Sidan 8 av 11 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SistaSista
Resultat 421 till 480 av 646

Ämne: Elektron Digitone

  1. #421
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Ni som har eller har haft Digitone: hur modern skulle ni säga att den är på en skala mellan 1 och 10. Fri tolkning, men motivera gärna ert svart. Tack på förhand! Och ursäkta om detta redan har avhandlats.

  2. #422
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hur definierar du modern?

  3. #423
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur definierar du modern?
    Motsats till fadern?

    On a side note: Älskar Digitone!

  4. #424
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur definierar du modern?
    Tusan. Kom inte undan. I Nationalencyklopedien står bl.a. följande: "som sammanhänger med nutiden med vag gräns bakåt", "som överensstämmer med nyaste kunskap och teknik", "som överensstämmer med nyaste smak". Lite olika saker. Jag menar nog allt det i någon mån. Kanske även att det finns ett framåtblickande snarare än/utöver ett bakåtblickande. Både ang. ljud och arbetsflöde. Men kanske framförallt hur den låter.

  5. #425
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag tycker personligen den känns modern och framåttänkande. Låter som att den har avsevärt mindre aliasing än de flesta FM-synthar. Men det beror nog mycket på hur man känner inför Elektron-tänket med, antar jag.

  6. #426
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker personligen den känns modern och framåttänkande. Låter som att den har avsevärt mindre aliasing än de flesta FM-synthar. Men det beror nog mycket på hur man känner inför Elektron-tänket med, antar jag.
    Tack för svar! Mitt intryck (utan att ha testat den själv) är att den är det också. Men intressant att höra lite tankar från er som har den. Och som antagligen har bättre koll på hårdvarusyntar (eller syntar överlag). Vad innebär "Elektron-tänket" exakt? Har aldrig ägt något från Elektron. Är bara någon sorts fönstershopparfanboy.

  7. #427
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Den låter hifi. Typ som Pink Floyd genom guldplätterade kablar, minus Pink Floyd.

  8. #428
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pnuts Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad innebär "Elektron-tänket" exakt? Har aldrig ägt något från Elektron. Är bara någon sorts fönstershopparfanboy.
    Hehe. Jag står på andra sidan och tittar ut. Ingen aning om hur andra grejer funkar

  9. #429
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den låter hifi. Typ som Pink Floyd genom guldplätterade kablar, minus Pink Floyd.
    Hahah spot on!

  10. #430
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den låter hifi. Typ som Pink Floyd genom guldplätterade kablar, minus Pink Floyd.
    Hifi? Vad är det? Du menar helt fantastiskt bra? Vet inte om jag har hört en synt låta så bra som digitone någonsin.

  11. #431
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pnuts Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ....
    Vad innebär "Elektron-tänket" exakt? Har aldrig ägt något från Elektron. Är bara någon sorts fönstershopparfanboy.
    Som tidigare ägare av Machinedrum, Analog4 och Octatrack och nuvarande ägare av Rytm och Digitone skulle mitt svar vara att sequensern är en stor del av ljudet. Det spelar nästan ingen roll hur "patchen" låter utan det är sequencern med alla parameter locks som är avgörande!
    Det är långt från två separata saker där man har en sequencer som spelar upp en ljudkälla. Många syntar har så man kan spela in parametersvep och sånt men med Elektron är det på en helt annan nivå.
    Möjligtvis går det att göra med andra hårdvarusyntar och det går definitivt att göra med mjukvara men aldrig så enkelt och som en så central del som med elektrons burkar.
    Välj att bara ha reverb send på steg 3 5 8 9, ändra till bandpass på 2 8 14 15, lite extra dist på 1 5 9 13, ett helt annat ljud på 3 och 12
    Vad var grundljudet? Ingen aning!
    Istället för att använda sig av sidechain kan man byta filter till bandpass där det krockar, kanske lägga på lite resonans för att tunna ut basen, om samplingar - ändra startpunkten. Det spelar ingen roll om det är syntbas eller percussion.
    Om man vill ha rytmiga hihats kan man låta dem köra raka 16ths men ändra rytmen med dist, decay, attack, filter, resonans, .. vad som helst.
    För mig är det i stort sett helt omöjligt att bara behandla dem som sequencer + ljud utan det blir alltid tillskruvat - på gott och ont!
    Senast redigerat av sleepydog den 2019-01-27 klockan 07:03.

  12. #432
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hifi? Vad är det? Du menar helt fantastiskt bra? Vet inte om jag har hört en synt låta så bra som digitone någonsin.
    Kan nog förstå vad hen menar. Den låter ju jäkligt ”klar” och med en jävligt fin ”high end”. Inte mulligt organiskt småskevt böljande eller whatever många kanske tänker/önskar när de vill ha en synth. Men Digitone låter ju på SITT sätt. Fantastiskt tjusigt helt enkelt! Och med ett gött riv om en vill

  13. #433
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... sequensern är en stor del av ljudet...
    Skamligt underutnyttjande av sequencern hos mig. Styr den från OT men då blir det nästan bara noter. Får skärpa mig och lägga in lite action i Digitonens sequencer också!

  14. #434
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nog förstå vad hen menar. Den låter ju jäkligt ”klar” och med en jävligt fin ”high end”. Inte mulligt organiskt småskevt böljande eller whatever många kanske tänker/önskar när de vill ha en synth. Men Digitone låter ju på SITT sätt. Fantastiskt tjusigt helt enkelt! Och med ett gött riv om en vill
    +1

  15. #435
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Är det nån som hört något om leveransproblem från elektron? Har väntat i 3 veckor nu på en digitone. Har iof inte köpt direkt från elektron utan från djservice som hade en leveranstid på 2-7 dagar på sin hemsida. Enligt djservice så får de olika besked från Gbg hela tiden om när det ska levereras. Är såå sugen på att få tag på en

  16. #436
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån som hört något om leveransproblem från elektron? Har väntat i 3 veckor nu på en digitone. Har iof inte köpt direkt från elektron utan från djservice som hade en leveranstid på 2-7 dagar på sin hemsida. Enligt djservice så får de olika besked från Gbg hela tiden om när det ska levereras. Är såå sugen på att få tag på en
    Jag kollade på Elektrons hemsida nu och alla produkter utom två (Analog Drive och Model:Sampler) står det "temp. N/A" på.
    Så de kanske inte ens har tillräckligt många enheter själva för tillfället?

  17. #437
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kollade på Elektrons hemsida nu och alla produkter utom två (Analog Drive och Model:Sampler) står det "temp. N/A" på.
    Så de kanske inte ens har tillräckligt många enheter själva för tillfället?
    Aha! Synd för mig men kul att det går så bra för dem.

  18. #438
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån som hört något om leveransproblem från elektron? Har väntat i 3 veckor nu på en digitone. Har iof inte köpt direkt från elektron utan från djservice som hade en leveranstid på 2-7 dagar på sin hemsida. Enligt djservice så får de olika besked från Gbg hela tiden om när det ska levereras. Är såå sugen på att få tag på en
    Har för mig att jag läste någonstans att Elektrons webbshop stängdes tillfälligt inför M:S-släppet. Så kanske därför det tar tid och ser ut som outshape beskriver? Men inte alls säker på detta.

  19. #439
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe. Jag står på andra sidan och tittar ut. Ingen aning om hur andra grejer funkar
    Hehe Har knappt någon aning om hur andra grejer fungerar heller.

  20. #440
    pnuts
    pnuts är inte uppkopplad
    pnutss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som tidigare ägare av Machinedrum, Analog4 och Octatrack och nuvarande ägare av Rytm och Digitone skulle mitt svar vara att sequensern är en stor del av ljudet. Det spelar nästan ingen roll hur "patchen" låter utan det är sequencern med alla parameter locks som är avgörande!
    Det är långt från två separata saker där man har en sequencer som spelar upp en ljudkälla. Många syntar har så man kan spela in parametersvep och sånt men med Elektron är det på en helt annan nivå.
    Möjligtvis går det att göra med andra hårdvarusyntar och det går definitivt att göra med mjukvara men aldrig så enkelt och som en så central del som med elektrons burkar.
    Välj att bara ha reverb send på steg 3 5 8 9, ändra till bandpass på 2 8 14 15, lite extra dist på 1 5 9 13, ett helt annat ljud på 3 och 12
    Vad var grundljudet? Ingen aning!
    Istället för att använda sig av sidechain kan man byta filter till bandpass där det krockar, kanske lägga på lite resonans för att tunna ut basen, om samplingar - ändra startpunkten. Det spelar ingen roll om det är syntbas eller percussion.
    Om man vill ha rytmiga hihats kan man låta dem köra raka 16ths men ändra rytmen med dist, decay, attack, filter, resonans, .. vad som helst.
    För mig är det i stort sett helt omöjligt att bara behandla dem som sequencer + ljud utan det blir alltid tillskruvat - på gott och ont!
    Förstår! Låter nice. Kan man säga att det är det här som är Elektron-tänket?

  21. #441
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån som hört något om leveransproblem från elektron? Har väntat i 3 veckor nu på en digitone. Har iof inte köpt direkt från elektron utan från djservice som hade en leveranstid på 2-7 dagar på sin hemsida. Enligt djservice så får de olika besked från Gbg hela tiden om när det ska levereras. Är såå sugen på att få tag på en
    Deluxe i Sthlm har i lager ser det ut som på deras hemsida, både i webblager och i butik. Ring imorgon och boka vetja.

  22. #442
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deluxe i Sthlm har i lager ser det ut som på deras hemsida, både i webblager och i butik. Ring imorgon och boka vetja.
    Tack för tips! Tar o ringer imorgon och kollar om det finns inne i butik. Bara några hundringar dyrare.

  23. #443
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Men satan vad jag stör mig på att den inte byter pattern med Octa och Rytm utan kör om en takt innan den byter, så sen hamnar efter. Vad i helvete!

  24. #444
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Deluxe i Sthlm har i lager ser det ut som på deras hemsida, både i webblager och i butik. Ring imorgon och boka vetja.
    Fanns två ex kvar och nu finns det endast en kvar i butiken Tack för tips!

  25. #445
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    När man håller ner en trig skulle gärna se att det ändras så man får upp virtuell keyboard direkt utan att behöva trycka pilar. Säkert ett icke problem för de flesta men stör mig lite på det. Jag har för mig att det var så på machinedrum/monomachine.

  26. #446
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Min Digitone hade gärna fått koka kaffe till mig på morgonen också, men jag antar att man ibland får ta synthar för vad de är.

  27. #447
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Trackar just Digitone till en låt nu. Jäkla tjusigt den låter. Har svårt att hålla mig från att dubba varje spår flera gånger. Stackars mixare!

  28. #448
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Förstår inte syftet med ändringen bara men kanske är mycket svårare att programmera in. Eller kanske har med micro step funktionen att göra. Jag tycker för övrigt att dessa nya maskiner är mycket bättre än de gamla.

  29. #449
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förstår inte syftet med ändringen bara men kanske är mycket svårare att programmera in. Eller kanske har med micro step funktionen att göra. Jag tycker för övrigt att dessa nya maskiner är mycket bättre än de gamla.
    Om du bara håller ner triggen så ändrar du micro timing med vänster/höger, not med upp/ner. Samma som Monomachine rent praktiskt. Den nya notmenyn är ju något helt annat och tar över stegknapparna helt - alltså behöver den vara ett mer aktivt val. Du skulle till exempel ha svårt för att parameterlåsa om den dök upp automatiskt hela tiden.

  30. #450
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Ok men pratar vi samma sak här? Jag menar keyboardet som dyker upp högst upp i skärmen. Typ när man vill kolla vad en trig har för not. Är den helt annat mot Monomachine alltså? Det var väldigt längesedan jag ägde den ska sägas.

  31. #451
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok men pratar vi samma sak här? Jag menar keyboardet som dyker upp högst upp i skärmen. Typ när man vill kolla vad en trig har för not. Är den helt annat mot Monomachine alltså? Det var väldigt längesedan jag ägde den ska sägas.
    Jaha, nej det gör vi inte! Sorry. Tänkte mest på input liksom.
    Ok, förstod inte att du bara ville kika på noten. På Monomachine dyker keyboardet upp när man håller nere trig ja, det stämmer.

    Borde ju egentligen gå att ha det så på Digitone med... Kanske hade varit käckt?

  32. #452
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, nej det gör vi inte! Sorry. Tänkte mest på input liksom.
    Ok, förstod inte att du bara ville kika på noten. På Monomachine dyker keyboardet upp när man håller nere trig ja, det stämmer.

    Borde ju egentligen gå att ha det så på Digitone med... Kanske hade varit käckt?
    Ja det skulle vara fint att slippa ett knapptryck : )

  33. #453
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Blir det lite krångligare att parameterlåsa annat då? Dvs, sparar inte knapptryckningar totalt sett.

  34. #454
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Nä varför skulle det?

  35. #455
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Kollade upp hur det är implementerat på MnM, det var iofs smidigt. Frågan är dock om det går att göra liknande på Digitone.

  36. #456
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Liten fundering, är multitimbraliteten beroende av antal röster som används av ett ljud? Eller kan man alltid köra 4 ljuds multitimbralitet? Blir det då så att ljuden istället stjäl röster från varandra?

  37. #457
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Den har dynamisk röstallokering som går att styras på flera olika sätt. Default-metoden är riktigt bra, byter i princip aldrig.
    Om jag vill ha något specifikt beteende brukar jag sätta hur många röster ett spår använder. Totalt finns det åtta tillgängliga röster som alla spår delar på.

  38. #458
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har dynamisk röstallokering som går att styras på flera olika sätt. Default-metoden är riktigt bra, byter i princip aldrig.
    Om jag vill ha något specifikt beteende brukar jag sätta hur många röster ett spår använder. Totalt finns det åtta tillgängliga röster som alla spår delar på.
    Ok, tack!

  39. #459
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollade upp hur det är implementerat på MnM, det var iofs smidigt. Frågan är dock om det går att göra liknande på Digitone.
    När det är flera noter på samma trig och man vill byta den not som är markerad så ändrar man ju med vänster/högerpil nu då skulle man få ändra till function plus vänster/höger pil tex. för att byta markerad not och ha vänster/höger som microstep.

  40. #460
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När det är flera noter på samma trig och man vill byta den not som är markerad så ändrar man ju med vänster/högerpil nu då skulle man få ändra till function plus vänster/höger pil tex. för att byta markerad not och ha vänster/höger som microstep.
    Det var inte den delen jag tänkte på utan att själva grafiken skulle täcka delar av interfacet. Därav min kommentar om parameterlås.

  41. #461
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Nu har jag snabbt testat en digitone. Tror jag måste ge mig en

  42. #462
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Barbaron Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag snabbt testat en digitone. Tror jag måste ge mig en
    GÖRT!!!

  43. #463
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var inte den delen jag tänkte på utan att själva grafiken skulle täcka delar av interfacet. Därav min kommentar om parameterlås.
    Den täcker inget som går att parameterlåsa vad jag kan se iaf.

  44. #464
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Blir nog till att svänga inom JAM imorgon och köpa en.

  45. #465
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir nog till att svänga inom JAM imorgon och köpa en.
    Bra ide!

  46. #466
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Best thing ever! Dottern som lyssnar/gör sån där dark wave, post-synth, shoe-dance eller vafan dom kallar det... kom hem när jag satt å testade en jag lånat. "VAD ÄR DET? Det låter som allt jag lyssnar på." Körde bara presets. Nu finns den i hemmet for good.
    Stackade med Nordrack2. OMFG! Too much FM? No such thing. Ren kärlek!

  47. #467
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Fick min från JAM igår. Gjort ett tiotal ljud hittills, riktigt kul och många av presetsen är riktigt bra.

    Ett litet dilemma jag har är ifall man ska lära sig Pyramid och köra allt genom den (Analog Four, Digitone, Sonic Potions LXR, Nord Drum 2) - för att det ska bli mindre "hattigt", trevligt att kunna styra allt från en enhet... eller sälja Pyramid och styra min Analog Four genom Digitones sequencer. Nord Drum 2 och LXR kan jag koppla till euro... man tar ju bort en del av Digitonenens fördelar vad gäller sin sequencer om man använder en extern.

  48. #468
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick min från JAM igår. Gjort ett tiotal ljud hittills, riktigt kul och många av presetsen är riktigt bra.

    Ett litet dilemma jag har är ifall man ska lära sig Pyramid och köra allt genom den (Analog Four, Digitone, Sonic Potions LXR, Nord Drum 2) - för att det ska bli mindre "hattigt", trevligt att kunna styra allt från en enhet... eller sälja Pyramid och styra min Analog Four genom Digitones sequencer. Nord Drum 2 och LXR kan jag koppla till euro... man tar ju bort en del av Digitonenens fördelar vad gäller sin sequencer om man använder en extern.
    Bra inlägg... om inte annat för att jag satt med detta igår

  49. #469
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Kör Octatrack, Digitone, Nordrack2, Minilogue, Euro... Keystep och Större klav som controllers. Visste inte om jag skulle köra Octa eller Digi som master först. Blev att jag körde Octa som master med midi out till en thrubox till övriga grunkor. Keystep går in i octan så jag kan spela in på både Octans och Digins sequencers nu när jag satt kanalerna rätt. Det är ett jäkla trixande men någonstans måste man väl välja ett system. Går inte att få allt. Aurochannel på Elektron e ju en stor hjälp.

    Pyramid är den där squarp va? Såg bra ut på pappret sas, men är den inte lite... hmmm liten? Har inte testat, men jag fick känslan av att man måste hålla tungan rätt i mun lixom. Fast det gäller ju allt.
    Kul att höra hur andra med liknande prylar gör.

  50. #470
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Pyramid känns inte liten, gillar känslan samt har den många bra funktioner som vida överträffar Elektrons grejer. Men tja, man får ju inte direkt parameter-locks osv. Kan visserligen styra filter osv via touch-paden och spela in det på Pyramid. Blir ju även att jag får ett sätt att spara alla grejer (en låt) på en sequencer istället för att programmera på så många prylar och sen spara och ladda in rätt saker, mycket mer jobb/trök.

  51. #471
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Jupp alla har vi ju våra preferenser å allt det där... För mig, och kanske dig? Så gillar jag tanken på att ha en "motor". Fattar precis va du menar med att fixa all skit på varje enstaka grunka. Orka! Har ju vart sugen på en Cirklon, men priset!

    - - - Uppdaterad - - -

    Oavsett e den fin Digitone

  52. #472
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JOMACO Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Best thing ever! Dottern som lyssnar/gör sån där dark wave, post-synth, shoe-dance eller vafan dom kallar det... kom hem när jag satt å testade en jag lånat. "VAD ÄR DET? Det låter som allt jag lyssnar på." Körde bara presets. Nu finns den i hemmet for good.
    Stackade med Nordrack2. OMFG! Too much FM? No such thing. Ren kärlek!
    Haha, ball. Håller med, det är en liten mirakelmaskin. Har varit så förbaskat sugen på en Hertz Donut 3 till mitt euro men så kommer jag hela tiden på att jag har en Digitone och borde nyttja den istället. Visst, inte samma kanske men jag tror det blir lite kaka på kaka.
    Digitonen är fantastiskt bra.

  53. #473
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Ehh får inget ljud på Track3 via keyboarden på Digitone. Däremot spelar den slingan som jag redan spelat in på det tracket.

    Vad har man kommit åt då? Tracket är inte mute:at. Har tittat där man ställer in röster, det ser likadant ut på alla kanaler och de andra kanalerna fungerar att spela från.

    Svårt att veta vad man ska söka på i manualen.

  54. #474
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ehh får inget ljud på Track3 via keyboarden på Digitone. Däremot spelar den slingan som jag redan spelat in på det tracket.

    Vad har man kommit åt då? Tracket är inte mute:at. Har tittat där man ställer in röster, det ser likadant ut på alla kanaler och de andra kanalerna fungerar att spela från.

    Svårt att veta vad man ska söka på i manualen.
    Har du kollat båda typer av mutes?

  55. #475
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Fipplat bort midiinställningarna på det spåret?

  56. #476
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Fixade sig, av någon anledning försvann alla tracks när jag höll på och fipplade med inställningar och mutes, och nu funkar det. Tack ändå Får nog faktiskt ta och läsa lite i manualen.

  57. #477
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får nog faktiskt ta och läsa lite i manualen.
    Äh! När man har 99

  58. #478
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Fick min idag. Ny från fabriken i Göteborg :-/

    Först blev jag förskräckt. Det lät verkligen skit. Insåg att det var något skav med volympotten. När jag skruvat på den ganska bestämt några gånger så verkar allt funka. Något att oroa sig för?

    En makalös manick i övrigt.

  59. #479
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick min idag. Ny från fabriken i Göteborg :-/

    Först blev jag förskräckt. Det lät verkligen skit. Insåg att det var något skav med volympotten. När jag skruvat på den ganska bestämt några gånger så verkar allt funka. Något att oroa sig för?

    En makalös manick i övrigt.
    Hmm trist, men jag tror inte att det blir ett problem. Om det återkommer så lär det vara en enkel fix i alla fall - och om du bor i Göteborg så går det att lösa fort. Släng iväg ett mail till ess@elektron.se så tar jag det i så fall.

  60. #480
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm trist, men jag tror inte att det blir ett problem. Om det återkommer så lär det vara en enkel fix i alla fall - och om du bor i Göteborg så går det att lösa fort. Släng iväg ett mail till ess@elektron.se så tar jag det i så fall.
    Supersupporten! Tack! Jag kör på så får vi se.

    När jag först gick igenom preset patterns undrade jag onekligen hur f-n de tänkt när de släppt det här som demo Nu låter det fint!

Liknande ämnen

  1. Den här kan jag se om och om igen
    Av kockpit i forum Allmänt om musik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-09-04, 22:56
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 14:52
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •