Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 254

Ämne: Roland TR8S

  1. #181
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typiskt Roland.
    Vad hade du önskat dig då?

  2. #182
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad hade du önskat dig då?
    Mer skruvbar trumsynt, om det ändå är VA liksom.
    T.ex. ett "edit mode" där reglarna blir olika parametrar för att skapa helt nya ljud.

  3. #183
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer skruvbar trumsynt, om det ändå är VA liksom.
    T.ex. ett "edit mode" där reglarna blir olika parametrar för att skapa helt nya ljud.
    Troligtvis ytterst ointressant för den främsta målgruppen, dvs folk som vill ha TR-ljud.

    Plus att enkelheten i TR-8 är en av dess styrkor. Man gör ett asgött beat på två minuter. Jag undrar om man lyckats bevara detta i TR-8S.

  4. #184
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer skruvbar trumsynt, om det ändå är VA liksom.
    T.ex. ett "edit mode" där reglarna blir olika parametrar för att skapa helt nya ljud.
    ACB är ju inte "riktig" VA, iallafall enligt Roland, utan algoritmer som beräknar fram vågformen baserat på ett virtuellt kopplingsschema av transistorer, kondingar och motstånd e t c. D v s man skulle behöva en ganska rejäl skärm och editor för att "löda bort" virtuella komponenter, rita nya kretskortsbanor o s v.

  5. #185
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Troligtvis ytterst ointressant för den främsta målgruppen, dvs folk som vill ha TR-ljud.

    Plus att enkelheten i TR-8 är en av dess styrkor. Man gör ett asgött beat på två minuter. Jag undrar om man lyckats bevara detta i TR-8S.
    +1

    Ja man frångår ju lite av det som är hela grejjen.. jag tror mkt av det enkla TR konceptet försvinner lite i bläddra genom tusen Ramplingar.... när precis som du säger det man är ute efter är just TR-808/909 .... ett par extra utgångar är ju det som jag tycker var bästa tillägget.... de övriga tilläggen känns som Analog Rytm klara bättre och på ett intressantare sätt.

  6. #186
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    dubbel

  7. #187
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs. en riktig live macka! Har saknat 707 sedan jag sålde TR-8an

    Nu ska vi bara få in den i setet, jag ska testa den med MX-1 också.


    https://youtu.be/KtphrdfmrVQ
    En Venom. Mysigt!

    Innebär detta nu att det är totalt game over hejdå bättre lycka nästa gång för att TR-8 får polyrytm?

    Och rent allmänt, vad är det med er som hatar på de gröna sidorna? Korg kröp ju till korset och släppte Electribes i riktiga färger till skillnad från de i dimdis och dammgrått. Ja, svart kan vara häftigt - om det finns kontrasterande färger!

  8. #188
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator

  9. #189
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man stänga av den där jävla BPM stroben?


    Bump! Va va va? Kan man??

  10. #190
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket bra inslag och demo! Grym maskin.

  11. #191
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Om man bortser från prisskillnaden (och kanske utseendet), vilka anledningar finns det till att välja boutiquerna TR-08 & TR-09 istället för TR8S?

  12. #192
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man bortser från prisskillnaden (och kanske utseendet), vilka anledningar finns det till att välja boutiquerna TR-08 & TR-09 istället för TR8S?
    Inte så många. Men storlek och pris som du säger. Designen. Om man föredrar något mer klassiskt i utseende.

  13. #193
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man bortser från prisskillnaden (och kanske utseendet), vilka anledningar finns det till att välja boutiquerna TR-08 & TR-09 istället för TR8S?
    Det är det här som jag finner så intressant. Dom där släpptes ju nyss. Ändå köper folk som köpte just dom ytterligare samma sak en gång till. Jag säger som Emu.. Roland är mästare på att sälja samma saker 100ggr.

  14. #194
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man bortser från prisskillnaden (och kanske utseendet), vilka anledningar finns det till att välja boutiquerna TR-08 & TR-09 istället för TR8S?
    Jag sålde min 08 och 09 till förmån för TR-8S för att få allt i samma låda, sampleplay, effekter och separata ut. Nu kan jag låta Octan slippa köra Linnsamplingar och det blir mindre fiddlande med en låda istället för tre.

    Det jag tappar är song mode och att 08 och 09 har mysiga interface.

    I repan så vinner TR-8S, vem som helst fattar att om jag trycker på BD och knappar in rytmen på xOx så låter det, precis lika rättfram som TR-8an.

  15. #195
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Testade ett ex idag och den var onekligen intuitiv, även för en menyhatare som jag. Riktigt skojig burk. Känns lite som att Rolle försöker på allvar den här gången.

  16. #196
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    På annat håll har jag läst att vissa stör sig på menyandet. Hur är det, måste man hänga mycket i menyn eller inte?

  17. #197
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag testade ingen lång stund, men fick ändå gå in i menyer flera gånger. För att byta ljud, ändra vad Control-knappen styr mm. Men jag upplevde det inte som nåt problem den korta stund jag nu körde. Det var lätt att gissa när man behövde gå till displayen och lätt att hitta det man sökte. Jag upplevde inte alls att det störde flödet och man kunde låta maskinen spela hela tiden. Och jag är verkligen en passionerad menyhatare!

    Men det är ju fullt tänkbart att det finns störande lägen, då man sliter sitt hår över att favoritfunktionen ligger som parameter 23 i undermeny 4, som man bara kan nå genom att hålla nere Shift samtidigt som man offrar en get.

  18. #198
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man bortser från prisskillnaden (och kanske utseendet), vilka anledningar finns det till att välja boutiquerna TR-08 & TR-09 istället för TR8S?
    Tror att "ACB modelleringen" skiljer mellan boutiqerna och TR8/TR8S. Så kanske låter TR-08 och TR-09 lite annorlunda (närmare originalet?).

  19. #199
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Det gar att välja antingen acbmodellerna från tr8 eller tr08/9 om jag förstått det rätt i tr8s.

  20. #200
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är det något slags ACB emulering på själva sequencern? Har för mig att jag läst det någonstans, om denna eller tr-08, men hittar ingen info...

  21. #201
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det något slags ACB emulering på själva sequencern? Har för mig att jag läst det någonstans, om denna eller tr-08, men hittar ingen info...
    Vet att det är något sådant på TR-8. Det går att stänga av nämligen så att den blir tråkigt tajtare. Gör även att den känns lite udda när man kör med 909:ans ljud då den har ”fel” sväng. Vore kul ifall TR-8S kunde emulera både 909:an och 808:ans sväng.

  22. #202
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet att det är något sådant på TR-8. Det går att stänga av nämligen så att den blir tråkigt tajtare. Gör även att den känns lite udda när man kör med 909:ans ljud då den har ”fel” sväng. Vore kul ifall TR-8S kunde emulera både 909:an och 808:ans sväng.
    Ahaaa, det var tr-8an alltså! Tack. Var det alltså stor skillnad av och på?

    Hittar dock ingen info om det angående tr-8s. Sen undrar jag exakt vad den gör. Är det bara en enkel justering eller något mer avancerat tro?

  23. #203
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Ingen aning om någon av de två frågorna tyvärr
    Aldrig stängt av 808:a svänget på min. Vad exakt svänget består i vet jag inte heller.

  24. #204
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Okej! Hehe, kan tänka mig att det gärna lämnas påslaget!

  25. #205
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    909-ans timing är ju legendarisk. Jag spelade in några takter rak 4/4 kick, alignade första och sista i Live, och de olika slagen låg i princip aldrig "rätt"

  26. #206
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hehe, så pass alltså! Vilken fröjd att få spela på ett original

  27. #207
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    909-ans timing är ju legendarisk. Jag spelade in några takter rak 4/4 kick, alignade första och sista i Live, och de olika slagen låg i princip aldrig "rätt"
    Jag har också gjort exakt det där med min 909. Helt off på varenda slag typ.. något särskilt mönster har jag inte sett heller.. Känns vääldigt random..

  28. #208
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kombinera det med att varje trumslag låter lite annorlunda pga analoga variationer (även cymbaler pga analog vca) så får man en, förvisso i apparatform, men ändå rätt levande trummis :-)

  29. #209
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kombinera det med att varje trumslag låter lite annorlunda pga analoga variationer (även cymbaler pga analog vca) så får man en, förvisso i apparatform, men ändå rätt levande trummis :-)
    Att flytta samplingar lite bit för bit tidsmässigt har redan testats och det blir ändå machine gun effect. Något mer behövs som round robin eller mer komplicerade saker som Roland SuperNatural, som låter kasst, men tekniken går framåt.

  30. #210
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Akai och Ensoniq införde tidigt velocity-to-sample-start och till filter cutoff på sina samplers. Ensoniq EPS/ASR kör även dubbla enveloper, där anslaget steglöst morphar emellan dessa. random pitch och anslagsväxlande layers har väl både Akai och Ensoniq?
    Vet inte hur mycket av sånt som finns kvar på nya MPC-X.

  31. #211
    aorta
    aorta är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller faktiskt på att sätta ihop ett 808-kit med round robin för MPC live. Varje pad kommer slumpa mellan 4 goldbaby samplingar.
    Sen tänker jag att man antingen spelar manuellt med viss kvantisering, eller programmerar och lägger på någon procents humanize på timing av noter.

    Jepp, med velocity går det att modulera sample-start, filter, amp, pitch och pan. Hade inte tänkt på pitch och envelope. Kanske är najs att även låta dem moduleras pyttelite tillsammans med cutoff?

    Är egentligen inte ute efter en replika, vill bara ha lite goa och levande trummor

  32. #212
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Kunde inte hålla mig så jag gick en liten omväg hem från jobbet och köpte en. Efter 10 minuter kan iaf jag göra beats med ACB och samplingar blandat med effekter och en massa annat utan att ha rört manualen. Den är väldigt intuitiv och jag har inte stört mig på en enda sak så här långt (ca 1h in). Manualen ska läsas så klart men aldrig först

    Med det här köpet tänkte jag mig en lätt trummis som kan samarbeta med monstret MPC <- som kräver att man läser manualen.

  33. #213
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran

    Roland TR8S

    Jag vill bara rekommendera alla att köpa den här som ens har varit lite intresserade av Roland Boutiques. Den har alla ACB trummisar och samplingar. Samt övriga konstroller för att bygga ett pattern. Den är helt och hållet mums. Roland har äntligen lyckats.

  34. #214
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Tråd flyttad från Nyhetstips och sammanslagen med nyskapad tråd.

  35. #215
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Vi har en maskin här som är 4 andra klassiska trummaskiner som släpptes plus mer. Jag kanske var en av de få som ville ha allt i en låda? Smart val av Roland till slut tycker jag.

  36. #216
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Vilka här har en? Hur bra är den tycker ni? Gärna jämfört med tr8. Sjukt sugen på att uppgradera

  37. #217
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller faktiskt på att sätta ihop ett 808-kit med round robin för MPC live. Varje pad kommer slumpa mellan 4 goldbaby samplingar.
    Sen tänker jag att man antingen spelar manuellt med viss kvantisering, eller programmerar och lägger på någon procents humanize på timing av noter.

    Jepp, med velocity går det att modulera sample-start, filter, amp, pitch och pan. Hade inte tänkt på pitch och envelope. Kanske är najs att även låta dem moduleras pyttelite tillsammans med cutoff?

    Är egentligen inte ute efter en replika, vill bara ha lite goa och levande trummor
    Om du lyssnar på riktiga trummor, så pitchar attacken beroende av anslaget. Så en kort envelope med anslagskänslighet gör stor nytta. Samma gäller stråkar och blåsinstrument.

  38. #218
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Ohhh, köpte för att leka lite och sedan sälja ganska omgående - nu har jag kärat ner mig och den kommer ganska säkert stanna. Går som sagt enkelt att få fram ett beat - träffar en ny tjej som sitter och leker med den när hon kommer förbi, Digitakten tycker hon är svår.

  39. #219
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Nej nej nej, lyssna på vad alla säger. Den låter inte exakt som den eller den. Rätt ner i sopkorgen med denna.

  40. #220
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    träffar en ny tjej som sitter och leker med den när hon kommer förbi
    Marry her.

  41. #221
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Marry her.
    Absolut!!

  42. #222
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Artisten Mr. G är sned för att Roland har ett preset i TR-8S som heter Mr. G.


    https://www.instagram.com/p/Bvb6oMRH...ource=ig_embed

    The "Mr. G Kit" can be found on the Japanese giant's TR-8S drum machine, released in March last year. The UK house producer, real name Colin McBean, has had messages assuming it was an official collaboration, according to his representatives, and is distancing himself from the product.

    "This ain't cool," McBean wrote in an Instagram post next to a photo displaying the "Mr. G Kit" preset. "I gave no permission for this, it's not official and I haven't been asked. When I work with a company, I do it because it's right and something I use!"

  43. #223
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    min shruthi xt har nu ett preset som heter mills2.
    jeff mills har och kommer inte fått ett öre för det.

  44. #224
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Precis fått hem en sådan här. Letat och sökt men hittar inte.
    Hur i helsike kommer jag åt de övriga ljuden på XOX kiten?
    Congas, Clav, Maracas osv på ex 808?

  45. #225
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Sneella... hur gör man? Får hjärnblödning. Hur byter man till de alternativa ljuden?

  46. #226
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Funkar inte detta?

    Selecting an Instrument’s Tone (INST)
    Instrument’s tones of the currently selected kit are selected individually.
    1. Press the [INST] button.
    The [INST] button and the [BD]–[RC] button (that had been
    selected for [TR-REC]) are lit, and [the INST screen appears.
    2. Use the [VALUE] knob to select the instrument’s tone.
    MEMO
    To switch categories, hold down the [SHIFT] button and turn the [VALUE] knob.
    3. Press the [INST] button once again. Exit the INST screen.

  47. #227
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    TR8S är den andra prylen på kort tid som jag skickade tillbaka. Kanske ett tecken på att åldras men jag orkar inte med bökiga interface som inte är självförklarande. Jag köper hårdvara för det ska vara snabbt och enkelt, ska jag bläddra i undermenyer, hålla ned shift knappen och skruva på en kontroller etc ger jag upp. Mitt liv är för kort för att slösa bort timmar på ett komplicerat interface.

  48. #228
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Instämmer. Aldrig varit med om bökigare maskin.
    Hur som helst. Det finns inget ”enkelt” sätt att switcha mellan xox kitens alternativa ljud.
    Man får helt enkelt gå in och bläddra mellan alla ljud som maskinen har. Suck.

  49. #229
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    707 + 727 går att snabbt switcha till dom alternativa ljuden. 808:an går inte! Vad fan!

    Hela maskinen är såkklart även stöpt i billig plast. Så låter er inte luras gott folk att den skulle vara i premium metall som bilderna och priset får en att tro.

  50. #230
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Märklig kombination av att vara superdirekt och ultrasnabbjobbad å ena sidan, det översta lagret liksom, när man satt ihop ett eller ett par kit man gillar. Å andra sidan, lagret därunder är mycket bökigt, med mycket shift och scrollwheel. Vet inte vad jag ska tycka om det. Kräver disciplin i att inte dyka ner när det inte är läge att göra det.

  51. #231
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag hade tänkt behålla denna manick... men saten vad frusterad jag är på den =)
    Importerade 3 st sample KITS på plats 88-90. Lattjar och gör lite patterns. Stänger av maskinen. Slår på den. Allt borta.
    Tydligen måsta man därefter spara kiten på nått sätt som är helt ologiskt. Blev till att importera alla samples på nytt.

  52. #232
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Trist!

    Upplevde inte att det va så krångligt att spara kits men visst, man måste komma ihåg att göra det. Även det ett tveeggat svärd - kan var skönt att inget sparas om går lös på kitsen. Gillar att kits är helt sepparerat från patterns dock.

  53. #233
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran

  54. #234
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Jisses. 11 nya fm-synthar över wifi't lite sådär bara. Heja Roland.


    https://youtu.be/h2O2thk111I
    Senast redigerat av Ullrich den 2020-08-12 klockan 01:09.

  55. #235
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Nu saknar jag inte längre min vxxy dcm8 som lät fantastiskt men var en riktig pain att använda tillsammans med övriga prylar... TR8S ser bättre ut än TR8, fast fortfarande anskrämlig, men det får man leva med...

  56. #236
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2020-08-21 kl. 22.43.17.png 
Visningar:	6 
Storlek:	352,0 KB 
Id:	96219

    Syntheth...ampa... Tross! / Slut på OT-meddelandet

  57. #237
    windwind04
    windwind04 är inte uppkopplad
    windwind04s avatar
    Senior
    Just fått hem min, testat FM-trumorna lite. Riktigt fina faktiskt. Och bara att alla dessa FM-ljud har alternativa ljud också!

  58. #238
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Hepp! Hur begränsad är det här med motion egentligen? Fattar jag rätt att även om man kan spela in/parameterlåsa vilken parameter som helst via ctrl-ratten så är det just bara den parametern som kontrolleras, (plus då tune/decay etc) men man kan inte styra typ alla parametrar samtidigt om man skulle vilja, elektron style?

    Edit: Japp nu såg jag det i videon ovan, lite synd.
    Senast redigerat av kotten den 2020-10-10 klockan 23:12.

  59. #239
    gastho
    gastho är inte uppkopplad
    gasthos avatar
    Senior
    Uppdatering 2.5 ute. Några nya fm-modeller, probability på sequensern, och några nya effekter, verkar det som. Ska testa ikväll.

    https://www.roland.com/se/support/by...e+*REG_RSC-SE*

  60. #240
    kokocalamar
    kokocalamar är inte uppkopplad
    kokocalamars avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Version 3.0 har landat, och nu får vi CR-78!

    https://www.roland.com/se/support/by...-6ccee610d6ff/

Liknande ämnen

  1. Roland Aira TR-8
    Av nyd i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2024-03-13, 10:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •