Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5
Resultat 241 till 279 av 279

Ämne: Norbergfestival 2018, 26-28 juli

  1. #241
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Shorts och t-shirt natten lång! Nu har det precis spöregnat här, sitter under altantaket där vi bor och dricker nybryggt kaffe.

  2. #242
    Demonisk Rymdhamster
    Demonisk Rymdhamster är inte uppkopplad
    Demonisk Rymdhamsters avatar
    Senior
    Kaffe ja, det får vi nu!

    Hela sex regndroppar här ute i skogen.

  3. #243
    vildgris
    vildgris är uppkopplad nu
    vildgriss avatar
    Veteran
    Blev en dag kortare för mig i år men ändå: alltid lika härligt med alla spännande spelningar, skojiga samtal och allt annat som gör Norberg bäst.
    Ses nästa år igen, och ni som är kvar - ha en utmärkt sista kväll!

  4. #244
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nu regnar det på er va? Grattis i järnöknen

  5. #245
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Dataton 3000 demo 18.00

  6. #246
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dataton 3000 demo 18.00
    Tack! Börjar lunka iväg, förra försöket regnade bort!

  7. #247
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dataton 3000 demo 18.00
    I 727?

  8. #248
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Rejält basmuller såhär på håll. Under 50Hz ligger det. Tydlig 4/4.

  9. #249
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    RTTRSPRT (jag å emp) spelar på Camp727 klockan 20.00! Kom å dansa och köp vår nya kassett!

  10. #250
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Barbaron Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I 727?
    Ja det skulle vara det men det verkar bli senare...

  11. #251
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Isabella, Errorsmith och Inga Mauer får inte missas ikväll.

    Plus Cali Malone i Mimer som avslut!
    Senast redigerat av Vierphoria den 2018-07-28 klockan 23:43.

  12. #252
    polarbear
    polarbear är inte uppkopplad

    f d ihatetoregister
    Mot Kraftwerk då

  13. #253
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    HAJ 300 vann. Kali Malone kom tvåa. Tack och gonatt.

    EDIT: Jag glömde Lanark Artefax. Bronsplats!
    Senast redigerat av Hemulen den 2018-07-29 klockan 19:20.

  14. #254
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Detta var en grymt bra festival. Konsekvent hög nivå på alla akter jag såg. Som tex nostalgiös och rumpskak till Schacke, flyta-iväg-på-rymdepos med Lisa Stenberg och superstabil här-ska-skåpet-stå-techno med E-Saggila. För att inte nämna 727 som alla ändå redan vet är bäst. När jag känner mig lite sliten och trött och lufsar till tältet vid campet finns alltid någon sjukt trevlig människa där som delar med sig av energi och pepp. Tack allihopa <3

  15. #255
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Errorsmith och Inga Mauer goddamn tack norbergfest superbra år

    rip me också
    Senast redigerat av rwq den 2018-07-29 klockan 20:34.

  16. #256
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Fin festival i år! Mina höjdpunkter var N.M.O, Mats Erlandsson och Yair Elazar Glotman, Kali Malones och Erik Enockssons orgelkonsert, Stina Nyberg, Maria W Horn och teslaspolen (även om de hade en del tekniska problem), Caterina Barbieri och Lanark Artefax. Och så var det såklart kul att få lufta Dataton-systemet och både att spela och hänga på 727 som vanligt.

    Kan vi utrota knotten och getingarna tills nästa år så blir allt perfekt. Och kanske kan det få vara ett par grader svalare också.

  17. #257
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Så förbannat jävla bra bokningar i år.

  18. #258
    fjallstrom
    fjallstrom är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    bäst: lanar artefax, inga mauer, 727 + konkurrerande ebmtältet, efterfesten, årliga träffen med de 99or jag känner. hade mycket roligt.

  19. #259
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    fjallstrom = ditt nick fick mig minnas min gode vän marcus fjellström, som inte längre är med oss tyvärr, kändes lite spooky först. förlåt, man är så knäpp i sinnet när man läser för snabbt utan att reflektera...

  20. #260
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Kali Malone i kyrkan, Camp727 Dataton 3000 modularen, alla 99or, TE OP-Z synten, badplatsen, Elsas Cafe med Norbergbakelse

    Ragnar Atari levererade i år igen! ebmtältet var grymt, Mimer hade bättre ljud? Teslaspolen, alla Norbergs A-traktorer, killen på systemet som ville gå men inte hade råd, kön på systemet lördag 13.55, tält utan yttertält, regnet, jojon med godis, amputationslådan med nybryggt öl, sunkpizzan i byn

    Alla bra 99or som hängde på Camp727 mm mm

  21. #261
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vi utrota knotten och getingarna tills nästa år så blir allt perfekt.
    Va fan, muckar du?!

  22. #262
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va fan, muckar du?!
    Det var dom som började!

    Jag hann knappt kliva ur bilen förrän en geting stack mig och väl hemma har jag bölder på benen efter knotten. Jag har förklarat krig mot dom.

  23. #263
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    har märkt att om man spritar så lägger dom sig fortare...krossa en allegitablett och gnugga på.

  24. #264
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Tyckte väl jag var väl seg på lördagen. Jag kom hem med en dunderförkylning.
    Men utöver det, så jävla bra festival! Särskilt köpenhamns-takeover grejjern som var utspridd över hela helgen. Allt från dem som jag han se var snuskigt bra!

    I övrigt instämmer jag i kören. 727 och alla sköna 99or <3

  25. #265
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har märkt att om man spritar så lägger dom sig fortare...krossa en allegitablett och gnugga på.
    Tack för tipset! Har kört AfterBite och ätit tabletter men ska testa att gnugga också.

  26. #266
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset! Har kört AfterBite och ätit tabletter men ska testa att gnugga också.
    ta en tablett också... Dom första betten på året brukar vara värre innan kroppen vant sig. Fick själv svullnad runtomkring så mina var som femkronor.

  27. #267
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    OK, vad var bäst i år då? Något spännande på den experimentella sidan?

  28. #268
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Något spännande på den experimentella sidan?
    Rent krasst: Nä. De har sedan något år tillbaka slagit in på en betydligt smalare bana. Bra musik, men jag saknade bredden även detta år.

  29. #269
    Demonisk Rymdhamster
    Demonisk Rymdhamster är inte uppkopplad
    Demonisk Rymdhamsters avatar
    Senior
    Få se nu, helt klart ett topp-tre-år!

    Pluslistan:

    * Fôlket & tjôten, tack hörrni för att ni gör festivalen till det den är, this is seriously fun shit!

    * Vädret och alla bad, har inte varit så här ren sen jag föddes. Har snart simhud mellan tårna och gälar under öronen.

    * Dricksvatten i flaska och vattenballonger som föranledde en skön krigsuppvisning med dar303 och Max med hela campingen som skådeplats! Vatten vs apelsinjuice, oklart vilken substans som vann.

    * Blodmåne och riktiga sjuhelsikes åskoväder med KRAFTIGA regn ute vid vår stuga där allt annat var tyst. Vi sover alltid med öppen stugdörr. Luft, tystnad och natur. JÖSSES ALLTSÅ, mäktigt att vakna till det där! Sängen jag låg i hoppade omkring urmysigt på stuggolvet när det small klockan åtta söndag morgon. Det gick rätt över oss där ute i skogen. MYS! Vi fick nästan den skitstora tallgrenen i stugtaket som blixen slog ner runt knuten.

    * Shortsföre även nattetid och vacker ångdimma över nejderna efter efterfesten i Spännarhyttan i mycket ljus soluppgång vid femsnåret på söndagsmorgonen. Andlöst vackert!

    * Att jag ens lyckades ta mig till festivalen öht på grund av fysiska trasigheter, det trodde jag verkligen inte för bara tre veckor sedan. Korsett, gaffatejp (tack igen tonflöjt!), solsäng och morfin. Frågor på det?

    * Den ytterst minimala packningen i år, behövde ju nästan bara badbrallorna.

    * Mimers värme, nästan lite väl syrefattigt ibland kanske

    * Käk att köpa på onlinepizza för leverans till festivalområdet från Buddys, gott och bra käk man inte blir sjuk av.

    * De som äntligen återigen bevistade festivalen efter några års bortavaro! (Björnhonor, Lisor och andra söta själar)

    * Att det går att fika på Elsas utan att köa en livstid

    * Ljudet i Mimer har blivit fantastiskt bra tycker jag, flyttade skönt mycket luft i år, de fick henne att vibrera sådär mysigt. Man behöver inte ens hörselskydd längre.

    * Bokläsningen - jag var ju inte ensam om att vilja softa med en bok, mycket trevligt! (Tog med boken jag håller på med, men vågade inte ta fram den för folk kanske tyckte man var alltför osocial då. Så det var nice att vi blev fler läsare - också ett sätt att umgås på. Me lajk alot! Brukar ju ta elektronisk paus när jag åker till Bergslagen. Ingen dator med öht. Bara pappersbok och den stora, stora vackra skogen.)

    * Fastnade i 303 under ett av lördagens alla skyfall på eftermiddagen, satfläsk sicket ös! Underbart med alla som dansade i regnet också. Precis som en sommarfestival ska vara. Förresten, det var riktigt fint ordnat där i år. Inget muggigt hemskt cirkustält. Bra ljud också! Så jag hade inga större problem att vänta ut skyfallet...


    Minus:

    * Getingsticket på benet under fredagkvällen, kliar fortfarande. Tur man inte är allergisk.

    * Värmen, ett par pyttesmå grader svalare hade inte skadat.

    * Vidriga stanken utanför COOPs entré, vi gick inte dit och handlade mer denna resa. Inte ens festivaltoaletterna hann i kapp.

    * Att inte Kallback finns hos oss längre och kan soffsurfa med sina galenskaper på campingen. Saknar hans flin i de här sammanhangen. Har så gjort alla de år han inte varit på festivalen och nu kan det aldrig mer bli så. Frid över ditt minne Kallback.

    * För mycket, för högt och för länge med reggae i 727. Hade räckt finfint med lagom charmdos på den fronten.


    Det musikaliska som stack ut för min del:

    * Grönländska PlusQ

    * Polska Resina (Trevliga tjocka vinlyer inhandlades sedan, sabla skönt att lyssna på nu vid hemkomst. Det hon spelade i Mimer kommer nu ur våra högtalare här hemma, vackert!)

    * Amerikansksvenska Kali Malone

    * Danska An Gella

    * Brittiska Naked (Fyfan vad bra det där var, fick ståpäls i nacken!)

    * En lång polack vars namn jag inte minns som spelade live nere i camp 727, mycket trevligt! [EDIT] Daniel Maszkowicz - Schweizare med polska rötter. Vi snokade rätt på honom. Hoppas han kommer tillbaka nästa år för det där gillade jag och han var ju på festivalen 2017. [/EDIT]

    * Svenska Lisa Stenberg

    * Svenska Alternating Current, teslaspolar är alltid vackert! (Synd att rätt mycket hördes dåligt utanför dörrarna, men det jag hörde lät skitbra! Hade passat skitbra inne i Mimer ju.)

    Ses nästa år förhoppningsvis om jag inte är nyopererad då. Tack som fan för i år! <3
    Senast redigerat av Demonisk Rymdhamster den 2018-07-31 klockan 22:56.

  30. #270
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Mycket bra i år (inget nämnt, inget glömt!), men det som gissningsvis kommer stanna längst i minnet är Alternating Currents och Naked. Fy fan vad bra de var!
    Kommer även minnas ökenvädret följt av kopiösa mängder regn...

  31. #271
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Helt fantastisk festival!

    Flora, Ziúr och Astrid Gnosis ägde 303an under torsdagen, känns som jag var mest där eller halvjzzandes runt på campet, som vanligt förbannat mycket bra folk där.

    Lördagen börjdes med Kali Malone och Erik Enocksson, Alltid speciellt att höra liveorgel i kyrkan men det funkade inte riktigt för mig. Jag var bakfull kanske?
    Tycker båda har gjort starkare framträdanden tidigare. Nåväl, det var trevligt iaf!

    Händer som vårdar dundrade på bra sen i Mimer, det funkade perfekt där! Sen blev det nog en del 727 men minns inte vilka som spelade, schema kanske finns här i tråden någonstans?
    Mycket bra var det iaf!

    SEG LÖRDAG! Det handlade mest om att överleva i ett tält som svämmade över större delen av dagen. Och försöka komma igång igen
    Errorsmith löste det mesta och var helt enorm! Inga Mauer fortsatte och var underbart det med, dom två på raken gjorde en hel del !

    EBM tältet tog över natten sen, bra dans sådär dags

    FORTFARANDE FESTIVALSUGEN!

  32. #272

    Redaktör
    Lite bilder:












    (Tror det är Rotwangs fötter på en av bilderna.)

  33. #273
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Fina färger/toner Messiah!

  34. #274
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Dataton love!

  35. #275

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fina färger/toner Messiah!
    Tack! Insåg att typ alla bilder har rök eller rökare, men jag tog faktiskt andra bilder också…

  36. #276
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Lite blandat

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0453.JPG 
Visningar:	25 
Storlek:	2,00 MB 
Id:	83184
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0460.JPG 
Visningar:	23 
Storlek:	2,38 MB 
Id:	83183
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0417.JPG 
Visningar:	15 
Storlek:	1,92 MB 
Id:	83185
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0468.JPG 
Visningar:	17 
Storlek:	1,29 MB 
Id:	83186
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0433.JPG 
Visningar:	19 
Storlek:	808,4 KB 
Id:	83187

  37. #277
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Satt och funderade lite över hur många gånger festivalen har gått av stapeln. Första året var 1999, right? Har det varit varje år sedan dess? 2014 firades 15 år och nästa år antar jag att 20 år kommer firas, men om det inte är något år som uteblivit känns det som att räkning halkat efter?
    1. 1999
    2. 2000
    3. 2001
    4. 2002
    5. 2003
    6. 2004
    7. 2005
    8. 2006
    9. 2007
    10. 2008
    11. 2009
    12. 2010
    13. 2011
    14. 2012
    15. 2013
    16. 2014
    17. 2015
    18. 2016
    19. 2017
    20. 2018

  38. #278
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Satt och funderade lite över hur många gånger festivalen har gått av stapeln. Första året var 1999, right? Har det varit varje år sedan dess? 2014 firades 15 år och nästa år antar jag att 20 år kommer firas, men om det inte är något år som uteblivit känns det som att räkning halkat efter?
    1. 1999
    2. 2000
    3. 2001
    4. 2002
    5. 2003
    6. 2004
    7. 2005
    8. 2006
    9. 2007
    10. 2008
    11. 2009
    12. 2010
    13. 2011
    14. 2012
    15. 2013
    16. 2014
    17. 2015
    18. 2016
    19. 2017
    20. 2018
    Fast det är ju först andra året som det är ett år sedan första festivalen ägde rum.
    Det firas väl inte att festivalen ägt rum 20 gånger? Det som firas är att det är 20 år sedan första festivalen.

  39. #279
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det är ju först andra året som det är ett år sedan första festivalen ägde rum.
    Det firas väl inte att festivalen ägt rum 20 gånger? Det som firas är att det är 20 år sedan första festivalen.
    Ja det verkar ju rimligt på sitt sätt, som födelsedagar helt enkelt. Man samtidigt lite förvirrande Blir ju liksom 21 gången festivalen går av stapeln nästa år!

    Spelar väl kanske inte någon större roll, men hittade ett gammalt citat från 15-årsfirandet:
    "On the 24th of July, the area of the Mimerlaven mine site will for the 15th year rumble of the beats and drones of the best electronic music, sound art and new music present"
    Då var det ju 16 året festivalen ägde rum.

    Jaja, kul att fira iaf, jag är redan pepp på 2019!

    Anledningen till att jag kom att tänka på gamla festivaler var för att jag såg filmen Mandy i helgen till vilken Jóhann Jóhannsson gjort soundtrack (sista ) tillsammans med bl a Stephen O'Malley. Riktigt bra soundtrack (och intressant film) och naturligtvis behövde jag kolla upp när O'Malley spelade på Norberg.
    Senast redigerat av Max den 2018-09-17 klockan 11:32.

Liknande ämnen

  1. NAMM 2018
    Av Albedo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 279
    Senaste inlägg: 2018-02-07, 23:11
  2. Norbergfestival 2017, 27-29 juli
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 746
    Senaste inlägg: 2017-09-18, 10:55
  3. Norbergfestival 2012! 26-28 juli!
    Av zthee i forum Evenemang
    Svar: 848
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •