Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 123

Ämne: Ubuntu, my a**

  1. #61
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så vad är det du jämför när du påstår att macOS ligger före? Darwin vs Linux, eller macOS mot ett fullfjädrat OS baserat Linux och exempelvis GNU eller Android?
    Mac OS är mer moget på desktopen, avancerat och mer genomtänkt speciellt när det gäller uppdateringar och installeringar etc. och framförallt så saknar Linux en mängd viktiga desktopprogram som finns till Mac OS och Windows.
    En dag kanske Linux kommer ikapp men det är långt dit än.

  2. #62
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    en klassisk sagt skillnad mellan linux och windows är att i linux är svårare men man kan ställa in, utforma allt mer i detalj, medans i windows kan uppfattas på ytan som enklare men mycket av det som "görs åt en" görs i bakgrunden utan ens kontroll. men de korn av sanning som funnits i detta uttalande tycker jag har luckrats upp med tiden. för det verkar som linux numera också har en del hyss för sig, samt att windows å sin sida verkligen inte alltid är så enkelt och rätt-främ som det vill ge sken av. var iofs länge sedan jag själv mer på djupet syssla med linux. har testat mint men det var ett tag sedan. gjorde hyfsat nyligen lite enklare grejer i ubuntu och för det jag gjorde så fungera det hur bra som helst.

  3. #63
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag tycker inte det är så kul att detta snygga OS vid namn Deepin tyvärr var ganska kasst... det klarar nämligen inte att få en normal wifiprestanda ens med samma burk Så labbet får laborera vidare. Kan ju liksom inte gå omkring med nätverkssladdar ormandes över golven.

  4. #64
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte det är så kul att detta snygga OS vid namn Deepin tyvärr var ganska kasst... det klarar nämligen inte att få en normal wifiprestanda ens med samma burk Så labbet får laborera vidare. Kan ju liksom inte gå omkring med nätverkssladdar ormandes över golven.
    Ska du köra Linux rekommenderar jag varmt Linux Mint.

  5. #65
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ja, nämnde det här ovan, det är det Kallback brukade rekommendera, RIP.

  6. #66
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska du köra Linux rekommenderar jag varmt Linux Mint.
    Utvärderade Blender på några gammel-PC med Linux Mint, men totalt buggigt tyvärr! T.o.m. Win-10 lirade tryggare Synd eftersom det samtidigt är klart rappare.

  7. #67
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mac OS är mer moget på desktopen, avancerat och mer genomtänkt speciellt när det gäller uppdateringar och installeringar etc. och framförallt så saknar Linux en mängd viktiga desktopprogram som finns till Mac OS och Windows.
    En dag kanske Linux kommer ikapp men det är långt dit än.
    Jag tar det som att det du jämför är macOS mot GNU/Linux eller möjligtvis Android. Min fråga var vad det är du faktiskt jämför, för Linux i sig har inget användargränssnitt.

    Det å sido så handlar det enkom om tycke och smak. För egen del har jag mycket svårt för macOS, men är bekväm i GNU/Linux. I synnerhet Debianbaserade system. Tog mig och en kollega en timme att installera programmet kdiff3 i macOS på hennes dator, medan det i Ubuntu tog ca en minut på min dator.

    Och en annan sak. På min egna mac har jag aldrig lyckats konfigurera tangentbordet som jag vill ha det. Lyckas jag med det kan jag ärligt överväga att använda den datorn mer, för den är ju liten och smidig med bra batteritid. Jag vill ha amerikansk layout som standard, men under tiden jag håller höger sevärdhetstangent nedtryckt ska det momentant växla till svensk layout, och tillbaka till amerikansk igen när jag släpper sevärdhetstangenten. I GNU/Linux (eller snarare Xorg) åstadkommer jag exakt detta beteende (fast höger Alt iställetför sevärdhet såklart) genom att köra kommandot "setxkbmap us,se -option grp:switch". (Detta går inte heller i Windows, vilket stör mig enormt.)

  8. #68
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tog mig och en kollega en timme att installera programmet kdiff3 i macOS på hennes dator, medan det i Ubuntu tog ca en minut på min dator.
    Det kommer nog ta er mer än en timme att installera Kaleidoscope på Ubuntu (Kaleidoscope är en av flera bra motsvarigheter för macOS)
    Men högst en minut i macOS via App Store..

  9. #69
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fint Volantiz! kdiff3 stödjs på macOS dock, men det var inte direkt någon "it just works"-känsla att få igång det. Men det är en småsak i jämförelse med mitt tangentlayoutdilemma.

  10. #70
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Ska funka i Windows, kanske inte exakt på samma sätt men rätt nära om jag förstår dig rätt.
    Om du kör Windows10 så är det en sån funktion som är halvt i gamla världen och halvt i nya.
    Det är något som är sjukt drygt i W10.

    I startmenyn om du söker efter "advanced keyboard settings" så finns det ett val som heter "input language hot keys".
    By default så ska det gå att växla med Left Alt+Shift.

    Har dock inte testat

  11. #71
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det jag skrev i fetstil är nyckelbegrepp. Layouten ska växlas momentant, under tiden modifieringstangenten hålls intryckt, och växla tillbaka igen när jag släpper.

    Jämförelse: Precis som skifttangentens normala funktion är att växla till stora bokstäver under tiden den hålls nedtryckt. Inte som capslock.

  12. #72
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    En väldigt specifik feature request. Vad är det som orsakar detta behov? *nyfiken*

  13. #73
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Generell nog att i Xorg kunna konfigureras med ovanstående korta kommandorad (setxkbmap us,se -option grp:switch). Varför jag vill ha det så är för att jag ”alltid” kört det så. När jag kodar föredrar jag amerikansk layout och de få gånger jag behöver åäö växlar jag momentant.

    För mig är det lika självklart som att ha en skifttangent för att skriva versaler iställetför att behöva trycka capslock.

  14. #74
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    I see. Fullt förståeligt.

    Men du kodar ju - skriv en liten tsr som gör just detta. :-)

  15. #75
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Right.
    Rätt nära med capslock mode dock

  16. #76
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Nära men ack så lång bort. Det går till och med att få till i macOS.

  17. #77
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Deepin var snyggt men med dåligt enhetsstöd (wifi oanvändbart, se ovan) så det fick bli senaste Ubuntu av nyfikenhet. Så jäkla bra! När man kommer igång med det blir man ju rent rädd för Windows: hur uselt det har blivit. Detta är ett PC-OS som får mig glad. Första projektet har blivit att lära mig Amiga-emulering men allt annat funkar som en dröm. Laptop som blivit ståendes kommer framöver bli använd till allt förutom musik. Bitwig ser dock väldigt bra ut men Linux-musikprogrammen förflyttar mig till 1998 på ett tråkigt sätt - ser gammalt ut helt enkelt. Däremot är jag intresserad av tips på nån riktigt kul tracker-programvara. Imponerad av hur bra det har blivit i övrigt. Mycket tjusigt, modernt, snabbt. Smarta funktioner i filhanteringen. Allt på svenska till och med.
    Senast redigerat av PF den 2020-02-19 klockan 02:33.

  18. #78
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Renoise funkar på Linux.

    Enda kruxet med Linux och musik är bristen på tillverkare/drivers till externa ljudkort.

  19. #79
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag tycker tyvärr inte det är enda bristen, Haplo. Eller rättare sagt tycker jag det är en av de mindre grejerna. Bara att köpa något som har bra stöd, för sådant finns. Lite har vi nog iOS att tacka för att många tillverkare implementerar class complience (som till och med Windows fick stöd för härom dagen ).

    Den stora bristen som jag ser det är utbudet av mjukvara. Det finns gott om fria applikationer förstås, men för att få lite umpf i utvecklingen behöver namn som Native Instrument, Ableton och Arturia ge sig in i det. Därmed inte sagt att det saknas helt. Bitwig, u-he och Modartt är starka spelare.

    Själv kommer jag nog förr eller senare återgå till GNU/Linux. Har suttit i Windows länge nu och har tyvärr köpt in mig i lite för mycket pluggar för att överge det helt, men ett dual bootsystem skulle gynna mig bra tror jag.

    PF: Kul att du gett det en chans! Ja, det har hänt mycket på den fria desktopen.

  20. #80
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Brist på mjukvara för deeej vaaah! Pilutta dig! Jag hittade 12.000 st disketter för Amiga i ett 10 Gb bibliotek. Kommer ha så mkt program att äntligen testa att det inte är sant. Men än så länge vet jag bara hur man startar spelen. Testat Rick Dangerous 2 igen första ggn sedan 1991? Check...

  21. #81
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Kör du fs-uae? Den är grymmast i stan. I så fall... I fs-uae-launcher skapar du en hårdvarukonfig du vill ha, förser den med en kickstart 3.1-rom som du exempelvis får när du köper Amiga Forever. Sen skapar du en hårddiskfil. Skaffa AmigaOS 3.1-diskettfiler (finns också i Amiga Forever). Boota Install 3.1-disken. Installera. Pula. Pyssla. Rocka.

    Går också att lägga in en förkonfigurerad hårddiskfil, men det tycker jag känns lite som att använda någon annans kalsonger.

  22. #82
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hittade 12.000 st disketter för Amiga i ett 10 Gb bibliotek.
    Åh! Hittade du NI Kontakt där?

  23. #83
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nepp. Detta är en Amiga-samling där man själv får hålla koll på mixen mellan piratade spel och rumsrena dito. En kulturgärning av en grupp Amiga-afficiandos att göra images på ett 30 år gammalt jättebibliotek. Amiga Users Belgium. Ngt sånt.

  24. #84
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det är ganska lätt att sortera den samlingen. 100% pirat och resten rumsrent.

  25. #85
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör du fs-uae? Den är grymmast i stan. I så fall... I fs-uae-launcher skapar du en hårdvarukonfig du vill ha, förser den med en kickstart 3.1-rom som du exempelvis får när du köper Amiga Forever. Sen skapar du en hårddiskfil. Skaffa AmigaOS 3.1-diskettfiler (finns också i Amiga Forever). Boota Install 3.1-disken. Installera. Pula. Pyssla. Rocka.

    Går också att lägga in en förkonfigurerad hårddiskfil, men det tycker jag känns lite som att använda någon annans kalsonger.
    Tack! Jag följde en bra tutorial. Fattar bara inte hur man öppnar annat än spel? Kanske från desktopen och öppna med eller så?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ganska lätt att sortera den samlingen. 100% pirat och resten rumsrent.
    Jo jo möjligt - men licenserna är det vilken status på idag?

  26. #86
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Hur öppnar du spel? Använder du fs-uae-launcher? Det är ett desktop-GUI där du kan göra massa inställningar uppdelade i en massa flikar.

  27. #87
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo jo möjligt - men licenserna är det vilken status på idag?
    Samvete License v1.xxx [cR4cKed bY SKiDROW]

  28. #88
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag menar originalens licenser men ok, onödig diskussion. Har slängt allt nu.

  29. #89
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Man kan å andra sidan vända på det. Ingen av originalupphovspersonerna tjänar några pengar på dessa spel längre. Utan dessa smågrupper som preserverar och organiserar spelen skulle många av dem vara förevigt borta. Jag ser dem mer som hjältar än något annat.

    Sen finns det förstås en begagnatmarknad för spelen, men inte sällan är disketterna avmagnetiserade sedan många år tillbaka. Man köper spelet för materialet, sen spelar man en crackad version istället, om alls.

    Ok, Amigaemulering kanske inte är helt spot on topic, men icke desto mindre intressant. Kanske värt att brytas ut till en egen tråd?

  30. #90
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nepp. Detta är en Amiga-samling där man själv får hålla koll på mixen mellan piratade spel och rumsrena dito. En kulturgärning av en grupp Amiga-afficiandos att göra images på ett 30 år gammalt jättebibliotek. Amiga Users Belgium. Ngt sånt.
    Jag vet - tänkte luras lite med dig.
    Jag har litet förflutet i den gamla demo- och warez-scenen för Amiga.
    Har haft A1000, A500, A3000 och en jäkligt hottad A4000 :-)

    Har en moddad A500 idag plus att jag emellanåt kör Amiga Forever. <3

  31. #91
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker tyvärr inte det är enda bristen, Haplo. Eller rättare sagt tycker jag det är en av de mindre grejerna.
    Den stora bristen som jag ser det är utbudet av mjukvara. Det finns gott om fria applikationer förstås, men för att få lite umpf i utvecklingen behöver namn som Native Instrument, Ableton och Arturia ge sig in i det. Därmed inte sagt att det saknas helt. Bitwig, u-he och Modartt är starka spelare.
    Visst, fast om man inte vill skaffa nytt interface för att det ska funka med Linux så...
    Sen är det sant att mycket saknas på app-sidan, vet inte hur det ser ut med att använda wine för VSTs etc. men för egen del så stannar så att säga musikexperimentet redan vid interface't.

  32. #92
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jojojo... En förutsättning för att använda något är ju att det går att använda.

    VST i wine är säkert skoj som experiment, men inte den typen av skoj som jag vill ägna mig åt när jag gör musik.

  33. #93
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Håller med här.
    Linux är perfekt som utvecklingsmiljö, eller som kontorsmiljö, och jag har det på ett par datorer. (Eller ja, Linux Mint då).

    När det kommer till musikproduktion är man definitivt inte framme och har en bra bit kvar att att gå.

    Men att bara för utmaningens skull sätta upp en produktionsmiljö i Linux kan man ju göra. Och har man (läs: jag) ju gjort. Lika som att jag drabbas av akut nostalgi och kör igång ProTracker på Amigan. ...fast inser efter ett par minuter hur hemskt det är. ...fatta att man satt med sånt en gång i tiden :o

  34. #94
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag skulle vilja envisas med att GNU/Linux vore den ultimata musikproduktionsplattformen om det fanns en större pluginpalett. Tekniskt tycker jag att det är i framkant.

    Göran, bara utifall du mot förmodan inte känner till det, https://github.com/8bitbubsy/pt2-clone

  35. #95
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Göran, bara utifall du mot förmodan inte känner till det, https://github.com/8bitbubsy/pt2-clone
    *uuhuhuhu*

  36. #96
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Linux för musik funkar om man vill gegga med C-sound och sånt. Men för riktig modern musikproduktion är det väldigt haltande.
    Reaper funkar. Men vad ska man med Reaper till utan VSTs?
    Ableton Live ska tydligen funka via wine, men har inte provat. Där kan man ju möjligen komma undan med de inkluderade pluggarna.

    Det var detdär som satte stopp för mina försök att helt gå över till linux.

  37. #97
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Om man skippar att det skall vara en hel studio och bara fokuserar på att det skall vara ett instrument. Vad finns?

  38. #98
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Allt" säger många men det är sååå tråkiga guis och töntiga namn på grejer. Rosegarden? Shoot me...

  39. #99
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Vad är Rosegarden?

  40. #100

  41. #101
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aahh, tackar.

    "Vad var det?"
    "Äh, bara 90-talet som ringde och ville ha sitt UI tillbaks..."


  42. #102
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VST i wine är säkert skoj som experiment, men inte den typen av skoj som jag vill ägna mig åt när jag gör musik.
    Ja, ungefär så. Windows VST-instrument och effekter kan funka, men på egen risk typ. Skrev om mina erfarenheter i en annan tråd.

  43. #103
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Bitwig och Renoise finns ju till Linux. Om man inte är i behov av trejdepartssamplers som t ex Kontakt är de bra alternativ under Linux. Bitwig ger ju i princip allt Ableton gör. Med sin egen twist och i grund och botten skulle nog de flesta av oss klara oss på det som följer med programmet.

  44. #104
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    cool! skall testa bitwig (trackers är ej min grej, men dömer ingen)

    - - - Updated - - -

    vnc rack eller vad det heter finns väl till iinux också

  45. #105
    klonqs avatar
    Veteran
    Jag kör bitwig i Ubuntu sen några dagar tillbaks. Jag är väldigt positivt överraskad.

  46. #106
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Microsoft släpper sin security suite Advanced Threat Protection till Linux : https://twitter.com/tanmayg/status/1...468808192?s=19

  47. #107
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör bitwig i Ubuntu sen några dagar tillbaks. Jag är väldigt positivt överraskad.
    Jag smet över till Kubuntu 19.10 med Plasma 5 för att testa. Nu rullar den på kontorsdatorn, och jefvlar vad bra det går. Och snyggt!

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Microsoft släpper sin security suite Advanced Threat Protection till Linux : https://twitter.com/tanmayg/status/1...468808192?s=19
    Nu väntar vi bara på Office till Linux.

  48. #108
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag vill se Linux Subsystem for Windows.

    Ok, WINE är typ det, men det vore fräsigt med en ersättare supportad av Microsoft.

  49. #109
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill se Linux Subsystem for Windows.

    Ok, WINE är typ det, men det vore fräsigt med en ersättare supportad av Microsoft.
    ...och open source!

  50. #110
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Ja, såklart. Även om det i princip skulle innebära att de skulle släppa en stor del av källkoden till Windows 10, vilket möjligen händer i ett nästan parallellt universum as we speak.

  51. #111
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, såklart. Även om det i princip skulle innebära att de skulle släppa en stor del av källkoden till Windows 10, vilket möjligen händer i ett nästan parallellt universum as we speak.
    Beam me up Scotty!

  52. #112
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar originalens licenser men ok, onödig diskussion. Har slängt allt nu.
    appappapp, du inser väl nu att du precis blev mega-crack-faschist-über-loot-hackarnas gudfader då du nämnde Belgien och Amiga?


  53. #113
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, såklart. Även om det i princip skulle innebära att de skulle släppa en stor del av källkoden till Windows 10, vilket möjligen händer i ett nästan parallellt universum as we speak.
    Räcker det inte med den här?
    https://github.com/Microsoft/calculator

  54. #114
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    appappapp, du inser väl nu att du precis blev mega-crack-faschist-über-loot-hackarnas gudfader då du nämnde Belgien och Amiga?

    Skulle hållt mig till archive.org

  55. #115
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Antar att 10 fader vår, en genomlyssning av "Provision" och ett nytt upplägg under "egen musik" kan ge dig syndernas förlåtelse

    för övrigt gjorde allt bashande mig sugen på att dra igång ett av de gamla härkena på lite nyare hårdvara

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mist_amiga.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	116,4 KB 
Id:	92290

    Edit. För balansens skull (obs - notera papperskorgen johey )

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	STE_mist.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	123,4 KB 
Id:	92292
    Senast redigerat av my03 den 2020-02-26 klockan 21:45.

  56. #116
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Nu blir jag sugen på att rota fram min Mist också.

    Papperskorgen noterad. Nu är jag gubbkränkt.

  57. #117
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Äh. Fanskapet kan bara inte stava till Atari...

  58. #118
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Nu väntar vi bara på Office 2003 till Linux.
    Open Office heter det!

  59. #119
    Janne
    Janne är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Open Office heter det!
    Och det går att köra mot sharepoint/skype/teams med konto i Office365?

  60. #120
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Typ lika bra som med Office 2003.

Liknande ämnen

  1. Att installera Ubuntu
    Av PF i forum Övrig mjukvara
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2020-02-27, 06:24
  2. ubuntu på 2008 macbook
    Av miaz i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-10-15, 11:11
  3. Musikprog till Linux (Ubuntu)?!
    Av Bigstone i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 00:42
  4. Nu är jag less på windows...welcome ubuntu...
    Av Dúnadan i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 23:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •