Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: IK Multimedia Syntronik?

  1. #1
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran

    IK Multimedia Syntronik?

    Loggade in på IK Multimedia för ladda ner en mjukvara för gitarr. Kollade runt och hittade Syntronik! Aldrig hört talas om tidigare och blir lite nyfiken? Är det en enorm flopp (eftersom man inte hört om den) eller nnågot som legat under radarn http://www.ikmultimedia.com/products/syntronik/

  2. #2
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag pumpar denna då de har lite rea på den. Någon som testat eller har åsikter?
    lockas av bla JX och PPG.
    https://www.ikmultimedia.com/product...pkey=syntronik

  3. #3
    lasselus avatar
    Redaktör
    Har lekt med iOS-demon...inte imponerad...

  4. #4
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Finns många guldkorn i denna stora samling av syntar bl.a Alesis Andromeda. Killen som varit med att ta fram den var även med och konstruerade originalet. För det rea pris de nu säljer den så är det en no brainer. Mycket bra integrerade effekter som bara de är värda 79 euro.

  5. #5
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Tips är att ladda ner Syntronik free innan du bestämmer dig. Jag köpte Syntronik (på rea) för ett tag sedan. Man kan göra mer med ljuden än tex UVI:s samlingar och både filtren (kanon) och effekterna är avsevärt bättre. Oscillatorerna (samplingarna) är GRYMT bra, jag håller inte alls med den del av "internetrecensenterna" som tycker de låter livlöst. MEN........ jag stör mig ändå på begränsningarna. En nyckelparameter som tex Filter envelope amount fungerar inte "som vanligt" och tog mig lång tid att bena ut (jag slopar långrandig förklaring, googla istället ) Och på något sätt tycker jag inte att enveloperna "passar ihop" med de samplade oscillatorerna. Jag får pillra mer än vanligt för att få önskat resultat. JX och PPG samplingarna låter bra i mina öron, men allt är oerhört välgjort vad gäller samplingarna tex roundrobin, klurigt programmerad "drift" osv...

  6. #6
    Mr Matrix
    Mr Matrix är inte uppkopplad
    Mr Matrixs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Fick med i princip hela Syntronik när jag uppgraderade till total bundle. Många bra och användbara samplingar, men däremot begränsat vad det går att göra med dem i mjukvaran. Tycker ändå paketet är värt att ha för min del.

  7. #7
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Uppgraderade nyligen till Syntronik 2 MAX. Fortfarande begränsat, men oj oj vilken förbättring!! Alla instrumenten är uppgraderade och det har tillkommit flera BRA nya. Mycket enklare att göra egna ljud. Man kan browsa vågformer separat för varje oscillator. Enveloper, filter osv limmar nu MYCKET bättre med de samplade oscillatorerna. Kontroll över "drift" som kunde vara lite väl överdrivet i förra versionen.

    Som vanligt en blandad påse med presets, men tycker faktiskt många av ljuden är kanon och framförallt avsevärt lättare att editera. Väldigt spretig volym, men sänker man 6-7 db globalt så funkar det i princip att spela allt.

    Superkänslig och inte helt intuitiv installation/auktorisation. Överlag dock en kanonuppgradering. Så här skulle Syntronik låtit och funkat från början
    Senast redigerat av Vraengaren den 2021-12-03 klockan 16:30.

  8. #8
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    just nu har IK Multimedia en fetedrive. Köper man ett syntronik-instrument och gör det via "group buy" så får man ett helt jkla gäng. Jag betalade 49euro för Putney. Fick 16 instrument till.

    Enda jobbiga är att filerna är enorma (pga alla samplingar) och att det är lite förvirrande när man installerar Men det rör sig framåt. O de låter helt ok. Speciellt inne i en mix

Liknande ämnen

  1. IK Multimedia T-Racks 3
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 16:48
  2. ARC - IK multimedia
    Av joja_x i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 01:17
  3. IK Multimedia SampleMoog
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 08:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •