Resultat 1 till 31 av 31

Ämne: Arturia RackBrute

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Arturia RackBrute

    Arturia har presenterat två stycken eurorack-lådor under namnet RackBrute. En på 3U och en på 6U. Lådorna kostar €259 respektive €359. Båda lådorna kommer med strömförsörjning på 1600mA +12v, 600mA -12v, 900mA +5v.

    Lådorna går att sätta samman med MiniBrute 2 och 2S genom ett system som Arturia kallar Link där lådan i kombination med ett ställ går att sätta fast på någon av de ovanstående syntharna.

    RackBrute 3U https://www.arturia.com/rackbrute-3u/overview
    Modular gear is a precious commodity, and you need a versatile housing and security system to accommodate them. A first glance, you’ll see that this is a perfectly fitted 3U, 88 HP case made of a light but strong aluminum chassis, fitted with wood side panels. Deceptively simple, RackBrute is far more than a simple box. It includes many smart additions, such as the included +12V / -12V / +5V power supply that ensures that keeps everything up and running, and the multi-position handle system that not only lets you carry your collection with ease, but also lets you deploy an optimal operating angle, whatever your preference.
    RackBrute 6U https://www.arturia.com/rackbrute-6u/overview
    RackBrute 6U provides you with 176HP to store and secure your enviable collection of Eurorack modules in an everlasting yet lightweight aluminum chassis flanked by two wood panels. Once you're locked and loaded, your modular setup will look and feel like a monolith, yet more flexible than ever thanks the Link fastening system and the paired handle. When on the move, it will make the transport of your modular equipment a walk in the park. When in position, it will let you organize your command center the way you want it. Modules don't live on love alone, and RackBrute 6U keeps everything alive with its +12V / -12V / +5V power supply.

    https://youtu.be/mqfwTq7MjuQ



    Senast redigerat av Katzenjammer den 2018-01-17 klockan 14:09.

  2. #2
    gibson
    gibson är inte uppkopplad
    gibsons avatar
    Senior

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    I grund och botten är det ju bara en eurorack-båt. Tycker de ser rätt snygga ut så hoppas priset hamnar lite lägre. Då hugger jag nog en. Man behöver ju inte bygga ihop den med MiniBrute 2. De verkar ju ha inkluderat ström. Vilket man ser när den visas framifrån.

    Ska bli spännande att se ifall Arturia ger sig in i eurorack-världen på riktigt nu.

  4. #4
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    ser ut som att det r tomma euroracklådor. Dvs ingen synt utan bara så att man lätt ska kunna koppla ihop racklåda till bruttorna
    Senast redigerat av valsolo den 2018-01-16 klockan 19:08. Anledning: katten var snabbare :)

  5. #5
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Störst logga vinner (?) - Arturia förnekar sig inte.

  6. #6
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Ändå lite skönt att ”link” var en mekanisk ihopkoppling och inte elektronisk eller digital

  7. #7
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ser ut som att det r tomma euroracklådor. Dvs ingen synt utan bara så att man lätt ska kunna koppla ihop racklåda till bruttorna
    Är de tomma så finns det ju en del nytt att ploppa in, typ Model U eller DFAM eller både och. Trevlig liten studio.

  8. #8
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Snyggt och smart. Trägavlar!

  9. #9
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Inga av bilderna går att visa än. Men all infon finns där.

    €259 https://www.arturia.com/rackbrute-3u/overview
    €359 https://www.arturia.com/rackbrute-6u/overview

    Har uppdaterat första inlägget med lite mer info. Bilder läggs till så snart de är ute.

  11. #11
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Uppdaterat med bilder och video.

    Tycker allt stället som ingår är en rätt smart lösning. Priset känns också ok. Fan, blev man sugen på eurorack nu igen?

  12. #12
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Alltså själva idén är ju superkanon. Men tänk om de kunde paneldesignat sina syntar som Moog istället .... djävlar vad snyggt det kunde blivit.

  13. #13
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså själva idén är ju superkanon. Men tänk om de kunde paneldesignat sina syntar som Moog istället .... djävlar vad snyggt det kunde blivit.
    Tycker inte deras design är särskilt ful. Gillar den.

    Eurorack-lådorna tyckte jag var väldigt snygga.

  14. #14
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Snygga. Känns oxå stabila jämfört m de lådor jag hade när jag provade på eurocrack brrrrrrrrr

  15. #15
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Grejen är ju att man klarar sig förmodligen att göra det mesta man vill med en Minibrute 2 utan extra eurocrack....
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2019-01-10 klockan 11:13.

  16. #16

    Veteran
    Snyggt! Men jag är en munk under trohetslöfte så nej.
    Syntasket.

  17. #17
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Men är det inte lite tråkigt att reservera en plats i caset för en strömförsörjningsmodul som de kunde ha byggt in istället?

  18. #18
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men är det inte lite tråkigt att reservera en plats i caset för en strömförsörjningsmodul som de kunde ha byggt in istället?
    Det kan jag hålla med om. Hade känts bättre om de byggt in strömmen och satt på en riktig brytare. Men det här blev säkert billigare.

  19. #19
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Tråkigt med strömmen på det sättet som sagt. Och jag hoppas de kommer med bredare varianter så småningom. Verkar dock riktigt smarta och jag tycker de verkar snygga också. Och vettigt pris.

  20. #20
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grejen är ju att man klarar sig förmodligen att göra det mesta man vill med en Minibrute 2 utan extra eurocrack....
    Som med god mat handlar syntar sällan om att "klara sig"

  21. #21
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Jag som tur är inte dragits in i något eurorack-beroende men har alltid frågat mig varför alla case är så dyra. Är det inte bara en låda med strömförsörjning?
    Känns som att det finns en öppning för Behringer här, eller kanske IKEA!

  22. #22
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Åh nej. Detta var precis det låg-tröskel-alternativet jag inte behövde. Nu ramlar man väl dit till slut - mot bättre vetande.

  23. #23
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    RackBrute 3U verkar smutt om man gillar 2HP och Ericas PICO eftersom den har så många kontakter i busboarden

  24. #24
    Nogroove
    Nogroove är inte uppkopplad

    Senior
    Det såg fasen trevligt och framförallt roligt ut. Ingen dum grej alls det där. Man undrar vad som hänt, först matrixbrute och nu detta. Kul att se!

  25. #25
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men är det inte lite tråkigt att reservera en plats i caset för en strömförsörjningsmodul som de kunde ha byggt in istället?
    Dessutom som är 5 enheter bred, kunde de inte gjort den 4 eller 6, 5 stör mitt ordningssinne samt de flesta modulerna är jämn antal enheter breda.

  26. #26
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ska snart köpa en ny låda, den här ligger rätt bra till. Stora känns prisvärd.

    Instämmer i kritiken av strömlösningen...

    Någon som sett något om försäljningsdatum?

    (var väl Minibruten som var helt galet försenad, hoppas dom tagit sig sen dess)

  27. #27
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Slutet av februari är det sagt.

  28. #28
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessutom som är 5 enheter bred, kunde de inte gjort den 4 eller 6, 5 stör mitt ordningssinne samt de flesta modulerna är jämn antal enheter breda.
    Instämmer, fullkomligt vansinnigt på en annars ypperlig produkt.

  29. #29
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Numera finns det användbara moduler på 3hp, så det är ett mindre problem idag än vad det har varit.

  30. #30
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Bra idé! Får hoppas på tillhörande blankplate på 1 enhet så att det blir ordning och reda.

  31. #31
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Är nu uppe i 3st Rackbrute 6U. Snygga, helt ok m ström, bärbara/flyttbara samt man får med coola väskor när man köper dem i "paket"

Liknande ämnen

  1. Arturia Microbrute
    Av Mr Fox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 522
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •