Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Logic 10.4

  1. #1
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran

    Logic 10.4

    https://support.apple.com/en-us/HT203718

    Verkar vara en riktigt trevlig uppdatering! Orkar inte lista allt här men nytt Reverb, nya EQs, nya effekter etc
    Senast redigerat av erko den 2018-01-25 klockan 21:17. Anledning: Rubrik fixad /mod <- Tack, såg just det och skulle ändra!

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ingen dålig lista...

  3. #3

    Redaktör
    CDM har lite mer utförligt skriven text: http://cdm.link/2018/01/logic-pro-x-...thout-a-click/

  4. #4
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Har aldrig provat camel-grejerna, är de bra eller?

  5. #5
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Alchemy tycker jag är ganska knepig att förstå sig på men den kan låta väldigt bra. Kör den som presetmaskin. Låter ganska ”modernt” typ ( bra beskrivning...not ) De nya effekterna har jag inte hunnit testa. En gammal plugin som jag fortfarande gillar är Carmel crusher. En simpel men effektiv dist/compressor.

  6. #6
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tycker det är fantastiskt att Logic verkligen hela tiden utvecklas som ett proffsprogram det är trots sin extremt ringa prislapp, men jag antar att Apple tänker att det hjälper till att sälja hårdvaran och därav "lockpris" på själva Logic.
    Utvecklingen på Pro Tools tycker jag går framåt som sirap och då är det ju premiumpriser på den programvaran åtminstone HD versionerna.

  7. #7
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har aldrig provat camel-grejerna, är de bra eller?
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alchemy tycker jag är ganska knepig att förstå sig på men den kan låta väldigt bra. Kör den som presetmaskin. Låter ganska ”modernt” typ ( bra beskrivning...not ) De nya effekterna har jag inte hunnit testa. En gammal plugin som jag fortfarande gillar är Carmel crusher. En simpel men effektiv dist/compressor.
    Hade alla Camelprodukter innan de köptes upp av Apple. Faktiskt så kom jag inte igång ordentligt med Alchemy förrän den blev integrerad i Logic. Camelspace och CamelPhat rullar fortfarande bra i Logic senast jag kollade.

    Alchemy kan ha lite tröskel innan man är inne i den men det är värt att lägga några timmar. En av de grymmaste mjuksyntarna där ute om man frågar mig. Bara den är värt priset för hela Logic. Hade det varit en fristående synth så skulle den lätt kunnat kosta lika mycket som hela Logic-paketet och inte alltför många hade ifrågasatt det.

    Alchemy och Sculpture är lätt bland mina fem i topp vad det gäller softsynths överlag. Och då har jag många att välja på i lådan.
    Senast redigerat av Ulven den 2018-01-27 klockan 08:45. Anledning: CamelPhat hette den, inte Camelcrush.

  8. #8
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    ...kräver Mac OS 10.12. Tack, men nej tack.

  9. #9
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...kräver Mac OS 10.12. Tack, men nej tack.
    Why not? Funkar bra hos mig.

  10. #10
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Oooh, testade just Space designer. Bra mycket trevligare att tita på nu. De nya EQsarna verkar ju också lovande. Chromareverb låter bra och är mycket snyggt. Kul med de olika rummen!

    Finns mycket att upptäcka i den här uppdateringen känner jag. De nya multieffekterna känns docl lite plottriga och för mycket på en gång för mig. Hoppas på att det kommer några presets som man kan utgå ifrån och se hur de är tänkta att användas.

  11. #11
    Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Veteran
    Plugget i Malmoe kör 10.3 - så jag får hålla mig tills terminen är slut och uppgifterna godkända. Suck!

    /Mikke på Österlen

  12. #12
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Vafan 10.12 kan jag inte köra på min data

  13. #13
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Verkar som om Camels gamla CamelPhat och Camelspace nu är förvandlade till Step FX och Phat FX. Nice! Då har Camels gamla produkter nu ersatts fullt ut.

  14. #14
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Why not? Funkar bra hos mig.
    Jag har 10.11, kan man uppdatera till 10.12? Jag ser bara 10.13 i appstore. Förr i tiden ville jag alltid ha det senaste, nu vill jag bara slippa strul...

  15. #15
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...kräver Mac OS 10.12. Tack, men nej tack.
    Apple verkar mer aggressiva än tidigare när det kommer till OS-uppdateringar. Uppgraderade alldeles nyss till Sierra och nu är den alltså "på gränsen" för att kunna köra senaste Logic.

  16. #16
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har 10.11, kan man uppdatera till 10.12? Jag ser bara 10.13 i appstore. Förr i tiden ville jag alltid ha det senaste, nu vill jag bara slippa strul...
    Du kan fortfarande plocka hem 10.12: https://support.apple.com/sv-se/HT208202

    Jag tänker exakt som du. Har jag ett stabilt system så kör jag på det så länge det går. Sierra har dock varit väldigt problemfritt för mig.

  17. #17
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Jag kör på senaste OSX 10.13, inga som helst problem här.

  18. #18
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan fortfarande plocka hem 10.12: https://support.apple.com/sv-se/HT208202

    Jag tänker exakt som du. Har jag ett stabilt system så kör jag på det så länge det går. Sierra har dock varit väldigt problemfritt för mig.
    tack!

  19. #19
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    http://admiralbumblebee.com/music/20...Part-10-4.html

    Ju mer jag läser desto svårare är det att inte trycka på uppdateringsknappen.

  20. #20
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Har aldrig jobbat med drummer förut men meningen "2 new Drummers play roots and jazz-influenced brush styles." väckte av någon anledning min nyfikenhet. Men vilka är de nya trummisarna? Är det Austin och Tyrell då? Eller hur funkar det?

  21. #21
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Någon som börjat köra 10.4 än?

  22. #22
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som börjat köra 10.4 än?
    Jag har! Har dock inte haft så mycket tid pga sjuka barn och nattvak men det tuffar på fint. Ska försöka sätta mig en stund i afton igen och prova lite mer av de nya grejerna.

    edit: Kanske ska tillägga att jag kör på en Macbook pro late 2013 med 16 gb ram.
    Senast redigerat av erko den 2018-01-29 klockan 12:00.

  23. #23
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som börjat köra 10.4 än?
    Jag har installerat och kört mitt nya projekt. Det rullar på utan problem. Har senaste OSX 10.13 och en MPB 2015.

  24. #24
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Logic 10.4.1 - endast bugfixar

  25. #25
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Logic 10.4.1 - endast bugfixar
    Har de släppt något lista över vilka buggfixar det handlar om?

    Edit: Hittade själv...

    Edit 2: Ja, det var ju en rejäl lista med fixar. Jag har hållt mig lite pga av vissa rapporterade problem men tycker mig se att de verkar adresserade nu.

    Kanske dags att slå till och uppdatera nu.
    Senast redigerat av Ulven den 2018-03-02 klockan 12:36. Anledning: ubabaluba

  26. #26
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som börjat köra 10.4 än?
    Japp, kom Automation trim med denna uppdatering?
    Jag har inte sett det tidigare.
    Äntligen säger jag i så fall!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •