Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 6
Resultat 301 till 354 av 354

Ämne: Behringer Neutron

vewie
    vewie är inte uppkopplad
    vewies avatar
    Senior
    LOL
    Grundas på empirisk 99-modell
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    Kan svara åt Frank, som det brukar låta från de med ett tidigt exemplar:

”Sorry för sent svar, det har varit fullt upp. Fick den för tre dagar sedan men har inte hunnit sitta med den ordentligt ännu. Byggd som en tank, iallafall. Jag var orolig för att den skulle kännas plastig men den har skön tyngd. Ser bättre ut i verkligheten än på bild också. Kopplade in den en kvart igår och kan säga att den låter riktigt fint. Bra tryck i oscillatorerna och filtret låter riktigt gött! Detta är en keeper. Ska försöka göra en liten ljuddemo i helgen, när jag får tid.”

Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Hahahaha, underbart Sis!

Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    Min kommer nu i veckan - förbokade inte, en musikaffär i Malmö får in.
    Tremolo?

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    Tremolo?
    Si senior! Pratade med dom häromdagen och dom skulle få in några ex nu i veckan, jag bad dom lägga undan och det skulle inte vara några problem så jag utgår ifrån att dom får fler än vad folk bokat. Fick min Model D tidigt ifrån dom också. Andreas på Tremolo är duktig på synthar

mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Andreas på Tremolo är duktig på synthar
    Kan bara hålla med. Han är ju en fjärdedel av bandet Hässleholm med bland annat Familjen och Outshape (ursäkta till den fjärde medkämpen som jag bara minns till utseende min inte namn). Han kan sina syntar.

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Hörlén är väl 99-lurker också tror jag. Trevlig trots det!

sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Hörlén är väl 99-lurker också tror jag. Trevlig trots det!
    Han har konto här men är nog inte så aktiv.
    Trevlig ex-Hässleholmare!

Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    Kan svara åt Frank, som det brukar låta från de med ett tidigt exemplar:

”Sorry för sent svar, det har varit fullt upp. Fick den för tre dagar sedan men har inte hunnit sitta med den ordentligt ännu. Byggd som en tank, iallafall. Jag var orolig för att den skulle kännas plastig men den har skön tyngd. Ser bättre ut i verkligheten än på bild också. Kopplade in den en kvart igår och kan säga att den låter riktigt fint. Bra tryck i oscillatorerna och filtret låter riktigt gött! Detta är en keeper. Ska försöka göra en liten ljuddemo i helgen, när jag får tid.”
    hahaha 10/10

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    Han har konto här men är nog inte så aktiv.
    Trevlig ex-Hässleholmare!
    Han jobbade på Elmelid i Höör första gången vi stötte på varandra. Min Siel Mono är hans fel. Det var nog ingen som trodde jag skulle ha den kvar 25 (!) år senare.

Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Vill plocka en imorgon, men sjukt äcklig smak i munnen nu...

Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    Vill plocka en imorgon, men sjukt äcklig smak i munnen nu...
    Nej, låt mörkret ge dig styrka.

domiag
    domiag är inte uppkopplad

Hämtar ut min beställda Neutron om en timme. Hade förbokat en i mitten av maj hos en lokal handlare, men avbokade den när jag upptäckte att ordermusic.se hade några i lager! Skynda fynda!

Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Senior
    Hur är den jämfört med Dreadbox Erebus & Nyx?

domiag
    domiag är inte uppkopplad

Citat Ursprungligen postat av domiag Visa inlägg
    Hämtar ut min beställda Neutron om en timme. Hade förbokat en i mitten av maj hos en lokal handlare, men avbokade den när jag upptäckte att ordermusic.se hade några i lager! Skynda fynda!
    Paniken innan jag insåg att "Level" i Drive delen måste vara uppvriden för att det ska komma ljud ur outputen... Det räcker alltså inte att vrida upp Volume. Ett tips till er andra, så slipper ni uppleva paniken över att outputen skulle vara död

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av domiag Visa inlägg
    Paniken innan jag insåg att "Level" i Drive delen måste vara uppvriden för att det ska komma ljud ur outputen... Det räcker alltså inte att vrida upp Volume. Ett tips till er andra, så slipper ni uppleva paniken över att outputen skulle vara död
    Haha, been there done that Tog mig 15 minuter innan jag kom på det...
    Men den är verkligen grym, så nöjd - lånade en Eventide Space av en kompis att köra den igenom, nu måste jag köpa en Space - stackars plånbok

Diskho
    Diskho är inte uppkopplad

https://www.youtube.com/watch?v=m80tsvJAbr0
    Första videon jag blivit lite taggad av. Men den är ju så jävla ful. Vill inte vara den som ratar en synth för hur den ser ut, men den här blir nästan undantaget.

dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Diskho Visa inlägg
    https://www.youtube.com/watch?v=m80tsvJAbr0
    Första videon jag blivit lite taggad av. Men den är ju så jävla ful. Vill inte vara den som ratar en synth för hur den ser ut, men den här blir nästan undantaget.
    Du har nog god tid att fundera. Jag beställde en 1/6, nu har de skjutit på leveransen till 16/8. Gasen hinner ju typ blåsa bort.

RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Senior
    Förmodligen måste jag så småningom byta till mig en Neutron för att den blir snygg rackad med andra röda syntar, återstår dock att se om den dyker upp IRL på butikshyllan

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rackham-den-rödes-skatt.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	1,52 MB 
Id:	82284

Namn:	Behringer Neutron.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	140,3 KB 
Id:	82286

Namn:	Phobos Red Square.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	92,1 KB 
Id:	82287

Namn:	spectral_audio_protone.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	82285

bitbob
    bitbob är uppkopplad nu
    bitbobs avatar
    Veteran
    Surt. Inte hört något från MusicStore sedan de mailade och sa att min Neutron skulle komma i månadsskiftet juni/juli. Mailade dem igår och undrade vad som hände och tydligen hade det ändå blivit försenat från Behringer. De har 200 enheter på väg in till mitten av augusti och efter det ska resten komma i mitten av september (Verkar som om de bara hade runt 300 ordrar på neutron allt som allt). Antar att det blir augusti eftersom de tidigare sagt att jag var en av de tidiga ordrarna.

Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    Förmodligen måste jag så småningom byta till mig en Neutron för att den blir snygg rackad med andra röda syntar, återstår dock att se om den dyker upp IRL på butikshyllan

Namn:	rackham-den-rödes-skatt.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	1,52 MB 
Id:	82284

Namn:	Behringer Neutron.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	140,3 KB 
Id:	82286

Namn:	Phobos Red Square.jpg 
Visningar:	27 
Storlek:	92,1 KB 
Id:	82287

Namn:	spectral_audio_protone.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	82285
    Kompletterar med några matchande burkar som passerat min studio genom åren:

Namn:	d-w-fearn-vt-7-66977.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	26,7 KB 
Id:	82354

Namn:	Skärmavbild 2018-07-24 kl. 11.33.36.png 
Visningar:	18 
Storlek:	1 018,9 KB 
Id:	82352

Namn:	CULVUL-ANN-WEB.jpg 
Visningar:	17 
Storlek:	165,0 KB 
Id:	82353

Amonhoteph
    Amonhoteph är uppkopplad nu
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    Surt. Inte hört något från MusicStore sedan de mailade och sa att min Neutron skulle komma i månadsskiftet juni/juli. Mailade dem igår och undrade vad som hände och tydligen hade det ändå blivit försenat från Behringer. De har 200 enheter på väg in till mitten av augusti och efter det ska resten komma i mitten av september (Verkar som om de bara hade runt 300 ordrar på neutron allt som allt). Antar att det blir augusti eftersom de tidigare sagt att jag var en av de tidiga ordrarna.
    "Bara" 😉

dannes
    danness avatar
    Veteran
    gear4music har skjutit min till mitten av Augusti, skulle varit mitten på Juli. Hoppad verkligen att detta håller, till September är jag inte sugen på att vänta.

edit: Den skickades 25/7!
    Senast redigerat av dannes den 2018-07-26 klockan 09:28.

dannes
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    gear4music har skjutit min till mitten av Augusti, skulle varit mitten på Juli. Hoppad verkligen att detta håller, till September är jag inte sugen på att vänta.

edit: Den skickades 25/7!
    CRAP! Försvunnen från UPS!??! Fel paket erbjöds vi uthämtning. Man undrar ju lite om den är stulen.

bitbob
    bitbob är uppkopplad nu
    bitbobs avatar
    Veteran
    Äntligen är den på väg Shipping confirmation från MusicStore anlände precis

dannes
    danness avatar
    Veteran
    Hurray! Min har kommit till rätta efter en veckas villovägar hos UPS! När åskan lagt sig ska jag premiärtesta.
    Senast redigerat av dannes den 2018-08-02 klockan 18:15.

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Senior
    Snabba kommentarer uppskattas!

dannes
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    Snabba kommentarer uppskattas!
    Trevliga oscillatorer. Delayet är en rolig lofi effekt. Filtret lite knepigt, föll inte i min smak direkt, men kanske måste låta det mogna och hitta användningsområdet. Kanske är mest hur amount från olika saker tar som gör den lite knölig. Envelope skulle gärna fått gå att köra långsammare.
    I min värld är det ett stort plus att den har ett eget sound / karaktär.
    Tyvärr får man lite brum om man kör USB (men det är många syntar som har det problemet).
    Bra att man kan köra parafont tycker jag, bäst hade såklart varit om den haft 4 oscillatorer och lite intressanta allokerings moder (typ monopoly).
    Kvalitetskänslan fysiskt är riktigt fin.

Har inte testat den med andra moduler än, det är väl då den kommer till sin rätt riktigt misstänker jag.

(har köpt den till normalpris)
    Senast redigerat av dannes den 2018-08-02 klockan 18:08.

biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Senior
    Tack för dina snabba kommentarer... det uppskattas!

fragster
    fragster är uppkopplad nu

Äntligen är den på väg Shipping confirmation från MusicStore anlände precis
    Min anländer måndag!

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    En på vend nu, om man tröttnat på att vänta.

dannes
    danness avatar
    Veteran
    En på vend nu, om man tröttnat på att vänta.
    Finns även en här på 99an nu. Denna får gå för mig.
    Senast redigerat av dannes den 2018-08-03 klockan 11:28.

dannes
    danness avatar
    Veteran
    Spelade in en testrunda på den. Jammar med klaviatur. Inga effekter, eq eller kompressor etc. Så hörlurar eller monitorer är lämpligt.

https://soundcloud.com/user-57744257/behringer-neutron-a-test-jam

Till stor del väldigt bra, men för mig faller den på något slags burkigt sound (liknande akais senaste analogturer) och att patchpunkterna är så tokigt valda att man blir sjukt irriterad. Typ ingenting av det jag vill göra är möjligt. Överdriver naturligtvis lite, men två kapitalfel är att man vill ha ut och in (audio) från alla del-moduler, och det hade ju varit extremt nice med en input som går direkt till outputen.

Finns bara mix ut från osc, och det är väldigt ofta det överstyr i filtret (och man kan alltså inte dra ner utan att patcha?!!)

särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    fd Epilepsimon
    Rufft ljud!

stejver
    stejver är inte uppkopplad
    stejvers avatar
    Fick min i fredags och älskar den redan. Jag tycker dock att det är lite svårt att förstå hur det kommer att låta när man patchar. Jag har så lite erfarenhet av modulära syntar.

Har tidigare bara lekt lite med min Korg Ms-20 mini och den är ju lite begränsad vad gäller patchning (eller också är det jag som inte fattar).

Är det bara att patcha loss och låta fantasin flöda, eller finns det nån sjysst sida/video/bok som förklarar hur man ska tänka för att få till det? Jag har letat lite på nätet, men inte hittat så mycket.

Amonhoteph
    Amonhoteph är uppkopplad nu
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av stejver Visa inlägg
    Fick min i fredags och älskar den redan. Jag tycker dock att det är lite svårt att förstå hur det kommer att låta när man patchar. Jag har så lite erfarenhet av modulära syntar.

Har tidigare bara lekt lite med min Korg Ms-20 mini och den är ju lite begränsad vad gäller patchning (eller också är det jag som inte fattar).

Är det bara att patcha loss och låta fantasin flöda, eller finns det nån sjysst sida/video/bok som förklarar hur man ska tänka för att få till det? Jag har letat lite på nätet, men inte hittat så mycket.
    Go Wild!

moelodin
    moelodin är uppkopplad nu
    moelodins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dannes Visa inlägg
    Spelade in en testrunda på den. Jammar med klaviatur. Inga effekter, eq eller kompressor etc. Så hörlurar eller monitorer är lämpligt.

https://soundcloud.com/user-57744257/behringer-neutron-a-test-jam

Till stor del väldigt bra, men för mig faller den på något slags burkigt sound (liknande akais senaste analogturer) och att patchpunkterna är så tokigt valda att man blir sjukt irriterad. Typ ingenting av det jag vill göra är möjligt. Överdriver naturligtvis lite, men två kapitalfel är att man vill ha ut och in (audio) från alla del-moduler, och det hade ju varit extremt nice med en input som går direkt till outputen.

Finns bara mix ut från osc, och det är väldigt ofta det överstyr i filtret (och man kan alltså inte dra ner utan att patcha?!!)
    Låter ju skitbra på allt det du gör. Gillar bubblet och knäppet framförallt.

särkvark
    särkvarks avatar
    fd Epilepsimon
    Citat Ursprungligen postat av stejver Visa inlägg

https://youtu.be/bNLYqHo8CGE

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Gillar den verkligen, tänkte börja med eurorack och utgå från den i början. Men fy vad jag tycker den är ful - helt ärligt alltså, vilken styggelse! I början tyckte jag den var lite fulsnygg, nu tycker jag bara den är gräslig. Jag vet inte om jag fixar att ha den kvar haha...

Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Gillar den verkligen, tänkte börja med eurorack och utgå från den i början. Men fy vad jag tycker den är ful - helt ärligt alltså, vilken styggelse! I början tyckte jag den var lite fulsnygg, nu tycker jag bara den är gräslig. Jag vet inte om jag fixar att ha den kvar haha...
    Den här tråden med annorlunda faceplates kanske kan vara något att titta på?

valsolos avatar
    Veteran
    Riktigt snygga custom faceplates i den tråden!

särkvark
    särkvarks avatar
    fd Epilepsimon
    Ja!

Skitsmart med färgkodning av patchjacken!

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Har varit inne och kikat på dessa ja, hoppas dom kommer snart. Jag har ingeting emot att den är röd, typsnitten och loggan - men grafiken alltså, bläh. I värsta fall när jag ska sätta den i case, så sätter jag den längst ner centralt i ett 9U 84hp med två 2hp plattor på sidorna. Sedan fyller jag upp rad två med aluminium och sista raden med svarta moduler - kan bli ok.

Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    så sätter jag den längst ner centralt i ett 9U 84hp med två 2hp plattor på sidorna.
    Eller så köper du två 2hp-moduler .

valsolos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    OMG!! My eyes, my eyes!!!

Namn:	eyes_removed.png 
Visningar:	4 
Storlek:	26,5 KB 
Id:	82796

Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    Kanske Pico dsp multieffekten

ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Nu på plats i butik för den som vill testa: https://www.facebook.com/dlxmusicsto...type=3&theater

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    Nu på plats i butik för den som vill testa: https://www.facebook.com/dlxmusicsto...type=3&theater
    Dum fråga kanske, men råkar du eller nån annan (tf?) veta om den finns för test i hipsterland (aka 4Sound på Folkungagatan)?

tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Dum fråga kanske, men råkar du eller nån annan (tf?) veta om den finns för test i hipsterland (aka 4Sound på Folkungagatan)?
    4Sound säljer inte Behringer

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Aha, tydligt svar. Lättare att hålla sig då.

waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    ??

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av waveterm Visa inlägg
    ??

Japp, jag vet... men Fridhemsplan är inte hipsterland. Därav frågan.

valsolos avatar
    Veteran
    Införskaffad

valsolos avatar
    Veteran
    Vet ej om denna varit uppe i tråden, men h-te va göttiga ljud han krämar ur

https://youtu.be/UJzRbOZaDHg

Veteran
    En timme... puh

Liknande ämnen

1. Izotope Neutron och Ozone - någon som använder?
    Av SteffeE i forum Mixning & mastring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-12-26, 13:40
  2. Mixing with Neutron Webinar
    Av Kloon i forum Mixning & mastring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-03-18, 23:52
  3. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •