Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 279

Ämne: Norbergfestival 2018, 26-28 juli

  1. #121
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Camp727 ser ut att ladda hårt i år!

  2. #122
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Så jävla pepp!

  3. #123
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Har polisen forfarande ett tvångskisstält centralt placerat på festivalplatsen för att öka på den "trevliga" stämningen?

  4. #124

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har polisen forfarande ett tvångskisstält centralt placerat på festivalplatsen för att öka på den "trevliga" stämningen?
    När har de haft det?

  5. #125
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har polisen forfarande ett tvångskisstält centralt placerat på festivalplatsen för att öka på den "trevliga" stämningen?
    Inte på de 7 åren jag vart där. Men något år så sökte man igenom hela tält området... Vilket jag tycker e jävligt bra så för min del är det välkommet.

    Allt blir mycket lugnare på det viset...

  6. #126
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Aldrig varit med om, tycker polisen var väldigt bra, likaså vakterna. Ovanligt för en festival!

  7. #127
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag tycker att det funkat bra med vakt och polis, de har dock inte haft tält sedan jag började gå 2010. De använder toan på festivalkontoret som tvångspissplace.

    Vet bl.a. när jag sov en stund i en stol framför projektionen på mimer och en trevlig vakt kom och kollade så jag var okej.

  8. #128
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aldrig varit med om, tycker polisen var väldigt bra, likaså vakterna. Ovanligt för en festival!
    +1, de har varit sjysta, även om de trodde Cockta var alkoholhaltig dryck

  9. #129

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aldrig varit med om, tycker polisen var väldigt bra, likaså vakterna. Ovanligt för en festival!
    Ja, samma här.

    Den enda gången jag kan minnas att jag sett polisen göra ett ingripande var när någon fick en plötslig drogpsykos och behövde tas omhand. Annars brukar det vara rätt avspänt, och en ganska "don't show, don't tell"-artad atmosfär. Det har snarare varit större problem med fulla personer från lokalbefolkningen som vill härja…

  10. #130
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Torsdagen ser varm ut!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	AAD21A40-57F2-4F10-8E19-CD30E3629C0C.jpeg 
Visningar:	27 
Storlek:	278,3 KB 
Id:	82216

  11. #131
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu börjar nedräkningen!

    Kanske live streamar lite i år igen.

  12. #132
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Peppad!

  13. #133
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Peppad!
    +1 det ser lovande ut! Varmt, soligt, camp727, bra program, Elsas Cafe, Dataton modular mm

  14. #134
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, samma här.

    Den enda gången jag kan minnas att jag sett polisen göra ett ingripande var när någon fick en plötslig drogpsykos och behövde tas omhand. Annars brukar det vara rätt avspänt, och en ganska "don't show, don't tell"-artad atmosfär. Det har snarare varit större problem med fulla personer från lokalbefolkningen som vill härja…
    Just ja. Han som kommer dit varje år och ca 5 på natten har högljudda berusade diskussioner om hur dålig musiken är, när folk försöker sova i tälten. Han börjar nästan bli en klassiker, om det inte vore för att man just då bara vill ge honom på käften.

    Jag börjar bli lite orolig för vädret dock. Det riskerar bli som för, vad var det, 3 år sedan? När det var så varmt att jag efteråt inte hade tydliga minnen av festivalen ens. Och nej det var inte alkoholrelaterat.

  15. #135
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    håller med om det med värmen, jag är inte värmetålig.

    Men man kan ju ta små turer. Affären har det väldigt svalt, det är ett tips om man mår dåligt. Sen kan man ju alltid plaska runt i sjön ett par timmar. i skogen är det alltid svalt... mimer är sval. Mot en skuggad vägg om man ända vill vara där festivalen är eller under ett partytält hjälper ju något. inte svarta kläder å nått vitt luftigt är ju smart.

    Ah det året om det nu var tre år sedan så hoppade jag över första festsivaldan bara för att jag visste att jag skulle bara må dåligt... det är ju sämsta lösningen faktiskt men tyvärr nödvändigt i bland.

    I värsta fall får man byta festival å dra till Urkult i stället, kan vara redigt kalt... Minusgrader nått av åren. Överlevde genom att dels ha en riktigt bra sovsäck och vara fullare. Sånt orkar en inte med längre när man uppenbarligen är gubbe på riktigt- gubbvarning

    Har laddat med stort familjetält å uppblåsbar madrass... Något litet bord och någon stol.

  16. #136
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    håller med om det med värmen, jag är inte värmetålig.

    Men man kan ju ta små turer. Affären har det väldigt svalt, det är ett tips om man mår dåligt. Sen kan man ju alltid plaska runt i sjön ett par timmar. i skogen är det alltid svalt... mimer är sval. Mot en skuggad vägg om man ända vill vara där festivalen är eller under ett partytält hjälper ju något. inte svarta kläder å nått vitt luftigt är ju smart.

    Ah det året om det nu var tre år sedan så hoppade jag över första festsivaldan bara för att jag visste att jag skulle bara må dåligt... det är ju sämsta lösningen faktiskt men tyvärr nödvändigt i bland.

    I värsta fall får man byta festival å dra till Urkult i stället, kan vara redigt kalt... Minusgrader nått av åren. Överlevde genom att dels ha en riktigt bra sovsäck och vara fullare. Sånt orkar en inte med längre när man uppenbarligen är gubbe på riktigt- gubbvarning

    Har laddat med stort familjetält å uppblåsbar madrass... Något litet bord och någon stol.
    En polare rapporterade om 43 grader i Älvsbyn här om dagen så jag betvivlar att urkult får det svalare än Norberg.

  17. #137
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Knipit billjetter! =)

  18. #138
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av taraxacum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Knipit billjetter! =)
    Najs!

  19. #139
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Köper i dörren som vanligt... Kör fredag em-lördag natt, mer tror jag inte jag pallar i värmen!

  20. #140
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Det finns dusch på området med endast iskallt vatten för den som blir överhettad.

  21. #141
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Nu är det nära! Öl ska inköpas, känns varmt med kängor, kanske blir foppatofflor med hjärtan på

  22. #142
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns dusch på området med endast iskallt vatten för den som blir överhettad.
    Hmmm. Svarta badbyxor och badrock som mundering kanske...

  23. #143
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm. Svarta badbyxor och badrock som mundering kanske...
    Eller bar underkropp och fleece?

  24. #144
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Om man har fötterna i en ishink borde det funka? Skönt att slippa de kalla norbergsnätterna, frös som fan för några år sedan trots fleece.

  25. #145
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    727 kommer vara packat i år! Svinfett kommer fet bli.
    Bättre ljud. Mera ljus. Ghettotech, acid, klassisk tjacktechno, polyamoröst oljud och en jävla massa kärlek och respekt. Som sagt: fett.
    Så på med tajta badbyxor, fram med vattenspridaren och skaka de lurviga eller renrakade. Big badabooom.

  26. #146
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    727 kommer vara packat i år! Svinfett kommer fet bli.
    Bättre ljud. Mera ljus. Ghettotech, acid, klassisk tjacktechno, polyamoröst oljud och en jävla massa kärlek och respekt. Som sagt: fett.
    Så på med tajta badbyxor, fram med vattenspridaren och skaka de lurviga eller renrakade. Big badabooom.
    Ja om du nu insisterar så...

  27. #147
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    727 kommer vara packat i år! Svinfett kommer fet bli.
    Bättre ljud. Mera ljus. Ghettotech, acid, klassisk tjacktechno, polyamoröst oljud och en jävla massa kärlek och respekt. Som sagt: fett.
    Så på med tajta badbyxor, fram med vattenspridaren och skaka de lurviga eller renrakade. Big badabooom.
    Fan va najs! Jag sponsrar med kall öl!

  28. #148
    Slim Vic
    Slim Vic är inte uppkopplad
    Slim Vics avatar
    Senior
    Nära nu! Jag kommer finnas på plats med Lamour Record Store som jag gjort de senaste åren, så kom förbi och surra musik eller häng lite i solstolarna Har ni vinyl eller kassetter med musik ni släpps som ni tror passar in i shopen så skicka PMa och ta med till festivalen så spar vi in frakten

  29. #149
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    I år får man lämna alla grillar och spritkök hemma, det är förbjudet att grilla eller laga mat i spritkök i hela landet.

  30. #150
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Pass på alla som inte köpt biljett, dom skriver på facebook att det inte lär finnas biljetter kvar på torsdag. Snack eller sanning är upp till var och en att döma

  31. #151
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pass på alla som inte köpt biljett, dom skriver på facebook att det inte lär finnas biljetter kvar på torsdag. Snack eller sanning är upp till var och en att döma
    var ju snack sist, haha! vafan. lågt!

  32. #152
    Katsuragi
    Katsuragi är inte uppkopplad
    Katsuragis avatar
    Veteran
    Hur i allsin dar blir det med frukostkaffet utan gasolköket?! Kanske måste bli vattenkokare och generator enkom för det.

  33. #153
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Skönt att slippa frysa i år! Är det någon som tar med roliga syntar/burkar?

  34. #154
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag har med en rolig synth. Väldigt rolig. Den kommer spela fin fin dunka-dunka.
    Det är nog en av de bästa synthar jag haft!
    Känns lite konstigt. Jag brukar ha med mig ungefär 200kg synthar. I år reser jag med en synth som får plats i fickan.
    Funderar på att ta med 303:a iofs, vad vore Norberg utan den? Men jag tror den får stanna hemma... Den lilla ficksynthen är så mycket bättre på alla sätt och vis. (Den kan ju aldrig ersätta en 303:a iofs, men det får vi ta över 800 gin och tonic på campingen).

    OCH SAMTAL OM JESUS FÖRHUD! Herre gud (rent bokstavligt talat) vad vi kommer prata om Jesus förhud detta år. Den kommer ligga som en våt duk över hela campingen. Fukta oss. Trösta oss. Värma oss. Kyla oss. Som en Schweizisk armékniv av hud.

  35. #155
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    PS. Någon *host* dar303 *host* tyckte verkligen att Buchla 100:an skulle med upp.
    Men den väger ju typ ett ton, så den får snällt stå kvar! DS.

  36. #156
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katsuragi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur i allsin dar blir det med frukostkaffet utan gasolköket?! Kanske måste bli vattenkokare och generator enkom för det.
    Orolig här med. Ska vi gå ihop på en vattenkokare?

  37. #157
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har med en rolig synth. Väldigt rolig. Den kommer spela fin fin dunka-dunka.
    Det är nog en av de bästa synthar jag haft!
    Känns lite konstigt. Jag brukar ha med mig ungefär 200kg synthar. I år reser jag med en synth som får plats i fickan.
    Funderar på att ta med 303:a iofs, vad vore Norberg utan den? Men jag tror den får stanna hemma... Den lilla ficksynthen är så mycket bättre på alla sätt och vis. (Den kan ju aldrig ersätta en 303:a iofs, men det får vi ta över 800 gin och tonic på campingen).

    OCH SAMTAL OM JESUS FÖRHUD! Herre gud (rent bokstavligt talat) vad vi kommer prata om Jesus förhud detta år. Den kommer ligga som en våt duk över hela campingen. Fukta oss. Trösta oss. Värma oss. Kyla oss. Som en Schweizisk armékniv av hud.
    Va fan, Dataton kommer väl med? Fast den är väl dar303s?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orolig här med. Ska vi gå ihop på en vattenkokare?
    Jag kan ta med en kopp från frukostbuffen Om jag orkar....

  38. #158
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm. Svarta badbyxor och badrock som mundering kanske...
    Om vi kör badbyxor kan jag ta med en sån där utedusch.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dusjcamping.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	116,2 KB 
Id:	82348

  39. #159
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag har äntligen tagit mig tid att lyssna in mig på programmet. Fasen va mycket lovande grejjer i år!

    Nu börjar peppen ta fart på riktigt.

  40. #160
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Det verkar bli en del hård techno.

  41. #161
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar bli en del hård techno.
    Jo de verkar (tyvärr) ha fastnat i att köra på ett smalare tema på samma vis som de senaste åren. jag gillar ju hård techno, men jag saknar varriationen från när exempelvis Dar303 satte artistlistan.

    Men där är en hel del som verkar förbannat bra. Även utanför techno facket. Hoppas bara teknikerna i mimer inte gör om förra årets tabbe med att försöka motarbeta mimers klang med en massa utspridda högtalare för mer direktljud. De hade ju sabbat det bästa lyssningsstället genom att hiva upp en högtalare på översta våningen.

  42. #162
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Håller med. 2014 tex var riktigt bra.

  43. #163
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Eliasson på MSB vill tydligen ställa in Norbergfestivalen i år pga brandrisken.
    Han hade hört att det brukar gå hett till där.

  44. #164
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Han får stoppa kylklampar i kallingarna.

  45. #165
    Katsuragi
    Katsuragi är inte uppkopplad
    Katsuragis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orolig här med. Ska vi gå ihop på en vattenkokare?
    Jag sliter med mig en kokare, så hoppas jag det går att snylta 230 volt någonstans.

  46. #166
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Men alltså dethär schemat. Jag förstår inte varför de förskjuter allt senare och senare för varje år. Det är ju en festival. inte en nattklubb. På fredag börjar det inte i kraftwerket förän 22.30. Hur tänkte dom där?

  47. #167
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså dethär schemat. Jag förstår inte varför de förskjuter allt senare och senare för varje år. Det är ju en festival. inte en nattklubb. På fredag börjar det inte i kraftwerket förän 22.30. Hur tänkte dom där?
    Fast Camp727 kör ju bästa musiken hela dagen

  48. #168
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Det är bra att det finns luckor i schemat så en hinner med lite annat också, som att hänga i Camp727 mm. Gäspningar kan botas med Red Bull.

  49. #169
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    22.30 så börjar ju mina första gäspningar och eventuellt så får man dricka kaffe så att man orkar till kl 01.00 i alla fall.

    Man kunde ju brakat igång kl 10 på morgonen heheh ja se ungdomen ! ? <3

  50. #170

    Redaktör
    Är det någon som har en plats över från Stockholm till Norberg?

  51. #171
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    På campingen nu. Hela marken är som fnöske. I tältet går det inte ens att va. Men 303 ser sjukt fint ut, cirkustältet är borta! Det måste nästan firas!

    Och 727 är nu rest!

  52. #172
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har en plats över från Stockholm till Norberg?
    Vi fyllde just hojtar om det blir avhopp.

  53. #173
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men alltså dethär schemat. Jag förstår inte varför de förskjuter allt senare och senare för varje år. Det är ju en festival. inte en nattklubb. På fredag börjar det inte i kraftwerket förän 22.30. Hur tänkte dom där?
    +1 på den.
    Dessutom lär man bli kokt om man försöker sova på dagen (+33 imorgon enligt prognos).

  54. #174
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På campingen nu. Hela marken är som fnöske. I tältet går det inte ens att va. Men 303 ser sjukt fint ut, cirkustältet är borta! Det måste nästan firas!

    Och 727 är nu rest!
    Fan va tidiga ni är! Najs

  55. #175
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har en plats över från Stockholm till Norberg?
    Om du tar dig till Upplands Väsby med pendeln kan du åka med oss imorgon.

  56. #176
    taraxacum
    taraxacum är inte uppkopplad
    taraxacums avatar
    Senior
    Fast vår ac är paj så det är varmt i vår bil...

  57. #177
    Demonisk Rymdhamster
    Demonisk Rymdhamster är inte uppkopplad
    Demonisk Rymdhamsters avatar
    Senior
    Om det är av intresse uppmättes 24 grader i sjön Noren igår.

    Litet pirr i magen nu!

    Snälla rara alla, DRICK FFS VATTEN I MÄNGDER denna festival! Hoppas inte en enda av er behöver åka till akuten på grund av värmeslag eller vätskebrist.

  58. #178
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Har laddat med Resorb.

  59. #179
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    jag har en bil från Uppsala som jag åker själv i, häng på om ni vill

  60. #180
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Namn:  WET_DRY_MIX.png
Visningar: 367
Storlek:  17,6 KB
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På campingen nu. Hela marken är som fnöske.

Liknande ämnen

  1. NAMM 2018
    Av Albedo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 279
    Senaste inlägg: 2018-02-07, 23:11
  2. Norbergfestival 2017, 27-29 juli
    Av tonefloat i forum Evenemang
    Svar: 746
    Senaste inlägg: 2017-09-18, 10:55
  3. Norbergfestival 2012! 26-28 juli!
    Av zthee i forum Evenemang
    Svar: 848
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •