Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Soundcraft MTK 22 o Logic problem

  1. #1
    D3030909
    D3030909 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    Soundcraft MTK 22 o Logic problem

    Hej alla!
    Jag har försökt läsa igenom tråden nu för att inte dubbelposta, men har ett problem med min Soundcraft 22 mtk:
    Jag försöker (i Logic Pro X 10.4.1) använda mig av funktionen att lägga på vst-pluggar i realtid på mina audiospår.

    Jag har följt manualen och routat så att exempelvis spår 6 in går ut via spår 6 på mixern samt tryckt ned USB rtn på samtliga kanaler samt triggat kanalerna genom att trycka ned rec på kanalerna i Logic. Bekymret består i att jag endast kan starta arret i logic (trycka på play) med en kanal i rec-läge i taget, annars får jag inget ljud alls utan jag hör bara hur det dunkar till ett slag från exempelvis baskaggen. Om jag istället kör igång med endast en kanal i rec-läge så fungerar det om jag sedan trycker på rec för varje kanal för sig, men det är ju lite trist att inte kunna starta med alla kanaler igång samtidigt? Har mailat soundcraft men utan resultat än.

    Från recording guide steg 4. "Next, select record enable on all of the input channels, at this point you should notice the meters begin to show level." Ja, men de låter inget så länge jag har fler än en kanal i record enable.

    Märkligt, eller?

  2. #2
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nån stans i logic- preferenses så finns det nån setting om highlighted track. Klicka ur den.

  3. #3

  4. #4
    D3030909
    D3030909 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Stort tack för hjälpen! Det som behövdes var även:
    ".. make sure Auto Input Monitoring is unchecked in top menu bar under Record."
    Nu fungerar det!

Liknande ämnen

  1. Soundcraft Signature 12-22 MTK
    Av krusty4president i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 218
    Senaste inlägg: 2023-11-08, 14:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •