Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Byta monitorer

  1. #1
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran

    Byta monitorer

    Ja har en liten projektstudio hemma, mixerbord, synthar outboards etc etc...

    Lyssningen är SnakeS802.

    http://www.snakespeakers.com/s-series/s802.html


    De låter verkligen jättefint men tbh Så är dessa monster lite overkill för det utrymme jag har och jag letar efter ngt mindre. Med säg kanske en 6,5"- 8" bas i varje.

    Om jag skulle lägga ut dessa för byte, för motsvarande värde, men mindre storlek...
    vad skulle ni rekommendera ? Är det ngn annan på forumet som använt sig av S802 och kanke vet andra monitorer som påminner i ljudbild ? Jag vet ju att detta med lyssning är väldigt personligt men era tankar tar jag gärna imot!

  2. #2
    xsense
    xsense är inte uppkopplad
    xsenses avatar
    Senior
    Jag vet ingenting om Snake speakers och har inte riktigt koll på om prisbilden är jämförbar, men de absolut bästa monitorerna jag hört i litet format var ett par PMC twotwo5. Har för mig att de ligger runt 30-40k. Ser att de har en modell som heter result6 nu, för blotta $3k paret. Om jag vore i din situation hade jag kollat på dem. De kändes väldigt referens på något vis. Inte så mycket att tycka om eller inte tycka om, de liksom bara försvann och kvar var musiken. Men som du säger bara min personliga uppfattning.

  3. #3
    jrok74
    jrok74 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja har en liten projektstudio hemma, mixerbord, synthar outboards etc etc...

    Lyssningen är SnakeS802.

    http://www.snakespeakers.com/s-series/s802.html


    De låter verkligen jättefint men tbh Så är dessa monster lite overkill för det utrymme jag har och jag letar efter ngt mindre. Med säg kanske en 6,5"- 8" bas i varje.

    Om jag skulle lägga ut dessa för byte, för motsvarande värde, men mindre storlek...
    vad skulle ni rekommendera ? Är det ngn annan på forumet som använt sig av S802 och kanke vet andra monitorer som påminner i ljudbild ? Jag vet ju att detta med lyssning är väldigt personligt men era tankar tar jag gärna imot!

    Hej, ett långskott det här... men jag provar. Har du kvar dina Snake Speakers s802? Sälja dom? el Byta mot org Yamaha NS10?

  4. #4
    meeo
    meeo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Här kommer också ett långskott
    Har ett par s802 som jag vill sälja. Satt i Ace of base gamla studio. Har ett bra slutsteg till också. Plus att de hänger på specialbyggda stativ.

Liknande ämnen

  1. byta D/A i en Supernova
    Av my03 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-10-04, 18:23
  2. Dags att byta till ett par riktiga Monitorer?
    Av drifter7508 i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 23:23
  3. byta monitorer?
    Av oooood i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 18:03
  4. Byta xp
    Av limpan2 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-22, 14:12
  5. Aktiva monitorer eller Passiva monitorer
    Av Danell i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •