Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 6.3 mono hona -> 3.5 mono hane

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    6.3 mono hona -> 3.5 mono hane

    Var hittar man det (i Sverige)?? Har varit runt hos Classe, Kjell, Teknikmagasinet, mfl. Ingen har (de har bara mono till Stereovarianten).

    Finns förstås på bäjjen (kina) men då kostar det väl 8 + 150 kronor då svenska staten fått "sitt".


  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Är det något som gör att det måste vara monokopplat?

  3. #3
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Måhända att jag greppar efter halmstrån med mono machinepop, men jag gissar att det är var skon klämmer i mitt fall. Köpte janosts midi2cv mackapär för att kunna skicka midi till seq.trigger ingången (i form av cv förstås) men fick det inte att fungera. När jag kollade på adaptern som jag köpte på kjell.com (bad om mono-mono) så insåg jag att de gett mig en mono-stereo (två "sleeves" på 3.5 mm hanen). Har inte fått det att fungera med denna.

    Så jag plockade fram min TR505 och kopplade mono ut ifrån den till seq.trig och hamrade på virvelpadden och då steppade jx3p fram snällt (så allt i övrigt fungerar ju fint).

    Allt det här får mig att anta att jag måste hålla mig strikt mono hela vägen var jag än söker så hittar jag bara någon variant av mono->stereo eller vice versa.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag fattar... kan du inte löda en själv så kan du väl kolla här om nån kan fixa för en liten peng. Då får du rätt längd och slipper risken med glapp i själva kontakten också.

  5. #5

  6. #6
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    jo, löda vore ju en väg (måste isf hitta en korrekt plugg). Tror jag nappar på knarrs förslag och köper en färdig kabel, blir nog enklast.

    tack båda

  7. #7
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Jag tror jag har en hög liggandes i studion. Ska kolla i em om du ändrar dig och vill ha adapter trots allt.

  8. #8
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Mycket uppskattat DrKorg, tack

    Hann dock lägga en beställning hos EFN så det bör vara ordnat nu.

  9. #9
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Sänder glada tankar åt EFN nu

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_20180323_190632462~2.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	1,25 MB 
Id:	80593

Liknande ämnen

  1. Var köpa flat kabel 16 pin hane-hane 18 cm lång?
    Av Firechild i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-26, 10:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •