Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 85

Ämne: Arturia V Collection 6

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Arturia V Collection 6

    Arturia har släppt en uppdatering till sin mjukvara V Collection som nu även innehåller Buchla Easel, Hohner Clavinet, Fairlight CMI och Yamaha DX7.

    Nya kunder kan köpa samlingen för $399 fram till den 10 januari 2018. Befintliga kunder kan logga in på sitt konto och se sitt personliga erbjudande.

    För mer information besök https://www.arturia.com/v-collection...oductory-offer


    https://youtu.be/widfj42cLFM
    Senast redigerat av Katzenjammer den 2017-12-05 klockan 15:42.

  2. #2
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    199$/€ var mitt erbjudande

  3. #3
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Ingen uppdatering av trummorna?

  4. #4
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av smokemon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen uppdatering av trummorna?
    Vad tänker du på för trummor?

    Utöver det som är nämnt i första inlägget så har de även inkluderat 3 nya modeller till Piano V, förbättrat grafiken på ett par av syntharna och utvecklat vidare på AnalogLab pluggen.

  5. #5
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Tänkte på Spark 2, gillar ljuden men tycker den kan vara rätt buggig ibland. Men den kanske aldrig ingått i "Collection" serien?

  6. #6
    MrMajestic
    MrMajestic är inte uppkopplad
    MrMajestics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av smokemon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte på Spark 2, gillar ljuden men tycker den kan vara rätt buggig ibland. Men den kanske aldrig ingått i "Collection" serien?
    Den ingick i Collection 4 i alla fall.

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av MrMajestic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den ingick i Collection 4 i alla fall.
    Intressant. Den finns inte med i listan över vad som ingår. Underligt att de tagit bort den i så fall.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Gillar Easel-pluggen i alla fall. Kan nog användes till diverse rytmiska, drön och atmosfärljud. Alltid velat ha en i original. Men aldrig haft råd. Så antar att det här är så nära jag kan komma just nu.

  9. #9
    MrMajestic
    MrMajestic är inte uppkopplad
    MrMajestics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant. Den finns inte med i listan över vad som ingår. Underligt att de tagit bort den i så fall.
    Ja dom tog bort den i 5:an av någon anledning.

  10. #10
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    199$/€ var mitt erbjudande
    Samma som jag betalade för hela Collection 5. Nej tack. Jag väntar tills de kör någon form av promo till halva priset.

  11. #11
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Yes! Köpte uppgradering från v5 direkt utan att ens lyssna Kunde inte motstå Fairlight OCH Easel Laddar ner nu. Seeegt...

  12. #12
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jäkligt roligt men de har ju en extremt osolidarisk prissättning.
    Jag som varit med i 7-8 år har nog lagt 7-8k totalt i uppdateringar och så kan en som kliver in nu få allt för 399euro.
    Men man får väl bita i det sura äpplet. Måste läsa på lite vad man får i Fairlight pluggen.

  13. #13
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Det kostar en del - speciellt om man inte använder Men det är väl mycket lull lull i paketet - kan man nedgradera till 3-4 av de man vill ha?

  14. #14
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Hur mycket datakraft kräver de jämfört med t.ex. Diva?

  15. #15
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    199 euro här med för uppgradering. Lite väl saftigt kanske...

    Har inte fått något mail utan det är vid inloggning på Arturias sida som man får erbjudandet. Hittar dock ingenstans hur länge detta gäller?

  16. #16
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    199 euro här med för uppgradering. Lite väl saftigt kanske...

    Har inte fått något mail utan det är vid inloggning på Arturias sida som man får erbjudandet. Hittar dock ingenstans hur länge detta gäller?
    This offer is only available until January 10th 2018.

  17. #17
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior
    Räknar kallt med att det kommer en €99 framöver. (Fairlighten måste jag ha)

  18. #18
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Taskig tajming för mig, nyligen uppdaterat till NI K11U. Barskrapad.

    I specarna för V6 står det 1GB hd-utrymme, hur kan det stämma?
    V5-foldern min här är på >7GB.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Arturia V6.PNG 
Visningar:	46 
Storlek:	14,6 KB 
Id:	78700

    EDIT: Tror jag kom på't. Förklaringen kan vara diskussionen ovan ang Spark. Den katalogen är stor.

  19. #19
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäkligt roligt men de har ju en extremt osolidarisk prissättning.
    Jag som varit med i 7-8 år har nog lagt 7-8k totalt i uppdateringar och så kan en som kliver in nu få allt för 399euro.
    Hur tänkte du nu? Du har betalat mer men du har ju också använt det beydligt längre än de som köper paketet nu.

  20. #20
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Analog Lab 3 funkar utan att uppgradera, så där kan man testa det mesta innan man bestämmer sig.

  21. #21
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag är ingen stor fan av Arturia men det där Easel synthen ser riktigt fin ut.

  22. #22
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur tänkte du nu? Du har betalat mer men du har ju också använt det beydligt längre än de som köper paketet nu.
    Helt korrekt. I mitt fall använder jag knappt pluggarna så det var mer en personlig reflektion men fel i sak, ja.
    Jag är extremt emot subscription lösningar och när man har en sådan här "aggressiv" prissättning på uppdateringar blir det ju i princip subscription liknande men visst jag kan välja att inte uppdatera och köra vidare med befintliga pluggar.

  23. #23
    MrMajestic
    MrMajestic är inte uppkopplad
    MrMajestics avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Analog Lab 3 funkar utan att uppgradera, så där kan man testa det mesta innan man bestämmer sig.
    Cool. Passar mig utmärkt eftersom jag är lat och använder presets

  24. #24
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag fick mail där det står
    Citat Ursprungligen postat av Mail från Arturia
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Get V Collection 6 for 249 € instead of 499 €
    men när jag klickar på länken står det 399.

    Edit: Eller nä, nu fattar jag inte. Loggar jag in kostar den 249 ändå. Crossgrade. Men jag fattar inte, jag har ju ingen V Collection sen tidigare. Har en gammal Modular V. Det är det enda. Räcker det?

  25. #25
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick mail där det står

    men när jag klickar på länken står det 399.

    Edit: Eller nä, nu fattar jag inte. Loggar jag in kostar den 249 ändå. Crossgrade. Men jag fattar inte, jag har ju ingen V Collection sen tidigare. Har en gammal Modular V. Det är det enda. Räcker det?
    jag har en av deras pluggar sedan tidigare och får också crossgrade för 249 så det är nog samma för dig.

  26. #26
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Verkar så. Nice. Är det nu jag ska skaffa V Collection alltså?

  27. #27
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    De har väl inte uppdaterat de pluggarna från V5 annat än pianoV kanske. När jag loggar in på mitt konto så är det den enda pluggen som det finns en uppgadering till som inte ingår och kostar pengar, 19euro/dollar, resten går att gratis uppdatera till senaste versionen, så ett ordinarie uppgraderingspris på 100 dollar mindre än fullpriset(399/499) är ju märkvärdigt dyrt eftersom man redan äger en majoritet av pluggarna. det "rabatterade" priset på 199 borde ju vara det normala uppgraderingspriset om det ska vara värt det, och ett introerbjudande borde inte vara mer än 99, nä, ingen uppgradering för mig, får vänta till blackfriday nästa år..

  28. #28
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Har 4:an eller 5:an men använder den aldrig, den buggar ut i typ alla projekt. Vet inte hur många gånger den bytt ljud man skruvat och glömt och sparat i ett projekt och vips har man fått ngn dubbelbas i sitt projekt eller annat dylikt irritationsmoment.

  29. #29
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har 4:an eller 5:an men använder den aldrig, den buggar ut i typ alla projekt. Vet inte hur många gånger den bytt ljud man skruvat och glömt och sparat i ett projekt och vips har man fått ngn dubbelbas i sitt projekt eller annat dylikt irritationsmoment.
    Det där är de tyvärr inte ensamma om. Har hänt mig med Arturia, NI, FabFilter, Soundtoys m.fl. T.ex. att man har ett S/H-filter som pumpar i sync med låten. Men när man öppnar projektet på nytt så pumpar det inte alls eller ur sync. Ibland går såna saker att fixa genom att skapa ett nytt spår med identiska inställningar. Fast nån gång vet jag att inte ens det har hjälpt, utan jag har fått bounca spåret i fråga och flytta det i rätt position. Minst sagt irriterande ja.


    När ni öppnar Arturia SW Center ser det ut så här eller liknande för er med?
    Dvs att trots att man har installerat (som i mitt fall V5, och dessförinnan V4 samt V3) så visar den Install-knappen undertill.

    Whats up with that?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ArturiaSWcenter.PNG 
Visningar:	69 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	78723

  30. #30
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    När ni öppnar Arturia SW Center ser det ut så här eller liknande för er med?
    Dvs att trots att man har installerat (som i mitt fall V5, och dessförinnan V4 samt V3) så visar den Install-knappen undertill.

    Whats up with that?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ArturiaSWcenter.PNG 
Visningar:	69 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	78723
    Uppdaterade versioner antagligen, senaste versionen av Modular V tex är från 30:e nov enligt hemsidan

  31. #31
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har 4:an eller 5:an men använder den aldrig, den buggar ut i typ alla projekt. Vet inte hur många gånger den bytt ljud man skruvat och glömt och sparat i ett projekt och vips har man fått ngn dubbelbas i sitt projekt eller annat dylikt irritationsmoment.
    De va just därför ja sålde. Tror de va version 4 ja hade

  32. #32
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, Arturia kraschar här med. Spark är värst men även syntharna från och till.

  33. #33
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Är det kraschproblem även i V6?

  34. #34
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    V6 är stabilt för mig (Logic Pro X) än så länge, men jag har bara testat VÄLDIGT översiktligt.

    Angående V6:
    Easel tycker jag låter kanon, men den drar mycket cpu. DX7 låter också jättebra, men drar faktiskt oväntat mycket cpu på vissa patchar. Pluspoäng för att det går att välja mellan "vintage" (den bruna MKI) och "modern" DAC för den som gillar FM brus

    Fairlight är jag kluven till. De flesta "fabriksljuden", verkar finnas och låter i mina mossbelupna öron bra Men jag är ändå lite besviken. Det funkar fint att redigera ljud, sample start, loopa, valbar samplerate etc, men det är verkligen ingen "emulering" sett till arbetssätt och GUI etc. I det avseendet "känns" Synclavier roligare Har dock inte testat sample import, transponering etc "på djupet" så det återstår att se.

    Av de gamla pluggarna från V5 sticker nya versionen av Piano V ut som MYCKET bättre. Klangen låter mycket mer realistisk, bland annat för att Arturia nu lagt till sympatisk resonans .

    De gamla "V5" pluggarna är fortsatt väldigt processorsnåla i V6 jämfört med tex Diva och framförallt nyare som Repro-5. För den som tex sitter på V4 kan det faktiskt vara klokt att uppgradera bara därför, eftersom V4 pluggarna drog avsevärt mer cpu trots att filtren osv i v5 är mycket bättre för samtliga "gamlingar".

  35. #35
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Intressant Vraengaren, tack för mini-recension

  36. #36
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    jag fick också 249 för hela paketet, trots att jag bara har en keystep, men jag vill bara ha easel och 99 euro var lite saftigt, snyft

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, Arturia kraschar här med. Spark är värst men även syntharna från och till.
    Tycker Aturias programvaror är mestadels stabila.Krascherna kan bero på din dator/disk och vissa inställningar eller dåliga minnen etc.

  38. #38
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    VST3-versionerna av V6 tvärkraschar Studio One 3 (v3.5.2) på OS X 10.10.5. När jag plockar bort VST3-filerna så lirar allt som det ska (nästan). Wurli v2 kraschar av någon anledning och jag har bara inte orkat ta tag i det.

  39. #39
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Tänk på att rapportera felen till Arturia. Om ingen anmäler det kommer det inte bli fixat.

  40. #40
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Får inte ens igång Arturia Software Center... Kraschar vid start. MacOS 10.11.

  41. #41
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Har testat easel-demon i både live 9.7 och reason 10 och det verkar som om cpu-belastningen är betydligt lägre när man kör den i reason.

  42. #42
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har testat easel-demon i både live 9.7 och reason 10 och det verkar som om cpu-belastningen är betydligt lägre när man kör den i reason.
    Låter väldigt märkligt, i så fall har Arturia nån riktigt fin bugg som ligger å lurar. Mätt med processövervakare eller liknande, inte bara med DAW:arnas glädjemätare? (Och mätt med samma bufferstorlek?)

  43. #43
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter väldigt märkligt, i så fall har Arturia nån riktigt fin bugg som ligger å lurar. Mätt med processövervakare eller liknande, inte bara med DAW:arnas glädjemätare? (Och mätt med samma bufferstorlek?)
    Tycker också det låter märkligt. Har inte använt något mer än de inbyggda cpu-mätarna dock. Det var några av pad-patcharna som drog upp cpu:n så att det började spraka i ableton.

    Har inte testat olika bufferstorlekar heller. Kan bara konstatera att easeln inte går att använda med live, men går bra i reason.

  44. #44
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Ähh, jag snålar och väntar på nästa update, sitter med V5, får duga
    TX7 har man ju en riktig och Fairlight är väl den mest överhajpade apparaten någonsin. Själv tyckte jag att den totalförstörde all musik i några år. Easeln verkar kul dock.

  45. #45
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har testat easel-demon i både live 9.7 och reason 10 och det verkar som om cpu-belastningen är betydligt lägre när man kör den i reason.
    Samma ljudupplösning inställt i båda DAWarna? Bufferstorlekarna påverkar en hel del också.

  46. #46
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma ljudupplösning inställt i båda DAWarna? Bufferstorlekarna påverkar en hel del också.
    Yup! 44.1Khz och 128 i buffer.

  47. #47
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Testade Fairlighten lite i helgen och en hel del trevliga presets med digital vibe. Känns fräscht som motvikt till alla analog-emuleringar. Funktionerna är dock inte så nära orginalet utan mer inspired by... men jag kan väl tänka mig att inte så många vill använda ett 40 år gammalt datorsystem...

  48. #48
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Drog hem demosarna av Dx7 och Fairlight och testade lite. Är inte överdrivet imponerad. TAL Sampler låter lika grynigt digitalt och när det gäller FM har jag redan FM8/Dexed och Synclavier V.

    Så 199 usd för nånting jag verkligen inte behöver känns lite saftigt. Jag nöjer mig med V-collection 5. Får se hur det blir när priserna går ner.

  49. #49
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Kan man ladda patchar från riktiga DX7 i DX7 V?

  50. #50
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man ladda patchar från riktiga DX7 i DX7 V?
    Yes, den kan importera DX7 sysex.

  51. #51
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, den kan importera DX7 sysex.
    Det lär ju finnas typ en miljard med DX7 sysex på nätet.

    Kommer Arturia att hinna före Korg med att göra en mjukis av 01/W och Prophecy?

  52. #52
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rizzo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det lär ju finnas typ en miljard med DX7 sysex på nätet.

    Kommer Arturia att hinna före Korg med att göra en mjukis av 01/W och Prophecy?
    Japp det gör det. Men importera sysex kan även gratissynthen Dexed, NI FM7, med flera. Så inget unikt för denna DX7 plugin.

  53. #53
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arturia har släppt en uppdatering till sin mjukvara V Collection som nu även innehåller Buchla Easel, Hohner Clavinet, Fairlight CMI och Yamaha DX7.

    Nya kunder kan köpa samlingen för $399 fram till den 10 januari 2018. Befintliga kunder kan logga in på sitt konto och se sitt personliga erbjudande.

    För mer information besök https://www.arturia.com/v-collection...oductory-offer


    https://youtu.be/widfj42cLFM
    Fortfarande inget Telharmonium. Suck...

  54. #54
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jäkligt roligt men de har ju en extremt osolidarisk prissättning.
    Jag som varit med i 7-8 år har nog lagt 7-8k totalt i uppdateringar och så kan en som kliver in nu få allt för 399euro.
    Men man får väl bita i det sura äpplet. Måste läsa på lite vad man får i Fairlight pluggen.
    Småpotatis mot när Apple prisdumpade Logic. Oj vad man inte längre fick känna sig exklusiv efter allt man betalat. Jag förstår El Toros invändning men att belöna gamla trogna kunder är ett koncept som man kan skapa goodwill genom att tillämpa.
    Senast redigerat av Oortone den 2017-12-14 klockan 20:02.

  55. #55
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har 4:an eller 5:an men använder den aldrig, den buggar ut i typ alla projekt. Vet inte hur många gånger den bytt ljud man skruvat och glömt och sparat i ett projekt och vips har man fått ngn dubbelbas i sitt projekt eller annat dylikt irritationsmoment.
    Generellt problem med vissa mjukvaruinstrument och även effekter. 100% total recall kan man inte alltid räkna med. Är man nöjd med något är det print to file som gäller. Speciellt viktigt om projekt bli liggande länge och man glömmer det hela och uppdaterar system emellan.

  56. #56
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Småpotatis mot när Apple prisdumpade Logic. Oj vad man inte längre fick känna sig exklusiv efter allt man betalat. Jag förstår El Toros invändning men att belöna gamla trogna kunder är ett koncept som man kan skapa goodwill genom att tillämpa.
    Det gör dom ju också genom att ge ett lägre uppdateringspris till tidigare användare. Svårt att se hur Arturia kan klandras öht många skulle säkert vara beredda att pröjsa 2000 bara för virtuella Easeln etc.

  57. #57
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det gör dom ju också genom att ge ett lägre uppdateringspris till tidigare användare. Svårt att se hur Arturia kan klandras öht många skulle säkert vara beredda att pröjsa 2000 bara för virtuella Easeln etc.
    Kan inte påstå att jag klandrar vare sig Arturia eller Apple. Jag tror både jag och Firechild berättar om den känsla som vi upplevt när vi investerat mycket i något, kanske känt oss lite exklusiva och sedan - swish - så kan kreti och pleti köpa det för en spottstyver ett år senare... Som att just ha investerat en förmögenhet i en nyrenoverad SSL-mixer och så får man höra efter en vecka att någon pajsare hittat ett helt lager med nya SSL-mixrar som han säljer för 10000 kr/st.

    Men sådant händer inte i hårdvaruvärlden, den ekonomin har andra spelregler. Det är bara vi som är ovana vid mjukvarulogiken. I mitt fall har det nog lett till att jag är ytterst tveksam till att investera i lite dyrare mjukvara om jag inte absolut måste ha den. Den blir ju säkert billig om några månader, vi ser resonemanget redan i tråden. Trots lite rabatt till Arturiainnehavare tänker en del att det nog kan bli ännu billigare om ett halvår eller Black Friday. Troligen har de rätt.

  58. #58
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Köp om ni behöver/vill jobba med mjukvaran nu, eller avvakta bättre pris/strunta i den - låg cred i "hyllvärmare" och samma för andrahandsvärdet när det gäller mjukvara (utom möjligen stora Waves- och Vienna/EastWest-paket) .

  59. #59
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte påstå att jag klandrar vare sig Arturia eller Apple. Jag tror både jag och Firechild berättar om den känsla som vi upplevt när vi investerat mycket i något, kanske känt oss lite exklusiva och sedan - swish - så kan kreti och pleti köpa det för en spottstyver ett år senare... Som att just ha investerat en förmögenhet i en nyrenoverad SSL-mixer och så får man höra efter en vecka att någon pajsare hittat ett helt lager med nya SSL-mixrar som han säljer för 10000 kr/st.

    Men sådant händer inte i hårdvaruvärlden, den ekonomin har andra spelregler. Det är bara vi som är ovana vid mjukvarulogiken. I mitt fall har det nog lett till att jag är ytterst tveksam till att investera i lite dyrare mjukvara om jag inte absolut måste ha den. Den blir ju säkert billig om några månader, vi ser resonemanget redan i tråden. Trots lite rabatt till Arturiainnehavare tänker en del att det nog kan bli ännu billigare om ett halvår eller Black Friday. Troligen har de rätt.
    Whats new? Early adopters betalar alltid mer både när det gäller hård och mjukvara. Köpte AKAI sampler med fullt minne SCSI etc. för länge sedan som i dagens pengavärde skulle räcka till 5 AKAI MPC X som har milsvid bättre specar. Haft mixerbord som kostat över miljonen idag får man bättre bord för en en tiondel eller mindre etc. etc.

  60. #60
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp om ni behöver/vill jobba med mjukvaran nu, eller avvakta bättre pris/strunta i den - låg cred i "hyllvärmare" och samma för andrahandsvärdet när det gäller mjukvara (utom möjligen stora Waves- och Vienna/EastWest-paket) .
    Ja, till skillnad från de förbaskade analogerna på eBay som bara stiger i pris så att man hela tiden känner att "nu eller aldrig" så är den där licenskoden inte så kul att ha liggande outnyttjad.

    Fast jag ångrar fortfarande att jag inte köpte Redmatica Keymap när det begav sig. Sedan köpte Apple upp dem och lade ner dem inklusive alla program, från en dag till en annan. Något kanske hamnade i Logic under huven.

    Fast det måste man säga att det är mycket ovanligt att programvaror försvinner på det viset. Snarare är det ju OS-uppdateringar som tar död på gamla mjukvaror.

Liknande ämnen

  1. Arturia V-Collection 50% Off
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-20, 02:16
  2. Arturia V Collection
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •