Resultat 1 till 57 av 57

Ämne: Benjamin Ingrosso - Dance you off

  1. #1

    Veteran

    Benjamin Ingrosso - Dance you off

    Mmm har snöat in på Benjamin Ingrossos vinnarlåts produktion. Ruggigt snygg sångprod. Det mesta är kanon, basljudet är mumma, elbas med syntdub kan aldrig bli fel. Läckra ljud i hela låten, ett mästerverk i mina öron.
    Bra jobbat gänget!

    https://open.spotify.com/track/0s3P5...Ra6j6SnGNUbePA
    Senast redigerat av drloop den 2018-04-02 klockan 10:57.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Vilket team ligger bakom den?

  3. #3
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kan bara hålla med, riktigt snyggt!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-03-20 at 08.18.04.png 
Visningar:	111 
Storlek:	89,3 KB 
Id:	80534

    Louis Schoorl och MAG har producerat enligt credits på Spotify.

  4. #4
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm har snöat in på Benjamin Ingrossos vinnarlåts produktion. Ruggigt snygg sångprod. Det mesta är kanon, basljudet är mumma, elbas med syntdub kan aldrig bli fel. Läckra ljud i hela låten, ett mästerverk i mina öron.
    Bra jobbat gänget!
    Instämmer helt. Prodden är snygg som fan!

  5. #5

    Veteran
    Inser att det troligen är octaver eller pitchshifter på basen... möjligen.

  6. #6

    Veteran
    Skall man ta fram nåt negativt så har prodden redigt med bas. Till och mer än vad jag brukar ha och jag missbrukar djupa basfrekvenser,
    Mixen får mig att framstå som en lättviktare....

  7. #7
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan bara hålla med, riktigt snyggt!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2018-03-20 at 08.18.04.png 
Visningar:	111 
Storlek:	89,3 KB 
Id:	80534

    Louis Schoorl och MAG har producerat enligt credits på Spotify.
    Vaff.. har den där funktionen funnits länge på Spottan: Show Credits?

  8. #8
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vaff.. har den där funktionen funnits länge på Spottan: Show Credits?
    Ett tag i alla fall: http://www.99musik.se/showthread.php...ch-producenter

  9. #9
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Ah, den har spelats på repeat på en surfplatta här av en liten krabat, men jag kanske borde ge den en chans i bra lyssning också då.

  10. #10
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Synd bara att dom pitchade upp sången två oktaver.

  11. #11
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Klart bästa bidraget i mello. Han sjunger dessutom bra live, vilket inte kan sägas om alla i startfältet.

    Diggar soundet jag också. 80-talet håller än.

  12. #12
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Nej fy. Låten har ju en värdelös hook. Falsett sång genom hela låten funkar inte heller. Bas ljudet e skönt men bas gången för monoton.

    Hörde inte alla bidrag i år men när kommer de en låt me en melodi som inte e bortglömd några månader senare?

  13. #13

    Veteran
    ]Nej fy. Låten har ju en värdelös hook. Falsett sång genom hela låten funkar inte heller. Bas ljudet e skönt men bas gången för monoton.
    Nu var det prodden som jag främst tänkte på, inte låten.
    Sedan är det inte falsettsång genom hela låten...

  14. #14
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Inte hört något bidrag

  15. #15
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu var det prodden som jag främst tänkte på, inte låten.
    Sedan är det inte falsettsång genom hela låten...
    Ok. Hoppade över vissa bitar då den va så monoton Produktionen e väl grym på all kommersiell musik idag nästan?

  16. #16
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Asbra låt. MJ legacy all the way.

    Är det ett tonartsfrämmande ackord i slutet på refrängen, eller bara nåt oväntat m9-ackord eller avslut på t ex iii? All modern musik som har ackordföljder med tonartsfrämmande ackord ska premieras imo.

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    https://youtu.be/U2UmYBkszOA

    En ny världsstjärna helt enkelt! Sjukt bra.

  18. #18
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag tyckte själva låten var ovanligt slätstruken, typ hiss eller loungemusik. Lär komma bland de sista platserna på den stora tävlingen. Fanns inget som greppade mig det minsta, jag brukar ju annars haja "grejen" med hitlåtar, även om jag inte gillar dem.

  19. #19

    Veteran
    Svårt att veta vad som skall bli en hit på förväg. Personligen tycker jag att Benjamins låt har potential att kunna slå ordentligt.
    Men man vet aldrig. Benjamin själv har kvalitén som krävs, hoppas det går bra i fortsättningen.

  20. #20
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tyckte själva låten var ovanligt slätstruken, typ hiss eller loungemusik. Lär komma bland de sista platserna på den stora tävlingen. Fanns inget som greppade mig det minsta, jag brukar ju annars haja "grejen" med hitlåtar, även om jag inte gillar dem.
    +1 fattar inte heller grejen

  21. #21
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vill man ha maxad musik där refrängen tvingar sig in i huvudet så ta Party Voice med Jessica Andersson. Låter som många låtar jag hört förut och tar sällan avsteg från max tryck i refrängen.

    DYO är mer subtil, och för mig vinner det. Ett grymt groove och en låt som inte skriver mig på näsan.

  22. #22
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skall man ta fram nåt negativt så har prodden redigt med bas.
    Bas är inte farligt. Här låter basen jättefint. Det är bara en liten cut jag skulle ha testat lägga in i low mid för att "elbasen" har en liten men ful resonanstopp jag stör mig på och sen troligtvis kompenserat för det, men annars så tycker jag att det är den här rediga basen som gör nästan hela låten. Absolut inte negativt enligt mina öron med andra ord

  23. #23
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 fattar inte heller grejen
    "Grejen" är att det här är en låt som nästan ingen bör störa sig på. Både unga och gamla kan stå ut med att ha den i bakgrunden. Samtidigt så har den ett tydligt "groove", vilket är det som får den att stå ut lite, men fortfarande utan att störa. Produktionen är dessutom riktigt fint utförd. Därför så bör den fungera skitbra i radio = success.

  24. #24
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Klar Weeknd-känsla också tycker jag för övrigt.


    https://youtu.be/qFLhGq0060w

    Räknar den som det bästa som hänt inom popmusiken på en herrans massa år.

  25. #25
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Grejen" är att det här är en låt som nästan ingen bör störa sig på. Både unga och gamla kan stå ut med att ha den i bakgrunden. Samtidigt så har den ett tydligt "groove", vilket är det som får den att stå ut lite, men fortfarande utan att störa. Produktionen är dessutom riktigt fint utförd. Därför så bör den fungera skitbra i radio = success.
    Ahh oki då fattar jag men ingen hook ingen hit fast kan ju vara skönt att slippa för en gångs skull kanske, den saknar dock lite dynamik som max martin weeknd låten

  26. #26
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Riktigt skön låt. Snygg prodd. MJ-vibbar allover. Grymt sväng, GRYMT sväng. Videon dock... mmm.. sisådär imho.

  27. #27
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Bara karln låter bli att dansa så går det nog bra... herrrre gud, det ser lite ut som Mr Bean försöker sig på Michael Jackson moves....

  28. #28
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Snygg produktion, väldigt likt Daft Punk. Men D.P. tycker jag har mer liv i grejerna, lite för mycket itb här.
    Sveriges Justin T kanske?

  29. #29
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygg produktion, väldigt likt Daft Punk. Men D.P. tycker jag har mer liv i grejerna, lite för mycket itb här.
    Sveriges Justin T kanske?


    La Suède, deux points analogiques!

  30. #30

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av flussmedel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snygg produktion, väldigt likt Daft Punk. Men D.P. tycker jag har mer liv i grejerna, lite för mycket itb här.
    Sveriges Justin T kanske?
    RAM plattan ryktas ha kostat 7 siffrigt, i eurosar eller dollar.
    Gissar att budgeten var en aning lägre för Ingrosso!

  31. #31
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    La Suède, deux points analogiques!
    He he

  32. #32
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    RAM plattan ryktas ha kostat 7 siffrigt, i eurosar eller dollar.
    Gissar att budgeten var en aning lägre för Ingrosso!
    De hade nog schysst budget, det är det nog ingen tvekan om

    Men du har en poäng, svensk produktion som låter väldigt osvensk. Bra prodd helt klart!

  33. #33
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klar Weeknd-känsla också tycker jag för övrigt.
    Räknar den som det bästa som hänt inom popmusiken på en herrans massa år.
    Tycker Weeknd är sjukt överskattad. Halvfärdiga låtar och ofta dålig leverans Han är givetvis duktig men ofta väldigt blek musikaliskt sett jämfört med MJ, Usher, Musiq, D'Angelo, Maxwell etc, etc. Daft Punk är också normalt sett bättre än så här.

  34. #34
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    El Toro dundrar på

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    jäklar vad basig den är, kör den på min "bluetooth" just nu och har basen på minus 6, vilket är det minsta som går, men basen fyller rummet.

    ot: och för helvete vad illa det är med hur p3 mixar pratet subjektivt sett högre än musiken nu för tiden...

  36. #36
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jäklar vad basig den är, kör den på min "bluetooth" just nu och har basen på minus 6, vilket är det minsta som går, men basen fyller rummet.

    ot: och för helvete vad illa det är med hur p3 mixar pratet subjektivt sett högre än musiken nu för tiden...
    Kanske har med just basen att göra, går ju inte att dra upp lika mycket, även om mastringen idag lurar allt.

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    det är himla illa det där, men ot här som sagt...

  38. #38
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Grym låt, nästintil perfekt mix, däremot kan jag tycka att highsen är lite gälla, inte så snygg topend på den låten om man nu ska gnälla på nått kanske lite väl komprimerat eller nått vet ej. . Men tycker verkligen att det är en riktigt bra låt och produktion.

  39. #39
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Surgubben vaknar till liv i mig när jag hör denna låt. Visst, det är en bra proddad låt, men jag tycker att det bara ytterligare en till i raden som försöker låta som Timberlake. Jag tycker att man kan märka en markant skillnad efter "Can't stop the feeling". All musik sk. "kvalitetsmusik" ska låta just åt det här hållet.
    Inget ont om Justin. Han är grym med massor av musikaliska idéer och gör lite allt möjligt.

    Edit:
    Skrev Dance you off men menade Can't stop the feeling
    Senast redigerat av NON den 2018-04-27 klockan 14:26. Anledning: Fel låt

  40. #40
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Surgubben vaknar till liv i mig när jag hör denna låt. Visst, det är en bra proddad låt, men jag tycker att det bara ytterligare en till i raden som försöker låta som Timberlake. Jag tycker att man kan märka en markant skillnad efter "Can't stop the feeling". All musik sk. "kvalitetsmusik" ska låta just åt det här hållet.
    Inget ont om Justin. Han är grym med massor av musikaliska idéer och gör lite allt möjligt.

    Edit:
    Skrev Dance you off men menade Can't stop the feeling
    Man ska kanske inte hoppa in i en tråd som samlat damm ett tag men inspirationen ska inte vara Justin utan Bee Gees. Jag fullkomligt älskar Dance you off. Fortfarande.

    Och jag blev närmast sur när jag läste andra kommentarer om The Weeknd. Utan den mannen hade musiken under de senaste åren varit väldigt mycket fattigare. Så tacksam att den kanadensaren finns. Hans senaste album är ett av de bästa som kommit ut i år.

  41. #41
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag tycker låten är (var?) en dussinlåt i allmänhet. Bättre än mycket, sämre än mycket. Men jag stör mig mer på att Benjamin satt i barnradions intervju och sa att det bara handlar om att vara sig själv, skita i vad folk säger och bara köra på, för då kommer man dit han är. Han, som är yngsta stjärnskottet i en regelrätt KLAN av eurovision-entertainers. Jag menar, hans position har nog i verkligheten betydligt mer med det att göra, än det han svarade på frågan. Inte för att det på något sätt alls är ett dåligt svar, men i just den delen av branschen så är det nog jävligt bra att vara en Wahlgren/Ingrosso.

  42. #42
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    "Vara sig själv", alltid svenne-banans bästa tips.

  43. #43
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är ju sant. Men det är extremt få som vill fundera på vad det faktiskt betyder, eller önskar att folk faktiskt var det.

  44. #44
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Vad betyder det då?

    Om en människa är jättefarlig eller alltid otrevlig önskar jag ju inte att den ska vara sig själv, för att ta ett exempel.

  45. #45
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Den normala tolkningen om någon du ser upp till säger att du ska vara dig själv är väl att tänka att du ska vara som hen är?

  46. #46
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Kanske, jag har ingen aning. Har svårt att se det som något annat än en tom klyscha.

    Hur är man inte sig själv?

  47. #47
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Precis. För de flesta har det knappt nån betydelse alls, annat än som ett standardsvar. Och samtidigt är det ju en filosofisk fråga värd tusentals boksidor/spliffar/kronor lagda på new age-kurser. På skoj och på allvar.

    För Benjamin betydde det att på ett naturligt sätt vara ESC-artist, vilket är det minst konstiga med tanke på hans föräldrar. Men ur filosofisk synvinkel kan man ju undra hur väl man ska förväntas känna sig själv redan i den späda åldern. Å andra sidan, vad är mest "sant": att äntligen känna sig "som sig själv" när man till slut får de där märkesbrallorna som 12åring, eller då man "finner sig själv" i insikten om att man skiter i de där märkena, kanske som 30åring (vissa når aldrig dit ).
    Senast redigerat av Ambulansen den 2018-07-12 klockan 20:27.

  48. #48
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Nu förutsätter du nästan en inneboende godhet hos alla och att den sanna insikten är att man inte behöver märkeskläder. Men blir man glad av märkeskläder är det väl en sån man är: en som blir glad av märkeskläder.

    Jag tänker mig, utan att veta mycket om Benjamin, att han snarare avser att man ska vara sjysst och inte snacka massa skit eller såra folk, det verkar vara det ungdomar avser när de pratar om att vara sig själva.

    Var Hitler sig själv förresten?

  49. #49
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Förmodligen. Idi Amin också. Inte mycket att hurra för i sig som egenskap betraktad liksom. Verkar som du tror att jag propagerar för nåt. Gör jag inte, bara komplicerar Jag förutsätter alltså inget utan gjorde bara ett exempel. Kul att trådskrället spårade och blev djupt Heja 99!

  50. #50
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Jag hajar.

    För att återgå till ämnet håller jag absolut med om att det lär hjälpa lite att ha Benjamins bakgrund i branschen. Typ mycket.

  51. #51
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Och det hade ju varit kul (eller nåt ) om han svarat "ja, först och främst ska du se till att dina föräldrar har dansat och sjungit på scen hela sina liv"

  52. #52
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Att vara sig själv är ju främst relevant för de som tenderar att anpassa sig efter andra. Man kan förstås, helt rimligt, säga att någon som anpassar sig efter andra hela tiden förmodligen är en sådan person som anpassar sig efter andra och således är sig själv när hen anpassar sig efter andra. Att vara sig själv betyder då egentligen att prioritera sina egna behov. Att vara lite egoistisk.

  53. #53
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Nu kommer senaste albumet på vinyl dessutom. 639 kronor kostar det.
    https://www.bengans.se/sv/artiklar/s...red-vinyl.html

  54. #54
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu kommer senaste albumet på vinyl dessutom. 639 kronor kostar det.
    https://www.bengans.se/sv/artiklar/s...red-vinyl.html
    Svinigt dyrt skulle jag tycka.

  55. #55
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu kommer senaste albumet på vinyl dessutom. 639 kronor kostar det.
    https://www.bengans.se/sv/artiklar/s...red-vinyl.html
    Vem är publiken för detta funderar jag över?

  56. #56
    musicman
    musicman är inte uppkopplad
    musicmans avatar
    Senior
    Första gången jag hörde låten, tyckte jag den var slående lik denna discodänga från 80-talet (som Benji är sjukt inne på)

    Imagination - Just an Illusion
    https://open.spotify.com/track/1dfS9...urce=copy-link

  57. #57
    LesslieHammond
    LesslieHammond är inte uppkopplad

    Senior
    nog för att nivån har höjts lite på ingrossos låtar, gissningsvis beror det snarare på att andra duktiga folk blandas in,
    i övrigt helt meningslös och tråkig musik,

Liknande ämnen

  1. Benjamin Brunn gör ett album helt på en Poly 800
    Av outshape i forum Skivor & artister
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2017-04-16, 22:36
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-23, 09:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •