Sidan 7 av 11 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 613

Ämne: Behringer UB-Xa (OB-Xa)

  1. #361
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Tror detta kommer att bli riktigt riktigt bra!

  2. #362
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok, om det är renare klang du sökte, så är nog Nord Stage/Lead, Novation Peak/Summit samt Super 6 bättre kodade också :-)
    Men bra analoga syntar kan få en sprödhet i klangen, som de digitala har svårt att matcha
    Är toppennöjd med min Prologue 16, Summit står på inköpslistan, Nord är jag inte så het på, och Super 6 har för få röster för att locka mig.

    Till och med min KingKORG lider av antialiasing, som väldigt många VA fortfarande gör.

  3. #363
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    och Super 6 har fått för få röster för att locka mig.
    Gashetsfixd.

  4. #364
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På det hela taget var 1984 ett år fyllt med massa skräpmusik.
    Mycket möjligt men det var också det år som Depeche släppte Some Great Reward.

  5. #365
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket möjligt men det var också det år som Depeche släppte Some Great Reward.
    Samt Alphavilles Forever Young.
    Limahls Neverending Story och Laura Branigans Self Control.
    Bästa året ju!

  6. #366
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket möjligt men det var också det år som Depeche släppte Some Great Reward.
    Undantaget som bekräftar regeln.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samt Alphavilles Forever Young.
    Limahls Neverending Story och Laura Branigans Self Control.
    Bästa året ju!
    Ooh, låtar jag hittade på soptippen!

  7. #367
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    CEMmmm...

    https://youtu.be/NfCjPOsqsb4

    Rätt bra demo om än lite dåligt mixad. Det "smäller ju rätt fett" om UB-Xa:n vid och omkring 1:50. På ett positivt sätt (hoppas det inte är post EQ:at utan rajt åff the båx).
    Senast redigerat av bjorx den 2021-06-29 klockan 17:31.

  8. #368
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Viiiiiiiill haaaaaa nuuuuuu!!

  9. #369
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Vet inte om jag kommit rätt nu.

    "Ursäkta herrn, är detta tråden där vi hatar på Behringer??"

    - nej, det är andra dörren på vänster sida efter stolpen

    "Tackar ödmjukast"

  10. #370
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Herre min skapare!!!

    Hur man får en Gammal Kuf helt ur spel, det här är störtlöjligt - FYFANKEN VAD DEN LÅTER BRA!!!!!

    Hoppas bara att fläkten är tyst...

  11. #371
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Betydligt bättre demo, måste köpa nytt hus, får inte plats med mer keyboards. Dvs dyra merkostnader

  12. #372
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    GAS! Jag skulle inte bli förvånad om den hamnar under 1000 USD.

  13. #373
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av GMKA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    GAS! Jag skulle inte bli förvånad om den hamnar under 1000 USD.
    …vilket vore väldigt billigt!

  14. #374
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Herre min skapare!!!

    Hur man får en Gammal Kuf helt ur spel, det här är störtlöjligt - FYFANKEN VAD DEN LÅTER BRA!!!!!

    Hoppas bara att fläkten är tyst...
    Fläkt är väldigt smart. Man kan stänga av den helt om man har ett svalt rum. Eller dra ner varvtalet. Märker ej av fläkten på DM12. Det är värmeslag som drabbat alla analoga syntar som fått haverier så Behringer tänker väldigt proaktivt med dessa enkla fläktlösningar.

  15. #375
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kylflänsar duger gott. Fläktar i musikinstrument… fy bövelen!

  16. #376
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Otroligt snyggt... hoppas prislappen inte hamnar över 15000...

  17. #377
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kylflänsar duger gott. Fläktar i musikinstrument… fy bövelen!
    Helt fel. Kylflänsar på gamla häckar blir ju helt sinnessjukt varma. Det kan jag absolut inte fatta hur någon någonsin skulle föredra jämfört med en fläkt som är så tyst att den aldrig stör.

  18. #378
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Klart kylflänsarna blir varma… då gör dom sitt jobb.

  19. #379
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart kylflänsarna blir varma… då gör dom sitt jobb.
    +1, mätte i min gamla juppe8 - kylflänsen var så varm att man inte kunde hålla handen mot den, men inne i synten var det 27°C bara...

  20. #380
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det slår mig nu att de skippat att kleta på sin logga på panelen vad jag kan se. Ett enormt plus i sådana fall.

  21. #381
    Steve
    Steve är uppkopplad nu

    Veteran
    Spontant känns det som det mesta är rätt här. Kanske kommer få bli kompis med min gamla DX7a i ett 80tals inspirerat stativ

  22. #382
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Man undrar ju lite när Firechilds recension kommer med tanke på att UB-Xa väl skymtade förbi på någon studiobild? Hur är det egentligen med skimret i de högre frekvenserna.

  23. #383
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Kan de bara släppa den här till handlarena för beställning nu så vi får veta vad den ska kosta!!!

  24. #384
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Den väntade vi på...

    <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/CTPk60hHhU8" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

  25. #385
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den väntade vi på...
    Fett!

  26. #386
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Vockert!

  27. #387
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan de bara släppa den här till handlarena för beställning nu så vi får veta vad den ska kosta!!!
    Jag gissar på 14.000:-SEK, d.v.s. nästan dubbla mot en Deepmind 12. Mer analoga bitar, utvecklingskostnaden, och högre finish ska inte glömmas. Rätta svaret kommer nog väldigt snart

  28. #388
    Bobisch
    Bobisch är uppkopplad nu
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den väntade vi på...
    Überfedt sound! ...och en riktigt bra låt också Fire! : D

  29. #389
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Wow !!!

  30. #390
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Überfedt sound! ...och en riktigt bra låt också Fire! : D
    Japp tumme upp

  31. #391
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Hmm… Firechild kan nog få precis vilken synth som helst att låta episkt. Men visst blir man sugen. :-)

  32. #392
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kanonfint fc!

  33. #393
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm… Firechild kan nog få precis vilken synth som helst att låta episkt. Men visst blir man sugen. :-)
    OT: Har du missat 303-demon?

  34. #394
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OT: Har du missat 303-demon?
    Den hade jag nästan glömt bort men nu när jag ser den igen är det kanske den bästa demo jag gjort. Mitt mästerverk. Även visuellt klart över min vanliga nivå. Även dramturgiskt är den ju i Norén klass eller till och med den här dansken...Von Trier. Man kan även göra andra associationer om födelse eller tillblivelse. Jag är nöjd.
    Dessutom definitivt den bästa 303-videon ever om man får vara lite oblyg
    Uli gillade den inte. Fick någon diplomatisk kommentar typ att "kanske inte vad målgruppen förväntade sig" haha

    https://youtu.be/3o1ifXt88RU

  35. #395
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Wow! Syftar främst på UB-Xa-videon.

    (...Men även TD-3. Jag är helt klart i målgruppen för denna video. Får nästan gas nog att leta upp min TD-3 och börja prodda lite heavy acid mozart metal shit. )

  36. #396
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den hade jag nästan glömt bort men nu när jag ser den igen är det kanske den bästa demo jag gjort. Mitt mästerverk. Även visuellt klart över min vanliga nivå. Även dramturgiskt är den ju i Norén klass eller till och med den här dansken...Von Trier. Man kan även göra andra associationer om födelse eller tillblivelse. Jag är nöjd.
    Dessutom definitivt den bästa 303-videon ever om man får vara lite oblyg
    Uli gillade den inte. Fick någon diplomatisk kommentar typ att "kanske inte vad målgruppen förväntade sig" haha

    Jag förstår Uli, sett från hans perspektiv, och tänkte faktiskt när jag såg din OB-Xa video att, musiken är fantastiskt bra, otroligt snyggt komponerat och spelat, men ljudmässigt gav det mig inte någon gas eller köplust och visar inte riktigt vad jag förväntar mig från en OB-Xa, kändes lite, mjaaäää... Och i fallet med TD-3, samma sak, grymt koolt komponerat, gillar det starkt, men det visar inte vad maskinen kan.

  37. #397
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Om man skall vara lite ”diplomatisk” så skulle man säga ”den kan detta också!”.

    Dvs inte bara det där som alla vill ha och drömmer om,,, så där kan man förstå Uli.

    Balansakten kretsar kring ”så här bra blir du på att spela med denna synth” och ”den här synthen låter så som du hoppas den skall låta”. Fast nu var det iofs ganska tydligt vilken sida på gungbrädan vi hamnade.

  38. #398
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den väntade vi på...
    Sjukt oinspirerade synt... Skönt att vara helt GAS-fri .

  39. #399
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår Uli, sett från hans perspektiv, och tänkte faktiskt när jag såg din OB-Xa video att, musiken är fantastiskt bra, otroligt snyggt komponerat och spelat, men ljudmässigt gav det mig inte någon gas eller köplust och visar inte riktigt vad jag förväntar mig från en OB-Xa, kändes lite, mjaaäää... Och i fallet med TD-3, samma sak, grymt koolt komponerat, gillar det starkt, men det visar inte vad maskinen kan.
    När det gäller TD-3 är det ju en fullständigt ironisk video. Personligen tycker jag att TB-303 ljudet är bland det vedervärdigaste jag hört och en total one trick pony som gjorde just det tricket 1983 och därmed gjort sitt redan för 40 år sedan
    Vad skulle man göra, ett pattern man knorrar upp och ner med resonansen...nej, det blev ett tribut till Yngwie Malmstten, en av endast två rockstjärnor Sverige haft, den andra är Zlatan.

    Angående UB-Xa...jadu det är en poly som är just mjaaäää. Så du gillar nog varken OB-Xa eller UB-Xa.
    Originalet OB-Xa:
    Halvslöa enveloper. Går inte att göra speciellt konstiga ljud. Rent ut sagt dålig på basar. Dålig output-level, en av få synthar som behöver pre-amp för att fungera bra in i Line-nivå.
    MEN, den fungerar alltid ypperligt i mix, pads och klockljud, skitbra.

    Sedan finns det några sköna överraskningar i UB-Xa också.
    Senast redigerat av Firechild den 2021-07-14 klockan 09:01.

  40. #400
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När det gäller TD-3 är det ju en fullständigt ironisk video. Personligen tycker jag att TB-303 ljudet är bland det vedervärdigaste jag hört och en total one trick pony som gjorde just det tricket 1983 och därmed gjort sitt redan för 40 år sedan
    Vad skulle man göra, ett pattern man knorrar upp och ner med resonansen...nej, det blev ett tribut till Yngwie Malmstten, en av endast två rockstjärnor Sverige haft, den andra är Zlatan.

    Angående UB-Xa...jadu det är en poly som är just mjaaäää. Så du gillar nog varken OB-Xa eller UB-Xa.
    Originalet OB-Xa:
    Halvslöa enveloper. Går inte att göra speciellt konstiga ljud. Rent ut sagt dålig på basar. Dålig output-level, en av få synthar som behöver pre-amp för att fungera bra in i Line-nivå.
    MEN, den fungerar alltid ypperligt i mix, pads och klockljud, skitbra.

    Sedan finns det några sköna överraskningar i UB-Xa också.
    Synth King var väl först ut med sin demo av UB-Xa, och där gjordes redan klassiska filter svep. Din video är bra, som fokuserar på andra klanger Det låter som en kompressor lagts på i Synth King's demo. Hoppas för övrigt att det ingår filter-drive och några väl valda effekter i slutprodukten. Det stod Vintage under några knappar på panelen, och en sequencer är inbyggd också

  41. #401
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    MEN, den fungerar alltid ypperligt i mix, pads och klockljud, skitbra.

    Sedan finns det några sköna överraskningar i UB-Xa också.
    Det är något som ofta förbises i tester och jämförelser. Å andra sidan extremt genreberoende, men i vilket fall kanske det viktigaste av allt när allt kommer omkring. Samma som många insstrument i en symfoniorkester. Hur kul låter de egentligen solo?

  42. #402
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är något som ofta förbises i tester och jämförelser. Å andra sidan extremt genreberoende, men i vilket fall kanske det viktigaste av allt när allt kommer omkring. Samma som många insstrument i en symfoniorkester. Hur kul låter de egentligen solo?
    Japp, och det är lite det som över tid avspeglar sig på begpriser. Tex, Jupiter-8 är ju egentligen ingen wowsynth i lurar, men den sitter helt sjukt bra i en mix. Liksom hoppar in och lägger sig perfekt på plats. Även Minimoog sitter bara perfekt i midden.
    På andra sidan har vi Alesis Andromeda. Den blir som sockervadd. Bara upplöses i en mix och försvinner.

  43. #403
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Personligen inspirerades jag mer av att jamma än att gasa på en Ubxa efter att ha sett videon. Mer gas på att göra videos också.

  44. #404
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, och det är lite det som över tid avspeglar sig på begpriser. Tex, Jupiter-8 är ju egentligen ingen wowsynth i lurar, men den sitter helt sjukt bra i en mix. Liksom hoppar in och lägger sig perfekt på plats. Även Minimoog sitter bara perfekt i midden.
    På andra sidan har vi Alesis Andromeda. Den blir som sockervadd. Bara upplöses i en mix och försvinner.
    Vad är det som gör det där? Helt ärligt ställd fråga. Ni som kan det där och funderat/testat/analyserat. Är det att syntharna har fokus i vissa frekvenser som inte brukar tas över av röst, bas, kick osv? Eller är det nåt annat?

  45. #405
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det som gör det där? Helt ärligt ställd fråga. Ni som kan det där och funderat/testat/analyserat. Är det att syntharna har fokus i vissa frekvenser som inte brukar tas över av röst, bas, kick osv? Eller är det nåt annat?
    Jag vet inte men tänker killgissa: det kanske är som med formanter i rösten -- operasångare jobbar med dem för att hitta övertonsserier som gör att de kommer fram till publiken, trots ett dike med en orkester som tutar och låter för fulla muggar. Jag tänker att det är kombinationen av en lagom spetsig oscillator som tillsammans med filtret skapar en ljudbild som skär igenom, bara av sig själv.

  46. #406
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det som gör det där? Helt ärligt ställd fråga. Ni som kan det där och funderat/testat/analyserat. Är det att syntharna har fokus i vissa frekvenser som inte brukar tas över av röst, bas, kick osv? Eller är det nåt annat?
    Skulle gissa att Firechild upplever mest klarhet från maskiner när de ansluts med mono ut. Självklart kan en Andromeda fylla en mix och låta lika ball som en Minimoog eller Jupiter 8. Det är knappt någon skillnad alls på de ljud dessa kan göra och vad Andromeda kan göra, den kan efterlikna bägge två extremt väl.

  47. #407
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Maskiner som OBX/a/8 dras också lite av förbannelsen att de gör vissa ljud så djäkla bra, typ dom som FC har i demon, så man stannar där.

    Visst kan man göra massa spännande knasljud med X-mod och hård synk, triggbar LFO etc, alla som laddat in original-patcharna till en OB8 vet vad jag pratar om.

    Men imo skaffar man en UBXa för att göra exakt det som FC gjort. Knaset gör man bättre på andra maskiner.

    Skitbra demo FC, men du måste börja frångå dogman att även trummorna måste komma från maskinen du demar. Alla VET att trummor från en OBX/a/8 låter beige. Men allt annat var verkligen top notch!

  48. #408
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    På FB meddelar de att man har tagit fram en desktop/rack-variant medan de väntar på chips till produktionen.

  49. #409
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På FB meddelar de att man har tagit fram en desktop/rack-variant medan de väntar på chips till produktionen.
    Kul, vi får hopas Estrella eller OLW levererar snabbt nu då, och lite coca cola till så dom får fart på dom anställda.

    Men skämt åsido, spännande att se hur likt originalet den blir.
    Senast redigerat av Albedo den 2022-02-24 klockan 13:31.

  50. #410
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	beh_obxa1.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	361,7 KB 
Id:	105501
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	beh_obxa2.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	275,1 KB 
Id:	105500

  51. #411
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	beh_obxa1.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	361,7 KB 
Id:	105501
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	beh_obxa2.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	275,1 KB 
Id:	105500
    Yes please!

  52. #412
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Blir intressant att se om ljudet tillfredställer den kräsne analogkonsumenten.

  53. #413
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Kul med desktop som ett alternativ Men behövs verkligen en fläkt på moderna kretsar?
    Sequential Take5, Arturia Polybrute m.fl. har ju ingen fläkt...Old school design med hög spänning och ström internt, skulle ju förklara orsaken...Men så är väl inte fallet eller hur?

  54. #414
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men behövs verkligen en fläkt på moderna kretsar?
    Jag skulle säga nej om man samtidigt har en bra temperaturkompensering i mjukvaran.
    Sequential lyckas med detta med "samma kretsar" så det kan handla om brist på kunskap.
    Eller så har de många kunder som bor ute i en öken.

  55. #415
    foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Senior
    Fääärdig!



    (Ja, den där är från deras FB)

  56. #416
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul med desktop som ett alternativ Men behövs verkligen en fläkt på moderna kretsar?
    Sequential Take5, Arturia Polybrute m.fl. har ju ingen fläkt...Old school design med hög spänning och ström internt, skulle ju förklara orsaken...Men så är väl inte fallet eller hur?
    Orsaken är att väldigt mycket är mjukvarustyrt. Dvs kylning av DSP/CPU.

  57. #417
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Minns att Behringer har sagt att de ska använda sig av STM32 MCU:er (Cortex M7?) i alla framtida polysynthar. Stor komponentbrist på dem fö.
    De är högpresterande och med helt obefintlig värmeutveckling. Att köra mjukvarastyrda parametrar är superenkelt för en sådan. Det gick ju hyfsat redan på 80-talet trots att prestandan på dessa mikrokontrollers är en tusendel av dagens.
    Detsamma gäller DSP.
    Tror snarare att röstkretsklonerna/designen kan vara lite ostabila och de inte fixat till bra temperaturkompensering.

  58. #418
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    "The UB-Xa Desktop version is alive and fully working.
    Wow what a day. "

    Alla är eld och lågor, men lätt att glömma att bara för det ser ut som en gammal Oberheim, låter det inte som en...

  59. #419
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Det ser väl inte ut som en gammal Oberheim heller?

  60. #420
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser väl inte ut som en gammal Oberheim heller?
    Nä, men VILL se ut.

Liknande ämnen

  1. Cubase 9 på gång
    Av Albedo i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2017-04-27, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •