Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5
Resultat 241 till 254 av 254

Ämne: Roland TR8S

  1. #241
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fylking.jpg 
Visningar:	0 
Storlek:	137,6 KB 
Id:	114707

  2. #242
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Wow!

  3. #243
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kokocalamar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Version 3.0 har landat, och nu får vi CR-78!

    https://www.roland.com/se/support/by...-6ccee610d6ff/
    Och 808 baaaaaaaaas!

  4. #244
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Är det här den mest lyckade (ur nörd/dansmusik-perspektiv) trummisen som Roland levererat de senaste åren? Har bara hört bra saker om den.

  5. #245
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det här den mest lyckade (ur nörd/dansmusik-perspektiv) trummisen som Roland levererat de senaste åren? Har bara hört bra saker om den.
    Finns lite i workflow som känns lite onödigt bökigt men tar man sig över det så är den väldigt flexibel och väldigt bra ljud effekter osv. FM trummorna (modellerna) var ett stort lyft, väldigt användbara. Klarar du lite menydyk och lära dig kortkommandon så är den som sagt guld

    https://youtu.be/LkxZuxolpGc

  6. #246
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns lite i workflow som känns lite onödigt bökigt men tar man sig över det så är den väldigt flexibel och väldigt bra ljud effekter osv. FM trummorna (modellerna) var ett stort lyft, väldigt användbara. Klarar du lite menydyk och lära dig kortkommandon så är den som sagt guld
    Hur är den jämfört med TR-6s?
    Pallade inte riktigt den.

  7. #247
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Tyckte personligen TR8S var hemsk att pilla med. Ful jävla blinkande discoplast har den också. Yuck! =)

  8. #248
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag är också lite nyfiken på vad folk tycker om den. Jag har bara lekt med den några minuter på Dlx och tyckte iofs att den var ful, men inte lika ful som TR8! Och jag tyckte den var ganska lättbegriplig. Men jag har googlat lite på sistone och många verkar mena att TR8 har ett bättre workflow. En sån har jag ägt och tyckte workflowet var sådär, så jag känner mig lite förvirrad...

  9. #249
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte personligen TR8S var hemsk att pilla med. Ful jävla blinkande discoplast har den också. Yuck! =)
    Samma här . Det såg jag redan på bilder/Youtube så jag hade aldrig någon lust att ens testa den. Sedan fick jag låna en några veckor rätt nyligen och det bekräftade bara mina fördomar.
    Vet inte om man blivit lat på äldre dar men antingen ska det vara extremt enkla maskiner (som Rolands original X0X-trummisar) eller så får det bli mjukvara. Orkar inte pilla mer. Har en Berra RD-6 som jag tycker är på lagom nivå...

  10. #250
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här . Det såg jag redan på bilder/Youtube så jag hade aldrig någon lust att ens testa den. Sedan fick jag låna en några veckor rätt nyligen och det bekräftade bara mina fördomar.
    Vet inte om man blivit lat på äldre dar men antingen ska det vara extremt enkla maskiner (som Rolands original X0X-trummisar) eller så får det bli mjukvara. Orkar inte pilla mer. Har en Berra RD-6 som jag tycker är på lagom nivå...
    TR-8S är ju hur enkel som helst att jobba med. Och jag är ju "the 80s". ;-) Att man inte liker hur den ser ut etc har min respekt dock.

  11. #251
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Jag hade en TR8S, sålde min TR-8 innan till fördel för nyheten ( eller ja gav bort rent tekniskt ) .. blev aldrig riktigt kompis med arbetsflödet/gränssnittet i TR8s så jag gjorde mig av med den ett par år senare. Den här uppdateringen verkar lovande rent ljudmässigt sett, men ja, det blir nog aldrig ett köp igen för min del.

    Kan dock sakna min gamla TR-8 ibland, gillade känslan och direktheten den hade för livespelande precis som de gamla rolandmaskinerna, plus att den inte hade massa menydyk. En trummis rätt o slätt.

  12. #252
    Electric Mojo
    Electric Mojo är uppkopplad nu
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är den jämfört med TR-6s?
    Pallade inte riktigt den.
    Också haft Tr-6s (du kanske köpte min?) samma meny system men 8s är mer snabbjobbad då ctrl knobben finns per kanal och väldigt lätt att koppla om till det man önskar. Som sagt ju fler kortkommandon jag lyckas trycka in i hjärnbarken desto lättare blir den. Med uppdateringarna så är det rätt avancerad och djup. Men finns egentligen inget som hindrar att använda den precis som en tr-8 om det föredras. Detta är mitt 3:e försök med 8s så jag känner igen kritiken, men denna gången känns det lättare. Kör den ihop med digitakten i videon vilket jag tycker är en riktigt vass och enkel setup. På det viset kan jag midistyra vissa av ljuden från tr-8s dock är cc mappningen rätt fattig .

  13. #253
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electric Mojo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Också haft Tr-6s (du kanske köpte min?) samma meny system men 8s är mer snabbjobbad då ctrl knobben finns per kanal och väldigt lätt att koppla om till det man önskar. Som sagt ju fler kortkommandon jag lyckas trycka in i hjärnbarken desto lättare blir den. Med uppdateringarna så är det rätt avancerad och djup. Men finns egentligen inget som hindrar att använda den precis som en tr-8 om det föredras. Detta är mitt 3:e försök med 8s så jag känner igen kritiken, men denna gången känns det lättare. Kör den ihop med digitakten i videon vilket jag tycker är en riktigt vass och enkel setup. På det viset kan jag midistyra vissa av ljuden från tr-8s dock är cc mappningen rätt fattig .
    Ja, det var kanske din jag köpte ja
    Tack för info och tankar!

  14. #254
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Roland har sina högpunkter men TR8S är inte en av dem. Deras sampler, SP 404 Mk2 är helt kickass. Men man måste ju skapa sina egna samplingar så det är inte "push and go".

Liknande ämnen

  1. Roland Aira TR-8
    Av nyd i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2024-03-13, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •