Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5
Resultat 241 till 253 av 253

Ämne: Behringer klonar TR-808

sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Och snart 40 år senare så funkar de perfa trots slag...osv
    Visst, men fortfarande usel känsla i alla rattar och så.

EDIT: haha, oljud... Kompis

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    Visst, men fortfarande usel känsla i alla rattar och så.

EDIT: haha, oljud... Kompis
    Tycker dom är assköna..älskar alla knappar och rattar.... känns genuint.. industri

jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    fjomp
    909 är mer industri.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Nä känns mer datamaskin

Om vi snackar design...ljudet är ju en annan femma.

valsolos avatar
    Vintage
    808n har enligt mig (o nog de flesta andra) asfett ljud. Kan dock hålle med litegrann om att designen var sisådär. Men.... Man får dock ej glömma att de (nog - rätta mig omjag minnsfel) var först med att skapa just det programmeringssättet som sen blivit skola. Så jag ger dem litta slack

HZA
    HZA är inte uppkopplad

Veteran
    Egyptian Lover turnerar mer än någonsin och Adidas släpper 808 skor... 808-peak?

saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    Egyptian Lover turnerar mer än någonsin och Adidas släpper 808 skor... 808-peak?
    Och en öl:
    https://m.youtube.com/watch?v=GB46JMEcgqY

dar303
    dar303 är uppkopplad nu
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Start/stop är ju klart akilleshälen.... många rengör ju dom med kontaktspray och då dör dom..
    Jag har en stor påse nya som funkar men nackdelen är att man måste borra ett par nya hål i kretskortet. Men sen funkar det nog i 40 år till!

Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    Visst är det så. Abstraherar man bort komplexitet så måste per definition någonting annat ge vika (i vissa fall kompenserat genom mer/snabbare underliggande hårdvara) och så är det säkert även vad gäller "våra" favoritinstrument också.

Naturligtvis har du även rätt i den sista meningen till viss del (även om jag inte håller med 100% vad gäller pengar, såtillvida man förstås inte räknar in sin tid som pengar vilket man bör göra alt. har oändligt med fritid och därmed fyller ut andra behov). Dyra grejer låter generellt bättre (men låter ngt som var scheissedyrt då och vintage nu per automatik alltid bra? Personligen tycker jag inte det, jmf mot det (nytillverkat) som idag anses dyrt/fint).

I mitt exempel med charlie-k's finfina tolkning så lyckades han med ett relativt "mediokert" instrument skapa något som lät fantastiskt autentiskt och exakt. Charlie tillhör förmodligen den falang som investerat väldigt mycket tid på sitt musicerande, med ett lysande resultat
    Ursäkta det sena svaret.

Men jag skulle vilja utveckla mitt resonemang genom att säga att musik är en materialsport man även måste investera rum i.

Teenage Engineering OP-1 må vara dyr och ha mer begränsad funktionalitet än vilken Amiga eller Atari ST som helst. Men den tar litet utrymme och startar snabbt. Den är som gjord för en studentlya. Du kan för samma pengar å andra sidan köpa massa andra instrument som inte är helt enkla att ha där.

Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    Vad mjuk den ser ut att vara. Varje gång det trycks så sjunker hela trummisen ihop! :O

Edit: Ah, det var en prototyp...

Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    Hehe, japp, precis. En prototyp. Så den lär nog säkerligen bli stadigare när den är färdig.
    Säg inte det. En gång recenserade Interface en joystick (eller var det flygpedaler?) som beskrevs som att "Den är lite hård att ta i, men det gör inte så mycket då den blir mjukare av kroppsvärmen."
    Senast redigerat av Östermalmstorg den 2018-08-13 klockan 11:24.

AnotherSwede
    AnotherSwede är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad

Vintage

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Det är som jag sa i 909 klon tråden... det är bara för Roland att göra replikor på originallådorna och stoppa in TR-08:a ACB i...

Men det är intressant just att inga bra analoga replikör gjorts och att Roland tillslut lyckats bäst med emulering...

Liknande ämnen

1. Behringer klonar Minimoog
    Av Amonhoteph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 936
    Senaste inlägg: 2018-09-19, 20:52
  2. Behringer klonar Jupiter 8
    Av Amonhoteph i forum Nyhetstips
    Svar: 92
    Senaste inlägg: 2018-02-28, 11:42
  3. Behringer klonar OB-Xa
    Av dannes i forum Nyhetstips
    Svar: 151