Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Varför Logic X o inte Logic 9?

  1. #1
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior

    Varför Logic X o inte Logic 9?

    Ja varför i hela fridens dar ska man byta har fan en hyllmeter med Logic versioner nu från gamla Big Box Platinum PC versionen till Logic express och Logic 7, 8 och 9. Jag tror det är samma uppgraderingshysteri som i branschen i övrigt. Det har gjorts professionell musik i alla dessa versioner under åren i samtliga gengre.

    Det enda vettiga med det hela är att priset har gåt ner från runt 10 000 spänn till där det ligger nu vad det nu är. Själv betalade jag 7000 nånting för länge sedan i första prisdroppet och behöver fortfarande dongle i vid nyinstallation ibland.

    Kort sagt gör världen en tjänst sluta delta i denna oändliga loop av uppdateringar.

  2. #2
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag betalade väl runt 20k åtminstone på den gamla goda tiden. Alla extra pluggar kostade också. Exs24,Spacedesigner, Es1
    Idag kostar rubbet 2000:-? Du får ju sjukt mycket softinstrument för pengen. Förmodligen mest bang for the buck ever i mjukvaruvärlden. Köp!

  3. #3
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Logic X är sjuuuukt mycke bättre än 9an. Den autosavear också om det mot förmodan krashar. Har inte förlorat en ton sen X.
    Enda anledningen att sitta på en äldre version skulle vara en gammal dator/os.

  4. #4
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Håller med Thulo och Firechild, Logic i nuvarande version är bättre än någonsin, finns inget jag saknar från de gamla versionerna.
    ...eller jo, ikonerna Men de kan man ju leta upp på nätet och lägga till som custom-ikoner!

  5. #5
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Håller med i Nubiras grundfråga: Finns det ingen orsak att uppgradera t ex pga datorbyte så är det väl bara att fortsätta med det man har och se glad ut.

    Det sagt så skulle det kännas trist att backa till 9an nu.

    Bara Alchemy var värd priset på uppgraderingen. Och då hade jag ändå Camel Audios Alchemy som AU innan

  6. #6
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Hade skrivit ett långt och intelligent svar läs pekfingersvalsen på ipaden men blev utloggad igen och orkar helt enkelt inte skriva om det. Andra gången det händer här vad händer egentligen? Typ några minuter kunde man väl få vara ifred tycker man. Kan tillägga att jag blev tvungen stt uppdatera ios på den och den har inte varit sig lik sedan dess och nån inställning för att ändra drt här med utloggning syns inte överhuvudtaget. Hsr lrtat. Ska stå har letat men de stavfelar åt mig ovkså

    - - - Uppdaterad - - -

    Oavsett tack för svar hehe

  7. #7
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Tror inte det går att byta ljud på video i senare än 32 bitars versionen av Logic 9 så.det är en av dom största anledningarna till att jag inte byter.

    Edit: Glömde att säga att jag bara kör med trummor som plugin inga syntar överhuvudtaget det blir loopar i så.fall.

  8. #8
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nubira Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror inte det går att byta ljud på video i senare än 32 bitars versionen av Logic 9 så.det är en av dom största anledningarna till att jag inte byter.

    Edit: Glömde att säga att jag bara kör med trummor som plugin inga syntar överhuvudtaget det blir loopar i så.fall.
    Går alldeles utmärkt att både importera och exportera ljud från och till film i Logic 10.

  9. #9
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Det låter bra då har dom fixat det igen, dessvärre har jag nog ingen större användning av ett nytt ändå då alla från platinum pc versionen har funkat kanonbra (jag har som sagt från en ännu tidigare version än Platinum). Det var hårdvaran som begränsade men jag tror jag spelade upp och in minst 10 spår simultant ändå. Det är ganska länge sedan som det började att funka med plugins och sånt.


    Edit: Så här var det nog- dom dvs apple dumpade support för det i 9an men via en specialuppgradering till nån 9.???? version så kunde man köra med 32 bitar i logic i alla fall. Men det fanns nog i nästa dvs 10 från start tror jag kanske. Strunt samma det rullar så bra på mina datorer.

    Jag har platinum för pc i en gammal Asus p4p800 se maskin om jag mins rätt och sen blir det 8an på en annan äldre asus rig som går med en sixcore xeon med mountainlion om jag minns rätt.
    Senast redigerat av Sventumba den 2018-04-20 klockan 08:39.

  10. #10
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Finns ingen anledning att uppgradera om man inte behöver. 9an är fortfarande väldigt kompetent.

    Har spelat in plattor med betydligt primitivare saker

  11. #11
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Ja det behövs en låt/musikstycke som nån framför, några mickar, preampar eller en liten mixer och ett lagrings media. Själv har jag lyckats pilla ihop en 70-80 låter eller nåt med logic genom tiderna. Dom suger säkert allihopa med det hade inte ändrats med nyare versioner av Logic. Det är framför micken det händer och så resonerar dom som gör looparna också skulle jag tro.

  12. #12
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sventumba Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det behövs en låt/musikstycke som nån framför, några mickar, preampar eller en liten mixer och ett lagrings media. Själv har jag lyckats pilla ihop en 70-80 låter eller nåt med logic genom tiderna. Dom suger säkert allihopa med det hade inte ändrats med nyare versioner av Logic. Det är framför micken det händer och så resonerar dom som gör looparna också skulle jag tro.
    Så är det ju, det blir ju i grund och botten inte bättre låtar av ett nyare Logic.

    Det sagt så har det kommit jäkligt bra saker i X som jag skulle sakna om jag backade till 9an. Inte minst Alchemy som jag använt väldigt mycket och gjort nästan 200 egna presets till.

  13. #13
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Den stora anledningen för mig att (motvilligt) byta över till X, som för övrigt var OTROLIGT segt när det kom, var vetskapen om att Apple förr eller senare skulle droppa support för 9. Eftersom jag ville fortsätta med Logic även på nyare datorer i framtiden var det lika bra att sätta igång processen i god tid. Körde både 9 och X parrallellt under något års tid tills jag fann mig starta X allt oftare och tillslut fanns det ingen anledning att behålla 9.

    Har flera vänner som åkt på ordentlig bakläxa och fått kämpa på i månader av ovana i X för att de tvingats på ett byte vid nytt datorköp. Ibland är det dumt att klamra sig fast vid det gamla...

  14. #14
    Sventumba
    Sventumba är inte uppkopplad

    Senior
    Jag tänker att det kanske är mycket midi relaterat och när det gäller editering och mix som många tycker är bättre men jag använder max Addictive drums eller EZ drums faktiskt. Jag har också börjat tänka om i "bandspelartermer" och live mera och mera än att sitta med allt i datorn och lurar och jag kommer på mig själv att tänka när jag lyssnar på musik folk gjort tänk vad häftig den där låten skulle kunna bli om man spelade den live med riktiga instrument.

    Moderna datorer har jag så det är inget problem.

    Det här kan till och med vara Logic 8 men jag har två PC versioner också så jag har glömt.
    https://www.soundclick.com/html5/v4/...songID=7474879

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-18, 21:16
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 19:50
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:01
  4. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 21:05
  5. Inte Logic!
    Av Lindeberg i forum Övrig mjukvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 19:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •