Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 646

Ämne: Elektron Digitone

  1. #241
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns inget sådant val på Digitone, bara nivå och effekt. Ser inte att det är den största poängen med Digitone att den ska vara effektburk.
    Nä. Men eftersom jag överväger att byta min A4 mot en digitone så är det av intresse för mig

  2. #242
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä. Men eftersom jag överväger att byta min A4 mot en digitone så är det av intresse för mig
    Ja, det förstår jag!

    Utan att ha någon insyn i hur tankarna gått när man designade Digitone, så upplevde jag att de externa ingångarna främst är till för att kunna kedjekoppla den med t.ex. Digitakt utan att blanda in en mixer, vilket är alldeles förträffligt!

    Sedan hade det förstås varit betydligt mer 2018 att den seriekopplingen hade skett digitalt - varför inte via USB?

    Att kunna använda egna vågformer för FM är nog en av de minst använda finesserna i de FM-syntar som medgav det (SY99?) helt enkelt för att det är svårt att göra något meningsfullt av det. Återstår förstår realtids-fm med line-ad modulator, men det har jag inte experimenterat med själv, så det kan jag inte uttala mig om.

    Återstår möjligheten att köra externt ljud genom filtren, och i det användningsfall jag föreställer mig är det inte intressant då Digitakt (eller andra ljudkällor) ofta har egna filter med karaktär.

    Jag tycker man gör helt rätt i att fokusera produkten. Hellre saker som är riktigt bra på en grej, än fler buggiga "köksbänken och lite till"-saker.

    Du ska inte ersätta den, du ska skaffa en Digitone OCKSÅ. Du behöver kombinera analogt med FM

  3. #243
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Fast nä.. det är inget ”köksbänken och lite till med inputsen” tex på Analog Four.
    Effekterna är riktigt användbara. Både på Digitakt och Digitone.
    Och i och med att båda har midisequencer så är det ju utmärkt att ha inputs där du kan lassa på lite smör också. Och gärna inte digital. Då blir det begränsande.
    Skulle dock velat kunna routa lfo:n till fx.
    Inputsen är perfekta att använda som ”mixer” till alla möjliga prylar.

  4. #244
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det förstår jag!

    Utan att ha någon insyn i hur tankarna gått när man designade Digitone, så upplevde jag att de externa ingångarna främst är till för att kunna kedjekoppla den med t.ex. Digitakt utan att blanda in en mixer, vilket är alldeles förträffligt!

    Sedan hade det förstås varit betydligt mer 2018 att den seriekopplingen hade skett digitalt - varför inte via USB?

    Att kunna använda egna vågformer för FM är nog en av de minst använda finesserna i de FM-syntar som medgav det (SY99?) helt enkelt för att det är svårt att göra något meningsfullt av det. Återstår förstår realtids-fm med line-ad modulator, men det har jag inte experimenterat med själv, så det kan jag inte uttala mig om.

    Återstår möjligheten att köra externt ljud genom filtren, och i det användningsfall jag föreställer mig är det inte intressant då Digitakt (eller andra ljudkällor) ofta har egna filter med karaktär.

    Jag tycker man gör helt rätt i att fokusera produkten. Hellre saker som är riktigt bra på en grej, än fler buggiga "köksbänken och lite till"-saker.

    Du ska inte ersätta den, du ska skaffa en Digitone OCKSÅ. Du behöver kombinera analogt med FM
    Jag gillade att min tx81z hade fler än sinusvågform, för då fick man andra övertoner, utan att offra en modulator till detta. Att med två snedstämda parallella sågtandsvågformer , och sedan ha två modulatorer över, till progressiva klangförändringar Digitone har ju dessutom filter som grädde på moset!

  5. #245
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillade att min tx81z hade fler än sinusvågform, för då fick man andra övertoner, utan att offra en modulator till detta. Att med två snedstämda parallella sågtandsvågformer , och sedan ha två modulatorer över, till progressiva klangförändringar Digitone har ju dessutom filter som grädde på moset!
    Jo, och detta trick har man gjort på Digitone också!

  6. #246
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Och i och med att båda har midisequencer så är det ju utmärkt att ha inputs där du kan lassa på lite smör också. Och gärna inte digital. Då blir det begränsande.
    ...
    Inputsen är perfekta att använda som ”mixer” till alla möjliga prylar.
    Bra poäng!

  7. #247
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ......
    Skulle dock velat kunna routa lfo:n till fx.
    Much to learn you have, my young apprentice.
    Kör midi ut till midi in (och pass upp för midi feeback) och skicka en LFO från ett MIDI spår till CC för FX

  8. #248
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast nä.. det är inget ”köksbänken och lite till med inputsen” tex på Analog Four.
    Effekterna är riktigt användbara. Både på Digitakt och Digitone.
    Och i och med att båda har midisequencer så är det ju utmärkt att ha inputs där du kan lassa på lite smör också. Och gärna inte digital. Då blir det begränsande.
    Skulle dock velat kunna routa lfo:n till fx.
    Inputsen är perfekta att använda som ”mixer” till alla möjliga prylar.
    Typ hela min livesetup bygger på att alla Elektronmaskinerna har dom där inputsen, det är så gött att kunna slippa mixer! Helt klart en underskattad feature skulle jag säga.

  9. #249
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Much to learn you have, my young apprentice.
    Kör midi ut till midi in (och pass upp för midi feeback) och skicka en LFO från ett MIDI spår till CC för FX
    Tackar för tips

  10. #250
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Typ hela min livesetup bygger på att alla Elektronmaskinerna har dom där inputsen, det är så gött att kunna slippa mixer! Helt klart en underskattad feature skulle jag säga.
    Det är nästan min standardsetup när jag bara vill jamma lite med modularen. Koppla den till A4ans ingångar, så får man lite fina effekter på och smidig hörlurslyssning.

  11. #251
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Haha vad ni håller på och det låter jäkla mysigt

    Mys

  12. #252
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Much to learn you have, my young apprentice.
    Kör midi ut till midi in (och pass upp för midi feeback) och skicka en LFO från ett MIDI spår till CC för FX
    Yoda.. det är sen gammalt..
    Senast redigerat av Keiowas den 2018-02-18 klockan 08:22.

  13. #253
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Satt för övrigt igår och skruvade på rytmen. OT med OnT ändå. På tal om fx och lfo. Routade ut enbart fx stereo till main out och valde Predelay som destination. Och låste fx parametrar. Kan låta lite som en frasig gammal sampler som spelat in en slinga från vinyl om en vill det.
    Mycket trevliga upplevelser om en är lagd åt knasljud som jag.

  14. #254
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    6547kr på jam atm. Lite skumt hur de kan ta så mkt mindre än alla andra, men nu gick det ju inte att hålla sig.
    Senast redigerat av HEK den 2018-02-18 klockan 13:49.

  15. #255
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får också ”dsp boot failure” då o då, ska mata in V1.01 vid möjlighet.
    Min krascha precis på samma sätt, kanske lika bra för det är läggdags...

  16. #256
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    "DSP boot failure" finns med 1.01 också, men väldigt sällan. Dock är det fortfarande tjall med röstallokeringen eftersom den klickar rätt friskt när man matar på med röster. Har dock oftast kunna komma undan klick genom att skruva lite på de manuella röstallokeringsparametrarna.

  17. #257
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "DSP boot failure" finns med 1.01 också, men väldigt sällan. Dock är det fortfarande tjall med röstallokeringen eftersom den klickar rätt friskt när man matar på med röster. Har dock oftast kunna komma undan klick genom att skruva lite på de manuella röstallokeringsparametrarna.
    Tänkte uppgradera lite senare idag - men hur blir du 'kvitt' felet? Klassiska av/på funkade inte igår - men så var klockan 2 på natten och jag halvsov, tittade inte närmare på det. Men jäklar vad skraj jag blev, den bara skenade iväg med volymen av sig själv så jag fick kasta av mig hörlurarna så högt det blev - hoppas dom är okej

  18. #258
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Oj, det lät inget vidare? De gånger jag fått "DSP boot failure" har det räckt med av/på, ibland ett par gånger.

  19. #259
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj, det lät inget vidare? De gånger jag fått "DSP boot failure" har det räckt med av/på, ibland ett par gånger.
    Slog på den precis och allt var nästan som det skulle - meddelandet var borta, men ljudet som lät som en ljus didgeridoo var kvar hur jag än försökte skruva och ha mig. Fick spara över med ett nytt projekt, så det löste sig till slut.

  20. #260
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "DSP boot failure" finns med 1.01 också, men väldigt sällan. Dock är det fortfarande tjall med röstallokeringen eftersom den klickar rätt friskt när man matar på med röster. Har dock oftast kunna komma undan klick genom att skruva lite på de manuella röstallokeringsparametrarna.
    Har problem med klick även om man kör med 1-2 voices locked. I mitt fall är det "Autochord SM" som klickar men inte när jag kör det ljudet solo! Måste vara ngt med trasnienterna i mixen efter, klickar med transientljud som kickbass etc men inte med pads .... skumt.

    Hoppas elektron löser detta i nästa update, många av ljuden går inte använda i en mix som det är nu.

  21. #261
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det går inte öka upp attacken på ljudet en gnutta? Tänker eftersom du skriver att det inte blir så med pads så låter det som en extremt snabb attack med skarp transient i de andra fallen.

  22. #262
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Jag har blivit väldigt imponerad av trumljuden när jag lyssnat både på Elektrons släppevent i GBG och på ljudexemplen på SoundCloud.
    Tror att det är lätt att man missar att Digitone fixar det med.
    Hur har ni som haft chans att prova den lite mer upplevt att det är att jobba med dem?

  23. #263
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur har ni som haft chans att prova den lite mer upplevt att det är att jobba med dem?
    Som jag skrev någon annanstans; jag älskade arbetsflödet i Digitakt/Digitone från första stund, de har blivit min kombo för att snickra skisser och beats nu. Otroligt lätt att komma in i, spontant och helt grymt skoj!

  24. #264
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag skrev någon annanstans; jag älskade arbetsflödet i Digitakt/Digitone från första stund, de har blivit min kombo för att snickra skisser och beats nu. Otroligt lätt att komma in i, spontant och helt grymt skoj!
    bara o hålla med, bra trumljud blir det med fm, kickar, hattar o allt däriemellan. önskar mig en a4 i samma format, anatakt?

  25. #265
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går inte öka upp attacken på ljudet en gnutta? Tänker eftersom du skriver att det inte blir så med pads så låter det som en extremt snabb attack med skarp transient i de andra fallen.
    provat men klicken finns kvar ... lyssna på slutet på den här:
    https://soundcloud.com/59min/digipops

  26. #266
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    ...och där kostar den 7790 igen. Gäller att va snabb

  27. #267
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och där kostar den 7790 igen. Gäller att va snabb
    Men va fan, är det riktpris i bitcoin?

  28. #268
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Finns tyvärr problem med klick. Det sker oftast vid användning av externa inputs, eller många arpeggiatorer. Det är högsta prion att fixa just nu för utvecklingsteamet.

  29. #269
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns tyvärr problem med klick. Det sker oftast vid användning av externa inputs, eller många arpeggiatorer. Det är högsta prion att fixa just nu för utvecklingsteamet.
    hoppas de hittar "felet", provat med o ändra env, attack o lite annat men problemet kvartsår. för mig mest vid användning av arp men ibland även med kickar (fast det är ett annat spår som klickar).
    digitone är verkligen en toppenmaskin, o kommer bli bra ännu bättre efter några uppdateringar ...

  30. #270
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Den har inget legato/note glide va? Skulle ju va ett önskemål för framtida uppdateringar också isf.

  31. #271
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Det stämmer, vad jag vet. Helt klart något som skulle höja den ett snäpp till.

  32. #272
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Hade inte varit dumt nej.

  33. #273
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Vad jag förstod vid releasen på elektron gq fanns inga planer för Glide i produkten.

  34. #274
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag förstod vid releasen på elektron gq fanns inga planer för Glide i produkten.
    Önska kan man ju. Svårt kanske o få in alla finesser från de stora elektronerna. men uppdateringar kan ju göras i mjuka hårdsyntar med OS. Jobbigt för utvecklarna nu för tiden, önskelistan tar aldrig slut ... tycker personligen de små burkarna inte skall ha mycket mer då det komplicerar med menyer o knapp-kombos. trots det önskar jag:
    - midi arp
    - arp trigg-lockas (gäller alla elektroner)

    Men viktigast är såklart klick-buggen och overbridge ...

  35. #275
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Kan ju vara saker som att nuvarande ljudmotor inte tillåter glide så det skulle krävas att den skrevs om för att det skulle gå. Svårt att veta sånt utifrån. Eller så är det lätt och kommer med en uppdatering. Hoppas på det senare

  36. #276
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Går det att göra så att om man är på midi 1 och ställer in kanal = 7 (på tracket, inte i settings), att den då skickar på kanal 7 när man spelar på knapptangenterna?

    Om jag förstått det rätt så ställer man in i menyn vilka kanaler de skickar noter på men att man kan välja helt andra på tracken? Det är i óch för sig smidigt antar jag så man kan ändra vad de skickar till per pattern.

    Funkar inte arpeggiatorn för midispåren? Jag lyckades inte få den att skicka ut chords via midi heller men det kanske är användarfel... skalor funkar ju!

  37. #277
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sleepydog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det att göra så att om man är på midi 1 och ställer in kanal = 7 (på tracket, inte i settings), att den då skickar på kanal 7 när man spelar på knapptangenterna?

    Om jag förstått det rätt så ställer man in i menyn vilka kanaler de skickar noter på men att man kan välja helt andra på tracken? Det är i óch för sig smidigt antar jag så man kan ändra vad de skickar till per pattern.

    Funkar inte arpeggiatorn för midispåren? Jag lyckades inte få den att skicka ut chords via midi heller men det kanske är användarfel... skalor funkar ju!
    verkar vara en del buggar i midi oxå. men arp på midi tracks är inte implementerat (på önskelistan, det finns ju knapp för det)

    ja, det går att "spela" externa syntar från digitone, ställ in rätt midikanal på respektive track, måste aktiveras "manuellt", för att skicka data. i menyn så under midi inställningar är det midi in (för att styra digitonen).
    Vet ej om man kan spela ackord på externa syntar, styr enbart mono-syntar. men det borde gå då midi seq är polyfon?

  38. #278
    deleted user
    Finns det någon officiel lista på vilka önskemål som registrerats hittills?

  39. #279
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det någon officiel lista på vilka önskemål som registrerats hittills?
    ingen strukturerad lista men:
    https://www.elektronauts.com/t/digit...ests/50276/182

    mycket kommer inte bli av (tror jag då det kräver konstiga knapp-kombo o man sabbar det enkla gränssnittet ... vissa är rena hårdvaru fantasier ...). mina favo är p-lock av arp (gäller alla elektroner) samt midi arp, midi arp finns det redan knapp för så det sabbar inte gränssnittet. p-lock av arp kanske inte går då det länge varit på önskelistan på alla elektoner ....

  40. #280
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag förstod vid releasen på elektron gq fanns inga planer för Glide i produkten.
    men om parameter lock styr LFO, kan man välja vågform, hastighet och polaritet på modulationen?
    (obs! äger inte en digitone, det är bara min gissning)

  41. #281
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men om parameter lock styr LFO, kan man välja vågform, hastighet och polaritet på modulationen?
    (obs! äger inte en digitone, det är bara min gissning)
    Alla parametrar i parameter-menyerna (SYN1, SYN2, FLTR, AMP, och LFO) går att parameterlåsa.

  42. #282
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla parametrar i parameter-menyerna (SYN1, SYN2, FLTR, AMP, och LFO) går att parameterlåsa.
    ok, så om man ställer parameter lock, med reset LFO, väljer oneshot så kan t.ex. tonen pitchas upp eller ner per steg ;-)

  43. #283
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Absolut, det är ett sätt att emulera det.

  44. #284
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Ett lagom omständigt sätt men med det sagt är det jäkligt nice att den har 2 LFO/part iaf!

  45. #285
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Eller hur! Så sjukt användbart.

  46. #286
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett lagom omständigt sätt men med det sagt är det jäkligt nice att den har 2 LFO/part iaf!
    Skruvat kul!

    Och yes jocks, finns några sätt att emulera glide på.

  47. #287
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Var inne på 4sound och såg att dom hade en eller två digitoner om någon var sugen. Har ju varit lite svårt att få tag på än så länge.
    Dom hade även en AnalogRytm MkII för 6999:- men där hade dom nog missat en etta.

  48. #288
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    AR verkar ju annars sjunkit i pris, verkar kosta 13800 nu ca. Surt för dem som betala 17 i början.

  49. #289
    Heavy Metal Kid
    Heavy Metal Kid är inte uppkopplad
    Heavy Metal Kids avatar
    Senior
    AR kosta bare 12000,- ny i butikk da den kom. Så gikk prisen opp og opp en stund.

  50. #290
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Nytt OS (1.02) o klicken är borta (både arp o input fixade)! MIDI oxå fixat. Nu är det bara MIDI Arp som saknas, sen är den f-n komplett. Har FM nånsin "låtit" så bra? Bara nu inte Elektron släpper mer burkar så man hinner gräva ner sig i FM-världen ...

  51. #291
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt OS (1.02) o klicken är borta (både arp o input fixade)! MIDI oxå fixat. Nu är det bara MIDI Arp som saknas, sen är den f-n komplett. Har FM nånsin "låtit" så bra? Bara nu inte Elektron släpper mer burkar så man hinner gräva ner sig i FM-världen ...
    Grymt bra. Har suttit en del i helgen. Riktigt bra skissblock för ”riktiga” låtar också.

  52. #292
    deleted user
    Fick dsp boot failure direkt efter uppdatering och sedan en gång till under kvällen. Så den grejen är kvar.

  53. #293
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick dsp boot failure direkt efter uppdatering och sedan en gång till under kvällen. Så den grejen är kvar.
    trist, hade det med 1.0, försvann helt för mig med 1.01 o inte dykt upp (ännu) med 1.02.

  54. #294
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nytt OS (1.02) o klicken är borta (både arp o input fixade)! MIDI oxå fixat. Nu är det bara MIDI Arp som saknas, sen är den f-n komplett. Har FM nånsin "låtit" så bra? Bara nu inte Elektron släpper mer burkar så man hinner gräva ner sig i FM-världen ...
    Nae, note slide, sen komplett

  55. #295
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nae, note slide, sen komplett

  56. #296
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick dsp boot failure direkt efter uppdatering och sedan en gång till under kvällen. Så den grejen är kvar.
    Hmm... Det händer i princip aldrig för mig, men startar den kanske två gånger om dagen som mest, och då är den på hela tiden.
    Kan det vara så att det händer vid en "reboot" mer? Alltså att du stänger av den och sedan sätter på den igen nästan direkt?

  57. #297
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm... Det händer i princip aldrig för mig, men startar den kanske två gånger om dagen som mest, och då är den på hela tiden.
    Kan det vara så att det händer vid en "reboot" mer? Alltså att du stänger av den och sedan sätter på den igen nästan direkt?
    Ska föra lite statistik nu då det verkar vara väldigt sällsynt för de flesta efter uppdateringarna, återkommer sm0hm med info

    EDIT: Bara för det gick jag o slog på den, varit avstängd sen igårkväll, fick dsp boot failure

  58. #298
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Topp!

    Gällande ljudkvalitet... Jag är jävig men ... Ja, den låter verkligen kalasbra. Oscar som har gjort DSP-implementationen är en ingenjör i världsklass. Sen att den kör internt i 32 bit / 96khz med interpolation hjälper ju till också.

  59. #299
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Topp!

    Gällande ljudkvalitet... Jag är jävig men ... Ja, den låter verkligen kalasbra. Oscar som har gjort DSP-implementationen är en ingenjör i världsklass. Sen att den kör internt i 32 bit / 96khz med interpolation hjälper ju till också.
    Men du glömde ju bruset som finns i Tx81z? Vart skickar jag feature request?

  60. #300
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men du glömde ju bruset som finns i Tx81z? Vart skickar jag feature request?
    SMS till VD:n är nog mest rimligt för en så pass viktig feature!

Liknande ämnen

  1. Den här kan jag se om och om igen
    Av kockpit i forum Allmänt om musik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-09-04, 22:56
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 14:52
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •