Sidan 4 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 646

Ämne: Elektron Digitone

  1. #181
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör som jag, vänta? Det värsta som kan hända är att gasen tar slut.
    Mm tänker samma. Och snart kommer det komma fler videor på youtube man kan götta sig i.

  2. #182
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dickydiggler Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    FM kan ju göra alla ljud ju!
    Ja!! Så ja!!

  3. #183
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill ni ha gnäll kan ni gå in en sväng på elektronauts. De är ena riktiga grinollar och gnällpellar. 99 håller verkligen en helt annan nivå.
    Hur låter de?

    "Den nya Digitone har jättebra knappar. De känns inte alls som något på en kinesisk klockradio."
    "Usch! Nu fick jag prestationsångest!"

  4. #184
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör som jag, vänta? Det värsta som kan hända är att gasen tar slut.
    Ja det får bli en begagnad längre fram i livet kanske ...

  5. #185
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det får bli en begagnad längre fram i livet kanske ...
    Ta de pengar du har och satsa på krypto. Bitcoin = +300% på några dagar = Digitone! Nej gör inte det, jag har ingen aning och väldigt få andra heller för den delen

  6. #186
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Johan på Jam hjälpte mig med förhandsbokningen efter att dom egentligen inte skulle ta fler förhandsbokningar, så nu väntar jag också med spänning på min
    Hoppade över min bokning, kanske var den du fick

  7. #187
    zubox5
    zubox5 är inte uppkopplad
    zubox5s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1307.JPG 
Visningar:	87 
Storlek:	1,09 MB 
Id:	79763

    bara jag som instinktivt vill ställa digitakten till vänster och digitonen till höger eller?
    PS. och monomachinen på högkant

  8. #188
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zubox5 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1307.JPG 
Visningar:	87 
Storlek:	1,09 MB 
Id:	79763

    bara jag som instinktivt vill ställa digitakten till vänster och digitonen till höger eller?
    PS. och monomachinen på högkant
    Hmm.. intressant.. den maskin jag har som ”master” sitter alltid till vänster. Är väl från vänster till höger helt enkelt.
    Brukar dock inte ha några på högkant, blir så bökigt att spela på dom då.

  9. #189
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. intressant.. den maskin jag har som ”master” sitter alltid till vänster. Är väl från vänster till höger helt enkelt.
    Brukar dock inte ha några på högkant, blir så bökigt att spela på dom då.
    Jag brukar nog vilja ha "mastern" i mitten. Eller till höger. Lustigt vilka märkliga preferensern man har utan att tänka på det.

  10. #190
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag brukar nog vilja ha "mastern" i mitten. Eller till höger. Lustigt vilka märkliga preferensern man har utan att tänka på det.
    Eller hur..

  11. #191
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Mixern lägst ute till höger, sedan Digitakten, sedan AK'n, sedan Digitonen när den kommer - effekterna i rad bakom + plats till laptop. En hylla upp monosyntarna och monitorer. Sen plockar jag faktiskt undan vissa syntar. AK'n klav till monos utan klav - så jag har den i mitten av bordet och monosyntar (eller poly dekstops) utan klav precis ovan så att säga.

  12. #192
    zubox5
    zubox5 är inte uppkopplad
    zubox5s avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  13. #193
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Fett

  14. #194
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Provar igen: Någon som har insikt i om den är MPE-kompatibel?

  15. #195
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad är mpe?

  16. #196

  17. #197
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    CDM skrev nyligen om en uppdatering av specarna för midi där mpe ska ingå tror jag. Det är alltså aftertouch och en massa annat för varje tangent (tryck, vänster/höger/upp/ned osv).

    Vad jag såg i en video med Cuckoo så har den aftertouch men om det är per tangent minns jag inte. Det är i slutet när han frågar om klaviaturen de använder (arturias)

  18. #198
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Sparkade igång imorse o fick genast "dsp failure" som status, boota om o spela lite, la på arp o fick pip i vänster öra. det är nog läge o uppgradera OS till 1.01.

    Med den låter som ett glitterregn i 24K! Vilken box o bredd på ljuden. Hyggligt enkel o ratta men (för mig) oförutsägbar FM syntes. Bra val av parametrar men jag kommer få lägga tid för o förstå FM, additiv syntes är lite enklare ...

    Bra jobbat Göteborg!

  19. #199
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Det rapportera om klick på forum (elektronauts), jag får det oxå men när jag kör arp o alla rösterna är upptagna, då tar/snor (om det så inställt) nästa trig en röst. då blir det klick, men det är väl så det borde funka? snor man rösten mitt i vågformen kan det självklart bli klick?

  20. #200
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag var timmar från att få med mig en hem från butik.... Elektron går från klarhet till klarhet.

  21. #201
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var timmar från att få med mig en hem från butik.... Elektron går från klarhet till klarhet.
    har 6 elektronburkar o digitonen glittrar klarast. 4 spår med arp o fm-klockor är himmelskt. önskar endast lite mer avancerad midi (ex arp) både på digitakt o digitonen. men vilken serie de har "prånglat" ut sen A4 ...

  22. #202
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sparkade igång imorse o fick genast "dsp failure" som status, boota om o spela lite, la på arp o fick pip i vänster öra. det är nog läge o uppgradera OS till 1.01.

    Med den låter som ett glitterregn i 24K! Vilken box o bredd på ljuden. Hyggligt enkel o ratta men (för mig) oförutsägbar FM syntes. Bra val av parametrar men jag kommer få lägga tid för o förstå FM, additiv syntes är lite enklare ...

    Bra jobbat Göteborg!
    Får också ”dsp boot failure” då o då, ska mata in V1.01 vid möjlighet.

  23. #203
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får också ”dsp boot failure” då o då, ska mata in V1.01 vid möjlighet.
    ännu ingen krasch med 1.01 ...

  24. #204
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får hoppas att Cuckoo sitter och kokar ihop en köttig youtube-tutorial i detta nu.
    Och där kom den:

    https://youtu.be/jxQU5J0OiFU

    Var ju inte så hemsk mycket till "tutorial" ifs men nu känns det inte som det behövs ändå
    Senast redigerat av spanky den 2018-02-08 klockan 15:29.

  25. #205
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Väntar tålmodigt på att få höra något från Jam... Jag behöver ta det lugnare på jobbet och tänkte ha en digitone där för att koppla av .......... ^_^

  26. #206
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Haha! Bra idé! Om chefen frågar säger man att det är en ny plugin till excel.

  27. #207
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det rapportera om klick på forum (elektronauts), jag får det oxå men när jag kör arp o alla rösterna är upptagna, då tar/snor (om det så inställt) nästa trig en röst. då blir det klick, men det är väl så det borde funka? snor man rösten mitt i vågformen kan det självklart bli klick?
    Är ganska övertygad om att detta Inte handlar röstallokering...

    Jag har precis hämtat hem min och får tyvärr lite klicks/pops här och var jag med...

    Har gått igenom alla preset-patterns och noterat på vilka...säkert nåt som Göteborgarna måste gräva djupare i...


    Jag får klicks på:

    Bank1: A01, A16
    Bank2: B03, B07, B11, B13

    Blir kanske lättare att hitta problemet med detta...

    Och ja... jag har uppdaterat till v1.01

  28. #208
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    av det lilla jag hört - överlägset bästa göteborgstillverkade synten hittills

  29. #209
    jonnem
    jonnem är inte uppkopplad
    jonnems avatar
    Senior
    +1

    Älskar min A4 men denna slog klorna i mig på en gång!

  30. #210
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väntar tålmodigt på att få höra något från Jam... Jag behöver ta det lugnare på jobbet och tänkte ha en digitone där för att koppla av .......... ^_^
    Förhandsbokade du?

  31. #211
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förhandsbokade du?
    Yep!

  32. #212
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yep!
    Jag fick nämligen mail från Jam igår att den kanske skickas redan idag.

  33. #213
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kakan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick nämligen mail från Jam igår att den kanske skickas redan idag.
    Då var du säkert snabbare än jag på att hugga men bäst jag kollar skräpposten för säkerhets skull. Har du redan fått betalningsanvisningar?

  34. #214
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Jag fick också samma info från Jam igår. Har inte hört något mer efter det men håller tummarna!

  35. #215
    deleted user
    Vad blev priset i slutändan på jam?

  36. #216
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    6708:-

  37. #217
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    wow, grymt pris!

  38. #218
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    6708:-
    Fick du den infon nu? Jag fick bara ett mail om att den kanske skickas ut idag.

  39. #219
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Det var det priset som stod i beställngsbekräftelsen jag fick när jag lade ordern för en vecka sedan.

  40. #220
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Jag gick mail från dem förut idag om att den kommit till dem och nu har jag betalat ... fast transaktionen sker ju inte förrän på måndag. Vilken tur man är musiker så man kan glädjas åt sådana här saker

  41. #221
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gick mail från dem förut idag om att den kommit till dem och nu har jag betalat ... fast transaktionen sker ju inte förrän på måndag. Vilken tur man är musiker så man kan glädjas åt sådana här saker
    Fick du betalinfo i mailet? Lite osäker på hur det funkar...

  42. #222
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Det var en orderbekräftelse med betalningsinformation bifogad som PDF. Inget OCR så jag skrev ordernummer, namn och mobil i meddelanderutan. 6708kr

  43. #223
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var en orderbekräftelse med betalningsinformation bifogad som PDF. Inget OCR så jag skrev ordernummer, namn och mobil i meddelanderutan. 6708kr
    Ja den kom visst redan i förra mailet från Jam, missat det helt. Fixat nu också, hoppas den dyker upp snart

  44. #224
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jonnem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är ganska övertygad om att detta Inte handlar röstallokering...

    Jag har precis hämtat hem min och får tyvärr lite klicks/pops här och var jag med...

    Har gått igenom alla preset-patterns och noterat på vilka...säkert nåt som Göteborgarna måste gräva djupare i...


    Jag får klicks på:

    Bank1: A01, A16
    Bank2: B03, B07, B11, B13

    Blir kanske lättare att hitta problemet med detta...

    Och ja... jag har uppdaterat till v1.01
    får inte klick med de ljuden på min, däremot om jag kör igång arp, men får även klick när jag kör input m model d. så jag får klick med input samt arp (för många röster). hoppas elektron har lite buggfixar snart.

  45. #225
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    nu har det kommit nytt os, men jag kan inte få sysex funka, både C6 o Transfer hittar Digitakt men sen fail ... (tydligern bugg att Digitone heter Digitakt?). Kör Mac, struligt . ...

  46. #226
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nu har det kommit nytt os, men jag kan inte få sysex funka, både C6 o Transfer hittar Digitakt men sen fail ... (tydligern bugg att Digitone heter Digitakt?). Kör Mac, struligt . ...
    försökte uppgradera Digitone m Digitakt sysex

    förvirrande att Digitone heter Digitakt i min Mac midi ..... (och att de ser så lika ut och har nästan samma namn ...)

  47. #227
    deleted user
    Får det inte alls att funka med digitone, connection fail bara. Digitakt gick hur bra somhelst att uppdatera.

    Någon Elektron här som kan förklara fenomenet o hur jag bär mig åt att uppdatera?
    Senast redigerat av Axxe den 2018-02-11 klockan 14:00.

  48. #228
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får det inte alls att funka med digitone, connection fail bara. Digitakt gick hur bra somhelst att uppdatera.

    Någon Elektron här som kan förklara fenomenet o hur jag bär mig åt att uppdatera?
    hade problem, men lyckades uppdatera till 1.01. digitone heter digitakt i mac os. elektron transfer funkar inte alls för mig. c6 fungerade efter en reboot av datorn. vet ej riktigt varför, men struligt var det (och ja digitakt fungerar bättre).
    Senast redigerat av 59min den 2018-02-11 klockan 21:30.

  49. #229
    deleted user
    Precis samma för mig, transfer fungerade inte, c6 fixade biffen tillslut fast med namnet digitakt ist för tone.

  50. #230
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Oj oj oj, på väg till mig nu!

  51. #231
    rallsmoke
    rallsmoke är inte uppkopplad

    Senior
    Kostar 7790kr på jam nu, grattis till er som förbeställde!

  52. #232
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Nu har den kommit Sitter och försöker få i mig lite mat medans jag tweakar. Jäkla blaha det där med att äta >.<

    Definitivt lättanvänd. Det tog visserligen ett tag innan jag hittade hur man laddar in ett tomt projekt .......... men vem orkar med manualer egentligen?
    Vilka brutala kickar man kan få till!!

    Synd bara att alla ungdomens ravefester sabbat öronen så jag blir tvungen att ta pauser >.<

    *dryga fem timmar senare*

    ojdå, försvann visst en stund

    Jag har svårt att se hur jag inte kommer att kunna para denna med en digitakt inom en snar framtid.

    Nu har jag väl aldrig tyckt illa om FM förut men det har kanske inte känts lika sexigt som analogt (på ett perverst musikeraktigt sätt). Cari Lekebusch är jag säker på har använt mycket FM i sin musik så jag har förstått att det funnits något där. Men det är inte förrän i kväll som jag labbat med den som jag insett hur oerhört mångfaldigt FM är! Speciellt när det finns filter och overdrive med i leken.
    Det är lättare att "måla" fram ljud som jag känner att jag vill ha med FM.

    Jag har fortfarande inte behövt manualen och jag har manövrerat i mörker men ändå lyckats spara ljud utan att ha haft en aning om hur man går tillväga Bra jobbat med intuitiviteten där!
    Senast redigerat av sleepydog den 2018-02-14 klockan 21:56.

  53. #233
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har den kommit Sitter och försöker få i mig lite mat medans jag tweakar. Jäkla blaha det där med att äta >.<

    Definitivt lättanvänd. Det tog visserligen ett tag innan jag hittade hur man laddar in ett tomt projekt .......... men vem orkar med manualer egentligen?
    Vilka brutala kickar man kan få till!!

    Synd bara att alla ungdomens ravefester sabbat öronen så jag blir tvungen att ta pauser >.<

    *dryga fem timmar senare*

    ojdå, försvann visst en stund

    Jag har svårt att se hur jag inte kommer att kunna para denna med en digitakt inom en snar framtid.

    Nu har jag väl aldrig tyckt illa om FM förut men det har kanske inte känts lika sexigt som analogt (på ett perverst musikeraktigt sätt). Cari Lekebusch är jag säker på har använt mycket FM i sin musik så jag har förstått att det funnits något där. Men det är inte förrän i kväll som jag labbat med den som jag insett hur oerhört mångfaldigt FM är! Speciellt när det finns filter och overdrive med i leken.
    Det är lättare att "måla" fram ljud som jag känner att jag vill ha med FM.

    Jag har fortfarande inte behövt manualen och jag har manövrerat i mörker men ändå lyckats spara ljud utan att ha haft en aning om hur man går tillväga Bra jobbat med intuitiviteten där!
    Var lite enklare för mig att komma igång då jag äger en Digitakt. Resten fick bli skott från höften och visst känner jag mig som en schimpans som trycker på knappar då och då - men likväl får man fram bra slingor och till sist något monotont dunkande stycke som låter som om en änglakör kör och kraschar. Jag är nöjd, snart åker allt ur studion ut och jag behåller Digitonen, Digitakten, AK och köper nya Behringer D och Neutron + nån trummis jag inte riktigt är säker på vilken jag vill ha + eventuellt mjuksyntisar för poly. Uteslutande Elektron och Behringer hårdsyntar - det hade jag inte gissat ett år sedan. Snart kommer väl Behringer UB-Xa och deras trummis, kanske blir rent Behringer och Elektron setup

  54. #234
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Går det att ta ett step med en massa parameterlocks och spara det som sound?

  55. #235
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att ta ett step med en massa parameterlocks och spara det som sound?
    Tror tyvärr inte det går

  56. #236
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Hur är de interna effekterna? Jämfört med A4an t.ex?
    Kan externt ljud routas genom filtret också?

  57. #237
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är de interna effekterna? Jämfört med A4an t.ex?
    Kan externt ljud routas genom filtret också?
    Experimenterade igår med detta, chorus delay o reverb går att lägga på inkommande ljud, overdriven påverkar den totala stereo ut dessvärre, hade varit guld om den även valbart kunde enbart påverka inkommande ljud. Inte sett om det går att köra input genom filtret då de enbart verkar vara enndel av syntparten.

  58. #238
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Experimenterade igår med detta, chorus delay o reverb går att lägga på inkommande ljud, overdriven påverkar den totala stereo ut dessvärre, hade varit guld om den även valbart kunde enbart påverka inkommande ljud. Inte sett om det går att köra input genom filtret då de enbart verkar vara enndel av syntparten.
    På exempelvis a4 kan man köra externa ljud genom filter om man väljer input som oscillator, det kanske går?

  59. #239
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Finns inget sådant val på Digitone, bara nivå och effekt. Ser inte att det är den största poängen med Digitone att den ska vara effektburk.

  60. #240
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Har inget belägg för det men jag gissar att det är samma algoritmer bakom effekterna i Analog-serien och Digi-serien.

Liknande ämnen

  1. Den här kan jag se om och om igen
    Av kockpit i forum Allmänt om musik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-09-04, 22:56
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 14:52
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •