Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Vilken china cymbal till Black/Thrash

  1. #1
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior

    Vilken china cymbal till Black/Thrash

    Vilken storlek gäller? Vill ha korta smällar och inte så mycket release. Har kollat på Wuhan och prisbilden ser helt rätt ut för mig. Är jag fel ute om jag säger 18”? Eller ska jag gå mindre? 12” kanske för riktigt korta smällar?
    Senast redigerat av COSMIC60 den 2018-03-16 klockan 12:42.

  2. #2
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Har du möjlighet att prova en så gör det. De kan förstås låta rätt olikt allihop.

    Jag skaffade mig faktiskt just en china för ett par veckor sen, 22 tum tror jag. Passar utmärkt till metal av alla slag tycker jag.

  3. #3
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du möjlighet att prova en så gör det. De kan förstås låta rätt olikt allihop.

    Jag skaffade mig faktiskt just en china för ett par veckor sen, 22 tum tror jag. Passar utmärkt till metal av alla slag tycker jag.
    Får la gå ner till Buller å Bång å prova Jag vill ha korta smällar. Tänker 12” kanske. Mindre cymbal, kortare smäll?

  4. #4
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jo, så är det nog på ett ungefär. Splash-cymbaler är ju väldigt små.

  5. #5
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Wuhan är bra! 12" låter rätt litet, men det är såklart en smaksak. Ska det bara vara en jävligt kort splash så kanske, annars 14 eller till och med 16. I en repa med ett metalband låter 16 något kortare än när man lyssnar på bara den.

  6. #6
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wuhan är bra! 12" låter rätt litet, men det är såklart en smaksak. Ska det bara vara en jävligt kort splash så kanske, annars 14 eller till och med 16. I en repa med ett metalband låter 16 något kortare än när man lyssnar på bara den.
    Hehe, vi är ett speciellt metalband. Bara en gitarr, bas och en 707a... och en Kawai K1. men vi vill gärna lägga lite riktiga cymbaler när vi spelar in. Bara en thrashkrasch å banka på när det känns rätt liksom. I slutändan kommer allt låta skit ändå om allt går som förväntat 16” blir säkert bra och kostar inte skjortan!

  7. #7
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Tänk på att man kan göra en stack med en china och en cymbal ovanpå , min trummis har utochinböjda trasiga nedsvarvade crashar när vi kör och en stack. Säkert 12 tum ish.
    Leta upp skräp och såga till , brukar inte alltid hålla men låter fränt.

    Annars kör han på samma setup fast hela cymbaler.
    https://youtu.be/jLxk9DSq82g

  8. #8
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Plus ett på att stacka cymbaler

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    plus en cymbal på att stacka cymbaler

  10. #10
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har ett par metalgrejsor som tyvärr ser ut som järnkors/något för amerikanska bikers men som är lysande att sätta under divetse cymbaler för att få ett riktigt krashigt, komplext men också kort ljud.



    Den ena av dom är dubbel och har såna tamburin-bleck fastnitade. Svinbra att stacka under andra cymbaler, låter jättedåligt på egen hand.

  11. #11
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Herrejävlar att grytlock skulle vara en sådan vetenskap Tack för tipsen alla! Jag tänker köra på en 16” Wuhan om det inte trillar ner nått sprucket dito i knät på mig.

  12. #12
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    Bra val, haft massor med olika wuhan chinas, den var mest praktisk

Liknande ämnen

  1. China Crisis
    Av Antimon i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-12-06, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •