Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: PolyBOOG

  1. #1
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    PolyBOOG

    Lite sloppy recension, men lite info orkade jag skriva i alla fall:
    https://vcovcfvcaeg.blogspot.se/2018...h-best-to.html

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Brutalt!

    Kommer det nå't ljudklipp också... pleeez?

  3. #3
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Kul - hoppas på ljudklipp också!
    Du har en del stavfel i din text - Du vill nog skriva Tame the beast i överskriften - förlåt är så långt ifrån en språkpolis som man kan komma, men det blev fel direkt liksom..

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    ”Tame the best” är ju annars lite vad Behringer gjort iom klonen.

  5. #5
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    coolt! kör också med polyfoniska modular. använder cv-mixers som splittas för styrning av flera rösters parametrar. typ en som styr hur mycket modulation av olika slag som ska gå till samtliga vco:er. roligt o koppla ihop och spela på.

  6. #6
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul - hoppas på ljudklipp också!
    Du har en del stavfel i din text - Du vill nog skriva Tame the beast i överskriften - förlåt är så långt ifrån en språkpolis som man kan komma, men det blev fel direkt liksom..
    Ja, det är slarvigt skrivet. Försökte göra 2 saker samtidigt. Vill inte ändra länken nu eftersom en del inlägg i FB grupper använder den.

  7. #7
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    coolt! kör också med polyfoniska modular. använder cv-mixers som splittas för styrning av flera rösters parametrar. typ en som styr hur mycket modulation av olika slag som ska gå till samtliga vco:er. roligt o koppla ihop och spela på.
    Hm.... Intressant, vilka moduler använder du för att göra detta?

  8. #8
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brutalt!

    Kommer det nå't ljudklipp också... pleeez?
    Ah... Nivån är ju så hög nu med olika demosar och det är nog inte riktigt min grej. Har du vägarna förbi Göteborg är du välkommen att komma och spela själv.

  9. #9
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm.... Intressant, vilka moduler använder du för att göra detta?
    Jag kör med 100m - LFO och Noise och 10 V negativ in i cv-mixer (M-132) som skickas ut till en multi som sen skickar till alla VCO:er eller filter. Även köpt några doepfer 138a för att mixa signaler... Detta gör att regeln på 10 V-negativ kan styra t.ex alla filters cut off samtidigt.

  10. #10
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Cooolt, Calle. Måste ju testat på 5Un; aldrig testat poly på modular. Har du några spännande ljudklipp online?

  11. #11
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med 100m - LFO och Noise och 10 V negativ in i cv-mixer (M-132) som skickas ut till en multi som sen skickar till alla VCO:er eller filter. Även köpt några doepfer 138a för att mixa signaler... Detta gör att regeln på 10 V-negativ kan styra t.ex alla filters cut off samtidigt.
    Ok, då är jag med dig. Gör liknande. Har Doepfers X/Y joystick så jag har 2 signaler att jobba med samtidigt. För statiska mixar av CV har jag några A138e.

  12. #12
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, då är jag med dig. Gör liknande. Har Doepfers X/Y joystick så jag har 2 signaler att jobba med samtidigt. För statiska mixar av CV har jag några A138e.
    Coolt med joysticken!

  13. #13
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag kör en 5 SEM Pro setup. Själva round robin assignen har jag i mjukvara, ett script i Reaper. Sedan har jag en massa multiplar och Dopefer Quad VCA och 138 mixers. Om man vill göra en polysynth tycker jag det är viktigt att alla Enheter använder sig av samma LFO´s.
    SEM A LFO till Vibrato för alla SEMs och SEM B LFO för alla PWM tex, först då känns det polysynth och inte länkade monosar
    Tänkte göra lite poly kopplingar med modular också men man orkar en gång, det är för mycket kopplingar helt enkelt.

  14. #14
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör en 5 SEM Pro setup. Själva round robin assignen har jag i mjukvara, ett script i Reaper. Sedan har jag en massa multiplar och Dopefer Quad VCA och 138 mixers. Om man vill göra en polysynth tycker jag det är viktigt att alla Enheter använder sig av samma LFO´s.
    SEM A LFO till Vibrato för alla SEMs och SEM B LFO för alla PWM tex, först då känns det polysynth och inte länkade monosar
    Tänkte göra lite poly kopplingar med modular också men man orkar en gång, det är för mycket kopplingar helt enkelt.
    Medhåll. Brukar ha en cv-mixer in i CV-in på kabinettens då dessa är prepatched till mod-regel 1. Sen kör jag varje kanal från mpu101 in i mod-regel 2 (själva tonhöjden alltså). Då kan man ha en enda lfo till filter och vco.

    Fördelen med 138a är ju att de har en masterregel ut så man kan justera mängden modulation med en ratt på alla röster.

  15. #15
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sloppy recension, men lite info orkade jag skriva i alla fall:
    https://vcovcfvcaeg.blogspot.se/2018...h-best-to.html
    One comment might be that the controllers are so small, so it might be hard to get a setting that is exact.
    Jag tänker mig att det är precis det man vill ha. Små skillnader mellan rösterna för en rikare klang? Som en 4-Voice.

  16. #16
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Medhåll...

    (Fan, nu blev jag sugen att koppla in Caterpillarn igen och köra poly-Wasp.)

  17. #17
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Finns det någon hyfsat billig midiklaviatur som kan göra "roundrobin" för sådana här ändamål? Alltså utan att gå via dator eller Euromonster?

  18. #18
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker mig att det är precis det man vill ha. Små skillnader mellan rösterna för en rikare klang? Som en 4-Voice.
    Ja absolut, men varje BOOG har ju 3 tuning vred och dem vill man ha exakt. Samma med feedback loop på ext in, den är ju känslig även på en normalstor Moog. Annars blir det för mycket kaos och då är det ju inte en 4 voice längre...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •