Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: #Junglewars2018

  1. #1
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran

    #Junglewars2018

    2017 så drogs en clash igång mellan Jungle-producenter som snabbt eskalerade till att involvera stora delar av scenen.
    Det han knappt hunnit bli nytt år innan clashen för 2018 brakat loss med flera stora och mindre stora namn inom Jungle som utmanar varandra och svarar på utmaningar och flera nya låtar tillkommer varje dag.
    https://soundcloud.com/vibrantjunglist/sets/the-great-jungle-war-of-2018
    Det mesta är hård oldschool ragga-jungle med kopiösa mängder samplingar från gamla dancehall-låtar och typ Saxxon soundclashes. Så om det är din kopp te så rekomenderar jag verkligen att kolla in spellistan då och då.

    Gå till https://www.facebook.com/groups/JUNGLEWARSUNOFFICIAL/om du vill delta i clashen eller bara se nog med shitposting och GIF'ar för att det ska räcka för en livstid.

  2. #2

  3. #3
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    kul!
    minns jag kollade in det där lite förra året också.

    +bra bidrag, samt jävligt otippat att du skickar den vidare till dr colossus,
    om det nu är destroy oh boy-dr colossus.

  4. #4
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    kul!
    minns jag kollade in det där lite förra året också.

    +bra bidrag, samt jävligt otippat att du skickar den vidare till dr colossus,
    om det nu är destroy oh boy-dr colossus.
    jo det är han. Vi snacka rätt mycket under ragga-jungle.com tiden och även därefter. Kan relatera till han väldigt mycket musikaliskt och vice versa.

  5. #5
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Kul att det är betydligt fler kvinnor som deltar i år (iaf vad jag upfattat, inte lätt att hänga med i alla låtar som postas). Ännu roligare att några av de fetaste och fräschaste låtarna kommer från dem.

  6. #6
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Första låten i clashen gjorde på Amiga (Hoppas att Ray V Man bjuder på mer sånt).
    https://soundcloud.com/ultrafine/amiga-junglism-hold-on?in=vibrantjunglist/sets/the-great-jungle-war-of-2018

    Snart hundra låtar postade.

  7. #7
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jo det är han. Vi snacka rätt mycket under ragga-jungle.com tiden och även därefter. Kan relatera till han väldigt mycket musikaliskt och vice versa.
    Flummigt! jag har känt han sen typ 2005.
    Kände inte till ragga-jungle.com, har eg. aldrig riktigt följt scenen annat än när jag bodde i berlin en massa år sen, under en kortare period, då var det mest nå dnb-forum jag int minns vad det hette+raggacore.com jag hängde på.

  8. #8
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    DNB Arena kanske?

    När oldschool junglescenen var pressad djupt ner i underjorden kring ca 2005 så var det dels folk i Canada som började göra och trycka Ragga-jungle i för den tiden stor skala. Tester startade då också upp ett forum som hette Ragga-jungle.com som till en början mest nådde ut till Kanadensare men med tiden blev ett globalt community. Sidan blev i sinom tid nedlagd (tror att det var för att den var på samma adress som Testers webbutik och att han la ner den).

    Men via facebook m.m. så har många av vi som var aktiva då ändå hittat varandra.

  9. #9
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Like!

  10. #10
    diaper
    diaper är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Så himla kul att höra detta, den där weapons of mashed percussion är min nya favoritlåt. Måste lyssna igenom mer!

  11. #11
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Mycket nostalgi inklämt trots ny media. (OK-hand-emoji) Får flashbacks till Amiga-jungle-eran och den oheliga kopplingen mellan Sverige-Tyskland-USA-Kanada och när folk faktiskt blueboxade till en för att sitta och spela sina senaste WIPs över internationella telefonledningar.

  12. #12
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Kul. jag lyssnade på jungle i trackerformat i flera år innan jag ens hörde det på radio eller CD

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •