Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 85 av 85

Ämne: Arturia V Collection 6

  1. #61
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Whats new? Early adopters betalar alltid mer både när det gäller hård och mjukvara. Köpte AKAI sampler med fullt minne SCSI etc. för länge sedan som i dagens pengavärde skulle räcka till 5 AKAI MPC X som har milsvid bättre specar. Haft mixerbord som kostat över miljonen idag får man bättre bord för en en tiondel eller mindre etc. etc.
    Early vet jag inte. Jag lyckades klämma till med att köpa Logic tio år efter introduktionen och uppdatera ganska nära inpå när de prisdumpade från de cirka 15000 jag betalat till typ 2500 för hela klabbet. Även jag fick betala det för att "uppdatera". Det kändes inte så tilltalande just då. De hade de kunnat göra snyggare, men det är ju inte så de jobbar. Legitimt att ha synpunkter på tycker jag.

    Finns dessutom exempel på när det snarare är billigt att vara Early adopter, t.ex. var TAL:s alla plugins gratis i början.
    Senast redigerat av Oortone den 2017-12-15 klockan 00:12.

  2. #62
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Early vet jag inte. Jag lyckades klämma till med att köpa Logic tio år efter introduktionen och uppdatera ganska nära inpå när de prisdumpade från de cirka 15000 jag betalat till typ 2500 för hela klabbet. Även jag fick betala det för att "uppdatera". Det kändes inte så tilltalande just då. De hade de kunnat göra snyggare, men det är ju inte så de jobbar. Legitimt att ha synpunkter på tycker jag.
    Legitimt visst! Men Apple sänkte vad jag kommer ihåg inte logic till 2500 utan till runt 5000 så du fick nog en billigare uppdatering än normalpris.

    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns dessutom exempel på när det snarare är billigt att vara Early adopter, t.ex. var TAL:s alla plugins gratis i början.
    Visst det finns alltid undantag.

  3. #63
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Legitimt visst! Men Apple sänkte vad jag kommer ihåg inte logic till 2500 utan till runt 5000 så du fick nog en billigare uppdatering än normalpris.
    Stämmer inte. Jag köpte direkt i Appstore, det finns och har mig veterligen aldrig funnits någon bonus kopplad till den gamla licensen. Enligt den här gamla 99-tråden var dessutom priset ännu lägre än jag mindes:
    http://www.99musik.se/showthread.php...-ner-i-pris%21

    Med det så släpper jag denna OT-utvikning och återlämnar till alla Arturiafantaster.
    Ingen tvekan om att man får mycket för pengarna med V-collection 6, även till fullpris.

    Jag har själv en del av V-collection men har använt det (liksom alla andra mjukisar) ganska lite. Jag tycker de låter bra men jag gillar inte alla moderna tillägg som de har till vardera synt. Tycker de kunde hållit syntarna rena från lullull och placerat de i och för sig välgjorda effektenheterna på något modulärt sätt istället, eller som egna fx-plugins. Men det handlar säkert om hur man gillar att jobba. Jag föredrar enkla små enheter som jag plockar in allteftersom, andra föredrar stora kompletta system i en plugin.

  4. #64
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kan bekräfta att Arturia plugins kraschar en annars helt kraschfri dator.
    Har kraschat ett par gånger i timmen nu med 4 MiniV och 1 Prophet instanser i arret på Pro Tools HD10.3.10 och OS X 10.8.5. Mac Pro 3.46 Ghz 6core och 24GB RAM.
    Min dator kraschar alltså aldrig så länge jag inte använder Arturia plugins.

  5. #65
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan bekräfta att Arturia plugins kraschar en annars helt kraschfri dator.
    Har kraschat ett par gånger i timmen nu med 4 MiniV och 1 Prophet instanser i arret på Pro Tools HD10.3.10 och OS X 10.8.5. Mac Pro 3.46 Ghz 6core och 24GB RAM.
    Min dator kraschar alltså aldrig så länge jag inte använder Arturia plugins.
    Tror det kan ha med Pro Tools att göra och att MiniV drar mycket resurser
    "The Moog Mini emulation can be a cpu hog when it wants to be. More so than any of the other Arturia synths even the Moog Modular. For the record I have yet to see any developer's Mini emulation that doesn't suck up the cpu strength something fierce."
    http://duc.avid.com/showthread.php?t=387443

  6. #66
    Marlowes
    Marlowes är inte uppkopplad
    Marlowess avatar
    Veteran
    DX7: <3<3<3

    ... trots att jag är "rolandist". Funkar sketabra och tar emot gamla sysex ...

    /Mikke på Österlen

  7. #67
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det kan ha med Pro Tools att göra och att MiniV drar mycket resurser
    "The Moog Mini emulation can be a cpu hog when it wants to be. More so than any of the other Arturia synths even the Moog Modular. For the record I have yet to see any developer's Mini emulation that doesn't suck up the cpu strength something fierce."
    http://duc.avid.com/showthread.php?t=387443
    Japp, detta eviga Pro Tools dilemma med softsynthar men som sagt jag kör väldigt mycket Kontakt och EastWest sample players utan att krascha. Inte så mycket softsynthar dock men när det krashar är det Arturia. Även Spark är ju nästan ännu värre än MiniV men visst det kan vara Pro Tools och Arturia combo relaterat också.

  8. #68
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fick mail om att mitt "personliga erbjudande" upphör om en vecka. Har i stort sett bestämt mig att inte köpa, men de vet vilka tår som är ömma.

  9. #69
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Lite sugen på att skaffa v-collection, har synclavier sedan tidigare så priset för mig är €249 vilket känns överkomligt. Dock så är jag mest intresserad av buchlan så funderar om jag bara ska köpa den, fairlighten skulle kunna vara intressant men tycker inte den verkar låta så mkt fairlight med aliasing.

    Ni som har v-collection sedan tidigare, är ni nöjda? Är mest intresserad av syntarna (:-O), vad tycker ni om dem? En del har ju några år på nacken - håller de än? Har laddat ned demo på några men har inte hunnit sitta med dem så mkt.

  10. #70
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sugen på att skaffa v-collection, har synclavier sedan tidigare så priset för mig är €249 vilket känns överkomligt. Dock så är jag mest intresserad av buchlan så funderar om jag bara ska köpa den, fairlighten skulle kunna vara intressant men tycker inte den verkar låta så mkt fairlight med aliasing.

    Ni som har v-collection sedan tidigare, är ni nöjda? Är mest intresserad av syntarna (:-O), vad tycker ni om dem? En del har ju några år på nacken - håller de än? Har laddat ned demo på några men har inte hunnit sitta med dem så mkt.
    Jodå, jag tycker att de håller. Men jag har använt dem betydligt mindre sedan Roland Cloud kom. Själv använder jag nog mest Farfisa V mest av syntharna i samlingen.

  11. #71
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Oki, de fällde mig, sista dagen med erbjudandet.

    Edit: Installerar... Ska bli skoj detta.
    Senast redigerat av johey den 2018-01-10 klockan 16:57.

  12. #72
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oki, de fällde mig, sista dagen med erbjudandet.

    Edit: Installerar... Ska bli skoj detta.
    samma här...

  13. #73
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag har installerat hela paketet i Windows 10. Funkar superduper. Alla 15 instrumenten lades även till i Komplete Kontrol... Vänta. 15? Det ska vara 21 stycken. Javisst, det saknas 6 instrument!

    Jag hittar samtliga under plugins som VST, men inte i NKS-biblioteket. Piano V saknas tillexempel. Märkligt! Någon som stött på något liknande?

  14. #74
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oki, de fällde mig, sista dagen med erbjudandet.

    Edit: Installerar... Ska bli skoj detta.
    Gnh. Och samma här. Hade tänkt skippa detta och invänta någon senare rea men nu blev det som det blev

  15. #75
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Skickliga på marknadsföring.

  16. #76
    GloriousL
    GloriousL är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gnh. Och samma här. Hade tänkt skippa detta och invänta någon senare rea men nu blev det som det blev
    Mig med!

  17. #77
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Enda riktigt jobbiga här är att jag fick GAS på en riktig Easel.. Annars rullar det fint på mbp late 2013 high sierra. Ingen krasch hittills.

  18. #78
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Upptäckte precis att de nya DX7v och Buchla Easel numera är bättre optimerade För DX7 är det mycket stor skillnad på vissa patchar. Även Easel drar betydligt mindre cpu, men den är ändå inte direkt supersnål Använder Logic Pro X på Imac I7@3.1

  19. #79
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Testade moog modularen igår. Låter ju sjukt bra! Bara testat den och arp2600. Djupt imponerad faktiskt, inspirerande och välljudande.

  20. #80
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Nu finns en ny version 2.0 av Synclavier med bl a sample import, förbättrad digitalsyntes och systemets samplings bibliotek från back in the day
    https://www.arturia.com/products/ana...-v-resynthesis

  21. #81
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns en ny version 2.0 av Synclavier med bl a sample import, förbättrad digitalsyntes och systemets samplings bibliotek från back in the day
    https://www.arturia.com/products/ana...-v-resynthesis
    Kul, den får man spana in i helgen!

  22. #82
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Äntligen!

  23. #83
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns en ny version 2.0 av Synclavier med bl a sample import, förbättrad digitalsyntes och systemets samplings bibliotek från back in the day
    https://www.arturia.com/products/ana...-v-resynthesis
    Får alltså innehavare av V-Collection 6 denna uppdatering på köpet?

  24. #84
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får alltså innehavare av V-Collection 6 denna uppdatering på köpet?
    Japp

  25. #85
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får alltså innehavare av V-Collection 6 denna uppdatering på köpet?
    Gäller även V Collection 5 (där Synclavier kom första gången)

Liknande ämnen

  1. Arturia V-Collection 50% Off
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-20, 02:16
  2. Arturia V Collection
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •