Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Fiverr, nån som provat?

  1. #1
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran

    Fiverr, nån som provat?

    Kom i kontakt me fiverr.com genom pewdiepies kanal. Varit inne på sidan å kollat, man blir ju lite sugen att få lite blockflöjt inspelat på sina senaste technomackor för 5$. Nyfiken bara om någon annan på 99 har testat detta?

  2. #2
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Logotypen till min låt Ghetto Drip är gjord av någon på Fiverr. Funkade fint!

    Dock tar de flesta mer än $5 för sina insatser och det gäller att läsa villkoren ordentligt för varje kreatör så att man får det man vill ha. Vidare finns det ju många musiker här på forumet som säkert gärna hjälper till, tänker jag.

  3. #3
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag lägger 3 minuter blockflöjt för en oglappig telekabel, svart (tar också adapterpluggar, jazz 3-plektrum, gräs, kondningar och lyssningar på Soundcloud)
    Senast redigerat av Ambulansen den 2018-04-20 klockan 10:05.

  4. #4
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Ahh smart sisätää, artwork e ju asjobbigt. Betalade du 5$ tillslut eller blev det mer, ghetto drip logan såg väldigt ball ut.
    Självklart skulle jag gå genom 99 förståfrämst, tycker bara konceptet är störtsköntt å härligt anonymt. Tänk va mycket trafik Laila K skulle få om dem va me på en liknande sida.
    Tack Ambulansen, kommer höra av mig, betalar gladeligen 10 lyssningar/dagen plus eventuell ränta och uppläggningskostnad=)

  5. #5
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/UiIworsRm3c

    Denna videon gjordes via Fiverr.

  6. #6
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    genialiskt!

  7. #7
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    vewie: 10, tror jag.

    outshape: Sjukt men jag tror att Max Tundra är med i videon.

  8. #8
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Klart det kan vara en bra grej, både för skapare och köpare. Hur skattar man om man börjar sälja tjänster så här? Ny slags arbetsmarknad liksom...

  9. #9
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Haha grym idé!

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/UiIworsRm3c

    Denna videon gjordes via Fiverr.

  10. #10
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag betalade 5 usd för en översättning från engelska till latin och dricksade 5 dollar till.

  11. #11
    vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Veteran
    Hmmm, undra va en c-uppsats kostar

  12. #12
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av vewie stonder Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm, undra va en c-uppsats kostar
    Kolla på FIVERRTHOUSAND.

  13. #13
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Är det några fler som använder Fiverr? Tänkte skapa ett konto där för att göra Voice Overs på Svenska då rå Några tips på hur man snabbt blir ekonomiskt oberoende??? :-D

  14. #14
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Svarar på min egen fråga. Räknar på det så lär det ta ett tag. 5 dollar per gig. Ekonomiskt oberoende kräver väl ca 1 000 000 dollars. Tror att man hinner 5 gig om dagen. 25 dollar alltså. 1000 000/25 = 40 000 dagar = 110år. Hmmm kanske skall lägga tiden på något annat :-D

  15. #15
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Svarar på min egen fråga. Räknar på det så lär det ta ett tag. 5 dollar per gig. Ekonomiskt oberoende kräver väl ca 1 000 000 dollars. Tror att man hinner 5 gig om dagen. 25 dollar alltså. 1000 000/25 = 40 000 dagar = 110år. Hmmm kanske skall lägga tiden på något annat :-D
    De flesta på Fiverr tar mer betalt per gig. Man kan sätta tre olika nivåer. De som är mer professionella röstskådespelare tar rätt bra betalt. Jag har använt en därifrån för ett röst-gig. Kommer inte ihåg nu vad jag betalade men var i alla fall ett par hundra.

  16. #16
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De flesta på Fiverr tar mer betalt per gig. Man kan sätta tre olika nivåer. De som är mer professionella röstskådespelare tar rätt bra betalt. Jag har använt en därifrån för ett röst-gig. Kommer inte ihåg nu vad jag betalade men var i alla fall ett par hundra.
    Ok! Kul! Det verkar vara ett stort "nätverk" På Fiverr. Jag ger det ett försök. TACK!

  17. #17
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Rekommenderar att koll in dem med bäst recensioner osv. Kolla hur de gör. De har ofta som sagt tre nivåer. Man måste inte sätta bara $5 som intronivå. Man kan sätta högre. Ofta för röstskådespelarna så är det att man betalar olika per antal ord och revisioner samt om man vill att det ska gå snabbare. Det kan vara allt från någon hundring för några få ord till flera tusen för större jobb.

  18. #18
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag tänkte testa med min julkalenderlåt och se hur det blir när någon från Filipinerna ska visualisera en jullåt från den kalla norden... kan bli lite spännande... ;o) (eller möjligen bara kul)

  19. #19
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Fan va familjen är bra, håller han på fortfarande?

  20. #20
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Vet inte vad det har med Fiverr att göra, men kolla senaste På spåret vettja

  21. #21
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte vad det har med Fiverr att göra, men kolla senaste På spåret vettja
    Hjärta och själ i båda? (Pun intended)

  22. #22
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va familjen är bra, håller han på fortfarande?
    Jadå! Och de nya låtarna är bättre än någon. Dessutom släpper Familjen och jag en LP tillsammans nu i dagarna.

    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte vad det har med Fiverr att göra, men kolla senaste På spåret vettja


    https://youtu.be/UiIworsRm3c

    Videon till Väger ett andetag gjordes med Fiverr.

  23. #23
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Båda gångerna?

  24. #24
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran

    Testat Fiverr i praktiken

    Jag gjorde en test med min julkalenderlåt. Det blev tre personer från Filipinerna, Indonesien och Bangladesh som gjorde varsin take på svensk vinter..... Om ni har en stund över kan ni kolla in deras respektive tolkningar som jag fick 1-3 dagar efter beställning. Sedan bad jag en person från Sri Lanka att fila på en logga till Biomoib och den levererade efter 1 dygn tillsammans med två andra förslag. Jag har betalat cirka 150 kr per styck och är rätt nöjd med resultatet. Vilken gillar du bäst? Jag kommer nog att använda Fiverr igen....


    https://youtu.be/3bFnllzyY4k

    https://youtu.be/-hbJZt24EBg

    https://youtu.be/0ow-lRUrzjc
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	last-01(1).jpg 
Visningar:	9 
Storlek:	140,1 KB 
Id:	98622

  25. #25
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Hej!

    Ur min erfarenhet så är Fiverr högt och lågt. Har använt det för flera olika omslag, musikvideos, dansvideos, illustrationer och animationer och älskar det.

    Som allting annat som samlar talang så upplever jag det högst olika. Men betyg, antal uppdrag i kö och referensbilder/videos på tidigare jobb är ganska talande. Tycker att plattformen ställer lite högre krav på kommunikation och tydlighet mot att jobba med lokala kreatörer. I mitt fall har jag gjort det på uppdrag för artister som inte är boende i Sverige i vilket fall och som varit peppade på att testa internationell talang, så det har ändå varit litet incitament att använda kreatörer från Sverige.

    Ibland blir det fel med Fiverr, men det är i min mening också lite av charmen. Personen du anlitat kan visa sig vara en otrolig supertalang eller någon som bara är okej eller gör ett ganska slarvigt jobb.

    Under det här året har jag använt Fiverr för att bygga ett internationellt team med kreatörer som jag kan arbeta återkommande med och är nöjd med de kreatörer jag fått kontakt med.

    Har även hittat duktiga svenska illustratörer genom Fiverr som jag kunnat bygga upp en kontakt och fortsatt arbeta med. Så jag rekommenderar det varmt.

  26. #26
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Kul att läsa om dina erfarenheter Gazt! Det stärker mina egna uppleveler av min test med julkalenderlåten. Jag har just gett ett nytt uppdrag till den person som jag tyckte var bäst!

Liknande ämnen

  1. Robotstämmare! Nån som provat?
    Av Ambulansen i forum Stränginstrument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-08-10, 12:36
  2. Nån som provat ICON qcon?
    Av charliecrash i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 09:21
  3. NativeKONTROL - Nån som provat?
    Av Morglurg i forum Ableton
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 08:55
  4. Är det nån här som provat något dylikt? (midi controller)
    Av Ganryu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 15:23
  5. TimewArp 2600 - nån som provat/kör med denna?
    Av steffensen i forum Övrig mjukvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 11:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •