Sidan 6 av 10 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 301 till 360 av 558

Ämne: Behringer klonar TR-808 (RD-8)

  1. #301
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte vad du har för "facit" för min upplevelse är precis tvärtom.
    +1 på firechild. Helt in the box som gäller bland de unga.

    Folk minus 30 är dessutom kass målgrupp för produkter. Ingen cash.

  2. #302
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på firechild. Helt in the box som gäller bland de unga.

    Folk minus 30 är dessutom kass målgrupp för produkter. Ingen cash.
    Innebär det att de inte heller har köpt sina licenser till Ableton, Native Instruments, Softube etc?
    Kör de appar i iPads eller är det crackat på datorer?

  3. #303
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma gäller artister som inte borde få royalty på grejer som är mer än 20 år gamla, men det är en annan diskussion.
    Artister får inte royalties/betalning på 20 år gamla grejer om det inte finns något intresse för musiken. Men du menar att t ex Aphex Twins musik från 1996 inte ska ge honom ersättning längre? Även om hans skivor fortfarande säljs och hans musik används i massvis med olika sammanhang. Vem ska då få hans pengar? Eller ska det vara gratis att använda musiken?

  4. #304
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir ju ändå lite irriterad på Roland här också. Egentligen ogrundat, de har ju inga skyldigheter. Men att undvika att återproducera de egentliga instrumenten och istället tjäna pengar på varianter, gång på gång. Och samtidigt hindra andra från att göra det de inte gör. Jag vet inte. På ngt sätt känns även det osmakligt.
    De enda som de kan hindra är formen/designen, och där tycker jag gott att det kan få göra det. Blähringer kan ju lika gärna göra den i en annan form/färg.

  5. #305
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att de inte heller har köpt sina licenser till Ableton, Native Instruments, Softube etc?
    Kör de appar i iPads eller är det crackat på datorer?
    Garageband och andra gratisappar i telefonen vanligast bland de 14-20+åringar som jag snackar med. Sen verkar det vara vanligt att inspelningen i sig är en video när man spelar "på riktigt" framför kameran bland de yngre.

    Jag har inte gjort nån undersökning men brukar intressera mig för elever och kolla läget.

  6. #306
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller ska det vara gratis att använda musiken?
    Ja, absolut. Släpp allt fritt, ge upphovshennen 20 år att kapitalisera, sedan får det vara nog. Samma för allt vare sig det är konstverk, musik, elektronik eller fonter.

  7. #307
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att de inte heller har köpt sina licenser till Ableton, Native Instruments, Softube etc?
    Kör de appar i iPads eller är det crackat på datorer?
    Att streama film och ladda ner programvara på torrent gratis hör till ungdomarnas livsstil och plånbok.

    Det är först när man blir äldre och har en stabil ekonomi som man inser att man måste betala för sig.

  8. #308
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Garageband och andra gratisappar i telefonen vanligast bland de 14-20+åringar som jag snackar med. Sen verkar det vara vanligt att inspelningen i sig är en video när man spelar "på riktigt" framför kameran bland de yngre.

    Jag har inte gjort nån undersökning men brukar intressera mig för elever och kolla läget.
    Glappet kids (som tydligen är ungdomar i skolåldern) och upp till gubb/tant-åldern (som tydligen är 35:ish) hur gör de? Finns väl ganska många på detta forum som inte är gubbar/tanter, även om det vill göras gällande

  9. #309
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns väl ganska många på detta forum som inte är gubbar/tanter, även om det vill göras gällande
    En eller två kanske

  10. #310
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, absolut. Släpp allt fritt, ge upphovshennen 20 år att kapitalisera, sedan får det vara nog. Samma för allt vare sig det är konstverk, musik, elektronik eller fonter.
    Så du tycker att andra än upphovsmännen ska kunna göra vad de vill med andras verk efter 20 år, typ råkapitalism? Problemet med det är ju att många verk blir populära långt efter de gjorts och att moraliskt sett såbör ju den som gjort något ha rätt att välja hur det exploateras..

  11. #311
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En eller två kanske
    En: wiktorion

  12. #312
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så du tycker att andra än upphovsmännen ska kunna göra vad de vill med andras verk efter 20 år, typ råkapitalism? Problemet med det är ju att många verk blir populära långt efter de gjorts och att moraliskt sett såbör ju den som gjort något ha rätt att välja hur det exploateras..
    Ja och nej. Som jag läser nyd så menar han att upphovsrätten försvinner, men jag tolkar det också som att man inte får sälja någon annans verk (oförändrat) då. Lite som det funkar med bilder på t ex pixabay.

    Även om jag inte håller med nyd så tycker jag det är viktigt att man får ha andra åsikter än dina El Toro.

  13. #313
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Vill inte ge mig in moraliska diskussioner. Personligen tycker jag att Berras 808 verkar mycket roligare än originalet, de har ju inte bara klonat utan även lagt till en massa nya bra funktioner. När det gäller Rolands senaste mjukisar så verkar TR8S riktigt kul, de övriga är helt ointressanta för mig.

  14. #314
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att de inte heller har köpt sina licenser till Ableton, Native Instruments, Softube etc?
    Kör de appar i iPads eller är det crackat på datorer?
    Mitt intryck är att de satsar på bra dator och sedan krystar man fram klaviatur, ljudkort, mic, högtalare osv efter bästa förmåga och kör relativt mycket med crackad mjukvara eller enklare varianter och gratismjukvara och allehanda kreativa varianter och kombinationer.

  15. #315
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill inte ge mig in moraliska diskussioner. Personligen tycker jag att Berras 808 verkar mycket roligare än originalet, de har ju inte bara klonat utan även lagt till en massa nya bra funktioner.
    Fast tänk hur mycket roligare och mer nyskapande den och Behringers andra kloner hade kunnat blivit om Behringer använt sina resurser bättre.

    Kolla bara vad mycket skoj det mindre bolaget Arturia har gjort på rätt kort tid.
    Senast redigerat av El Toro den 2019-02-11 klockan 15:21.

  16. #316
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så du tycker att andra än upphovsmännen ska kunna göra vad de vill med andras verk efter 20 år, typ råkapitalism? Problemet med det är ju att många verk blir populära långt efter de gjorts och att moraliskt sett såbör ju den som gjort något ha rätt att välja hur det exploateras..
    Ja, men råanarkism/kommunism skulle jag säga. 20 år av råkapitalism där endast en ägare finns till verket, sedan är det allas att göra vad man vill med.

  17. #317
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men råanarkism/kommunism skulle jag säga. 20 år av råkapitalism där endast en ägare finns till verket, sedan är det allas att göra vad man vill med.
    Nej råkapitalism passar ju in betydligt bättre som beskrivning om det skulle vara ok för någon att utan att kompensera upphovsmännen göra pengar eller pr på något den inte skapat eller skaffat sig rättigheter till.

  18. #318
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet med "kidsen" och då talar jag med facit i hand är att de kör in the box, punkt. Det är ingen målgrupp överhuvudtaget om man gör sin galluppundersökning. Det är vi 30-75 år som är målgruppen för hårdvara. "Kidsen" ser det helt onödigt med hårdvara. Definitivt TOTALT ointresserade av kloner av antika 80tals pjäser.
    Det jag vet köper boutiquer är typ 40 åringar som gillar hårdvara...
    De jag vet som mest håller på med datorer kör drumracks i Ableton och är inte så imponerade av kloner som kan låta gammalt.
    Yngre än 30 sitter i FL studio

    Vet en hel del 40 åringar unga gubbar och tanter som gått på rejv i sin ungdom och nu sitter som småbarnsföräldrar och bygger parent caves där de är ifred på fredagkvällen. Dagens vuxna leker (och köper leksaker) hela livet... det är en marknad perfekt i 2000-3000 kronors klassen, fickpengar de inte behöver redovisa i familjekassan...

  19. #319
    Kloo
    Kloo är uppkopplad nu
    Kloos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet en hel del 40 åringar unga gubbar och tanter som gått på rejv i sin ungdom och nu sitter som småbarnsföräldrar och bygger parent caves där de är ifred på fredagkvällen. Dagens vuxna leker (och köper leksaker) hela livet... det är en marknad perfekt i 2000-3000 kronors klassen, fickpengar de inte behöver redovisa i familjekassan...
    Inte jag, Inte jag, Inte jag.
    Senast redigerat av Kloo den 2019-02-11 klockan 16:27.

  20. #320
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet en hel del 40 åringar unga gubbar och tanter som gått på rejv i sin ungdom och nu sitter som småbarnsföräldrar och bygger parent caves där de är ifred på fredagkvällen. Dagens vuxna leker (och köper leksaker) hela livet... det är en marknad perfekt i 2000-3000 kronors klassen, fickpengar de inte behöver redovisa i familjekassan...
    Träffsäker iakttagelse! 🙂

  21. #321
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast tänk hur mycket roligare och mer nyskapande den och Behringers andra kloner hade kunnat blivit om Behringer använt sina resurser bättre.

    Kolla bara vad mycket skoj det mindre bolaget Arturia har gjort på rätt kort tid.
    Min helt okvalificerade gissning är att det även lär komma många oklonade roliga grejor från Behringer framöver.

  22. #322
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min helt okvalificerade gissning är att det även lär komma många oklonade roliga grejor från Behringer framöver.
    Låt oss hoppas. Hellre DM12 och Neutron alla dagar i veckan.

  23. #323
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej råkapitalism passar ju in betydligt bättre som beskrivning om det skulle vara ok för någon att utan att kompensera upphovsmännen göra pengar eller pr på något den inte skapat eller skaffat sig rättigheter till.
    Kanske det, men svårt att göra pengar av något som är gratis. Visst kan man ge ut DM Speak and Spell på färgglad vinyl, men om den redan är gratis att ladda ned så ger det ju inget mervärde, eller använda i reklam javisst men då skulle ju jag tycka att det är lite B att använda 20 år gammal gratismusik istället för så att kosta på sig en ny låt. Nåja, diskussionen är off topic och vi kommer inte tycka lika hur vi än vrider argumenten.

  24. #324
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det är synd att inte man håller igång klassiska synthar/trummaskiner i produktion som man gör mer gitarrer t.ex. Tänk om fender skulle sluta tillverka stratan. Såklart större efterfrågan på gitarren än synthar och när det också finns pluggar, men ändå ..

    Man vill ju ha instrumentet som det var tillverkat från början, inte nån miniatyr där man knappt kan trycka på knapparna. Jag hade lätt köpt 808an med ACB teknologi om den var i full storlek och med samma design som originalet

  25. #325
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske det, men svårt att göra pengar av något som är gratis. Visst kan man ge ut DM Speak and Spell på färgglad vinyl, men om den redan är gratis att ladda ned så ger det ju inget mervärde
    Färgad vinyl inget mervärde? Du känner inga DM-samlare tydligen.

    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    eller använda i reklam javisst men då skulle ju jag tycka att det är lite B att använda 20 år gammal gratismusik istället för så att kosta på sig en ny låt.
    Du kanske tycker det är B att använda gamla låtar i reklam och filmer men företag reklambyråer och tittare generellt älskar det och slipper bolagen betala för äldre musik de använder så skulle nog en hel del moderna kompositörer och musiker som försörjer sig på reklam och filmmusik bli arbetslösa.

  26. #326
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rätta mig om jag har fel men de har väl separata ut om man kör USB-AUDIO?
    Jag tycker det är väldigt mycket trumma för en liten peng (kör mjukvaran och den låter nära spot on i mina öron i alla fall).
    Det ska det vara... Men min tr09 ville inte finka så. Den försökte istället agera ljudkort åt Live. Lagom kul att få ljudet ut ur datorn genom tr09ans inbyggda högtalare.

  27. #327
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska det vara... Men min tr09 ville inte finka så. Den försökte istället agera ljudkort åt Live. Lagom kul att få ljudet ut ur datorn genom tr09ans inbyggda högtalare.
    LOL Funkar fint med min SE-02 och övriga boutique jag har testst hemma. Lägger sig som ett audio device och funkar fint att aggregera i Mac.

  28. #328
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ska det vara... Men min tr09 ville inte finka så. Den försökte istället agera ljudkort åt Live. Lagom kul att få ljudet ut ur datorn genom tr09ans inbyggda högtalare.
    låt mej gissa, Ashaz: Sitter du med en Windowsdator liksom jag gör...? Drog boutiquesyntarna via USB genom Roland MX-1 mixer. Då ser datorn bara MX-1 som ett ljudkort.

  29. #329
    Chrutil
    Chrutil är uppkopplad nu
    Chrutils avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är synd att inte man håller igång klassiska synthar/trummaskiner i produktion som man gör mer gitarrer t.ex. Tänk om fender skulle sluta tillverka stratan. Såklart större efterfrågan på gitarren än synthar och när det också finns pluggar, men ändå ..
    Jo.. kanske.
    Men som en som sålde sin 303/606 combo runt 1989 för mindre än en spottstyver kan jag ju vittna om att hade Roland fortfarande tillverkat dem då hade de inte sålt speciellt många under de åren.

  30. #330
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo.. kanske.
    Men som en som sålde sin 303/606 combo runt 1989 för mindre än en spottstyver kan jag ju vittna om att hade Roland fortfarande tillverkat dem då hade de inte sålt speciellt många under de åren.
    Stämmer nog. Men även Fender hade en rejäl dipp. Hade Roland börjat igen runt 95-96 (när de släppte MC-303?) så hade det fungerat bättre.

  31. #331
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innebär det att de inte heller har köpt sina licenser till Ableton, Native Instruments, Softube etc?
    Kör de appar i iPads eller är det crackat på datorer?
    Ja, vad tror du om man är 13 år? Arturias grejjer har man ”5 licenser” på så har man en vänlig själ som vill bjuda på en fungerar det också. Det följer med viss programvara till MIDI keyboards. Mina yngre referensobjekt kör windows dator, ej iPad.
    Senast redigerat av Firechild den 2019-02-13 klockan 12:39.

  32. #332
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Borde inte den kundgruppen vara intresserad av ex. kontrollenheter, på den marknaden händer ingenting förutom varianter på klaviatur med 8 rattar och trumpads. Det taktila tillför en hel del oavsett ITB eller inte,.
    Det är korrekt. MIDI keyboard med en massa pads och blinkande lampor behövs, högtalare, volymkontroll, LCD lister...

  33. #333
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, vad tror du om man är 13 år?
    Äh 13 åringarna skriker och pappa betalar för curlade skitungen skall hålla truten.... andra fallet är ju fotbolls/synthpappan som överöser 13 åringen med nostalgigodis..... men nej jag tror inte på att det bara är gubbar som köper hårdvara... betalar för den säkerligen...... men nog fan ser man kids som dreglar över maskiner precis som man själv gjorde.

  34. #334
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Och ny finns det en marknadsgrupp till... En hel hög med köpstarka hipster

  35. #335
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ny finns det en marknadsgrupp till... En hel hög med köpstarka hipster
    Venndiagrammet "hipsters - gubbar" är väl en enda cirkel?

  36. #336
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ny finns det en marknadsgrupp till... En hel hög med köpstarka hipster
    Vi hipsters skulle väl ändå inte nöja oss med en kopia? Vi måste ha originalet.

  37. #337
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En: wiktorion
    hahahahah nåja jag är snart 30.... Max är ett år yngre än mig!

  38. #338
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi hipsters skulle väl ändå inte nöja oss med en kopia? Vi måste ha originalet.
    Pluspoäng till dig

  39. #339
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LCD lister...
    Många gnäller på Roland men Aira säljer säkerligen som energidryck på ica...

  40. #340
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo.. kanske.
    Men som en som sålde sin 303/606 combo runt 1989 för mindre än en spottstyver kan jag ju vittna om att hade Roland fortfarande tillverkat dem då hade de inte sålt speciellt många under de åren.
    Absolut. Men analogtrenden har ju kommit tillbaka och säljer för löjliga summor. Perfekt tillfälle för att starta tillverkningen igen, och då i originalutförandet då det är det kunden vill ha.

  41. #341
    apan
    apan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  42. #342
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hahahahah nåja jag är snart 30.... Max är ett år yngre än mig!
    Jaha, så blir man outad som yngling igen! Ska man få leva med detta hela livet? Antar att jag kan leva med det

    /en som drägglat efter hårdvara sen dag 1 av synthintresse men startade med mjukvara pga cash

    att jag på gymnasiet byggde modularsynth som projektarbete får vara en parantes

  43. #343
    bakelit
    bakelit är uppkopplad nu
    bakelits avatar
    Veteran

  44. #344
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Och denna ska alltså kosta som en Boog, dvs typ 3400 kr?


    https://youtu.be/_uMcaiHk1dI

    https://youtu.be/_uMcaiHk1dI

  45. #345
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran

  46. #346
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Men var är den? Skulle ju release:ats i feb

  47. #347
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Dom säger juni/juli nu... så det borde inte dröja länge...

  48. #348
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Låter bra, minst lika bra som Miami.

  49. #349
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Låter väldigt bra. Och med ett pris på 3000 $ £ € eller nått sånt, blir tom jag sugen som inte behöver nån trummaskin.

  50. #350
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter väldigt bra. Och med ett pris på 3000 $ £ € eller nått sånt, blir tom jag sugen som inte behöver nån trummaskin.
    En nolla för mycket där hoppas jag. €3000 för en klon känns saftigt

  51. #351
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En nolla för mycket där hoppas jag. €3000 för en klon känns saftigt
    Jag menade såklart 3000 svenska €,£ eller $.
    Fast den kanske hamnar närmre fyra tusen i Sverige?

  52. #352
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/IwBS6QGsH_4

    Jag är inte ett fan av Behringer by any stretch, men nog låter denna bättre än Will Smith

  53. #353
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menade såklart 3000 svenska €,£ eller $.
    Fast den kanske hamnar närmre fyra tusen i Sverige?
    Tror det blir lägre.

  54. #354
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra, minst lika bra som Miami.
    Jag var tänd på en RD-8 när den lanserades, men blev mer tveksam efter Sonicstates preview. Jag lutar nu mer åt en TR-08, som ju har både full midistyrning av parametrar och velocity, och inte tar så stor plats på hyllan. Hoppas på en Boutique-rea nu i sommar

  55. #355
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Chassit är i plåt va får man hoppas?

  56. #356
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Jag e såld på den här, ägde en original 808 i slutet av 80talet, och efter att ha sett Gaz&Nick gå igenom rd8 i sonicstate videon , så är jag övertygad om att det är den här jag behöver 😃

  57. #357
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag e såld på den här, ägde en original 808 i slutet av 80talet, och efter att ha sett Gaz&Nick gå igenom rd8 i sonicstate videon , så är jag övertygad om att det är den här jag behöver ��
    jo, fint låter den

  58. #358
    symptm
    symptm är inte uppkopplad
    symptms avatar
    Senior
    fet alltså! jag vill ha!

  59. #359
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator

  60. #360

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •