra, även om reglarna har väldigt mjuka metallskaft, och någon touchknapp är lite seg i respons. Märkte att en regel var lite sned, men den riktade jag upp med minimal kraft.

  7. #427

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma människa skriver (på tyska) om sina jämförelser här:
    https://www.amazona.de/vergleichstes...-808-vs-yocto/
    På den sidan kan man också lyssna på alla ljuden individuellt.
    Det skulle vara intressant att göra ett mer organiserat test (och då är det här ju ändå rätt ambitiöst). Till exempel:

    • Ta med flera TR-808 som jämförelse, delvis för att få en idé om hur mycket enskilda exemplar skiljer sig från varandra
    • Matcha volym på ljud, och tonhöjd, decay etc i den mån de går – ett par av demolooparna har ganska markanta skillnader, och det gör det svårare att jämföra
    • Eventuellt också blindtest – åtminstone jag utgår från TR-808 som det "korrekta" ljudet, när det kanske är intressantare med vad som låter bäst

  8. #428
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag drog igång klippet utan att titta och hörde direkt vilken som var originalet och vilka som var kopiorna. Däremot kunde jag inte höra vilken av kopiorna som var vilken, eller vilken av de som lät bäst.

  9. #429
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    +1 med flera olika tr-808 i test. Hur många finns t.ex ibland oss 99;or? Det finns ju även moddade 808;or vill jag minnas.
    Jag fick t.ex. byta och få service på flera Arturia Drumbrute på garantin: Då upptäckte jag markant skillnad i trumljud. Vissa hade en mer 808-lik cymbal, andra mer snärt i virveln. Så både åldern och kalibreringen av analoga kretsar påverkar klanger såklart.

  10. #430
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Detta innebär ju såklart att det kan vara en dåligt kalibrerad RD-8 också.

    808'an lät finast i klippet ovan btw. Bara för att hälla lite bensin på elden.

  11. #431
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag gjorde samma test. Org. låter bäst hos mig med.

  12. #432
    deleted user
    Tänker att det måste suttit ett gäng entusiaster på behringer som fått i uppdrag att kartlägga och djupdyka i ljud och elektronik i 808an. Skulle vara kul att höra deras slutsatser o tankar. Säkert kunnigt folk, varför inte liksom. Typ "ja vi kunde få det här levande dynamiska om vi testat i tre år till och använt de här dyrare kretsarna etc. Vi håller med, den låter si och så i jämförelse med originalet osv.."

  13. #433
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Tr-808 - Yocto - RD-8
    Skruvat dom så lika det går. Blir ju såklart olika pitch på vissa grejor iom toleranser.
    Dock så ogillar jag verkligen Hihats'en på RD-8.

    https://soundcloud.com/lostyears/rd-8-test/s-UqNCN

  14. #434
    plonk
    plonk är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    enskilda 808 låter ju JÄTTEOLIKA, har tillgång till 2 olika ibland och en hör direkt vilken som är vilken. klart att ulis kommer vara annorlunda då det inte ens är samma komponenter

  15. #435
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av plonk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    enskilda 808 låter ju JÄTTEOLIKA, har tillgång till 2 olika ibland och en hör direkt vilken som är vilken. klart att ulis kommer vara annorlunda då det inte ens är samma komponenter
    Korrekt.

  16. #436
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tr-808 - Yocto - RD-8
    Skruvat dom så lika det går. Blir ju såklart olika pitch på vissa grejor iom toleranser.
    Dock så ogillar jag verkligen Hihats'en på RD-8.

    https://soundcloud.com/lostyears/rd-8-test/s-UqNCN
    Detta hör jag:
    cowbell har annan pitch på RD-8, mer snärt i trummor på både Yocto och TR. HH är helt annorlunda ton på RD. TR har längre klang på kagge och virvel. Men decay går ju att ställa på alla maskiner. Försökte du matcha en liknande inställning på alla maskiner, drifter?

  17. #437
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det här känns som en tidsmaskin tillbaka till när Arturia släppte sin mjukis Model D och både testare och forumfolk hävdade att den lät lika bra som originalet. Det kanske inte var så enkelt och det verkar inte vara så enkelt ens i hårdvara.

  18. #438
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försökte du matcha en liknande inställning på alla maskiner, drifter?
    "Skruvat dom så lika det går." står i det du citerade.

  19. #439
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Oops! missade det i texten... trodde kanske drifter kunde komma lite närmare klangmässigt med lite justeringar bara ;-)

  20. #440
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tr-808 - Yocto - RD-8
    Skruvat dom så lika det går. Blir ju såklart olika pitch på vissa grejor iom toleranser.
    Dock så ogillar jag verkligen Hihats'en på RD-8.

    https://soundcloud.com/lostyears/rd-8-test/s-UqNCN
    Tack för jämförelsen. Onekligen mycket mer lika än andra, där jag får känslan att de medvetet skruvat Behringern till att låta sämre.

    Jag får en liten känsla av att sequencern hänger lite extra på ettan på RD-8. För det är den som är sist va? Eller är det en liten aning swing på? Virveln på sista 16:delen och kaggen på ettan känns inte helt hundra i timingen. Eller drömmer jag bara

  21. #441

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som sagt. Model D har både plåtpanel + träsidor. =)
    Kommande nyhet: RD-8 Pro med plåtsidor och träpanel.

    Eller ska man ge sig på att sälja det som uppgraderingskit, kanske?

  22. #442
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/yoMN9t7GtU4

    Samma människa skriver (på tyska) om sina jämförelser här:
    https://www.amazona.de/vergleichstes...-808-vs-yocto/
    På den sidan kan man också lyssna på alla ljuden individuellt.

    Han summerar sina tankar i slutet av texten ovan. Googleöversättningen lyder:

    "För mig är det inte en fråga: Roland TR-808 är och förblir ljud obesegrad.

    Som jämförelse låter Behringer RD-8 mindre spratt, mer statisk, saknar en del av dynamiken som både TR-808 och Yocto producerar. Åtminstone den här testade Yocto låter tunnare och mindre balanserad än den verkliga TR-808.

    Rolands Original 808 har en viss soliditet och livlighet som nästan påminner om en trummis. Instrumenten själva låter finare och mer detaljerade, nästan akustiska, mer hi-fi och skarpare än klonerna, särskilt som RD-8.

    RD-8 kan inte ersätta TR-808 så tonalt. Oavsett om det fortfarande är en bra studio och live-spel och verktyg, och vad det kan göra mer än originalet, kommer vi att lyfta fram i det detaljerade RD-8-testet snart."
    Klappens decay klipper märkligt på rd8 och yocto. Särskillt första slagen. Ingen av de två klonerna är ju ens i närheten av den äkta klappen. Kollade någon annan jämförelse med tr8 och rd8, där var det lite av 606 sound i hh på rd8. Där lät hh i alla fall lite mer levande än det lite muddiga som klonerna har här.

    (Tycker dock testen är lite meningslös med Youtubes komprimering, den har ju sabbat äkta 808ans ljud ändå)

  23. #443
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    ”Kortare” Decay på clapens första slag är ju känt sen gammalt även på orginalet är det så. Bug/feature.

  24. #444
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ”Kortare” Decay på clapens första slag är ju känt sen gammalt även på orginalet är det så. Bug/feature.
    Fast det gör inte 808'an i klippet, åtminstone närmesevis inte lika mycket.

  25. #445

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Tycker dock testen är lite meningslös med Youtubes komprimering, den har ju sabbat äkta 808ans ljud ändå)
    +1.

    Man hör ju skillnadena i grundljud, men finliret är svårt att bedöma på grund av komprimeringen.

  26. #446
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Sen är det väl så att jag kört orginalet i 10 år och har just min 808 etsad i huvudet att så ska det låta.
    Hade jag kört RD-8 istället och sen bytt till orginalet så kanske man reagerat tvärtom :-)

  27. #447
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag är ingen 808-kännare, men i klippet är de alla tre olika ljudmässigt. Dock reagerar jag mest på att Ulilådan låter som att den inte håller tempot. Det är förmodligen nivåerna ni snackar om, men den låter otajt här iaf.

  28. #448
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Japp, så känns den till och från, att den sackar.

  29. #449

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dock reagerar jag mest på att Ulilådan låter som att den inte håller tempot. Det är förmodligen nivåerna ni snackar om, men den låter otajt här iaf.
    Man vill ju ha de där varma, analoga temposvängningarna.

  30. #450
    belsedub
    belsedub är uppkopplad nu
    belsedubs avatar
    Senior
    Jag upplever inte att RD-8:an sackar. Exakt var i klippet tappar den tempo?

  31. #451
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Den är nog satt till aningens lägre tempo än de andra, låter så i klippet som börjar c:a 1.17 åtminstone, men om den sackar vet jag inte.

  32. #452
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Tycker den låter rätt så fint faktiskt. https://www.youtube.com/watch?v=ZVVg_QsqzEc

  33. #453
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Om det handlar om att komma nära, så undrar jag ibland. Det är något med orginalet(n) som är lite häxkonst, lite biodynamik, lite fullmåne, hur den låter. Har säkert diskuterats förr här (länka gärna isåfall) men undrar om inte man i framtiden kan komma närmare med avancerad matte (cpu/dsp) än att att ta analoga komponenter som man kan sourca här och nu. Eller samma fråga ställd på ett annat sätt. Är det något som man i framtiden kan förbättra med mer datakraft och kanske mer sofistikerade mätmetoder från det Roland gör med boutiqe-serien? AI kanske kan analysera bättre och bättre framöver. Det känns ju troligt. Djuuuuupt vatten nu, härligt!

  34. #454
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den låter rätt så fint faktiskt. https://www.youtube.com/watch?v=ZVVg_QsqzEc
    Ja, av detta klippet så kommer ju GASen tillbaka.

    Måste säga att jag gillar att hihaten drar lite åt 606 hållet i sound. Minuset jag känner är att clap som inte riktigt får den där luftiga 'nästan reverb' känslan som den ska ha.

  35. #455
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den låter rätt så fint faktiskt. https://www.youtube.com/watch?v=ZVVg_QsqzEc
    Det låter absolut inte illa Men i jämförelsen som drifter lade upp, lät den rätt olik TR-808 på en del ljud.
    Jag minns hur kritiska kommentarerna haglade, när Arturia Drumbrute släpptes Den lät ju inte alls som en TR-808, fast den var analog Nä, den har sin egen klang, men kan vara lite lik vissa trumljud från TR-909. Idag kom min MFB 301Pro med posten
    Den har mer av ännu äldre trummaskin över sej. Vågar jag tro på en Roland CR-78...

  36. #456
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag fick min idag från Bax, 2 dagar efter jag beställde den. Jag hade en beställning från Thomann också sedan första dagen man kunde förbeställa, men Thomann fördröjde flera gånger och jag avbeställde.

    En snabb ickevetenskaplig test med hörlurar på lunchrasten. Jag tycker den låter bra. Jag har aldrig varit en stor fan av 808, jag gillar 909 bättre för min musik. När jag slog på den kom inte ett ljud ut, alla reglar var på noll, inga patterns förprogrammerade, osv. Bara att göra egna beats.

    Som redan nämnts, ganska plastig, inte bara chassit utan också rattarna. Men som verktyg att leka fram nya rytmer och testa ideer tycker jag den fungerar bra. Drar man på max med hörlurarna är det en del brus, äkta analog vara inget digitalt surrogat här inte. Ljudet är OK, låter som en 808, fyller i alla fall samma funktion även om det inte är en 100% likhet, men minst lika bra som Miamin jag hade tidigare. Den korta tid jag provade märkte jag inga problem med tempo eller saknade trumslag, som vissa rapporterat om.
    Senast redigerat av depulse den 2019-09-18 klockan 17:58.

  37. #457
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Nu tror jag det finns en manual på musictribe. Tror inte den låg där igår.
    Eller ja, så attans utförlig är den inte men mer än ”Get started”-lappen iaf.

    https://www.behringer.com/Categories...0DG5/Downloads

  38. #458

  39. #459
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bra demo, hur lik är denna nu en original TR-808? Handboken verkar lite ofärdig enligt Starsky.

  40. #460
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det handlar om att komma nära, så undrar jag ibland. Det är något med orginalet(n) som är lite häxkonst, lite biodynamik, lite fullmåne, hur den låter. Har säkert diskuterats förr här (länka gärna isåfall) men undrar om inte man i framtiden kan komma närmare med avancerad matte (cpu/dsp) än att att ta analoga komponenter som man kan sourca här och nu. Eller samma fråga ställd på ett annat sätt. Är det något som man i framtiden kan förbättra med mer datakraft och kanske mer sofistikerade mätmetoder från det Roland gör med boutiqe-serien? AI kanske kan analysera bättre och bättre framöver. Det känns ju troligt. Djuuuuupt vatten nu, härligt!
    Aira / TR-8 / det har redan gjorts

  41. #461
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aira / TR-8 / det har redan gjorts
    Tack för svar men jag tror du missförstod frågan. Jag skrev boutique-serien eftersom teknologin i den är en vidareutveckling (sägs det) av det som introducerades med AIRA tr8 (ACB).

    Frågan/funderingen va alltså om man kommer kunna förbättra den, eller liknade teknologier i takt med utveckling innom mätmetoder, neural networks, AI, processorkraft etc.

    Jag antar att digital teknologi bara är i bebisstadiet än.

  42. #462
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Om man tänker ett steg till. AI kommer antagligen kunna räkna ut vilken typ av harmonisk distortion / "svängigt gung" / njutbara avikelser från perfekt timing / etc / som vi människor går igång på mycket mer effektivt än det som råkade bli biprodukten av att man misslyckades få det tajt när man gjorde tr 808. The future is bright.

  43. #463
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    För att en AI skall kunna göra det så måste den veta vad som är rätt och fel, åtminstone för den stora massan. Det är inte helt lätt det. Vad är bra musik?

  44. #464
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har iaf tolkat Aira & TR-8 jobbet som något som verkligen gjordes oerhört grundligt. Boutique är en helt annan produktserie och ingen "vidareutveckling", Aira fortsätter marknadsföras oavsett.

  45. #465
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Den perfekta imperfektionen Är väl ofta den vi analogvurmare slåss för? Datorer är för exakta - gamla kretsar som påverkas av lufttryck, fukt i rummet, om du röker eller inte och att nån hällt två glas öl på dig kan inte emuleras

  46. #466
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att digital teknologi bara är i bebisstadiet än.
    Jag antar att den var i bebisstadiet runt 1970-72 då Smith & Oberheim började experimentera med sina sequencers.

  47. #467
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har iaf tolkat Aira & TR-8 jobbet som något som verkligen gjordes oerhört grundligt. Boutique är en helt annan produktserie och ingen "vidareutveckling", Aira fortsätter marknadsföras oavsett.
    Teknologin (ACB) innuti boutique tr08 och tr09 är en ompacketerad, och, vad jag förstår, ytterligare förbättrad version av samma teknologi. Även tr8s bygger på samma projekt.

    Eller tänker du att de började om från scratch och tog fram mätutrustingen och började analysera enskilda komponenter igen när det var dags att släppa boutique-serien?

  48. #468
    Ullrich
    Ullrich är uppkopplad nu
    Ullrichs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att en AI skall kunna göra det så måste den veta vad som är rätt och fel, åtminstone för den stora massan. Det är inte helt lätt det. Vad är bra musik?
    Håller med! AI kommer nog inte att ena människans musiksmak. Men antagligen kommer den/det lyckas räkna ut vad det är som gör att man upplever tr
    808s sequenser som så svängig och kunna reproducera detta så att den lurar oss alla i blindtester. Inte än, men...

  49. #469

  50. #470

  51. #471
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Hittade denna jämförelse emellan RD-8 och TR-08. RD-8 låter bättre än andra demos tycker jag:


    https://youtu.be/_AIaq_-9dfk

  52. #472
    deleted user
    Hen borde kunnat stämma båda hihats i samma pitch!

    Min egen åsikt är att jag inte hör någon skillnad, varken sig på de här, originalet eller samplingar. Känner även att jag skulle känna mig fånig över att köpa originalen och skulle hellre spela B. Slösa pengar på 5% bättre ljud? Dessutom väljer jag helst alternativ 3 som är gratissamplingar från nätet. Det är ju kul att ha en låda med knapps men inte 3000 kr kul! Musklick för mig!

    OBS det här är såklart en åsikt.

  53. #473
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hen borde kunnat stämma båda hihats i samma pitch!

    Min egen åsikt är att jag inte hör någon skillnad, varken sig på de här, originalet eller samplingar. Känner även att jag skulle känna mig fånig över att köpa originalen och skulle hellre spela B. Slösa pengar på 5% bättre ljud? Dessutom väljer jag helst alternativ 3 som är gratissamplingar från nätet. Det är ju kul att ha en låda med knapps men inte 3000 kr kul! Musklick för mig!

    OBS det här är såklart en åsikt.
    Håller med om att han rattade bort sej, när hhat skulle jämföras.
    Han var inte särskilt imponerad av programmeringsmetoden i RD-8. Mycket knappande för att komma igång tyckte han väl?

  54. #474
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Min RD8 gick tillbaka till Bax. Ljudet var bra, men strul med att vissa ljud inte triggade alltid och att ljudnivån skillnaden mellan claves och rimshot var för stor (dvs höj nivån för den ena så fick man lock för öronen när man bytte till den andra). Inte 100% att Behringer kan lösa dessa problem med bara mjukvaru uppdatering.

    Lägg till att programmeringen inte kändes intuitivt. Jag har aldrig haft en orginal 808, men uppväxt med TR707/626/505 känns RD8 programmering onödigt krånglig. Jag köpte den för att snabbt testa ett beat när man komponerar, inte för att köra avancerade trix, det gör jag hellre i datorn.
    Senast redigerat av depulse den 2019-09-30 klockan 13:06.

  55. #475
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min RD8 gick tillbaka till Bax. Ljudet var bra, men strul med att vissa ljud inte triggade alltid och att ljudnivån skillnaden mellan claves och rimshot var för stor (dvs höj nivån för den ena så fick man lock för öronen när man bytte till den andra). Inte 100% att Behringer kan lösa dessa problem med bara mjukvaru uppdatering.

    Lägg till att programmeringen inte kändes intuitivt. Jag har aldrig haft en orginal 808, men uppväxt med TR707/626/505 känns RD8 programmering onödigt krånglig. Jag köpte den för att snabbt testa ett beat när man komponerar, inte för att köra avancerade trix, det gör jag hellre i datorn.
    Trots mitt strul med flera Arturia Drumbrute på garanti, är det nog den mest logiska trummaskinen jag haft, trots alla nya funktioner som tillkom. Inte lika avancerad som moderna trummisar så klart, men snabbjobbad är den

  56. #476
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nytt Firmware släppt idag.

  57. #477
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt Firmware släppt idag.
    För sent, min gick tillbaka. Blev en TR8S istället.

  58. #478
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tror du blir nöjdare med den.. äkta Roland inget skitplagiat

  59. #479
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror du blir nöjdare med den.. äkta Roland inget skitplagiat
    öh, bara för att råkar stå "Roland" på burken så är det väl inget annat än ett plagiat på vad tidigare Rolandingenjörer åstadkommit. Men som som de inte verkar vilja göra igen annat än som digitalplagiat. Förstår inte negativiteten...

  60. #480
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    öh, bara för att råkar stå "Roland" på burken så är det väl inget annat än ett plagiat på vad tidigare Rolandingenjörer åstadkommit. Men som som de inte verkar vilja göra igen annat än som digitalplagiat. Förstår inte negativiteten...
    Negativiteten ligger väl i att Uli är en skitstövel som producerar billig skit genom att sno andra personer och företags ideer. Roland är Roland.... alla ingenjörer som är en del av Roland är Roland.... En juridisk person som byter ut cellerna i kroppen precis som vi men är ändå samma person.

    TR-8S är en grym maskin som är något nytt som bygger på Rolands arv och ideer.

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •