Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Logic hjälp, tack!

  1. #1
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior

    Logic hjälp, tack!

    Tja, nu kan jag inte längre skjuta upp det nödvändiga - jag måste göra en omformatering av hårddisken och återinstallera allt igen. I logic har jag hundratals (minst) channel strip settings och ett gäng project templates som jag verkligen inte vill bli av med.
    Jag har sökt en i den över 900 sidor långa manualen men hittar inget där som kan hjälpa mig.

    Någon kunnig som vet hur jag ska bära mig åt för att alla inställningar i Logic sparas och kan återinföras när väl logic åter är installerat? Det skulle verkligen rädda min vinter

  2. #2
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Jag kör fortf. Logic 9, men är det inte bara filer som man lägger i vissa mappar? Typ Library/Application Support/Logic

  3. #3
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Alla presets du gjort ligger i mappar som sparas när du backar upp hårddisken innan omformatering.

    Eller har jag missuppfattat din fråga?

    Sparade Logic-presets t ex ligger i mappen "plug-in settings" i "Audio Music Apps" under "Musik".

  4. #4
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    För att vara säker så sök i finder efter namnet på någon channelstrip du gjort. Sen kan säkerhetskopiera allt, uppdatera o sen se om allt funkar..


    Eller så väntar du på att Hasse svarar

  5. #5
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Tack hörni.

    Ulven du har nog uppfattat rätt fråga;-)Jag har varit inne tidigare och kollat efter mappar men inte hittat relaterade till chanelstrips. Ska pröva lite mer, och söka som Val är inne på. Bra förslag!

    Återkommer!

  6. #6
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Kollat nu: det finns INGENTING i mapparna med channel strip settings (Bus, instrument och track). Inte heller några templates och annat.
    När jag söker efter ett channel strip sparat "instrument" hittar datorn det - men jag ser inte var det finns, och vet inte heller hur jag tar reda på det....Tips?

    Kan det ha och göra med att jag har logic och alla program på en disk (ssd) men projekt, samplingar och allt audio-relaterat på en annan? (men det vore konstigt då det är så många faktisk har allt organiserat...

  7. #7
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kollat nu: det finns INGENTING i mapparna med channel strip settings (Bus, instrument och track). Inte heller några templates och annat.
    När jag söker efter ett channel strip sparat "instrument" hittar datorn det - men jag ser inte var det finns, och vet inte heller hur jag tar reda på det....Tips?

    Kan det ha och göra med att jag har logic och alla program på en disk (ssd) men projekt, samplingar och allt audio-relaterat på en annan? (men det vore konstigt då det är så många faktisk har allt organiserat...
    Högerklicka på filen i sökresultatet och välj "Visa i överordnad mapp". Så bör den öppna den mapp där filen ligger. Det kan även vara så att filerna/mapparna är dolda.

  8. #8
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Om du söker via "Arkiv" i finder i stället för spotlight så ska du få upp var sakerna ligger.

  9. #9
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Tack igen!!

    Ulven, funkade först via Arkiv. Mycket bra tips. Tycker ofta jag missar saker via förstoringsglaset. Det här sättet är ju som det ska vara;-)

    Hittade allt utom alla mina presets till tredjepartstillverkare (som U-he, Native I). U-hes kan jag förstås få upp manuellt genom varje enskild synt och sedan öppna finder-fönster och sedan kopiera mina presets, men det blir ju väldigt tidskrävande. Måste ju komma åt presetsen från finder, men den hittar bara pdf och dokument-filer...?

  10. #10
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack igen!!

    Ulven, funkade först via Arkiv. Mycket bra tips. Tycker ofta jag missar saker via förstoringsglaset. Det här sättet är ju som det ska vara;-)

    Hittade allt utom alla mina presets till tredjepartstillverkare (som U-he, Native I). U-hes kan jag förstås få upp manuellt genom varje enskild synt och sedan öppna finder-fönster och sedan kopiera mina presets, men det blir ju väldigt tidskrävande. Måste ju komma åt presetsen från finder, men den hittar bara pdf och dokument-filer...?
    Du hittar dem i /Bibliotek/Audio/Presets/u-he

  11. #11
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Tackar!

    De viktiga fanns där i alla fall

  12. #12
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av onathanj Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tackar!

    De viktiga fanns där i alla fall
    Det är alltså i Bibliotek-mappen direkt i roten på hårddisken du ska in i.. inte den under ditt användarkonto. Tänker så du inte tittar på fel ställe.

  13. #13
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    jag hittar mina hemgjorda Channel Strips i:

    Användare/(mitt konto)/Musik/Audio Music Apps/Channels Strip Settings/Track/... om det är en audio-kanal (eller /Bus/... om det är för en Aux-kanal ELLER /Instrument/... om det är en softsynt... etc etc )

  14. #14
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Bra, fast det finns inte där. Felet jag tror jag har gjort är att jag har operativsystemet på en annan hårddisk än mitt musikrelaterade.

    I morgon får jag hjälp av någon som inte är en noob som jag, så förhoppningsvis får vi ordning på det!

  15. #15
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Sök (med förstoringsglaset) på båda diskarna efter "Channels Strip Settings"

  16. #16
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sök (med förstoringsglaset) på båda diskarna efter "Channels Strip Settings"
    Det funkar inte. Däremot som Ulven föreslog, att söka via arkiv, funkar.

  17. #17
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Jag menade arkiv, sorry!

  18. #18
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Här hittar jag mina channel strips. De har filändelse .cst.

    Nu har jag bara en enda "standard"-inställning som master, gillar att jobba med kanalerna fysiskt så att säga...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Logic.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	151,5 KB 
Id:	78399

  19. #19
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här hittar jag mina channel strips. De har filändelse .cst.

    Nu har jag bara en enda "standard"-inställning som master, gillar att jobba med kanalerna fysiskt så att säga...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Logic.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	151,5 KB 
Id:	78399
    Alla sätt som funkar är bra! Hoppas jag får lite bättre ordning nu när en kompis som är It-kille kommer. Igår ballade Logic ur totalt, midit fungerade jättekonstigt, så det är verkligen på tiden.

Liknande ämnen

  1. ESQ-1 sysexknas, hjälp tack.
    Av kockpit i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 00:33
  2. Hjälp mig hitta en bra lösning tack!
    Av Clase i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:25
  3. M-Audio 2496 under OS 9 problem, hjälp tack...
    Av 12moons i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 14:21
  4. logic hjälp
    Av hcandersson i forum Logic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •