Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 6 12 13 14 15 16
Resultat 901 till 955 av 955

Ämne: Korg Prologue

  1. #901
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar min Prologue 8 skarpt! Nu gillar jag nästan alla Korg oavsett analogt eller digitalt, MS-20, MS2000, Triton mm så jag kanske inte är representativ Trodde jag gillade Moog mulligt i många år men är nog lite vassare ändå.

    Jag är inte sponsrad, jo kanske lite av Elektron, fick en Elektronkasse på Norberg.
    Härligt. Själv kan jag brottas en hel dag med min utan att få ur den ett enda bra ljud. Så skall det inte vara med en synt. Den är alldeles för skarp och hård.

  2. #902
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt. Själv kan jag brottas en hel dag med min utan att få ur den ett enda bra ljud. Så skall det inte vara med en synt. Den är alldeles för skarp och hård.
    Det är inte förbjudet att köra synthen genom t.e.x. en värmande preamp.

  3. #903
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Sitter o håller fingret på "complete purchase" på en Prologue 16. Alla bör ju ha en analogkorg i arsenalen
    Dock bra om det gnälls lite mer så att jag kanske inte fullföljer - dvs syntus praestino interruptus

  4. #904
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sitter o håller fingret på "complete purchase" på en Prologue 16. Alla bör ju ha en analogkorg i arsenalen
    Dock bra om det gnälls lite mer så att jag kanske inte fullföljer - dvs syntus praestino interruptus
    Nåja, va é en Korg prologue, den kan ju vara fruktansvärt vass i ljudet, ingen aftertouch, bara en LFO och alldeles....alldeles underbar!

    /gAs Kungen

  5. #905
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nåja, va é en Korg prologue, den kan ju vara fruktansvärt vass i ljudet, ingen aftertouch, bara en LFO och alldeles....alldeles underbar!

    /gAs Kungen
    hmm... tack?

  6. #906
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Beställd

  7. #907
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställd
    Grattis!
    Den är fantastiskt rolig att jobba med, och snabb att få fram dom ljud man tänker sig.
    De begränsningar den har i modulationsmöjligheter gör ju också att man inte behöver gräva ned sig så mycket utan istället skapar ljud och spelar på den.
    Och med alla nya plugins som kommit sen jag hade den blir det ju ännu fler möjligheter.

  8. #908
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grattis!
    Den är fantastiskt rolig att jobba med, och snabb att få fram dom ljud man tänker sig.
    De begränsningar den har i modulationsmöjligheter gör ju också att man inte behöver gräva ned sig så mycket utan istället skapar ljud och spelar på den.
    Och med alla nya plugins som kommit sen jag hade den blir det ju ännu fler möjligheter.
    Jepp. Jag är intresserad av dess duotimbralitet. Har du testat?

  9. #909
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp. Jag är intresserad av dess duotimbralitet. Har du testat?
    Nej, jag kom aldrig så långt, tyckte inte det behövdes direkt heller med de ljud jag gjorde. Den lät ju maffigt ändå.
    Men det fanns ju några presets med duo som jag testade förstås.
    Mitt tidiga exemplar hade många fel tyvärr, så till slut skickade jag tillbaka den för garantirep, sen krossades den i en transport, och jag fick pengarna tillbaka, så jag har ingen prologue nu.
    Men jag skulle nog köpt en igen, om jag inte hade beställt The River.
    Det räcker ju med en analogpoly... eller?

  10. #910
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det räcker ju med en analogpoly... eller?
    WHAAAAAAT

  11. #911
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    2.0

  12. #912
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det räcker ju med en analogpoly... eller?
    Crazy talk

    Jag blir förövrigt lika fascinerad varje gång du skriver om Prologuen - via har diametralt skilda åsikter om den

  13. #913
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2.0
    https://www.korg.com/us/news/2019/091302/

  14. #914
    realpolitik
    realpolitik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hallå. en oroande grej hände mig med min prologue 8 häromdagen. Spelade glatt på den då två tangenter slutade trigga plötsligt! Hjälpte ej att starta om. Så jag tog hem den från repan för att typ prova att uppdatera firmware å sånt och nu verkar allt fungera som vanligt när jag startar den? Någon som har erfarenhet av något liknande? Har en del user osc installerat samt har senaste patchen.

  15. #915
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av realpolitik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hallå. en oroande grej hände mig med min prologue 8 häromdagen. Spelade glatt på den då två tangenter slutade trigga plötsligt! Hjälpte ej att starta om. Så jag tog hem den från repan för att typ prova att uppdatera firmware å sånt och nu verkar allt fungera som vanligt när jag startar den? Någon som har erfarenhet av något liknande? Har en del user osc installerat samt har senaste patchen.
    Nej det har jag aldrig upplevt Kommer felet inte tillbaka så betrakta det som löst

  16. #916
    realpolitik
    realpolitik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej det har jag aldrig upplevt Kommer felet inte tillbaka så betrakta det som löst
    Känner likadant. Får återkomma om det dyker upp igen. Hade varit skönt att veta varför men ibland äro väl elektronikens vägar outgrundliga.

  17. #917
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Den här Mutable Instruments User Oscillatorn låter grymt bra!


    https://youtu.be/IDS_9ys-B6I

  18. #918
    realpolitik
    realpolitik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Är det någon som har testat dessa: https://www.dirtboxsynth.com/sd_product/filter-pack/ ?

    Spontanköpte häromveckan men inte fått in dom ännu, känns ju lite kefft med filter i effektdelen, då man inte kan modulera på annat sätt än med modwheel, men hoppas ändå på att notchfiltret kan få min prologue att låta lite lite som en ob6. nåväl. drömma duger eftersom filerna är i ett format som sound librarian inte känner igen (.mnlgxdunit), låter som att det är tänkt till minilogue xd, men kan inte påminna mig om ja fick något val när jag köpte dem. är det pengar i sjön? mkt möjligt.

  19. #919
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av realpolitik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har testat dessa: https://www.dirtboxsynth.com/sd_product/filter-pack/ ?

    Spontanköpte häromveckan men inte fått in dom ännu, känns ju lite kefft med filter i effektdelen, då man inte kan modulera på annat sätt än med modwheel, men hoppas ändå på att notchfiltret kan få min prologue att låta lite lite som en ob6. nåväl. drömma duger eftersom filerna är i ett format som sound librarian inte känner igen (.mnlgxdunit), låter som att det är tänkt till minilogue xd, men kan inte påminna mig om ja fick något val när jag köpte dem. är det pengar i sjön? mkt möjligt.
    filen skall heta prlg .... typ, men mejla stället, du får säkert korrekta filer!

  20. #920
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Supersaw Osc till Prologue, Minilogue XD och NTS-1 kom nyligen från Edouard Digital.
    OBS! Rabatt via rabattkod på Sonicstate just nu:
    https://sonicstate.com/news/2020/06/...r-korg-synths/

  21. #921
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

    https://youtu.be//aD9tEtvZbAU

    Ny vectoroscillator från Tim Shoebridge

  22. #922
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Han är duktig den där Skobro.

  23. #923
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

    https://youtu.be//unEjvOcGN8U


    https://youtu.be//lBR5aSx2jLQ

    Prologuen bär ju redan på en rudimentär FM, men Sinevibes har gjort en fyraoperatorers FM-oscillator till Prologuefamiljen.

  24. #924
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Min PL16 anlände idag, har lattjat runt här ikväll med den, och fy för bövelen vad bra den här maskinen låter!!

    Tangentbordet är grymt skönt, varför dumpar de inte sina andra mögtangentbord och kör med det här som standard för alla maskiner med synttangenter?

    Grymt nöjd!!

  25. #925
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Efter att ha spenderat hela kvällen och en stund här nu på morgonen innan jobb, med PL16, är jag inte på något sätt mindre övertygad om dess förträfflighet. En av mina all time high favorite syntar är Prophet VS, och den här maskinen går utan vidare att få åt det hållet, och då har jag inte köpt och laddat in några user oscillators åt det hållet utan bara använt de inbyggda VPM vågformerna.

    Den här synten rockar håååårt!!

  26. #926
    Bobisch
    Bobisch är uppkopplad nu
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter att ha spenderat hela kvällen och en stund här nu på morgonen innan jobb, med PL16, är jag inte på något sätt mindre övertygad om dess förträfflighet. En av mina all time high favorite syntar är Prophet VS, och den här maskinen går utan vidare att få åt det hållet, och då har jag inte köpt och laddat in några user oscillators åt det hållet utan bara använt de inbyggda VPM vågformerna.

    Den här synten synthar håååårt!!
    Synth99-fixxd´ ; ]

  27. #927
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synth99-fixxd´ ; ]

    hehehe!!


  28. #928
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag är helt såld!

    Trodde aldrig att mina våta Prophet VS drömmar skulle gå i uppfyllelse i en modern maskin, tankarna har gått till Novation Summit (som jag sannolikt också kommer att köpa en dag), men jag har även lekt med tanken att sourca en Prophet VS, betala vad det kostar, och sätta kätting på den i en stor krok i väggen här.

    Men det här är fantastiskt, och jag har inte ens laddat ner och matat Prologuen med några andra multi engine oscillatorer ännu, vill först utforska vad som finns tillräckligt innan jag bygger på mer.

    Det låter Prophet VS så det förslår här hemma nu, och jag är i sjunde himlen!


  29. #929
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Vad tycker ni som haft , använt och kanske gått vidare? Köpte en i höstas men blev aldrig kompis med den. Känns lite vass och hård i soundet. Inte så som jag förknippar gamla korgpolysar jag haft i drivor innan. Den fick flytta öster ut!

  30. #930
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycker ni som haft , använt och kanske gått vidare? Köpte en i höstas men blev aldrig kompis med den. Känns lite vass och hård i soundet. Inte så som jag förknippar gamla korgpolysar jag haft i drivor innan. Den fick flytta öster ut!

    Jag kikade runt på tuben rätt bra innan jag bestämde mig, hade inte möjlighet att skruva på den i verkligheten, plus att jag har två goda vänner med Minilogue XD som sufflerade mig ganska bra med.

    Fick aldrig vibben att det var en "monsteranalog" a la "old school", det går inte att missta att det är en hybrid med det bästa av båda världar, och för min del är det helt rätt!

  31. #931
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycker ni som haft , använt och kanske gått vidare? Köpte en i höstas men blev aldrig kompis med den. Känns lite vass och hård i soundet. Inte så som jag förknippar gamla korgpolysar jag haft i drivor innan. Den fick flytta öster ut!
    För mig brister den som analog. Oscillatorerna är nästan helt spikrakt döda och filtret låter va och den saknar nästan helt modulationsmatris. De skulle kallat den "hybrid" istället. Det är främst i blandningen som det riktigt wacky kommer fram ur den. samtidigt borde de har satt kontroller för de digitala parametrarna på panelen - man dvs jag - tröttnar snart på att rulla omkring i pyttemenyer på en pyttedisplay.

    Samtidigt - jag har gjort en hel del sköna ljud på den, både analoga och digitala. Den är ändå tydligt kompetent med rätt handpåläggning. Jag har 8:an och den är sjukt otroligt jäkla snygg i sin design. Vilket är ett enormt plus såklart.

    Plus - userwaveforms
    Minus - de är lite för begränsade, och svåra att hålla koll på i längden av vad som var vad (man får vara flitig och skriva en lista)
    Minus- saknar sequencer
    Minus - bara en lfo - vilken går åt snabbt eftersom oscillatorerna är alldeles för stabila
    Stort plus - effektdelen
    Minus - Korg har generellt extremt låg supportgrad och är generellt helt ointresserade av userfeedback, så förvänta dig inga betydande funktionsuppdateringar i framtiden.

    lite snabba tankar

  32. #932
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig brister den som analog. Oscillatorerna är nästan helt spikrakt döda och filtret låter va och den saknar nästan helt modulationsmatris. De skulle kallat den "hybrid" istället. Det är främst i blandningen som det riktigt wacky kommer fram ur den. samtidigt borde de har satt kontroller för de digitala parametrarna på panelen - man dvs jag - tröttnar snart på att rulla omkring i pyttemenyer på en pyttedisplay.

    Samtidigt - jag har gjort en hel del sköna ljud på den, både analoga och digitala. Den är ändå tydligt kompetent med rätt handpåläggning. Jag har 8:an och den är sjukt otroligt jäkla snygg i sin design. Vilket är ett enormt plus såklart.

    Plus - userwaveforms
    Minus - de är lite för begränsade, och svåra att hålla koll på i längden av vad som var vad (man får vara flitig och skriva en lista)
    Minus- saknar sequencer
    Minus - bara en lfo - vilken går åt snabbt eftersom oscillatorerna är alldeles för stabila
    Stort plus - effektdelen
    Minus - Korg har generellt extremt låg supportgrad och är generellt helt ointresserade av userfeedback, så förvänta dig inga betydande funktionsuppdateringar i framtiden.

    lite snabba tankar
    Tillägg:

    När jag ägde King Korgen sade jag alltid att den hade varit mycket bättre som analog. Detta är typ den maskin jag önskade då. Det enda jag saknar från KKn är vakuumtuben.

  33. #933
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    hehe, undrar om oscillatorerna är lite olika från maskin till maskin, på min svajar de som flaggstänger här ibland har jag märkt..

    Det jag tycker är lite jobbigt, på både KingKORG och Prologue, är hanteringen av presets, den är fanimej inte varkens intuitiv, logisk eller nå vidare bra, en +/- knapp hade varit på sin plats, och kanske lite smartare upplagt med normala presetbanker istället för alla i en rad...

  34. #934
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hehe, undrar om oscillatorerna är lite olika från maskin till maskin, på min svajar de som flaggstänger här ibland har jag märkt..

    Det jag tycker är lite jobbigt, på både KingKORG och Prologue, är hanteringen av presets, den är fanimej inte varkens intuitiv, logisk eller nå vidare bra, en +/- knapp hade varit på sin plats, och kanske lite smartare upplagt med normala presetbanker istället för alla i en rad...
    Det finns någon funktion för att i alla fall hoppa i 10-steg vill jag minnas - men ja att ha en steglös encoder för att bläddra sig genom 500-presets är helt klart suboptimalt.

  35. #935
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns någon funktion för att i alla fall hoppa i 10-steg vill jag minnas - men ja att ha en steglös encoder för att bläddra sig genom 500-presets är helt klart suboptimalt.
    Jo där är några märkliga sorteringsfunktioner i Prologue, och 4 scene memories för 8 patcher var, sen är där en "favorites"-bank i KingKORG...

    Otroligt underliga lösningar...

  36. #936
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Men - med tanke på priset numera så får man extremt mycket kvalitetssynt för pengarna.

  37. #937
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men - med tanke på priset numera så får man extremt mycket kvalitetssynt för pengarna.

    Både med KingKORG och Prologue indeed!

  38. #938
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag säger inte att du har fel men det låter extremt osannolikt i mina öron. Om det gäller förändringar i CE-märkningens regler så är ju detta saker som sannolikt lätt är åtgärdade - som exempelvis det kommande kravet på att det måste finnas en "ansvarig utgivare" i Europa. Det löser man ju på en eftermiddag.

    Källa, hade varit bra

  39. #939
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Jag kan förstår att man blir nyfiken och vill veta var information av det här slaget har sitt ursprung, helt klart, men eftersom jag själv också arbetar i denna gudsförgätna industri, så tycker jag vi ska tillägga att detta inte är ett officiellt uttalande från EM Nordic, utan information som kommit through the grapevine, från "säker källa".
    Senast redigerat av Gammal Kuf den 2021-05-26 klockan 19:55.

  40. #940
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Källa är EM Nordic som är Korgs svenska generalagent. Duger det?
    Jag har nu att välja på att acceptera ditt bud eller gå all 99-in och tjabba emot

    Men ok, det kan ju vara så såklart. Kanske har det att göra med vad ström den drar när den stängt av sig själv. Då bryts ju inte själva strömmen, utan bara driften. (Kan man tänka.)

  41. #941
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det sitter väl en brittisk komponent från Lucas någonstans i bygget och då blir det fy fy.

  42. #942
    realpolitik
    realpolitik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Oj, kanske man kan hoppas på en galen prisökning även här, finansierade inköp av min prologue genom att sälja min OP-1 under produktionsstoppet härom året. Nästa steg: prophet 5. Nej men skämt åsido, ja gillar min prologue och den är dessutom rätt livebandssliten.

    Dock så känner jag att jag mött en vägg gällande egensnickrade ljud. När den va ny gjorde ja pads och stråkar åt höger och vänster, men nu är det som att varje gång jag sätter mig å ska snickra ljud så blir det samma ruffiga OBxa-riffsynt. Någon som har nå tips för inspiration typ en youtubevideo eller en ratt ja borde lägga mer tid och tanke på?

  43. #943
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De flesta ljud jag har gjort på min Minilogue Xd har ut gått från multi oscillatorn och många av dem är mer åt PPG eller VS hållet.
    +1 på den, fast på Prologue, och det är jäkligt trevligt!

    @realpolitik, du får mata den med lite nya oscillatorer!!

    @ffrostengren, något nytt från UPS ?


  44. #944
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av ffrostengren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lådan är fortfarande ”on time” så den bör landa hos mig imorgon.
    Guttans!!

    Hoppades att den skulle vara lite "before time" och vara ute för leverans redan idag..

  45. #945
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag har svårt att tro att Korg nobbar hela europamarknaden för att ny nätdel är för dyr. Min gissning är att dom säljer av sina lager i övriga världen, och sedan designar om Prologue m.fl. med en godkänd nätdel.

  46. #946
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har svårt att tro att Korg nobbar hela europamarknaden för att ny nätdel är för dyr. Min gissning är att dom säljer av sina lager i övriga världen, och sedan designar om Prologue m.fl. med en godkänd nätdel.

    Oavsett, som det ser ut nu kommer det inte fler maskiner in i EU. Så innan de agerar på något vis lär ju Prologue sannolikt hinna ta slut på den europeiska marknaden...

  47. #947
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Koppla maskinen till en kaffebryggare så stänger den av sig själv efter 40 min. Problem solved.

    (Något byråkratiskt EU-trams som vanligt? Symbolpolitik som inte förändrar någonting.)

  48. #948
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Koppla maskinen till en kaffebryggare så stänger den av sig själv efter 40 min. Problem solved.

    (Något byråkratiskt EU-trams som vanligt? Symbolpolitik som inte förändrar någonting.)
    Den har redan en automatisk av-timer!

  49. #949
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har redan en automatisk av-timer!
    Ja det borde man ju ha förstått.

    (Skyller som vanligt på att jag är fast i vintage digitalträsket. )

  50. #950
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Koppla maskinen till en kaffebryggare så stänger den av sig själv efter 40 min. Problem solved.

    (Något byråkratiskt EU-trams som vanligt? Symbolpolitik som inte förändrar någonting.)
    Sannolikt handlar det om att den fortsätter dra för mycket ström även efter att den gått ner i viloläge.

    Jag har en presonus sub, där har de löst det med ett relä som drar ner subben i standby efter x minuter av tystnad, två problem bara, den är lite trubbig och hänger inte med när man spelar svagt, och stänger ner fast den inte varit tyst efter ett tag av svag musik, samt att när den drar igång igen, så smäller det i högtaleriet som går genom subben. Hittade en lösning på nätet där det bara var att löda en liten metalltråd (ben från en komponent) mellan två lödpunkter, så var reläet bortkopplat, funkar finfint. Men nu drar den fullt järn sålänge den är igång, men men...

    "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudeeeee..."

  51. #951
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en presonus sub, där har de löst det med ett relä som drar ner subben i standby efter x minuter av tystnad, två problem bara, den är lite trubbig och hänger inte med när man spelar svagt, och stänger ner fast den inte varit tyst efter ett tag av svag musik, samt att när den drar igång igen, så smäller det i högtaleriet som går genom subben. Hittade en lösning på nätet där det bara var att löda en liten metalltråd (ben från en komponent) mellan två lödpunkter, så var reläet bortkopplat, funkar finfint. Men nu drar den fullt järn sålänge den är igång, men men...
    Hade tänkt göra någonting liknande med mina Creative Gigaworks T40 Series II som stänger av efter ca 10 min och sedan är (för) slöstartande. Inget reläklickade där dock vad jag minns (ja elektroniska reläkopplingar finns ju även), idén var mer att leta efter någon eventuell enable signal och sätta den hög, men har inte tillgång till några (bättre) mätinstrument längre så det blev inte av. Har nu också andra högtalare inkopplade till laptopen med halvriktig Logitech on/off-knapp (trafon brummar alltid lite om man lyssnar noga men för övrigt är av av och på på så att säga).

  52. #952
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Shoebridge kör 80% off på sina oscillatorer, $2.80... helt okej pris, köpte precis en hel hög här.

    https://www.soundmangling.com/useroscillators/

  53. #953
    8_bit
    8_bit är uppkopplad nu
    8_bits avatar
    Senior
    Prologuerna är ganska rare birds på beg.marknaden, kan jag tycka. Inte för att jag har plats men...

  54. #954
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av 8_bit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Prologuerna är ganska rare birds på beg.marknaden, kan jag tycka. Inte för att jag har plats men...
    De har ju slutat tillverkas så jag antar att även begagnatmarknaden planar ut tillslut.

  55. #955
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Undrar om Korg kommer göra nån ny analog polysynt framöver? Tänker högt på t.ex. en upphottad Trident mk3. SSM-chip nytillverkas ju sedan flera år tillbaka...

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-03-25, 02:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •