Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Reason 10 rewire mot Ableton 10

  1. #1
    djdiskmachine
    djdiskmachine är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Reason 10 rewire mot Ableton 10

    Vart så himla exalterad när jag såg Reason 10 utannonseras att jag inte kunde låta bli att köpa det.
    Har betatestat Ableton 10 ett tag och är väldigt förtjust i dem workflow-ändringar som gjorts. Föredrar klart Reason för dess grymma samplebibliotek och synthar som låter helt fantastiskt, medans arbetsflödet i Ableton sitter 100% i muskelminnet vid detta laget.
    Dock har jag ett problem - min dator verkar inte bli särskilt glad av att köra dem samtidigt.
    Innan uppgraderingen från Reason 7 och Ableton 9 fungerade det hyfsat bra med en rimlig uppsättning kanaler och instrument, men nu går det ganska trögt.

    Fungerar lite bättre när jag routar MIDI via AIC och ljudet via Soundflower av någon anledning.
    Via Aktivitetsmonitorn kan jag se att Rewire verkar lasbalansera kapaciteten jämnt mellan programmen, medans med AIC och Soundflower hamnar mer arbete på Reason vilket datorn går mindre tungt av av någon anledning.

    Min dator en Macbook Pro från 2011 med 12Gb i RAM och 2,1Ghz i7.. Ganska gammal maskin förvisso men den travar på bra sin ålder till trots.

    Någon som kör en liknande setup med Ableton o Reason?

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Värdprogrammets ljudinställningar & buffert är vad du kollar isf. Tror ej på några workarounds.

  3. #3
    djdiskmachine
    djdiskmachine är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Värdprogrammets ljudinställningar & buffert är vad du kollar isf. Tror ej på några workarounds.
    Gör inte särskilt stor skillnad att jag maxar buffertinställningarna i Ableton om jag skall vara helt ärlig.

  4. #4

    Veteran
    Kör Tracktion och Reason rewired ibland fast på Windows. Har en bra mycket tröttare laptop än din gissar jag. Jag kan köra demolåten Street Phone i Reason rewired till Tracktion. Hur funkar det för dig?

Liknande ämnen

  1. köra reason som rewire i ableton
    Av tropicana i forum Ableton
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-12, 14:08
  2. Reason Rewire
    Av MagnusBryngelss i forum Pro Tools
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 09:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •