Sidan 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 558

Ämne: Behringer klonar TR-808 (RD-8)

  1. #1
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Behringer klonar TR-808 (RD-8)

    RD-808 släpps i butikerna med ett Boooom runt den 8/8

    Edit: Namnändrades sedermera till RD-8.


    https://youtu.be/zQPsln1d-Ek
    Senast redigerat av PF den 2020-03-29 klockan 05:37.

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vad tror vi om pris? Under 8080:- ?

  3. #3
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    6060?

  4. #4
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Kommer hagla yoctos och Miamis på vend nu :0

  5. #5
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Garanterat. 5.999:-
    Nu dyker hela klonmarknaden med Yocto och Nava m fl...

  6. #6
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Man kan tycka mkt men jag väljer att jubla och go all in på Äntligen!

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Garanterat. 5.999:-
    Nu dyker hela klonmarknaden med Yocto och Nava m fl...
    Varför? Duger inte de?

  8. #8
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför? Duger inte de?
    For att de kostar mer an 5.999 att bygga

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Är det en officiell prisuppgift på Berra 808’an?

  10. #10
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det en officiell prisuppgift på Berra 808’an?
    Nej det ar bara min gissning. Aer inte sa mkt elektronik i en vanlig 808, klart mindre aen i en halv Deepmind, sa gissar pa den regionen

  11. #11
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Underbart, Roland själva har ju misslyckats vara smart med sina femtioelva egna halvkloner så jag är all in.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hehe, kommer bli sååå många A/B/C-lyssningsjämförelser. Roland har väl inte misslyckats? De samplade av 808’an redan ’88. TR-8 & co är väl jättebra?

  13. #13
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, kommer bli sååå många A/B/C-lyssningsjämförelser. Roland har väl inte misslyckats? De samplade av 808’an redan ’88. TR-8 & co är väl jättebra?
    Det jag menar är att de "misslyckats" med att göra en analog klon av sig själva. Försäljningsmässigt har det säkert gått väldigt bra.

  14. #14
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hoppas de får till clapen

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den låter ju som den ska?

  16. #16
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Missade videon! Lät ju sjyst!

  17. #17
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Snart kommer Behringer Weasel, Easel-dödaren.

  18. #18
    deleted user
    Tror vi ser analogmaskinernas skymning nalkas.

    Varför? För att allmän tillgång till bra och billiga kloner sårar originalens betydelse. Såhär: översvämmas vi av analogt tröttas vi också ut av den ljudbilden. Och en psykologisk grej hos människan verkar vara att stängda dörrar runt saker gör de mer åtråvärda.

    Konsekvensen: svårare att sälja gamla maskiner för samma pris som för 3-4-5+ år sedan. Och tillverkare kommer att behöva se sig om efter andra sätt att skapa klanger på.

    .. eller vad tror du?

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Självklart kommer aktien ”den äkta maskinen” dyka något, kanske till 15-20K. Men att demokratisera det här är väl bara av godo.

  20. #20
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Varför skulle denna bli så himla dyr som vissa gissat på här? Ur Behringer perspektiv sett då när jag säger 'dyr'. Tänker snarare de ska disrupta även här med ett pris på $199 - $349

  21. #21
    deleted user
    Svårt att förstå hypen med denna, tr-08 låter sjukt bra, ser bra ut och kostar kaffepeng. Varför köpa Behringers klon som inte har något rätt alls?

  22. #22
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Tror mer på att B's 808 kommer kosta antingen 499 eller 808 dollar/euros.

  23. #23
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Självklart kommer aktien ”den äkta maskinen” dyka något, kanske till 15-20K. Men att demokratisera det här är väl bara av godo.
    Tvärtom, nu blir det ännu dyrare och viktigare att visa upp sig med orginalmaskiner med så många kloner. Creddigt ska det vara.

  24. #24
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    RD-808 släpps i butikerna med ett Boooom runt den 8/8


    https://youtu.be/zQPsln1d-Ek
    Äntligen någon som gör rätt och har separata ljudutgångar.

    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror vi ser analogmaskinernas skymning nalkas.

    Varför? För att allmän tillgång till bra och billiga kloner sårar originalens betydelse. Såhär: översvämmas vi av analogt tröttas vi också ut av den ljudbilden. Och en psykologisk grej hos människan verkar vara att stängda dörrar runt saker gör de mer åtråvärda.

    Konsekvensen: svårare att sälja gamla maskiner för samma pris som för 3-4-5+ år sedan. Och tillverkare kommer att behöva se sig om efter andra sätt att skapa klanger på.

    .. eller vad tror du?
    Säkert. Undrar om riktigt plastiga digitalsynthar blir nästa del i cykeln?

    Jag skulle säga att de bästa nyversionerna var Rolands Airas. Att man kunde uppgradera TR-8 var mycket bra. Det enda som fattades för att göra den perfekt var polyrytmik o separata ljudutgångar.
    Senast redigerat av Östermalmstorg den 2018-05-03 klockan 19:05.

  25. #25
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svårt att förstå hypen med denna, tr-08 låter sjukt bra, ser bra ut och kostar kaffepeng. Varför köpa Behringers klon som inte har något rätt alls?
    Är det inte tr-08a som har sånna där miniatyrpottar? ;D

    Isf. sequencar jag nog hellre roland clouds 808 med någon hårdvarusequencer, tex. machinedrum. Är väl samma ACB-teknologi (om inte bättre?) så lär väl låta likadant.

  26. #26
    love666
    love666 är inte uppkopplad
    love666s avatar
    Inte så pratsam än
    Det hör inte hit kanske, men blir inte andra mätta på de jävla ljuden någon gång? Fan vad man har hört dem...

  27. #27
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av love666 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hör inte hit kanske, men blir inte andra mätta på de jävla ljuden någon gång? Fan vad man har hört dem...

    +10000 när det gäller 909

    808 känns mer transparent tycker jag.

  28. #28
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av love666 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hör inte hit kanske, men blir inte andra mätta på de jävla ljuden någon gång? Fan vad man har hört dem...
    Jo. Men samtidigt när jag scrollat BD-presets i någon DAW och plötsligt "Åh, den kändes rätt" så är det likt förbannat en 808kick. Bra ljud, liksom.

  29. #29
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Lite som 909:an, i alla fall jag är rätt präglad på den... och samma gäller 808/606 också!

  30. #30
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det jag menar är att de "misslyckats" med att göra en analog klon av sig själva. Försäljningsmässigt har det säkert gått väldigt bra.
    Varför ska de göra en analog klon... inne hör ju skillnad på en TR-8, TR-08 el TR-808 om de inte lyssnar på dom bredvid varandra torrt. Personligen tar jag vilken av Rolands burkar som helst än en Behringer klon.

  31. #31
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte tr-08a som har sånna där miniatyrpottar? ;D

    Isf. sequencar jag nog hellre roland clouds 808 med någon hårdvarusequencer, tex. machinedrum. Är väl samma ACB-teknologi (om inte bättre?) så lär väl låta likadant.
    Tr-08 har något större pottar än tr-808. Rolands cloud 808:a är mkt bättre än Behringers hårdvarudito om man ändå kör ITB. Så nej förstår inte varför BHR-808 skulle locka köpare?

  32. #32
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Take my money!

  33. #33
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Me too. Klockren produkt för alla oss som inte vill lägga 30k på en "riktig" men ändå vill ha samma lättrattade känsla och inte vill ha ITB prylar.

  34. #34
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av love666 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hör inte hit kanske, men blir inte andra mätta på de jävla ljuden någon gång? Fan vad man har hört dem...
    Jag är beredd att hålla med. Jag har i alla fall tre syntar som har samplade 808-ljud och de låter ungefär likadant. Men det beror väl på vad man har för preferenser. Jag har aldrig vart speciellt förtjust i analoga trumljud mer än synt-toms. Det mesta låter puff och pys i någon form och det passar inte i min musik. Den dagen Behringer släpper en kopia av en Linndrum så kommer mina pengar att byta ägare. Jag har ännu inte hittat några riktigt bra Linn-samplingar med tryck i.

  35. #35
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tr-08 har något större pottar än tr-808. Rolands cloud 808:a är mkt bättre än Behringers hårdvarudito om man ändå kör ITB. Så nej förstår inte varför BHR-808 skulle locka köpare?
    Är det lika mkt space mellan dem också? ;D Hehe yes, det är möjligt. Jag har inte testat BHR så kan inte uttala mig. Hursomhelst känns det inte givande att gå in på hela digital vs. analog grejen. Det ena utesluter inte det andra och de har olika styrkor. Men i min mening är det verkligen inte samma sak.
    Senast redigerat av aorta den 2018-05-03 klockan 20:41.

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nej denna känns ju väldigt genuin, hela apparaten andas lätt uppgraderad 808. Känsla!

  37. #37
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det lika mkt space mellan dem också? ;D Hehe yes, det är möjligt. Jag har inte testat BHR så kan inte uttala mig. Hursomhelst känns känns det inte givande att gå in på hela digital vs. analog grejen. Det ena utesluter inte det andra och de har olika styrkor. Men i min mening är det verkligen inte samma sak.
    Absolut ingen digital vs analog grej, utan jag ser inte tjusningen med den här, den skiljer sig massor från 808:ans design, speciellt sequensern men även tilläggen av filter och transient designer. Analoga trummor är grymma men det finns redan ett antal riktigt bra analoga maskiner ute på marknaden om man vill åt det. Så återigen vad som lockar i den här produkten vet jag inte, det finns redan bättre alternativ för alla läger.

  38. #38
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nä det stämmer inte. Vill man ha en analog maskin med allt vad det innebär med t ex CV / Gate-möjligheter — till ett pris som inte motsvarar två-tre veckors thailandresa — så passar ju denna perfekt. Till skillnad mot Arturias maskin så låter den också klassiskt och mycket bra.

  39. #39
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    DrumBrute kostar ju 4300:- ny och de har rätt lika hårdvaruspecar med filter och allt. Tror inte Uli lägger sig över det.

  40. #40
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Blåa leds

  41. #41
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tyckte DB lät så himla torftigt så då är 808’an ballare...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blåa leds
    lär det ju knappast bli...? prototyp...

  42. #42
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte DB lät så himla torftigt så då är 808’an ballare...

    - - - Uppdaterad - - -



    lär det ju knappast bli...? prototyp...
    Håller jag med om. Min DB åkte ut efter en månad.

  43. #43
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror vi ser analogmaskinernas skymning nalkas.

    Varför? För att allmän tillgång till bra och billiga kloner sårar originalens betydelse.
    Nej. Originalens betydelse ligger ju i låtarna.. Den "allmänna tillgången" är redan enorm, varit jättelänge. Speciellt om man tar med digitala kloner och plugins. Vem som helst med en telefon för en tusenlapp kan ju göra 808 beats.

    Däremot har du rätt i att de klassiska tillverkarna så som Moog och Roland behöver göra något nytt för att sticka ut, vilket är väldigt bra. Det kan inte återupprepa samma grej i 20 år till. Moog verkar ju redan göra det iom te.x DFAM, visar på lite nytänk.

    Jag tror att bra analoga kloner kommer påverka priset lite vad gäller te.x original 808 och 303.. 303 verkar redan ha sjunkit c.a 5K jämfört med ett par år sedan.

  44. #44
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Garanterat. 5.999:-
    Nu dyker hela klonmarknaden med Yocto och Nava m fl...
    Och så hälften på det
    Vet inte exakt men absolut mindre än 5999:-.

  45. #45
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av love666 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hör inte hit kanske, men blir inte andra mätta på de jävla ljuden någon gång? Fan vad man har hört dem...
    Lite som att fråga om man blir trött på akustisk gitarr . Svar nej. Det finns ju dessutom så mycket historia bakom dessa instrument/ljud, det ger ljudet en helt annan tyngd och mening än något nytt.

  46. #46
    belsedub
    belsedub är uppkopplad nu
    belsedubs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och så hälften på det
    Vet inte exakt men absolut mindre än 5999:-.
    Jepp, jag säger som Nick. 2995:-

  47. #47
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av belsedub Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp, jag säger som Nick. 2995:-
    Model D kostar 3500, tror inte denna blir billigare. Men iofs Neutron skall kosta samma som Model D. Sen å andra sidan är svenska kronan som svagast på 10 år...

    Edit: Jag ska iaf ha en. Glad att 808 kom nu för jag är mer sugen på den än om dom eventuellt släpper en 909 klon.

  48. #48
    domiag
    domiag är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror vi ser analogmaskinernas skymning nalkas.

    Varför? För att allmän tillgång till bra och billiga kloner sårar originalens betydelse. Såhär: översvämmas vi av analogt tröttas vi också ut av den ljudbilden. Och en psykologisk grej hos människan verkar vara att stängda dörrar runt saker gör de mer åtråvärda.

    Konsekvensen: svårare att sälja gamla maskiner för samma pris som för 3-4-5+ år sedan. Och tillverkare kommer att behöva se sig om efter andra sätt att skapa klanger på.

    .. eller vad tror du?
    Nu kanske jag missförstått dig, men vi har ju redan översvämmats av ljudbilden från en 808 in absurdum senaste 40 åren, utan att det verkar trötta ut någon märkbart... Med det menar jag att denna utveckling inte kommer påverka detta nämnvärt.

  49. #49
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Originalens betydelse ligger ju i låtarna.. Den "allmänna tillgången" är redan enorm, varit jättelänge. Speciellt om man tar med digitala kloner och plugins. Vem som helst med en telefon för en tusenlapp kan ju göra 808 beats.

    Däremot har du rätt i att de klassiska tillverkarna så som Moog och Roland behöver göra något nytt för att sticka ut, vilket är väldigt bra. Det kan inte återupprepa samma grej i 20 år till. Moog verkar ju redan göra det iom te.x DFAM, visar på lite nytänk.

    Jag tror att bra analoga kloner kommer påverka priset lite vad gäller te.x original 808 och 303.. 303 verkar redan ha sjunkit c.a 5K jämfört med ett par år sedan.
    Visst, men skillnaden mot en telefon och original/näranog originalen är den taktila känslan. För att köra med t.ex. bara dator utan kontrollpaneler, hur skulle det se ut "i verkligheten"? Tag en pincett med silikonändar och kontrollera en klassisk trummaskin med den.

  50. #50
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst, men skillnaden mot en telefon och original/näranog originalen är den taktila känslan. För att köra med t.ex. bara dator utan kontrollpaneler, hur skulle det se ut "i verkligheten"? Tag en pincett med silikonändar och kontrollera en klassisk trummaskin med den.
    Japp exakt så är det.. jag gick ifrån min DAW till euro för jag saknade det taktila. Finns många anledningar till varför vare sig digitalt eller ens analoga kloner kommer göra originalen "värdelösa". Tvärtom så fungerar ju kloner (digitala som analoga) som en väldigt bra introduktion och ger mersmak till de som precis börjat med elektronisk musik.

  51. #51
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blåa leds
    Är det så? Jag inbillade mig att det var vita/flerfärgade, men jag tittade bara snabbt på liten skärm. Kör de retina-burning-blue så är de ju dummare än Rolands disco-line (a k a Aira).

    Jag förstår alla klonvalen annars, inklusive tillagda filter och TD eftersom kidsen idag vill ha punch och extra rattar att vrida på när de leker arena-DJ.

    Personligen är jag mindre intresserad, men det handlar mer om smak och att jag föredrar trumsyntar med fler rattar per ljud och inte prioriterar sequencern.

    pris? Jag gissar på 3995:- som listpris p g a den större lådan och mängden hårdvara samt att de ändå hamnar en bra bit under konkurrensen. Sedan kan Jam m fl säkert pusha det neråt 3500:- och jag säger inte att jag inte köper en om 4Sound råkar få in för många på sin lagerförsäljning senare.

  52. #52
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det så? Jag inbillade mig att det var vita/flerfärgade, men jag tittade bara snabbt på liten skärm. Kör de retina-burning-blue så är de ju dummare än Rolands disco-line (a k a Aira).

    Jag förstår alla klonvalen annars, inklusive tillagda filter och TD eftersom kidsen idag vill ha punch och extra rattar att vrida på när de leker arena-DJ.

    Personligen är jag mindre intresserad, men det handlar mer om smak och att jag föredrar trumsyntar med fler rattar per ljud och inte prioriterar sequencern.

    pris? Jag gissar på 3995:- som listpris p g a den större lådan och mängden hårdvara samt att de ändå hamnar en bra bit under konkurrensen. Sedan kan Jam m fl säkert pusha det neråt 3500:- och jag säger inte att jag inte köper en om 4Sound råkar få in för många på sin lagerförsäljning senare.
    Köp på Bax när de listar den för 1495kr

  53. #53
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp på Bax när de listar den för 1495kr
    Nej, de skulle aldrig gå under 1599:-.

  54. #54
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    Definitionen av en klassiker är ju att den har överlevt sitt livscykel och är relevant långt utöver och efter sin tid, dels också att s.k mättnad inte uppstår, om än tillfälligt kanske men ljuden är relevanta igen och igen, samt är gengre och kulturellt överskridande.

    Uli Behringer är från början själv musiker, vilket märks. Han har fattat det bakomliggande vad som gör känslan bakom en repreducering/replika av instrument. Det finns bakomliggande mänskliga psykologiska och mentala processer som triggas av hur nu "808" klonen ser ut., Yoclo lr vad den heter har ju inget alls som värde där förutom lite av färgen, och lät inget vidare heller. Här av en video får man en känsla av en 808'a direkt, fast den verkar vara i hammarplasttyp, så har den designen och tyngden.
    Om nu detta skulle vara betydelselöst för några så fine., ni sällar er till en mindre skara, likt de som hyllar den fenomenala finska gitarren Flaxwood, som har en sustain som är långt mycket bättre och kan fås renare än den mest legendariska Les Paul serie kan åstadkomma. dock så är Flaxwood bara marginell, om dem ens finns kvar.

    Man kan om man vill, vara tacksam för att Uli pytsar ut klassiker till väldigt rimliga priser och som får sådan spridning inom retail att ostiga säljare kan övertala kids, samt deras päron att köpa dessa instrument istället för alla skit keyboards och dyl som annars skulle sålts istället och därmed för all framtid ofta dödat ett intresse.

    Jag tycker det ser ljust ut för den nya folkhobbyn elektronmusik, den äter andelar av körmusiken och annat föreningstrams med dunkla förtecken, och låter en ny generation få råda över sitt egna symbolvärde(Vågformen i detta fall) och därigenom lära känna sig själva som individ och kommunicera med andra om de så vill.

  55. #55
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Yocto lät inget vidare? Wtf. Det är ju en direkt klon gjord efter orginalscheman! Min Yocto låter identisk med min orginal 808:a.
    Vette tusan vad du lyssnat på? Nått uppfuckat bygge förmodligen.

  56. #56
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tangent dream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det ser ljust ut för den nya folkhobbyn elektronmusik, den äter andelar av körmusiken och annat föreningstrams med dunkla förtecken, och låter en ny generation få råda över sitt egna symbolvärde(Vågformen i detta fall) och därigenom lära känna sig själva som individ och kommunicera med andra om de så vill.
    Oj.

  57. #57
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    Detta kan disputeras och diskuteras, men jag kan likväl så hävda att jag har ett auktoritärt kunnande i erfarenhet, samt över tid som är vida över dig i den frågan.

  58. #58
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj.

  59. #59
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tangent dream Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detta kan disputeras och diskuteras, men jag kan likväl så hävda att jag har ett auktoritärt kunnande i erfarenhet, samt över tid som är vida över dig i den frågan.
    Låt mig bara alldeles kort få meddela att Ulven föddes sommaren år 1309. Han är inte den ende av sitt slag här. Människorna bör veta att hålla ett visst avstånd.

  60. #60
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Själv har jag "been around for a long long time" ...

Liknande ämnen

  1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •