Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 135 av 135

Ämne: Behringer Vocoder And String Ensemble VC340

Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag har fått min från Gear4music nu. Låter bra! Det är en liiiten issue ibland att man får en release-svans på ljudet även fast man har rekease-slidern på minimum. Minns inte att varken prototypen eller VP-330 betedde sig så men det är en petitess och kan redigeras bort i ljudfilen efter. Imponerande pris är det för en analog stråkis med coolt körljud och en av de bästa vocodrarna som någonsin gjorts som grädde på moset!

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har fått min från Gear4music nu. Låter bra! Det är en liiiten issue ibland att man får en release-svans på ljudet även fast man har rekease-slidern på minimum. Minns inte att varken prototypen eller VP-330 betedde sig så men det är en petitess och kan redigeras bort i ljudfilen efter. Imponerande pris är det för en analog stråkis med coolt körljud och en av de bästa vocodrarna som någonsin gjorts som grädde på moset!
    Kul att du köpte ett ex Du kanske kan svara på vilka funktioner som kan hanteras av midi i nuläget? Tror att en sådan kommer ersätta min Waldorf Streichfett längre fram.
    Senast redigerat av jocks1 den 2019-05-05 klockan 22:20. Anledning: stavfel

mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Låter fint! Skiljer 1000 kr på g4m och thomann.

Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    Kul att du köpte ett ex Du kanske kan svara på vilka funktioner som kan hanteras av midi i nuläget? Tror att en sådan kommer ersätta min Waldorf Streichfett längre fram.
    Hur funkar Streichfett när det gäller divide-downsimuleringen. Blir det fasrena oktaver med den?
    Har inte den något slags "human voice" också?

jocks1

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    Hur funkar Streichfett när det gäller divide-downsimuleringen. Blir det fasrena oktaver med den?
    Har inte den något slags "human voice" också?
    När Streichfett kom ut, fanns det bara dyra vintage-maskiner. Men vid en jämförelse nedan, låter den inte lika levande som analoga stråkmaskiner. Körljud finns bland ljuden på Streichfett:

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    När Streichfett kom ut, fanns det bara dyra vintage-maskiner. Men vid en jämförelse nedan, låter den inte lika levande som analoga stråkmaskiner. Körljud finns bland ljuden på Streichfett:
    Det fanns ju en uppsjö billiga "skitstråkisar" därute när Streichfett kom. Jag tycker snarare att stråkisarna dragit iväg i pris efter det, kanske för att folk insåg att de 1. fanns, 2. lät bra, 3. lät bättre än streichfett och 4. är ballare om man diggar vintagelooken och har plats.

Men, då räknar jag inte 505, Solina etc utan "your average italian".

jocks1

Veteran
    det är sant machinepop, jag tänkte bara på de kultförklarade varianterna

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    det är sant machinepop, jag tänkte bara på de kultförklarade varianterna
    Logan String Melody II och Yamaha SS-30 får nog räknas till kultmaskinerna numera också... plus ett gäng till, men jag fattar hur du menar. Det fanns en tid för inte så länge sedan då även 99-folk hivade Solinor i grovsopen.

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Ja, lite lustigt att divide down nu är det "rätta", som tidigare var så föraktat. Men det går trender i allt.

kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Trist när Roland inte lyckas emulera sina egna produkter ordentligt också. Det är ju de där detaljerna som gör det.

Behringer gör bestrålande insats! En oktav till bara...

Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Vilken bra idé! Vad totalt heluselt genomfört. Totalt indränkt i Delay och reverb. Kände inte igen RS-505...och en sådan har jag själv
    Solinans lite vildare Chorus stack igenom också men annars en orgie i delay och reverb.

jocks1

Veteran
    Vilken bra idé! Vad totalt heluselt genomfört. Totalt indränkt i Delay och reverb. Kände inte igen RS-505...och en sådan har jag själv
    Solinans lite vildare Chorus stack igenom också men annars en orgie i delay och reverb.
    Jo, visst hade varit bättre med det torra nakna originalljudet...

freddp
    freddp är inte uppkopplad
    freddps avatar
    Senior
    Verkligen.. urfåningt. Det e som å jämföra blommor. Fan det är ju därför man har FLERA olika stråkisar - för att de har olika karaktär och moods och låter fint på sina sätt.
    Jävla sätt att racka ner på Deltan!!! Älskar min Delta... och min Stringmelody2, och min Eminent 310.. och saknar min Lambda och min PE1000.....

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    OT: Jag tycker jag är fyndig när jag kallar hyllan med stråkmaskiner för "stråksektionen". Så barnslig är jag. Önskar att alla hade midi bara... nu blir det lätt att jag går till SS-30 bara för jag knökat in midi i just den.

Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Tack, svårt med jämförelser då inte inställningsmöjligheterna direkt korresponderar men en generell bild ger det helt klart.
    Det jag framförallt tänkte på var om Strechfett är fasren på stråmaskinsvis eller har samma desginfel som Rolands boutique.

Liknande ämnen

1. Solina String Ensemble fel på ljudet
    Av TreasureSound i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-01-26, 22:39
  2. ARP Solina String Ensemble Multisamplingar
    Av muhumba i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 12:38

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar