Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 192

Ämne: Kassettråden

  1. #121
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

  2. #122
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, ett fungerande sådant vill jag ha! …iallafall i några månader för att digitalisera gamla kassetter.
    Du borde testa en DCC 730. Glöm allt vad azimuth och dolby heter och rippa digitalt direkt från bandaren.
    Den spelar bara med 1/7 så bred springa och brusar mindre än en vanlig bandare. Autoreverse som fungerar perfekt är standard på alla DCC. Jag har själv rippat ca 250 band med en sån. Helt utan att skruva på nåt. Däremot måste man tvätta huvud och rullar lite oftare (glöm rengöringsband), men är man van vid mekanik är det inte svårt.

  3. #123
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Cool tack!

  4. #124
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kassettsläpp i tallriken i Malmö imorgon, kolla i evenemang i skåne-tråden vetja

  5. #125
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kassettsläpp i tallriken i Malmö imorgon, kolla i evenemang i skåne-tråden vetja

  6. #126
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Testade Nakamichin. Låter jättebra, men mekaniskt gnetar den hörbart när den rullar. Smörja upp med typ symaskinsolja eller?

  7. #127
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Jo, jag såg att jag hade ett gäng kassetter kvar från Fruity!, om någon är intresserad av att haffa.
    http://fruity.konfisk.net/

    Fruity!001 - RIGID BODY MOTION - Jack the fuck! (slutsåld)
    Fruity!002 - 628-Ahlqvist - Pink Funk EP (house)
    Fruity!003 - Disko Bög - Bögdisko (disko-edits)
    Fruity!004 - V/A - Fruity! Compilation #1 - (blandat acid/edits/ghetto...)
    Fruity!005 - Skötkonung - Ge mig din hand (techno)
    Fruity!006 - &arkii - Mixed Fruits (game boy-house/tech)
    Fruity!007 - Sam U.L. Sleaze & 628-Ahlqvist - On the BlueBox (electro/tech)
    Fruity!008 - V/A - Fruity! Compilation #2 (italo)

    cirkapris 40 spänn

  8. #128
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Vilken sorts band är det från Tapeline? "high grade music grade ferric tape" står det. Försöker tolka manualens råd om hur högt jag ska spela in. Kommer lyssna också såklart (har lyssnat) men tänker att Nakamichi hade koll och att det är bra att ha något att utgå ifrån.

  9. #129
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken sorts band är det från Tapeline? "high grade music grade ferric tape" står det. Försöker tolka manualens råd om hur högt jag ska spela in. Kommer lyssna också såklart (har lyssnat) men tänker att Nakamichi hade koll och att det är bra att ha något att utgå ifrån.
    Ferric = Typ I
    Chrome = Typ II
    Metal = Typ IV


    https://youtu.be/4xAiQo2SOks

  10. #130
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok, tack. Då var det nog rätt att det började dista ungefär där det stod i manualen.

  11. #131
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Kan vara bra att känna till att skårorna på toppen av kassetten sitter på olika platser för olika typer av band. Metal / IV har dem i alla fall nära mitten. Sen kan det ju variera om någon har spolat upp fel sorts band.

    Jag hade lite otur med senaste beställningen från tapeline. När jag spelade in på kassetterna gnisslade de helt jävulskt högt, men det var nog en engångsföreteelse för de har inte gnisslat efter det. Min bandare slutade gradvis fungera i samma period med ständigt sämre inspelningar, lägre nivå eller nästan tyst på ena kanalen, så först misstänkte jag kassetterna. Men det var antagligen en kombination av inte bästa bandkvalitet och borttynande bandspelare.

  12. #132
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tråkigt. Fick upp hoppet om att det skulle vara kassetterna och inte däcket, men har haft ljud från andra kassetter med. Dock kanske inte piiipet jag hörde igår. Hmm

  13. #133
    konfisK
    konfisK är inte uppkopplad

    Senior
    Är det inte bias-signalen som läcker igenom då? Har för mig att rikard på forumet förklarade det för mig för ett antal år sedan. Han vet nog.

  14. #134
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Bias ja, är inte det en väldigt högfrekvent signal i så fall, långt över hörbara området om jag minns rätt.

  15. #135
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av konfisK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte bias-signalen som läcker igenom då? Har för mig att rikard på forumet förklarade det för mig för ett antal år sedan. Han vet nog.
    Nä det är mekaniskt. Elektriskt låter det prima. Har gjort åtta kassetter nu igår, tror ljudet är något tystare. I varje fall inte värre. Kanske får kontroll-lyssna i en annan bandare också iofs…

  16. #136
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    bandarrrr. upptäckte att en av kassetterna jag fått har typ dubbelt så mycket band i sig. Inte så lyckat. Köpte iofs ett extra ex (26) för fuckups, men ändå. Värt att klaga till tapeline? De lär väl inte skicka en ny förmodar jag.

  17. #137
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bandarrrr. upptäckte att en av kassetterna jag fått har typ dubbelt så mycket band i sig. Inte så lyckat. Köpte iofs ett extra ex (26) för fuckups, men ändå. Värt att klaga till tapeline? De lär väl inte skicka en ny förmodar jag.
    Köpte du nyligen? Blev de nå tull och så? Ursäkta om du redan skrivt om det.

  18. #138
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte du nyligen? Blev de nå tull och så? Ursäkta om du redan skrivt om det.
    Japp, nyligen, och tull blev det väl i något led men DHL så jag märkte inget. Däremot fick jag mail om att det tydligen skulle kosta extra efter beställning, det kanske var tullhanteringen. Verkar som att Tapeline inte har 100% koll på allt.

  19. #139
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Finns det något att göra när en kassett är vågig? kasst ljud och går inte att spola tillbaks. Och är vågig.

  20. #140
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det något att göra när en kassett är vågig? kasst ljud och går inte att spola tillbaks. Och är vågig.
    Dra ut allt och rulla in med penna. ☠️

  21. #141
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dra ut allt och rulla in med penna. ☠️
    Ah. Får testa det. Bara 22 minuters rulle…

    - - - Updated - - -

    (Den var sådan från tapeline. En annan har mer än dubbla mängden kassett, oanvändbar)

  22. #142
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Nån som tagit erbjudandet här?

    https://www.mobineko.com/sv/cassette-tapes/

    Fyllde i offert för 50 ex. på skoj och fick det till 196.45 euro. De säger också detta: "You selected to pay your own VAT and/or we cannot prepay duties in one or more of your shipping countries. You will be responsible for supplying any necessary paperwork to DHL/UPS on arrival and paying all legally required duties/taxes." Vad kan det hamna på som värst? Annars känns det ju synnerligen okej. För 40 spänn kassetten är man ju even.

  23. #143
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som tagit erbjudandet här?

    https://www.mobineko.com/sv/cassette-tapes/

    Fyllde i offert för 50 ex. på skoj och fick det till 196.45 euro. De säger också detta: "You selected to pay your own VAT and/or we cannot prepay duties in one or more of your shipping countries. You will be responsible for supplying any necessary paperwork to DHL/UPS on arrival and paying all legally required duties/taxes." Vad kan det hamna på som värst? Annars känns det ju synnerligen okej. För 40 spänn kassetten är man ju even.
    Moms är 25%. Utan momsregistreringsnummer lär de inte skicka momsfritt till dig.

  24. #144
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Så jag ska räkna med en fjärdedels påslag alltså. Inte så jävla farligt ändå. Det kanske blir verklighet detta!

    Och när läggs detta till? Kommer det liksom som ett påslag när jag ska hämta ut paketet eller hur brukar det funka?

  25. #145
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Eftersom du inte har momsregistreringsnummer betalar du det direkt.

  26. #146
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Hm... Så jag ska lägga på det själv vid beställning, trots att de inte skriver ut det? Hur ska staten då veta att det är just det jag gjort?

    Fast jag ska närskåda formuläret lite mer. Kanske fanns nåt ruta att klicka i.

    Jag vill alltså betala det jag ska.

  27. #147
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Välj inte "jag vill inte betala moms". :-)

  28. #148
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Just den formuleringen fanns INTE med kan jag säga Men det var lite finstilt här och där som ska närskådas. Det är ju ingen svensk sida direkt.

  29. #149
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Jaha, dags att beställa band igen. Trodde jag hade hemma ett antal C45 men låg bara kortare band i lagret. Någon som beställt nyligen från Tapeline och kan ge en recension efter Brexit?

  30. #150
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, dags att beställa band igen. Trodde jag hade hemma ett antal C45 men låg bara kortare band i lagret. Någon som beställt nyligen från Tapeline och kan ge en recension efter Brexit?
    Vågade mig inte på tapeline eftersom jag har haft strul med beställning från Storbritannien efter Brexit. Köpte istället via tyska Tape muzik. Vi får se hur det går...

  31. #151
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag fick hem från tapeline. Fick betala extra för moms och hantering.
    En av kassetterna hade typ fyra gånger så mycket i sig, inte så skoj. Och en annan hade knöligt band som inte går att räta ut. Så ett ex (hade en i marginal) försvann ur min upplaga om 25. Lite synd. Annars gick det bra.

  32. #152
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vågade mig inte på tapeline eftersom jag har haft strul med beställning från Storbritannien efter Brexit. Köpte istället via tyska Tape muzik. Vi får se hur det går...
    Också kikat på tapemuzik. Verkar solitt. Låt oss veta hur det går!!!

  33. #153
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick hem från tapeline. Fick betala extra för moms och hantering.
    En av kassetterna hade typ fyra gånger så mycket i sig, inte så skoj. Och en annan hade knöligt band som inte går att räta ut. Så ett ex (hade en i marginal) försvann ur min upplaga om 25. Lite synd. Annars gick det bra.
    Äsch, segt med extrakostnader och risigt band! Jag har tidigare haft goda erfarenheter av tapeline men med brexit känns köp därifrån jobbigt.

    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Också kikat på tapemuzik. Verkar solitt. Låt oss veta hur det går!!!
    Yes, jag återkommer med recension när allt har landat här hemma hos mig. Just nu hade tape muzik lite längre leveranstider pga sjukdom.

  34. #154
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äsch, segt med extrakostnader och risigt band! Jag har tidigare haft goda erfarenheter av tapeline men med brexit känns köp därifrån jobbigt.



    Yes, jag återkommer med recension när allt har landat här hemma hos mig. Just nu hade tape muzik lite längre leveranstider pga sjukdom.
    Ja, och det var typ det tjugonde som var knasigt så då hade det ju gått ett bra tag sedan jag köpte. Iddes inte klaga, kanske hade de skickat nytt.

  35. #155
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Hämtade just ut 50 stycken kassetter från Tyskland. Ser ut att vara hela. Hade dock önskat mig lite bättre packning. Nu verkar inga case vara trasiga men lite bubbelplast hade inte skadat. Har tidigare varit med om knäckta case när det inte finns något mer än kartong som packmaterial. Annars nöjd tror jag Har dock inte börjat kopiera upp än. Får se om längd etc stämmer.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ACD992BC-96FD-40D6-B9A3-59A1F76A14CC.jpeg 
Visningar:	31 
Storlek:	85,6 KB 
Id:	109372

  36. #156
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Åhå! Var har du beställt ifrån?

    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämtade just ut 50 stycken kassetter från Tyskland. Ser ut att vara hela. Hade dock önskat mig lite bättre packning. Nu verkar inga case vara trasiga men lite bubbelplast hade inte skadat. Har tidigare varit med om knäckta case när det inte finns något mer än kartong som packmaterial. Annars nöjd tror jag Har dock inte börjat kopiera upp än. Får se om längd etc stämmer.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ACD992BC-96FD-40D6-B9A3-59A1F76A14CC.jpeg 
Visningar:	31 
Storlek:	85,6 KB 
Id:	109372

  37. #157
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran

  38. #158
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hämtade just ut 50 stycken kassetter från Tyskland. Ser ut att vara hela. Hade dock önskat mig lite bättre packning. Nu verkar inga case vara trasiga men lite bubbelplast hade inte skadat. Har tidigare varit med om knäckta case när det inte finns något mer än kartong som packmaterial. Annars nöjd tror jag Har dock inte börjat kopiera upp än. Får se om längd etc stämmer.
    Jaha, en liten uppdatering kring kassetterna från TAPE Muzik. Låter väl bra (typ standardkassett) men störigt att alla har fel längd. Beställde C-50 dvs 25 minuter på varje sida. Istället fick jag 27 minuter och 46 sekunder på varje sida. Har mejlat företaget nu för att kolla hur de tänkte. Vi får se vad de svarar.

  39. #159
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Fel speed, eller gör två låtar till. Tvärtom hade ju varit värre, men ja lite störigt med såpass mycket i skillnad/mer.

  40. #160
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fel speed, eller gör två låtar till. Tvärtom hade ju varit värre, men ja lite störigt med såpass mycket i skillnad/mer.
    Jag ska inte dissa dem än. De svarade snabbt och tyckte att jag skulle testa ett annat däck. Och ta mig tusan verkar det stämma. Mitt fina Yamahadäck verkar slött helt enkelt. Testade att tajma med mitt Teac-däck och där verkar tiden stämma. Har bara hunnit ett test nu. Ska prova mer i afton.

  41. #161
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Antagligen drivrem som vidgats av värme/ålder så att lilla hjulet på motorn slirar pyttepytte. Händer de flesta deck förr eller senare. Kan ju vara en simpel kalibrering också.

  42. #162
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Antagligen drivrem som vidgats av värme/ålder så att lilla hjulet på motorn slirar pyttepytte. Händer de flesta deck förr eller senare. Kan ju vara en simpel kalibrering också.
    Ja, misstänker drivrem också. Jag har dock inte märkt något när jag har lyssnat på inspelningen. Inte heller när jag lyssnar på annan musik.
    Senast redigerat av erko den 2022-11-21 klockan 06:27.

  43. #163
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Ni som ger ut alster på kassett.
    Brukar ni eller har ni funderat på att använda Dolby B eller C?
    De flesta kassetterna för utgivning är ju av normal-typ och är ganska brusiga, vilket iofs är rätt charmigt.

  44. #164
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det verkar vara så, men har funderat lite på samma fråga ...
    Särskilt Dolbyriet lät dock ofta bäst med just samma (inspelnings)deck som jag minns det.

  45. #165
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Jag kör med normal-typ men helst skulle man ju kanske köra med fräsigare kassettband men det blir väldigt dyrt. Störs iof inte av brus så mycket. Speciellt inte kassettbrus

  46. #166
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Som jag minns det från mina yngre tonår så var Dolby C det som gällde framför B-versionen, jag upplevde det som att de högre frekvensbanden öppnades upp med C men lärde mig aldrig tekniken bakom. Chrome var hett och Metal var för dyrt. Ni som kör kassett fortfarande, vilka kombinationer på kassett och brusreducering används normalt?

  47. #167
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör med normal-typ men helst skulle man ju kanske köra med fräsigare kassettband men det blir väldigt dyrt. Störs iof inte av brus så mycket. Speciellt inte kassettbrus
    Instämmer. Släpper på helt vanliga budgetband, kopierade hemma. Tycker att det passar charmen med kassetter. Det ska inte vara "perfekt". Musiken finns högupplöst på Bandcamp och vill man komma närmare brusfritt funkar CD-R bättre. Det blir betydligt enklare och billigare med!

  48. #168
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Nån som behöver några kassetter? https://www.tradera.com/item/341023/...nic-etc-2000st

  49. #169
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Han säljer/testar även med ett 30-pack! https://www.tradera.com/item/341023/...nic-basf-agfa-

  50. #170
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som behöver några kassetter? https://www.tradera.com/item/341023/...nic-etc-2000st
    Kul longshot liksom Tror inte det kommer säljas som helhet. På den mängden är 40 spänn styck inte nåt bra pris alls.

  51. #171
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul longshot liksom Tror inte det kommer säljas som helhet. På den mängden är 40 spänn styck inte nåt bra pris alls.
    Mycket pengar absolut, men tänk va skönt att aldrig mer behöva oroa sig för att stå utan tomkassetter

  52. #172
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Dolby C är 2*Dolby B, men det händer i samma companderchip.

  53. #173
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    En liten ”vik och klistra-film” från mig: https://www.instagram.com/reel/Cm3pC6bo5BD/

  54. #174
    Jrokbrok
    Jrokbrok är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tipsar om ett fint kassettsläpp - rapparen Seron och producenten Drrockens För man kan ju inte se rakt in i solen

    https://drrocken.bandcamp.com/album/...assett-version

  55. #175
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jrokbrok Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tipsar om ett fint kassettsläpp - rapparen Seron och producenten Drrockens För man kan ju inte se rakt in i solen

    https://drrocken.bandcamp.com/album/...assett-version
    Trodde Seron slutade när han blev kristen, eller vad var den grejjen eg? Eller var det nån annan från MBMA?
    Bodde med en person i London som sa att han var i hennes församling, så ett skämt verkade det iaf inte vara.
    Men kollade aldrig riktigt upp det hela.

  56. #176
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Vart köper man kompletta kassetter, dvs ljud/j-card/case, år 2023 utan att få huvudvärk?

    edit:
    gillade 8merch's hemsida, blir cirkus 25eur mer än monotypepressing (om jag gjort allt rätt), och tapemuzik verkar enbart göra j-cards om hundra?
    Senast redigerat av miaz den 2023-08-26 klockan 08:21.

  57. #177
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Monotype är bra. Det är de jag och flera av mina vänner använt under senare år för både CD och kassett. Innan brexit duplicerade jag mest i UK. Men efter blev det Monotype. Finns gott om kassettduplicerare i Europa nu för tiden.

    Kan även tipsa om polska CDPrintMasta https://www.cdprintmasta.com

    Hemsidan ser ut som den är från början av internet men han är trevlig och enkel att ha och göra med. Bra kvalitet på trycksakerna. Har dock bara gjort CD hos honom. Väldigt snabb leverans. Nu är det ett tag sen jag beställde från honom. Så vet inte om han fortfarande är lika bra och snabb. Men förr var han väldigt snabb. Från att jag skickade in en beställning och till att jag hade den i handen tog det 5 dagar. Väldigt imponerande.

  58. #178
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    tackar,
    ett tag kvar innan det bär av, så hinner ta en titt på printmasta också.

    edit: katzen, vad har frakten från monotype gått på ungefär?

    gjort lite uträkningar, monotype blir typ 30eur billigare än 8merch för 100st.
    50st skiljer knappt.
    Senast redigerat av miaz den 2023-08-27 klockan 16:45.

  59. #179
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det minns jag inte nu tyvärr. Var ett tag sen. Ett par hundralappar något. Kan se om jag hittar imorgon. Men tänker att priserna för frakten nog kan ha ändrats sen jag beställde. Så bättre att maila Monotype och fråga. Har du lagt på moms på Monotypes pris? Så du inte missar det.

  60. #180
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det minns jag inte nu tyvärr. Var ett tag sen. Ett par hundralappar något. Kan se om jag hittar imorgon. Men tänker att priserna för frakten nog kan ha ändrats sen jag beställde. Så bättre att maila Monotype och fråga. Har du lagt på moms på Monotypes pris? Så du inte missar det.
    lugnt, det blir vad det blir.

    ojdå. nä. det missade jag.
    samma gäller dock även 8merch ser jag nu, så mono blir ändå billigare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •