Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Har Logic (eller har haft) fördefinierade automationsvågformer?

  1. #1
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran

    Har Logic (eller har haft) fördefinierade automationsvågformer?

    Idag hade jag behov av en funktion f.f.g. i Logic (10.4) som jag hade för mig fanns men som jag nu inte kan hitta.

    Generera automationskurvor av typen vågformer som går i synk med musiken. T.ex. för att modulera en effektparameter som från en LFO.
    Jag har en bild för mitt inre av en sådan funktion, det fanns olika vågformer att välja på också.

    Är det någon som vet om denna funktion funnits och plockats bort, aldrig funnits eller om det bara är så att jag inte hittar den...? De har ju plockat bort hyperdraw så det kanske var där den fanns? Om den nu inte finns, hur gör man detta smartast annars?

  2. #2
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Det finns som midi-effekt. Kolla efter MIDI-effect och modulator. Där kan du välja vågform och hastighet och välja vilken plugg och parameter som ska påverkas. Har ej logic framför mig nu men tror att jag beskriver korrekt

  3. #3
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Perfekt, det går att använda på samma sätt ungefär. Undrar var jag fått min minnesbild från? Något annat program troligen.

  4. #4
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Cubase har detta

  5. #5
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Perfekt, det går att använda på samma sätt ungefär. Undrar var jag fått min minnesbild från? Något annat program troligen.
    Fint att det löste sig. Ganska kul att använda flera modulatorer för olika parametrar i olika hastighet på samma plug.

  6. #6
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fint att det löste sig. Ganska kul att använda flera modulatorer för olika parametrar i olika hastighet på samma plug.
    Nja, jag har så dåligt tålamod så jag löste det på annat sätt innan jag hade sett ditt svar men nu vet jag till nästa gång.

    @Techsmechs: Antagligen är det där jag sett det, på Youtube. Eller om det fanns i Hyperdraw också.

Liknande ämnen

  1. Du har haft för många syntar när...
    Av kockpit i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2017-09-11, 10:21
  2. Ett grannforum har haft en kul tävling.
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 03:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •