Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sequential Multi-Trak låter lite surt...

skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran

Sequential Multi-Trak låter lite surt...

Tjena. Ja, enligt rubrik. Någon synthgrävare som vet om det finns något att skruva på inuti för att stämma synthen? Den låter för det mesta lite falskt.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kalibrera enligt servicemanualen?

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Ladda hem servicemanualen och gör DAC-trimningen som står beskrivet utförligt på sid 6.

Borde fixa det, tror inte det finns mer grejer att skruva på eftersom den sköter all tuning internt i CPU'n.

AnotherSwede
    AnotherSwede är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Vet inte varför men har alltid varit hype på multitrak, finns för få videos på tuben...

skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    Ladda hem servicemanualen och gör DAC-trimningen som står beskrivet utförligt på sid 6.

Borde fixa det, tror inte det finns mer grejer att skruva på eftersom den sköter all tuning internt i CPU'n.
    Måste mäta alltså? Inga trimpottar så att man bara kan köra en stämapparat? Svårt ju...

Citat Ursprungligen postat av AnotherSwede Visa inlägg
    Vet inte varför men har alltid varit hype på multitrak, finns för få videos på tuben...
    Jag hörde en sixtrak i ungdomen och kunde aldrig riktigt släppa tanken på vissa av ljuden jag fick höra. Så mycket rymd och nån slags organisk känsla, ett liv i ljudet jag uppskattade. Finns här också.
    Kanske inte den rappaste synthen i arsenalen men jag gillar den. Men nu låter den skevt...

Liknande ämnen

1. Sequential Six trak
    Av fregurt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 16:22

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •