Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: AcidPro 8 har släppts!

  1. #1
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran

    AcidPro 8 har släppts!

    Såg att Magix som tog över Mediasoftware från Sony, snart släpper Sound Forge Pro 12, och har släppt AcidPro 8.
    https://www.magix.com/int/music/acid-pro/

  2. #2
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    till Moderator:
    Denna nyhet skulle ha lagts in under "övriga DAW" såklart Kan du fixa det?

  3. #3
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    till Moderator:
    Denna nyhet skulle ha lagts in under "övriga DAW" såklart Kan du fixa det?
    Fixat

  4. #4
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag körde Acid tills för 4 år sen då jag gick över till Live, undrar om jag vågar testa denna?

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde Acid tills för 4 år sen då jag gick över till Live, undrar om jag vågar testa denna?
    Jag ville ha stöd för fler in/ut till ljudkort. nu fick man väl det samt ASIO-stöd?
    subgrupper är inte helt fel heller

  6. #6
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Igår så hämtade jag demoversionen av Acidpro v.8.0.5:
    Samma layout av reglar och samma låga latency som med Vegas Video v.15 Jag kan bekräfta att ljudkort med fler in&ut fungerar vid första testerna.
    Videoinspelning ser ut som på Vegas Video, och har som default att kamera är ansluten via Firewire..., men det finns drivrutiner för kameror som inte ansluts via Firewire. jag har själv lagt in en plugin som tar emot från en gammal USB-kamera från Microsoft till Vegas Video.

  7. #7
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag gjorde en ren ominstallation av Win-10 nyligen, efter att ha haft mycket problem efter en uppgradering från win-7. Jag köpte AcidPro 8 häromdagen, och installerade det i helgen: I varje MIDI-spår kan man välja input och output separat. Jag testade att lägga in ett ljudspår, där jag spelade på en syntklaviatur, men valde en annan synt som midi output. När jag spelade på klaviaturen med inslag av aftertouch, ritades det genast upp en modulationskurva i midispåret för detta. Ljudinspelning har som grundinställning en stereo in/ut. Vid fler in & ut, visas front, rear and center surround mode. Men man kan gå in i advanced-läge, och hantera sina in & ut som man vill.
    @ dar303: jo, det finns lite likheter emellan Ableton Live och AcidPro 8, men det är i Arrangement view, inte session view. Observera att AcidPro även har mitt älskade step-recording sedan länge. I likhet med Ableton, är det befriande få menyer att bläddra i, till skillnad mot många av de andra DAW-programmen på marknaden. Men det hänger ju såklart på hur man jobbar med sin musik, om det är positivt eller negativt
    Senast redigerat av jocks1 den 2018-09-04 klockan 23:54. Anledning: rättelse

Liknande ämnen

  1. Ardour 4.1 har nyligen släppts
    Av ahellquist i forum Övriga DAW
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-07-06, 17:13
  2. Vilka seriösa samplers har släppts dom senaste åren?
    Av T11 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2014-09-16, 15:00
  3. Hur tycker ni ACIDpro ~funkar?
    Av KALLBACK~ i forum Övriga DAW
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 12:28
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-21, 13:15
  5. HardSID PCI har släppts!
    Av GlobalMotion i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 09:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •