Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 396

Ämne: Behringer Neutron

  1. #61
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Kan nog betta min avlagda syntmunkkappa på att folk kommer att klaga på att den är puttifnuttinonsvpr o ratta pga många rattar på litet utrymme. Lite Boutiquereglage dvs.


  2. #62
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nog betta min avlagda syntmunkkappa på att folk kommer att klaga på att den är puttifnuttinonsvpr o ratta pga många rattar på litet utrymme. Lite Boutiquereglage dvs.

    Ser ut att vara lika drabbad av detta som model B ja... Så'nt kan bota mycket GAS.

  3. #63
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Tyckte den var riktigt fin.

    Helt ointressant för mig som ljudverktyg dock.

    Men man kanske borde köpa ett gäng och hänga i julgranen nästa säsong?

  4. #64
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men man kanske borde köpa ett gäng och hänga i julgranen nästa säsong?

  5. #65
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Men man kanske borde köpa ett gäng och hänga i julgranen nästa säsong?
    Ja, bra idé, jag behr Inger hänga upp dom.

  6. #66
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Nord goes Brute på nått sätt men ändå känner jag att det är svar på tal om att Behringer bara kopierar andra...

  7. #67
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Kul produkt, dom har lyckats skapa en produkt som passar mig väldigt bra. Har sneglat på semimodulära länge men inte hittat något som känns riktigt rätt. Viktigast av allt kommer vara grundljudet i osc och filter, låter ok så långt.

    Till denna måste ju bara Behringer göra ett 8-portas midi till cv interface för knas kontroll från godtycklig pryl.

    Priset ska bli intressant, gissar på att dom vill ligga långt under Minibrute 2:an.

    Hittar inte Firechild demot!?!

  8. #68
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Efter en googling så verkar 3340 ingå i en hel del välljudande klassiker. En fundering som dyker upp är hur mycket kostnader sparar kretsen in mot om det var två ytmonterade vco:er? I en 8 rösters poly torde det snabbt bli en besparing men i en monosynth?

    Är det bara Behringer som har tillgång till kretsen numera? Tänker på konkurrensfördelen map kostnaderna.

  9. #69
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Gasen växer långsamt på denna asså... skall försöka hålla masken på.

  10. #70
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Men den är ju så füüüül!

  11. #71
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Det gråa mot det röda får visserligen mig att undra om jag inte är lite färgblind. Annars ger den mig vibbar av analogmaskiner runt 2000 som det dreglades över i FutureMusic... dvs vintage.

    Användarmässigt hade nog ett interface med patchpunkterna vi resp. funktion varit att föredra men det går inte att få allt.

  12. #72
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den är ju så füüüül!
    Håller inte med! Tycker den ser rätt ball ut faktiskt. Men allt landar på priset.

  13. #73
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter en googling så verkar 3340 ingå i en hel del välljudande klassiker. En fundering som dyker upp är hur mycket kostnader sparar kretsen in mot om det var två ytmonterade vco:er? I en 8 rösters poly torde det snabbt bli en besparing men i en monosynth?

    Är det bara Behringer som har tillgång till kretsen numera? Tänker på konkurrensfördelen map kostnaderna.
    Det är väldigt smidigt med ett välfungerande och väldokumenterat litet chip som löser ALLT (ok, i alla fall 90% av grundläggande VCO-behov) gentemot att konstruera allt med separata komponenter och sedan layouta dem. Misstänker att det blir "en del komponenter" om du skall skapa motsvarande 3340 själv.

    Här kan du köpa om du vill: https://www.thonk.co.uk/shop/curtis-...0-ic-vco-chip/
    En annan tillverkare av samma chip: http://www.alfarzpp.lv/eng/sc/AS3340.php

  14. #74
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter en googling så verkar 3340 ingå i en hel del välljudande klassiker. En fundering som dyker upp är hur mycket kostnader sparar kretsen in mot om det var två ytmonterade vco:er? I en 8 rösters poly torde det snabbt bli en besparing men i en monosynth?

    Är det bara Behringer som har tillgång till kretsen numera? Tänker på konkurrensfördelen map kostnaderna.
    Man kunde ju hoppats på att det var mer parafoni än bara två vco'er i den. Men gissar att det är ett duofont läge som i tex odyssey och sub37.

  15. #75
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väldigt smidigt med ett välfungerande och väldokumenterat litet chip som löser ALLT (ok, i alla fall 90% av grundläggande VCO-behov) gentemot att konstruera allt med separata komponenter och sedan layouta dem. Misstänker att det blir "en del komponenter" om du skall skapa motsvarande 3340 själv.

    Här kan du köpa om du vill: https://www.thonk.co.uk/shop/curtis-...0-ic-vco-chip/
    En annan tillverkare av samma chip: http://www.alfarzpp.lv/eng/sc/AS3340.php
    Ja då är dom inte ensam om möjligheten, inte så värst stora pengar för ett chip men det är lite beroende på vad totalkostnden för produkten är.

  16. #76
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte med! Tycker den ser rätt ball ut faktiskt. Men allt landar på priset.
    Tycker den ser jättefin ut! Nästan nån sorts spelkortsestetik.

  17. #77
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    The first 20 Neutron pre-production samples on the way to our synth experts for beta testing.

    Our goal is to ship the first mass produced units in April from our factory. We are super excited:-)

  18. #78
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Oooooh, så pass... nu blev jag lite impad hur pass i pajpen de var. Undrar om det landar någon längs östkusten där det sitter en tjomme och spanar med drömsk blick i YouTubehorisonten.

  19. #79
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ååhhh... Jag känner stor frestelse och känner mitt åläggande som synthmunk sviktar

  20. #80
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Firechild får kanske ett ex? Hoppas!

  21. #81
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Asså, nu har väntat länge FC, var E videon?!

  22. #82
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Imorgon får jag min behringer model d. Och redan nu känner jag att det får bli en behringer till i år. Gillar allt med denna. Till och med att den är så ful. Passar mig

  23. #83
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Den här är jag väldigt sugen på... inget om priset än förutom att det ska släppas prislapp lite senare?

  24. #84
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    OT. Bra behringer men exakt vad ska den där plastpåsen göra för nytta? Det är så mkt skräp i naturen redan. Vilken fabrikant av hightech blir först i världen med trägavlar som är till för frakten, men kan användas när man placerar maskinen i hemmet & studion sedan? Det vore ballt med mer ekotänk. Själv har jag paketerat alla mina sålda grejer (som skulle skickas) i återvunna förpackningar. Det är också något jag skulle uppskatta om fabrikanter gjorde. Varför ska alla förpackningar se så perfekta ut liksom? Det är ju förkastligt.

  25. #85
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT. Bra behringer men exakt vad ska den där plastpåsen göra för nytta? Det är så mkt skräp i naturen redan. Vilken fabrikant av hightech blir först i världen med trägavlar som är till för frakten, men kan användas när man placerar maskinen i hemmet & studion sedan? Det vore ballt med mer ekotänk. Själv har jag paketerat alla mina sålda grejer (som skulle skickas) i återvunna förpackningar. Det är också något jag skulle uppskatta om fabrikanter gjorde. Varför ska alla förpackningar se så perfekta ut liksom? Det är ju förkastligt.
    Plasten finns för att skydda mot stötar och väta under transport och lagring, tyvärr funkar inte trä så bra mot sådant.

  26. #86
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här är jag väldigt sugen på... inget om priset än förutom att det ska släppas prislapp lite senare?

    Skulle bli mycket förvånad om den inte hamnar runt 5000.

  27. #87
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT. Bra behringer men exakt vad ska den där plastpåsen göra för nytta? Det är så mkt skräp i naturen redan. Vilken fabrikant av hightech blir först i världen med trägavlar som är till för frakten, men kan användas när man placerar maskinen i hemmet & studion sedan? Det vore ballt med mer ekotänk. Själv har jag paketerat alla mina sålda grejer (som skulle skickas) i återvunna förpackningar. Det är också något jag skulle uppskatta om fabrikanter gjorde. Varför ska alla förpackningar se så perfekta ut liksom? Det är ju förkastligt.
    OT^2. Värre exempel är då när jag köpte min Karp. Då levererades synten i en plastpåse - i en transportväska - i en plastpåse - i en kartong - i en ännu en kartong (som affären stoppat den i).

  28. #88
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT^2. Värre exempel är då när jag köpte min Karp. Då levererades synten i en plastpåse - i en transportväska - i en plastpåse - i en kartong - i en ännu en kartong (som affären stoppat den i).
    Grejen är att när synten för många tusen kommer fram och det är hål i den enda kartongen och den enda plastpåsen och trägavlarna är kantstötta så blir vi ju oftast inte så himla nöjda

  29. #89
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag fick en ny 50k synth skickad från USA i enbart kartongen. Manualen var fuktskadad. Skruvarna på chassilocket hade rostangrepp.
    En synth skeppad utan plastpåse är oseriöst.

    Och nej, har inte fått något besked om att jag skulle få ta del av denna. Jag har hintat till Uli att jag är en polykille, kanske var otaktiskt

  30. #90
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hintat till Uli att jag är en polykille, kanske var otaktiskt
    Kanske...poly är inte fel, men...

    https://m.youtube.com/watch?v=ddiJr3XmGqY





    Jag ber påförhand tusen gånger om ursäkt i fall någon känner sig stött.

  31. #91
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick en ny 50k synth skickad från USA i enbart kartongen. Manualen var fuktskadad. Skruvarna på chassilocket hade rostangrepp.
    En synth skeppad utan plastpåse är oseriöst.
    Jo, det finns ju någon sorts balans.
    Men Karpen, som faktiskt kommer med en transportväska borde ju inte behöva dubbla påsar och kartonger i kartonger...

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och nej, har inte fått något besked om att jag skulle få ta del av denna. Jag har hintat till Uli att jag är en polykille, kanske var otaktiskt
    Ärlighet varar alltid längst. Jag hade iof gärna sett en test av just dig i egenskap av polyfonist, för där har vi något gemensamt.

  32. #92
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Det skulle vara trevligt med lite mer utförlig dokumentation och en riktig review av denna.

  33. #93
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det skulle vara trevligt med lite mer utförlig dokumentation och en riktig review av denna.
    De har precis skickat ut några ex för att testas, de lär väl snart komma lite fler demos.

  34. #94
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Här ser man (nästan) lite patch points.

    Senast redigerat av eXode den 2018-02-05 klockan 15:01.

  35. #95
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    ...och här ser man dem


  36. #96
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Häftig men otroligt ful, som tidigare påpekats. Det kunde ha tittat på Future retro xs för inspiration istället?

  37. #97
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och här ser man dem

    Det är inte hela på den där bilden. Det fattas två rader överst. Bl a finns oscillatorerna separat.

  38. #98
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Just ja. Men här är hela.

    Bifogad fil 79789

  39. #99
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Fler bilder på:
    https://encyclotronic.com/synthesize...hesizer-r1750/

    Några grejor som jag är nyfiken på:
    1 - Filter typ (12 eller 24 db)?
    2 - Vad är LFOn "pre-wired" till
    3 - Hur funkar Paraphonic-knappen?

  40. #100
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

  41. #101
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fler bilder på:
    https://encyclotronic.com/synthesize...hesizer-r1750/

    Några grejor som jag är nyfiken på:
    1 - Filter typ (12 eller 24 db)?
    2 - Vad är LFOn "pre-wired" till
    3 - Hur funkar Paraphonic-knappen?
    1 - 2 pole multi-mode så 12dB
    2 - Inte sett
    3 - Rimligen borde den helt enkelt dela på oscillatorerna så du kan ta två toner i parafoniskt läge

  42. #102
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Walking out on a 99-limb, men:

    GO BEHRINGER

  43. #103
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Walking out on a 99-limb, men:

    GO BEHRINGER
    Det är inte hälften så kontroversiellt här som på andra forum.

  44. #104
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Walking out on a 99-limb, men:

    GO BEHRINGER
    Rent principiellt håller jag med. Det är skitkul att de kör på. DeepMind var ett haveri enligt mig men Model D är ju bara ett måste, och den här är också kul ... även om den saknar lite för att mitt lättretade designsinne skall hålla sig helt lugnt. Det är främst det där radade i kopplingsdockan som stör mig.

  45. #105
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Mindre att behringer är bra, midas-gänget är verkligen genier.

  46. #106
    monads
    monads är inte uppkopplad

    Avstängd
    jag sneglar på neutron, jag sneglar på min ms10, jag sneglar tillbaka på neutron ... jag kommer aldrig kunna göra mig av med ms10an men jag skulle ju heller aldrig välja att köpa den för dagens priser i dagens konkurrens... vets det något om pris än?

  47. #107
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mindre att behringer är bra, midas-gänget är verkligen genier.
    Men de är en del av Ulis imperium. Kul att det poppar ut syntar

  48. #108
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rent principiellt håller jag med. Det är skitkul att de kör på. DeepMind var ett haveri enligt mig men Model D är ju bara ett måste, och den här är också kul ... även om den saknar lite för att mitt lättretade designsinne skall hålla sig helt lugnt. Det är främst det där radade i kopplingsdockan som stör mig.
    Bara lite nyfiken (har ingen erfarenhet själv)... varför tycker du att Deepmind var ett haveri?

  49. #109
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mindre att behringer är bra, midas-gänget är verkligen genier.
    De skulle knappast göra synthar om inte Uli gav dem instruktioner att göra det. Behringer plockar dessutom in idéer om funktioner och design från utomstående och Midas ser till att det utförs. Just Neutron är väldigt mycket idéer från Midas gänget själva dock, men på tydliga riktlinjer från Uli. Det kan gå till som så att Uli vill ha ett eget tänk runt Arturia Beatstep. "Tänk er egen variant av denna maskin" Sedan bollas det lite fram och tillbaka. Med Neutron ville han nog ha liknande Moog Mother 32 i eurorack formfactor. Neutronen är Eurorack kompatibel? Ursprungstanken var det i allafall.
    Nu är jag lite partisk men Behringer tycker jag får lite väl mycket skit. Model D prototypen var ju ett gediget bygge och det verkar som om den Massproducerade känns tung och gedigen också.
    På Deepmind 12 var det tydligen problem med Keyboardet på första batchen men det har rättats till och (mono) aftertouchen är bland den bästa jag spelat på när det gäller "synthtangenter". Personligen håller jag med Valsolo, Go Behringer Är det inte kul att man gör synthar som dessutom inte kostar skortan?
    Neutronen blev dock i en annan (fulare) färg än ursprungs renderingen
    Har vi sett slutliga specarna på Neutronen?
    Jag hittade ett email där jag önskade en extra LFO (doh...) , en till attenuator eller VCA samt en extra multiple i patchbayen..hehe...det var min kortfattade input. Ibland vet man ju inte hur långt man kommit i utvecklandet så man vill inte såga för mycket...ifall den nästan är klar, hehe
    Senast redigerat av Firechild den 2018-02-06 klockan 13:17.

  50. #110
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara lite nyfiken (har ingen erfarenhet själv)... varför tycker du att Deepmind var ett haveri?
    De ville för mycket vilket i slutändan ledde till att det blev "fel". Resultatet av att de tryckte in alla de där effekterna blev att de var tvugna att tryck i två PC-fläktar. för mig som inte står ut ens med laptopens fläktljud i studion blev det ett no-no. Så den där hopplösa fyraoktaverslösningen som tillverkarna fått för sig sista åren. Småsaker som att de inte ens lyckats centrera texten på kanelen på ett godtagbart sätt ...

  51. #111
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Amon... Fläkten går ej att höra. O är 4oktaverkeys klassat som ett "haveri" så tycker jag du är lite snett på't En sak är "jag gillar ej fyraoktavers", men "haveri".. No no

  52. #112
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De skulle knappast göra synthar om inte Uli gav dem instruktioner att göra det. Behringer plockar dessutom in idéer om funktioner och design från utomstående och Midas ser till att det utförs. Just Neutron är väldigt mycket idéer från Midas gänget själva dock, men på tydliga riktlinjer från Uli. Det kan gå till som så att Uli vill ha ett eget tänk runt Arturia Beatstep. "Tänk er egen variant av denna maskin" Sedan bollas det lite fram och tillbaka. Med Neutron ville han nog ha liknande Moog Mother 32 i eurorack formfactor. Neutronen är Eurorack kompatibel? Ursprungstanken var det i allafall.
    Nu är jag lite partisk men Behringer tycker jag får lite väl mycket skit. Model D prototypen var ju ett gediget bygge och det verkar som om den Massproducerade känns tung och gedigen också.
    På Deepmind 12 var det tydligen problem med Keyboardet på första batchen men det har rättats till och (mono) aftertouchen är bland den bästa jag spelat på när det gäller "synthtangenter". Personligen håller jag med Valsolo, Go Behringer Är det inte kul att man gör synthar som dessutom inte kostar skortan?
    Neutronen blev dock i en annan (fulare) färg än ursprungs renderingen
    Har vi sett slutliga specarna på Neutronen?
    Jag hittade ett email där jag önskade en extra LFO (doh...) , en till attenuator eller VCA samt en extra multiple i patchbayen..hehe...det var min kortfattade input. Ibland vet man ju inte hur långt man kommit i utvecklandet så man vill inte såga för mycket...ifall den nästan är klar, hehe
    Kanske ordade mig lite kort, ingen flack på uli, mest att det ju är midas som verkligen sätter det hela precis som speccat. En vision är ingenting om den inte iscensätts av någon! Och just neutron verkar vara mycket midas egna tänk om videon får tala och jag tycker de har väldigt sunda idéer och tankar kring syntar. Även den om nya OBX.

  53. #113
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Resultatet av att de tryckte in alla de där effekterna blev att de var tvugna att tryck i två PC-fläktar.
    Nu är det knappast effektchippet som genererar värmen - Uli skrev vid något tillfälle att de var de där zintiljonerna komponenter i kombination med det kompakta formatet som föranledde fläkt.

  54. #114
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är det knappast effektchippet som genererar värmen - Uli skrev vid något tillfälle att de var de där zintiljonerna komponenterna i kombination med det kompakta formatet som föranledde fläkt.
    Så, fläktlöst och fem-sex oktaver hade löst det. Damn, jag ska bli konsult!

  55. #115
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De skulle knappast göra synthar om inte Uli gav dem instruktioner att göra det. Behringer plockar dessutom in idéer om funktioner och design från utomstående och Midas ser till att det utförs. Just Neutron är väldigt mycket idéer från Midas gänget själva dock, men på tydliga riktlinjer från Uli. Det kan gå till som så att Uli vill ha ett eget tänk runt Arturia Beatstep. "Tänk er egen variant av denna maskin" Sedan bollas det lite fram och tillbaka. Med Neutron ville han nog ha liknande Moog Mother 32 i eurorack formfactor. Neutronen är Eurorack kompatibel? Ursprungstanken var det i allafall.
    Nu är jag lite partisk men Behringer tycker jag får lite väl mycket skit. Model D prototypen var ju ett gediget bygge och det verkar som om den Massproducerade känns tung och gedigen också.
    På Deepmind 12 var det tydligen problem med Keyboardet på första batchen men det har rättats till och (mono) aftertouchen är bland den bästa jag spelat på när det gäller "synthtangenter". Personligen håller jag med Valsolo, Go Behringer Är det inte kul att man gör synthar som dessutom inte kostar skortan?
    Neutronen blev dock i en annan (fulare) färg än ursprungs renderingen
    Har vi sett slutliga specarna på Neutronen?
    Jag hittade ett email där jag önskade en extra LFO (doh...) , en till attenuator eller VCA samt en extra multiple i patchbayen..hehe...det var min kortfattade input. Ibland vet man ju inte hur långt man kommit i utvecklandet så man vill inte såga för mycket...ifall den nästan är klar, hehe
    Uppfattar det snarare att den stora majoriteten är ganska glada för Behringers nya D och ser spänt fram emot Neutron och deras andra syntar - tycker inte Behringer får mer skit än någon annan i dagsläget helt ärligt. Tycker dom är ganska hypade just nu.

  56. #116
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Amon... Fläkten går ej att höra. O är 4oktaverkeys klassat som ett "haveri" så tycker jag du är lite snett på't En sak är "jag gillar ej fyraoktavers", men "haveri".. No no
    det där är som att säga att Vasa inte sjönk eftersom skeppet hade skrov och segel

  57. #117
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    I övrigt får folk älska DeepMinden bäst de vill. Jag gillar ljudet i Neutronen (det lilla vi fått höra).

  58. #118
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppfattar det snarare att den stora majoriteten är ganska glada för Behringers nya D och ser spänt fram emot Neutron och deras andra syntar - tycker inte Behringer får mer skit än någon annan i dagsläget helt ärligt. Tycker dom är ganska hypade just nu.

    Man kan ju fundera på någon slags rangordning av synt-tillverkare, hur de är i nuläget alltså. Av de major, så ligger nog Korg på topp på min lista, sen är det lite svårt med såna som Behringer och DSI. Helt klart så har Roland tappat ordentligt, och ligger i min värld under de tre andra nämda. Elektron scorar bra i min värld också. Moog ligger också ganska bra till, och Novation likaså... Sen kan man fråga om det vara en lista, eller ska man dela upp i stora och små aktörer, och vad är i så fall gränsen för att vara stor eller liten? Det är ju också lite frågan om vad man har fokus på.

    Jag gillar när det kommer nytänk, samtidigt som jag gillar när de återskapat gamla klassiker riktigt bra.

    Så kanske nåt sånt här...

    1 Korg
    2 Elektron
    3 Arturia / Moog / Behringer / DSI / Novation
    8 Roland / Yamaha / Clavia

  59. #119
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det där är som att säga att Vasa inte sjönk eftersom skeppet hade skrov och segel
    Vasa är väl på sikt ett av de mest framgångsrika grejer som gjorts i Sverige. Det sägs att hon var otroligt dyr att bygga på sin tid, men jag har läst någonstans att omräknat i jämförbart penningvärde över tid så har upptagningen, konserveringen och museet kostat mer än vad nybygget gjorde. Om detta är sant vet jag inte, men något ligger det i alla fall i det...

    (Man kan också fundera på tanke-paralleller till TB303, hade man frågat Roland 1984 så hade de säkert sagt att det var ett "haveri".)

  60. #120
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Allow me to clarify:

    1.) This is a true analog BBD (Bucket Brigade Delay) circuitry based on 3205 chips.

    2.) We are targeting to ship the first products from our factory by end of April. It will take a bit more time for products to reach our retailers.

    3.) I can now confirm that the official US MAP for the Neutron is US$ 299.99.

    We have received such positive feedback about the Neutron that we feel confident about high projected production runs.
    As explained before, we work very differently from most competitors as we calculate our prices "bottom up".
    This means that the larger the production volume is, the lower our component and manufacturing cost will be. Based on our philosophy, we then pass these savings on to you.

    As you know I am very passionate about synths and it’s our goal to get as many people as possible into making music.

    Last but not last, I like to give credit to our multiple innovation teams who have been tirelessly and passionately working on this synth. I am very proud of you!

    I hope you are as excited about the Neutron as we are :-)

    Uli

Liknande ämnen

  1. Izotope Neutron och Ozone - någon som använder?
    Av SteffeE i forum Mixning & mastring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-12-26, 13:40
  2. Mixing with Neutron Webinar
    Av Kloon i forum Mixning & mastring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-03-18, 23:52
  3. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •