Resultat 1 till 41 av 41

Ämne: MIDI ipad

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage

MIDI ipad

Letar efter något bra och dlim MIDI interfejs till ipad/ios ..som bara plugga in inget krångel.... vill ju använda som kontroller åt båda hållen. Använder ingen data så inget där den behövs som mellanhand el nåt.....nån liten MIDI box med wifi el bluetooth hade väl kanske varit smidigast...men sladd funkar........ vet ju inte riktigt vad jag talar om så .....hit me

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Vad du behöver är r/omio + Camera connection kit. Klart!

http://www.esi-audio.com/products/romio/

janost
    janost är uppkopplad nu
    janosts avatar
    Veteran
    Fick igång Apple WiFi rtpMIDI på en ESP8266 igår.

Lite flummig latency men det kan bero på att jag sitter en bit ifrån access punkten.

Annars var det smärtfritt och funkar på både Mac och PC.

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Använder IK Multimedias iRig och tycker att den gör det den ska utan krångel:

http://www.ikmultimedia.com/products/irigmidi2/

Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Alesis IO dock? MIDI, ström till paddan och kontakter för ljud, all in one. Sen har väl Behringer också gjort en liknande docka har jag för mig...
    Senast redigerat av Phat den 2018-04-04 klockan 13:18. Anledning: Stavfel

nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Jag tror jag har en iRig MIDI med gamla stora iPad / iPhone-kontakten någonstans. Hojta om det är intressant.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Tack för svar.... min ipad är senare för den har sån liten kontakt men tack ändå nyd.

Får läsa på om de där... Camera connector kit har jag.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    Fick igång Apple WiFi rtpMIDI på en ESP8266 igår.

Lite flummig latency men det kan bero på att jag sitter en bit ifrån access punkten.

Annars var det smärtfritt och funkar på både Mac och PC.
    Ok du får snacka mer som till en femåring ..nä men ingen data.. bara padda och synth.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    Vad du behöver är r/omio + Camera connection kit. Klart!

http://www.esi-audio.com/products/romio/

Fast det står inte att den funkar med IOS. Har du provat?

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Fast det står inte att den funkar med IOS. Har du provat?
    nästan varje dag (som editor till jx3p, jx8p och ibland moxf voice editorn) ifrån min ipad mini 2

Den är "class compliant" (kräver ej drivare). Se mer tex här kring det hela mer generellt: http://www.akaipro.com/support/kb/ar...-or-ios-device

Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Problemet med Wifi MIDI är att det är opålitligt och har latency eller otight...ok som controller kanske det fungerar men inte för att styra iPad syntar med ljud.
    Problemet med sladd är att det inte går att ladda iPaden samtidigt.
    Så, skaffa lite mer riktiga synthar istället
    No more iPads in da Firechild studio ever.

janost
    janost är uppkopplad nu
    janosts avatar
    Veteran
    Ok du får snacka mer som till en femåring ..nä men ingen data.. bara padda och synth.
    En Kiss-box.
    Inga kablar till paddan.

Och 5 åringen kanske förstår ordet kiss?

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    nästan varje dag (som editor till jx3p, jx8p och ibland moxf voice editorn) ifrån min ipad mini 2

Den är "class compliant" (kräver ej drivare). Se mer tex här kring det hela mer generellt: http://www.akaipro.com/support/kb/ar...-or-ios-device
    Ja men då så helt super

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    En Kiss-box.
    Inga kablar till paddan.

Och 5 åringen kanske förstår ordet kiss?
    Jo wi-fi-pee-box.. men du skrev funkar med både mac och PC... men jag sa ingen data bara IOS..... bara lite tydligare i detaljerna tack....du förvirra stackars farbrorn

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    Problemet med Wifi MIDI är att det är opålitligt och har latency eller otight...ok som controller kanske det fungerar men inte för att styra iPad syntar med ljud.
    Problemet med sladd är att det inte går att ladda iPaden samtidigt.
    Så, skaffa lite mer riktiga synthar istället
    No more iPads in da Firechild studio ever.
    Nu var det ju främst andra hållet jag tänkte men givetvis både och.... tänkte ju använda som kontroller till FS1R och lite andra grejer... och sen tyckte jag det där LEMUR joxet verkar kul och behändigt för lite annan lattjo styrning mm.... men bra att kunna styra synthar i paddan också.... finns ju faktiskt en del maskiner som är kul... Men är blåtand då?

Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Jag använder denna. Funkar kanon. 2 in 4 ut och midi för en spottstyver.

https://www.zoom.co.jp/products/prod...udio-interface

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Cool.. men kör du paddan som DAW då... och vilken app i så fall?

Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Cool.. men kör du paddan som DAW då... och vilken app i så fall?
    Har mest skickat ut grejer så här långt och det har jag gjort med en app som heter AUM. Funkar schysst. Går att trixa med audio unit extension och inter-app så du kan köra fx och annat på kanalerna. Klart användbar. Går givetvis att spela in i den också men inte som en vanlig daw. Gillar inte daws på ipad så här långt. Men garageband kan ju funka för det.

Gaston
    Gaston är uppkopplad nu
    Gastons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Yamaha MD-BT01?
    https://usa.yamaha.com/products/musi...t01/index.html

Har ingen själv, men verkar göra jobbet bra.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Ja men den där såg ju jävligt intressant ut

tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Vad menar du med dlim MIDI?

Med sladd rekommenderar jag iConnect, men de bör du känna till redan. I övrigt så tror jag inte på det än. Vänta ett par månader och ser vad som kommer ut. Och lite recensioner på hur bra det faktiskt funkar

Jag kör Korg microKey Airs och de funkar okej. Klart märkbar latency men ändå helt spelbart. Men då tvingas du till deras, bra, men små tangenter.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Hoppas på MD-BT01 ...kan jag använda paddan som kontroller med blåtand på FS1R så vore det ju bäst av allt... trådlöst och kan ladda......och det är ju Yamaha så det borde ju funka (ta i trä).

segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Alesis IO Dock funkar verkligen perfekt. Skönt att ha något robust utan en massa sladdar som dinglar överallt och dessutom allt man behöver (med gammelmidi in och ut!). Jag har version 1 som går att hitta beggad för en femhundring, men det kanske går att hitta tvåan för en sjysst peng också... den har nya kontakten.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Tack Segerfalk den där ser riktigt bra ut....

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Verkar dock ha utgått överallt..... finns Behringer istudio...ser ju typ likvärdig ut..... men Behringer ...förvissa har de väl träffat rätt ibland och det är ju inte en förmögenhet det rör sig om....men Behringer

Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag har en i/o dock version 1, som samlar damm, om nån är sugen.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Vad skiljer ettan i från tvåan?

Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Främsta skillnaden (kanske tom den enda?) är att version 2 stödjer fler varianter av iPads, dvs både 30 pinnars-kontakt samt den nyare lightening-kontakten.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Köpte Yamaha MD-BT01 ..verkar ju smooth ska se om jag hinner testa nu under natten.....

Skulle ju vilja ha en docka.. men Behringern tar ju bara med gamla 30-pinnarn och Alesisen har utgått... finns ju en Focusrite men den är ett djävla kit med lurar och mic... säkert bättre preamps men bara USB mini MIDI ..och dyr

Nån som vill sälja en Alesis IO dock 2 och vill sälja får gärna PM:a mig... för den skall funka med Air om jag fattat allt rätt.

mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    (Trådkapar lite här EMU om det är okej nu när du verkar hittat din grej)
    Jag köpte en DX7II i går och försökte få den att funka med appen patch base. Noter kan jag spela från paddan men inte styra några inställningar. Svaret på problemet enligt patch bases sida är att jag har ett USB-MIDIinterface som är uselt och inte skickar sysex på rätt sätt. Någon som har något förslag på billiga och bra altenstiv som funkar?

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Nä inte fan har jag får MD-BT01:an att funka.....säkert paj... ska testa med grabbens iPad för säkerhetsskull..men ser mörkt ut... så det blir nog till å beska butik...suck

Philiasis
    Philiasis är inte uppkopplad

Inte så pratsam än
    Men varför inte den:

http://www.ikmultimedia.com/products/irigmidi2/

funkar fint att programera min DX21 med iPad...

segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Nån som vill sälja en Alesis IO dock 2 och vill sälja får gärna PM:a mig... för den skall funka med Air om jag fattat allt rätt.
    Finns en idock 2 för en tusing här: https://www.facebook.com/groups/1901...53875044724276

Du måste dock vara med i FB-gruppen, men är du inte det så släpper jag in dig.

lasselus avatar
    Redaktör
    Nä inte fan har jag får MD-BT01:an att funka.....säkert paj... ska testa med grabbens iPad för säkerhetsskull..men ser mörkt ut... så det blir nog till å beska butik...suck
    Nu blir jag nyfiken eftersom jag själv funderar på en MD-BT01...vad är det för problem du får?

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Att iPad och iphonen inte hittar den. Men den blinkar... men verkar bara funka på vissa maskiner... Pro2 ger noll respons trots att jag kollat så portarna är rätt konfigurerade.. men provade med D-05 och den blinkar fint men hittas inte... nu är det inget som säger att det inte är jag som missat något med det skall ju inte vara mer än at i stort sett slå i gång och den skall hittas... fortsättning följer.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2018-04-11 klockan 11:08.

Gaston
    Gaston är uppkopplad nu
    Gastons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Inte ens fast du följer det här?
    https://www.youtube.com/watch?v=-uj_n_rgSpI

Verkar vara någon egen avart av BT.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Kör ju OS 11 nånting så kan vara problemet.. ..visste inte heller att Yamaha hade eget protokoll så får se över det återigen..ha-ha... men då är det förmodligen inget fel på den. Men verkar som sagt kinkig på MIDI kontakter oavsett.

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    Finns en idock 2 för en tusing här: https://www.facebook.com/groups/1901...53875044724276

Du måste dock vara med i FB-gruppen, men är du inte det så släpper jag in dig.
    Tackar ...polarn medlem så spanar där... själv skyr jag FB som pesten.

kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Många grejer funkar ju direkt med "camera connection kit", kör en Ipad 2, funkar direkt med t.ex. ESI-M4U, M-audio Uno, och Behringer FCA1616 (både ljud och MIDI).

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Ok update.... yes funkar perfekt..... Yamaha är dock djävla puckon som inte direkt verkar vilja satsa på sin egen produkt.... MD-BT01 utility finns bara på US app sidan ej för EU... bara till Iphone..men provade den till paddan ändå tillslut och funkade ju inte så klart....har inte provat på iPhone...men med BLE-MIDI (tror en heter så) appen så funkade allt perfekt.... körde programmern till D-05 funkade fint. Körde sen dubbelmacka med Phonem+D-05 pads...mäktigt ..allt som jag testat hittills har funkat finemang..inga fördröjningar jag märkt hittills........så lasselu kör på

Tänkte prova att koppla den till cirkalon och dra det till sin spets..se vad den pallar....... det lite fuckiga är ju att alla tillverkare inte har strömming i MIDI portarna så den funkar ju inte på allt...Pro2 Njet

Fortsättning följer.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2018-04-13 klockan 11:00.

Liknande ämnen

1. Midi i DM1 på iPad
    Av Patbos i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-11-04, 00:06
  2. USB Midi på iPad
    Av thebreaksman i forum Nyhetstips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 09:06

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar