Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 558

Ämne: Behringer klonar TR-808 (RD-8)

  1. #181
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela denna diskussionen alltså......

    En sak är ju helt säker. Jag kommer då aldrig att glömma charliechrash-versionen, multitrackad på.... denna modell:



    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2467287

    och det lät apgrymt bra. Sjukt bra egentligen.

    Så nej, definitivt sitter inte utkomsten av instrument i hur legacy/vintage/dyrt det är. Det är personen bakom tangenterna som gjört.
    Nja. Lite Wikipediavisdom. När man kunde skriva ordentlig FORTRAN-kod så kunde man programmera 500% snabbare. Dock så gick programmen visst 20% långsammare, då man inte hade programmerat från början i maskinkod. Men då man kunde fokusera på att lösa problem snarare än att formulera sig var det en klar nettovinst.

    Eller varför inte musiketnologer. Då det är ursvårt att transkribera ickevästerländsk musik till västerländsk notation så var musiketnologerna överlyckliga över bra inspelningsutrustning. Bättre att låta hövding Glada Örnen sjunga alla sånger han kan för fulla muggar, än att smälla honom i skallen över hur man nedtecknar dem korrekt så att han blir Arga Örnen.

    För att inte tala om Maya Derens alla trådinspelningar från Karibien. Får rysningar bara jag tänker på dem...

    (Och bara för detta kan jag inte hitta filmen med Adam Neely, tror jag, där han visar att musik inte är något universiellt. I varje fall inte om man tar hänsyn till västerländsk notation.)

    Så musik är definitivt en materialsport man måste investera kapital i; pengar eller tid.

  2. #182
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modelltåg. Vi gör en jämförelse. Det finns de som samlar på saker och älskar detta. Och så finns det de som hellre bygger på sin bana än att kör omkring med sina tåg på den. Och så har vi de som skiter i hur banan ser ut och istället kör omkring med sina tåg på den. Vilket är bäst? Vem vinner? Ja, det gör ju alla eftersom var och en har hittat det de gillar. Att några skaffar dyra och åtråvärda saker bara för att skryta med dem upplever jag mest som önsketänkande från de som själva inte kan skaffa samma saker. Så är det inom modelltågsbranschen också. Det är sällan eller aldrig jag hört ett enda ont ord från samlarna om de som heller bygger eller kör. Däremot är det ofta dessa ironiserar över samlarna eller snackar skit om dem.
    Vad jag säger här är att dom som inte kör runt med tågen kanske inte ska uttala sig om hur bra tågen är på att just köra då.

    Första jag säger är ju att det är helt ok att samla på gear men när museum-experterna kommer med utlåtanden utan att släppt ett track så blir ju trovärdigheten lite si och så med, speciellt när det ska negga ner något annat samtidigt.

  3. #183
    tei
    tei är uppkopplad nu
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beemeeks Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första jag säger är ju att det är helt ok att samla på gear men när museum-experterna kommer med utlåtanden utan att släppt ett track så blir ju trovärdigheten lite si och så med, speciellt när det ska negga ner något annat samtidigt.
    Fast du glömmer då att du ju kan köra tågen hur mycket som helst hemma på din kammare och då lära känna lokens egenskaper mycket väl utan att för den skull ha något behov av att släppa in åskådare ("släppa tracks", som du kallar det). Att du tar emot besökare är inte heller någon garanti för att du har koll på dina lok och vagnar, även om det då förstås blir lättare för den utomstående att avgöra huruvida du är en sådan som har koll eller ej.

  4. #184
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja. Lite Wikipediavisdom. När man kunde skriva ordentlig FORTRAN-kod så kunde man programmera 500% snabbare. Dock så gick programmen visst 20% långsammare, då man inte hade programmerat från början i maskinkod. Men då man kunde fokusera på att lösa problem snarare än att formulera sig var det en klar nettovinst.

    Eller varför inte musiketnologer. Då det är ursvårt att transkribera ickevästerländsk musik till västerländsk notation så var musiketnologerna överlyckliga över bra inspelningsutrustning. Bättre att låta hövding Glada Örnen sjunga alla sånger han kan för fulla muggar, än att smälla honom i skallen över hur man nedtecknar dem korrekt så att han blir Arga Örnen.

    För att inte tala om Maya Derens alla trådinspelningar från Karibien. Får rysningar bara jag tänker på dem...

    (Och bara för detta kan jag inte hitta filmen med Adam Neely, tror jag, där han visar att musik inte är något universiellt. I varje fall inte om man tar hänsyn till västerländsk notation.)

    Så musik är definitivt en materialsport man måste investera kapital i; pengar eller tid.
    Visst är det så. Abstraherar man bort komplexitet så måste per definition någonting annat ge vika (i vissa fall kompenserat genom mer/snabbare underliggande hårdvara) och så är det säkert även vad gäller "våra" favoritinstrument också.

    Naturligtvis har du även rätt i den sista meningen till viss del (även om jag inte håller med 100% vad gäller pengar, såtillvida man förstås inte räknar in sin tid som pengar vilket man bör göra alt. har oändligt med fritid och därmed fyller ut andra behov). Dyra grejer låter generellt bättre (men låter ngt som var scheissedyrt då och vintage nu per automatik alltid bra? Personligen tycker jag inte det, jmf mot det (nytillverkat) som idag anses dyrt/fint).

    I mitt exempel med charlie-k's finfina tolkning så lyckades han med ett relativt "mediokert" instrument skapa något som lät fantastiskt autentiskt och exakt. Charlie tillhör förmodligen den falang som investerat väldigt mycket tid på sitt musicerande, med ett lysande resultat

  5. #185
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast du glömmer då att du ju kan köra tågen hur mycket som helst hemma på din kammare och då lära känna lokens egenskaper mycket väl utan att för den skull ha något behov av att släppa in åskådare ("släppa tracks", som du kallar det). Att du tar emot besökare är inte heller någon garanti för att du har koll på dina lok och vagnar, även om det då förstås blir lättare för den utomstående att avgöra huruvida du är en sådan som har koll eller ej.
    Glömmer jag? Det är ju mer eller mindre hela min poäng, undantaget bekräftar regeln.

  6. #186
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    4sound kommer iaf inte att sälja den, då de inte längre säljer saker från Behringer.

  7. #187
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    4sound kommer iaf inte att sälja den, då de inte längre säljer saker från Behringer.
    I Sthlm säljer DLXmusic Behringer Model D och Neutron. Gear4music.se har också olika Behringer-syntar på lager. Neutron finns dock inte på lager i Sverige ännu verkar det som.

  8. #188
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Sthlm säljer DLXmusic Behringer Model D och Neutron. Gear4music.se har också olika Behringer-syntar på lager. Neutron finns dock inte på lager i Sverige ännu verkar det som.
    Jam säljer pedaler från Behringer, så det vore inte konstigt om de tar in den med.

    Anledningen till att jag skrev om 4sound var för att hoppeligen bespara dem lite av samtal á la "Kommer nästa Slagsmålsgrodorna snart?"

  9. #189
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jam säljer pedaler från Behringer, så det vore inte konstigt om de tar in den med.
    Glöm Jam. Nu har de bara två saker från Behringer. Verkar vara begagnade.

  10. #190
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är möjligt att fler återförsäljare försöker att få kontrakt framöver, eftersom Behringer bevisligen har alltfler populära syntar. Men Thomann säljer bara Deepmind 12, inga model D eller Neutron i sortimentet.

  11. #191
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är möjligt att fler återförsäljare försöker att få kontrakt framöver, eftersom Behringer bevisligen har alltfler populära syntar. Men Thomann säljer bara Deepmind 12, inga model D eller Neutron i sortimentet.
    Säkert. Är helt säker på att DJ Service kommer att ta in den.

  12. #192
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    nu har jag inte följt tråden och det kanske redan är klartlagt tidigare, men varför säljer inte vissa företag produkter från behringer, är det så enkelt som att det är pga påtryckning från andra tillverkare? känns ju hyffsat ofräscht isf och man vill ju gärna ha lite namn droppade.

  13. #193
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu har jag inte följt tråden och det kanske redan är klartlagt tidigare, men varför säljer inte vissa företag produkter från behringer, är det så enkelt som att det är pga påtryckning från andra tillverkare? känns ju hyffsat ofräscht isf och man vill ju gärna ha lite namn droppade.
    Behringer har så extremt liten marginal mot butik så det inte är lönt. Har jag läst på 99:an. Jag är varken butik eller behringersupporter, men det är så det är, enligt vad jag läst här.

  14. #194
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu har jag inte följt tråden och det kanske redan är klartlagt tidigare, men varför säljer inte vissa företag produkter från behringer, är det så enkelt som att det är pga påtryckning från andra tillverkare? känns ju hyffsat ofräscht isf och man vill ju gärna ha lite namn droppade.
    Jag har hört att återförsäljare inte gör tillräcklig vinst, så att flera slutat sälja Behringer-produkter. Behöver kanske köpa in mycket för att få bättre deal? Men det kan ju även vara som du säger modusoperandi. I handeln generellt vill tillverkare ha bra placering i butiker, och egna hyllrader, sägs det...

  15. #195
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hört att återförsäljare inte gör tillräcklig vinst, så att flera slutat sälja Behringer-produkter. Behöver kanske köpa in mycket för att få bättre deal? Men det kan ju även vara som du säger modusoperandi. I handeln generellt vill tillverkare ha bra placering i butiker, och egna hyllrader, sägs det...
    Kan vara en utrymmesfråga & att man föredrar att vara bra på andra saker. Som 4sound Södermalm & deras lilla Nord-museum, typ.

  16. #196
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tror fortfarande på den där tanken som dök upp här, att B själva drar igång en detaljdel. De har nog med prylar och det handlar ju "bara" om att ha en fot i respektive tullzon s a s. Ett centrallager i en billig del av östeuropa (som är med i EU) och skeppa därifrån. Då kapar de även den sista lilla procenten.

  17. #197
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    En liten jam med prototypen och i slutet ger de en liten tease om 909


    https://youtu.be/U1V4nE2-Bag

  18. #198
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Vad mjuk den ser ut att vara. Varje gång det trycks så sjunker hela trummisen ihop! :O

    Edit: Ah, det var en prototyp...

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten jam med prototypen och i slutet ger de en liten tease om 909


    https://youtu.be/U1V4nE2-Bag

  19. #199
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hehe, japp, precis. En prototyp. Så den lär nog säkerligen bli stadigare när den är färdig.

  20. #200
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Nästa gång skall jag läsa vad klippet heter. Det var ju inte så att det inte fanns en ledtråd direkt... Skyller på jetströmmar och värme!

    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, japp, precis. En prototyp. Så den lär nog säkerligen bli stadigare när den är färdig.

  21. #201
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Bedrövlig film.

  22. #202
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Tror inte detta kommer att bli en hit. Ganska längesen man tröttnade på TR-maskinernas begränsade palett. De borde göra något nytt istället i stil med Analog Rytm fast billigare. Expanderad analog syntes + samplingar :-).
    Model D är en annan historia.

  23. #203
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror inte detta kommer att bli en hit. Ganska längesen man tröttnade på TR-maskinernas begränsade palett. De borde göra något nytt istället i stil med Analog Rytm fast billigare. Expanderad analog syntes + samplingar :-).
    Model D är en annan historia.
    Det stämmer inte. Du har tröttnat, men inte gemene man. Oerhört populär trumma, kanske t o m mer nu än någonsin.

  24. #204
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stämmer inte. Du har tröttnat, men inte gemene man. Oerhört populär trumma, kanske t o m mer nu än någonsin.
    Tom bättre än 909:an

  25. #205
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ljudet på TR maskinerna har blivit någon form av standard på hur elektroniska trummor ska låta

  26. #206
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Hörde Charli XCX nya på radio igår 808ish.
    Mycket bra pop maskin ända sedan sexuellhelning.

    Ska bli spännande att lyssna på Behringers. Fick hem en Yocto häromdagen som verkligen låter strålande!

  27. #207
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu vet jag inte om jag ska behålla 808 eller Yocto... får testköra lite. Yocto är ju betydligt lättare att ta med iallafall.

  28. #208
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stämmer inte. Du har tröttnat, men inte gemene man. Oerhört populär trumma, kanske t o m mer nu än någonsin.
    Jag är bara sur för att jag sålde min 808:a för en struntsumma för länge sedan ;-).

  29. #209
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljudet på TR maskinerna har blivit någon form av standard på hur elektroniska trummor ska låta
    Jag och Phil Collins ber att få invända.

  30. #210
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Själv gillar jag Acidlab Miamis snärtigare och lite hårdare ”808” sound än originalet.

  31. #211
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag och Phil Collins ber att få invända.
    Jag och Prince också

  32. #212
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Lars Ulirich

  33. #213
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lars Ulirich
    På tal om det, undrar när alla andra Behringersyntar kommer, hade Ulrich Behringer inte 14 olika team igång samtidigt på olika syntar & sånt? Hur svårt kan de vara?



  34. #214
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om det, undrar när alla andra Behringersyntar kommer, hade Ulrich Behringer inte 14 olika team igång samtidigt på olika syntar & sånt? Hur svårt kan de vara?


    Shhh! Försiktigt så du inte får en stämning i knät från Uli!

  35. #215
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Shhh! Försiktigt så du inte får en stämning i knät från Uli!
    +1, Fuli är inte att leka med

  36. #216
    AnotherSwede
    AnotherSwede är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stämmer inte. Du har tröttnat, men inte gemene man. Oerhört populär trumma, kanske t o m mer nu än någonsin.
    Hell yeah!

  37. #217
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det stämmer inte. Du har tröttnat, men inte gemene man. Oerhört populär trumma, kanske t o m mer nu än någonsin.
    som gemene man måste jag erkänna att jag gjorde en låt idag med endast oprocessade 808-trummor...

  38. #218
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    som gemene man måste jag erkänna att jag gjorde en låt idag med endast oprocessade 808-trummor...
    Hoppas låten inte innehöll något mer alls!

  39. #219
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Men nu blir jag ju sugen på en 808.

    Den är faktiskt verkligen ett etablerat instrument och inte bara en trummaskin. Jag har inte riktigt insett det inser jag.

  40. #220
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Nu har jag bara pillat jättelite på en 808, men jävlar vilket rappligt jävla skitbygge den var? Här känns det som att Bähringer kan göra något bättre. Dessutom mindre än ett matsalsbord.

  41. #221
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    808 ett matsalsbord? Kaffebord möjligen.

  42. #222
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas låten inte innehöll något mer alls!
    Tyvärr även 303 och technics 1010

  43. #223
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyvärr även 303 och technics 1010
    Fegis.

  44. #224
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    808 ett matsalsbord? Kaffebord möjligen.
    Äh. Jag jämför väl med 808 och sånt man beskådar oftare.

    - - - Updated - - -

    Tjock var den i alla fall. Typ en decimeter?

  45. #225
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Mer som en smörgåstårta.

  46. #226
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av indigo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer som en smörgåstårta.
    Fet, ostig och passar till alla festliga tillfällen?

  47. #227
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Varför blir inte system80 klar med sin 808 i euroformat? Den lät ju fint på demofilm i alla fall.

    RD808 låter i mina öron långt ifrån, särskilt klappen låter fel. Och varför gör inte Behringer den i euro formatet? De som nu har både modelD och Neutron i euro-skiff?

  48. #228
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Uli kan ta sig... Dinsyncs kommande 808-klon, E-Licktronics Yocto eller t.o.m. Acidlab Miami är alla bättre alternativ, imnsho.

  49. #229
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag bara pillat jättelite på en 808, men jävlar vilket rappligt jävla skitbygge den var? Här känns det som att Bähringer kan göra något bättre. Dessutom mindre än ett matsalsbord.
    Hets mot folkgrupp !
    Egyptian lover blev jätteledsen av det här inlägget. Be om ursäkt. Håll god ton.

  50. #230
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hets mot folkgrupp !
    Egyptian lover blev jätteledsen av det här inlägget. Be om ursäkt. Håll god ton.
    Jag tyckte knapparna kändes kassa, rattarna kändes kassa. Om jag inte minns fel satt jacken snett på baksidan, alltså inte i en rak linje utan lite upp och ner på vissa. Vridomkopplarna kändes hemsk med om jag inte minns fel..?

  51. #231
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    låter inte som en 808. Den är ju Panzer för fan

  52. #232
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    På vilket sätt är potarna panzer? Det är ju trimmisar rätt ner på kretskortet ser det ut som? Små snurreduttar bara.

  53. #233
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    808-an är en rätt märklig designblandning, den känns ibland som något som lyftes direkt från labbänken ut till produktionslinan.

    Å ena sidan inbyggd i ett metallchassi som du kan försvara dig mot zombies med, och rejäla jack. Å andra sidan otroligt flimsiga potar för att justera ljud + nivåer (de oxiderar bara du funderar på det). Och en Start/Stop-knapp som är som att trycka på hatten till en kantarell.

  54. #234
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Tycker min känns riktigt gedigen faktiskt, speciellt för att va Roland.
    Kanske beror på vad man jämför med. Men pottarna är lagom tröga och känns stabila.

  55. #235
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Vet att många ex har trasiga start/stop och tap... har lyckats få ett fint ex med fint gummi, förmodligen en 84a och lite använd kanske... 303ans pottar däremot...

  56. #236
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    808-an är en rätt märklig designblandning, den känns ibland som något som lyftes direkt från labbänken ut till produktionslinan.

    Å ena sidan inbyggd i ett metallchassi som du kan försvara dig mot zombies med, och rejäla jack. Å andra sidan otroligt flimsiga potar för att justera ljud + nivåer (de oxiderar bara du funderar på det). Och en Start/Stop-knapp som är som att trycka på hatten till en kantarell.
    LOL!

    Vad tror vi den kommer kosta? Berras alltså.

  57. #237
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, kollade på bilder nu och minns start/stopp. En helt obegriplig knapp.

    - - - Updated - - -

    Den kanske skicar aftertouch iofs?

  58. #238
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Och snart 40 år senare så funkar de perfa trots slag...osv

  59. #239
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Start/stop är ju klart akilleshälen.... många rengör ju dom med kontaktspray och då dör dom..

  60. #240
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och snart 40 år senare så funkar de perfa trots slag...osv
    Men känslan är ju hemsk?

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •