Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 192

Ämne: Kassettråden

  1. #1
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran

    Kassettråden

    Här kan vi diskutera allt som gäller utgivning på, inköp av och allmän info om kassetter.

    Vad är ditt senaste släpp?
    Vad är ditt senaste inköp?
    Vad står på önskelistan?
    Releasetips!
    Skall du beställa material och vill samfrakta?

  2. #2
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Bra initiativ! Fyller på med mina tankar senare.

  3. #3
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Topp! Köper från tapeline emellanåt och delar gärna frakt om möjligt.

  4. #4
    psyjazzs avatar
    Senior
    Gjorde en release på det eminenta bolaget "Do you dream of noise?" för någon månad sedan (Voice of Canvas - Semaphore EKKO), grundaren är en mycket trevlig eldsjäl som verkligen älskar kassett-formatet och jobbar med mindre upplagor.

    Här kommer länk:
    http://dydon.blogspot.se/p/do-you-dr...ivbolaget.html

    Musiken:
    https://voiceofcanvas.bandcamp.com/releases

  5. #5
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Senaste utgivna kassett: Going Dark


    Näst senaste (dvs första): Sozialrealismus

    Senast köpta: Tomas Bodéns Kundtjänst. Den fick jag två ex av med några veckors mellanrum även om jag bara hade beställt en. Jag brukar bara lyssna på en i taget men man borde kanske rigga upp för kvadrafonisk avspelning.

  6. #6
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Senaste släpp: Slöacid med Sir Jon Keason.

    Köpte (egentligen bytte) senast en livskassett med Sleaford Mods.

    Just nu önskar jag att jag får klart en remixkassett för Data Fury på låten Den kosmiska utlösaren.

    Kommer att släppa den tidigt 2018 hoppas jag på egna "etiketten" Good Golly.

    Har just nu en del kassetter på lager men som jag har planer för men hojtar till om jag behöver sambeställa.

  7. #7
    Cberga
    Cberga är uppkopplad nu
    Cbergas avatar
    Veteran
    Jag funderar på promotion av kassettutgivning. Vad finns det för bloggar och liknande som recenserar kassetter? Cassette Gods?
    Eller är det hörsägen som gäller ?

  8. #8
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

  9. #9
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Impulsköpte HKE SQ777-3 Emotionless Passion. En av 9 kassetter i serien. Vilken jävla dunderrelease! Lyssnat på resten på spottan och jag måste köpa dem alla känner jag. Helt sjuk!

  10. #10
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Kan ha impulsshoppat 5st kassettdäck på tradera.

  11. #11
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ha impulsshoppat 5st kassettdäck på tradera.
    Haha! Ooops! Men det går säkert att sälja vidare här på forumet :-)

  12. #12
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Kul och bra tråd.

    Jag planerar ett par släpp framöver. Mer info senare..

    Senaste inköpen var två släpp av Max Eilbacher när han besökte Audiorama häromsistens. Jag har inte lyssnat på dom än, men det kommer. Men häromdagen lyssnade jag på en kassett jag köpte i somras: Daniel M Karlsson's "Expanding and Overwriting" - så jävla bra. Fick lustiga blickar på tunnelbanan från en 40-årig skägghipster som noterade "Freestylen" när jag kopplade in den till lurarna.

    Utrustning just nu: Nad 613, Sony CCP-1310 monoduplikator, någon gammalt Technicsdäck, SilverCrest nytillverkad bärbar "freestyle" med USB-ut, ett par gamla Sony-walkmans.

  13. #13
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Köpte Patrik Strands El-Kvartet - Country På Svenska i somras när Hjelle spelande på Levande Begravd-grejen här i GBG. Fin kassett så sätt.

    Själv har jag en jävla massa tomma c-20 taper som jag köpte billigt på tradera för hundra år sedan. Plus en låda c-30 från tapeline. Ska bara "spela in" "musik". Sen släpper jag eget

    Jag har en stor gul Walkman Sport som funkar på hundpromenader. Lyssnar primärt på eget flum då. Hemma har jag ett fint Nakamichi-däck som har fjärrkontroll med sladd.

  14. #14
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Cosmic - låter ju bra trevligt med Hjelle-konsert. Såg Bädsat för trubbel förra året och det var helt underbart bra.

    Själv hade jag ett gult Sony sport kassettdäck som ung. Kommer ihåg att den typ skulle vara ”vattentät”

    Grymt med fjärrkontroll med sladd till nakamichin

  15. #15
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Äntligen blivit med duplikator! Låt banden rulla

    Köpt en herrans massa band från artister senaste året, så jävla kul! Spelar dagligen i bandaren, känns bra.

  16. #16
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Hur många åt gången?

  17. #17
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Senast köpta (för sådär två år sedan) kom fram för ett par dagar sedan. Chaos Ocean av Dreyt Nien, gjord i ett enda exemplar. Den finns inte ens ute digitalt än, men kan rekommenderas ändå!

  18. #18
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enhalvkokt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många åt gången?
    Det är en Telex Stereo Copyette 1:1!

    Innan har jag testat att göra dem en och en från ett hemdäck och det blir verkligen dynga varje gång. Nu har jag en bra master jag gör på min WM-D6C walkman och sen kan jag lättsamt fire and forget på duplikatorn och göra annat medans. Tidigare var jag ju tvungen att matcha originalfilen på telefonen i tajming med bandet, det blev otroligt tröttsamt!

  19. #19
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    De här loopkassetterna är ju som små konstverk, blir bra sugen på att tjacka en:
    http://www.tabsout.com/?p=17050

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	krazykassett.JPG 
Visningar:	37 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	84855

  20. #20
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är en Telex Stereo Copyette 1:1!

    Innan har jag testat att göra dem en och en från ett hemdäck och det blir verkligen dynga varje gång. Nu har jag en bra master jag gör på min WM-D6C walkman och sen kan jag lättsamt fire and forget på duplikatorn och göra annat medans. Tidigare var jag ju tvungen att matcha originalfilen på telefonen i tajming med bandet, det blev otroligt tröttsamt!
    Ooh, lyxigt med WM-D6C och duplikator! Hade en WM-D6C hemma igår och hjälpte en kompis att föra över lite inspelningar till datorn.

  21. #21
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De här loopkassetterna är ju som små konstverk, blir bra sugen på att tjacka en:
    http://www.tabsout.com/?p=17050

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	krazykassett.JPG 
Visningar:	37 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	84855
    Vilka fina! <3

  22. #22
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka fina! <3
    hehe, tänkte på dig faktiskt när jag såg dessa

  23. #23
    chefare
    chefare är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Hej! Ny här så hoppas jag inte trampar i något klaver. Jag vill lägga över musik på kassettband och undrar över om någon har tips på studio (helst i Stockholm) som helt enkelt gör det.

    Tack på förhand,

    Fredrik

  24. #24
    Cberga
    Cberga är uppkopplad nu
    Cbergas avatar
    Veteran
    Har säkert dryftats tidigare i denna tråden, men vilken typ av band föredrar ni att spela in på ?
    har sett att det finns chrome och ferric, finns något annat?

    ha det fint

  25. #25
    deleted user
    Tips på helst lättviktare med hög +/- procent på pitch change?

  26. #26
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Någon malmöit som vill dela frakt?

  27. #27
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Wiktorion har en duplikator enligt tråden. Kanske är intresserad? Dra ett PM och fråga!

  28. #28
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Nja, jag tänkte spela in på mitt technicsdäck hemma. Jobbar hemifrån så det är bara trycka på rec en massa gånger tänker jag mig

  29. #29
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    För småupplagor är det ju inga problem att kopiera en i taget. Min nästa kommer i sommar i 16 ex direkt överförda från originalfilerna.

  30. #30
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För småupplagor är det ju inga problem att kopiera en i taget. Min nästa kommer i sommar i 16 ex direkt överförda från originalfilerna.
    Nej, det känns rimligt. Dessutom blir det väl lite bättre ljudkvalitet om det spelas in i långsam hastighet.

  31. #31
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De här loopkassetterna är ju som små konstverk, blir bra sugen på att tjacka en:
    http://www.tabsout.com/?p=17050

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	krazykassett.JPG 
Visningar:	37 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	84855
    Så jäkla snyggt!
    Vilka minimalistiska små konstverk! : D

  32. #32
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Det är ingen som ville ha mitt senaste släpp. Kanske inte så konstigt, har knappt marknadsfört det, men ändå. Frågan är om det är någon idé att göra ett kassettsläpp? Säg en upplaga på tjugo C120-kassetter. Det kostar ju lite att köpa in, men jag tänker att folk kanske vill ha musiken då? Eller så blir de liggande osålda, det är ju också möjligt.

  33. #33
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ingen som ville ha mitt senaste släpp. Kanske inte så konstigt, har knappt marknadsfört det, men ändå. Frågan är om det är någon idé att göra ett kassettsläpp? Säg en upplaga på tjugo C120-kassetter. Det kostar ju lite att köpa in, men jag tänker att folk kanske vill ha musiken då? Eller så blir de liggande osålda, det är ju också möjligt.
    Kan du inte sälja och beställa efterhand som du sålt?

  34. #34
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ingen som ville ha mitt senaste släpp. Kanske inte så konstigt, har knappt marknadsfört det, men ändå. Frågan är om det är någon idé att göra ett kassettsläpp? Säg en upplaga på tjugo C120-kassetter. Det kostar ju lite att köpa in, men jag tänker att folk kanske vill ha musiken då? Eller så blir de liggande osålda, det är ju också möjligt.
    Du kan inte byta med lite annat folk i samma genre? Jag gör ju också små upplagor, som mest 30 ex och brukar kontakta andra artister eller labels som jag gillar och byta ungefär hälften av kassetterna. Blir liksom winwin! Du får ny kul musik och din egen musik sprids till likasinnade.
    Senast redigerat av erko den 2020-06-26 klockan 09:10.

  35. #35
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säg en upplaga på tjugo C120-kassetter
    Är inte C120 i grövsta laget? Kör de inte på aningen tunnare tape då, och risken för snubben, trubbel och trassel i transporten ökar markant?

  36. #36
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja det brukade ju snackas om att över 90 inte var seriöst.

  37. #37
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Som kassettkund tycker jag att "band som metervara" är en trevlig idé. Då får man ett unikt band som ändå är del av större helhet. Här är en gammal video från Graham Dunning. Han gjorde just ett kassettsläpp enligt denna metod. Tyvärr var jag för sent ute :-(.


    https://youtu.be/NpoApS7E_Dg

  38. #38
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan du inte sälja och beställa efterhand som du sålt?
    Sånt ger mig panik, vill helst ha allt färdigt innan jag lägger upp.

  39. #39
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan inte byta med lite annat folk i samma genre? Jag gör ju också små upplagor, som mest 30 ex och brukar kontakta andra artister eller labels som jag gillar och byta ungefär hälften av kassetterna. Blir liksom winwin! Du får ny kul musik och din egen musik sprids till likasinnade.
    Det kunde man göra. Fast jag lyssnar mer på dödsmetall och sånt än noise själv. Gillar det live, men funkar inte lika bra.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är inte C120 i grövsta laget? Kör de inte på aningen tunnare tape då, och risken för snubben, trubbel och trassel i transporten ökar markant?
    Hm. En bra poäng. Jag har dålig koll på kassetter, men släppet är två timmar musik. Det är gjort på diktafon så kassett hade passat, men är det en dålig idé kanske jag ska köra bandcamp, bara.

  40. #40
    vildgris
    vildgris är inte uppkopplad
    vildgriss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kunde man göra. Fast jag lyssnar mer på dödsmetall och sånt än noise själv. Gillar det live, men funkar inte lika bra.

    - - - Updated - - -



    Hm. En bra poäng. Jag har dålig koll på kassetter, men släppet är två timmar musik. Det är gjort på diktafon så kassett hade passat, men är det en dålig idé kanske jag ska köra bandcamp, bara.
    Kör som dubbelkassett (2 x 60)? (eller skala ner det. Jag gillar noisekassetter men orkar inte mer än ca 20 min åt gången så två timmar känns skrämmande långt)

  41. #41
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör som dubbelkassett (2 x 60)? (eller skala ner det. Jag gillar noisekassetter men orkar inte mer än ca 20 min åt gången så två timmar känns skrämmande långt)
    Det är inte så fasligt noisigt det här iofs, mest prassel och diverse mjuka ljud, dagboks-ambient typ, och så diktafon-diskant på halva hastigheten på det. Men 2x60 går såklart. Ännu dyrare!

  42. #42
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vildgris Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör som dubbelkassett (2 x 60)?
    Som vildgris säger.

  43. #43
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Filerna är 61:30 upptäckte jag. Så 62 ska väl räcka. inte behöver man mer marginal än så?

  44. #44
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av psyjazz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gjorde en release på det eminenta bolaget "Do you dream of noise?" för någon månad sedan (Voice of Canvas - Semaphore EKKO), grundaren är en mycket trevlig eldsjäl som verkligen älskar kassett-formatet och jobbar med mindre upplagor.

    Här kommer länk:
    http://dydon.blogspot.se/p/do-you-dr...ivbolaget.html

    Musiken:
    https://voiceofcanvas.bandcamp.com/releases
    Åh, kul att du har släppt denna. Gillar verkligen kassetten. Bytte till mig den tidigare i år.

  45. #45
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Filerna är 61:30 upptäckte jag. Så 62 ska väl räcka. inte behöver man mer marginal än så?
    Brukar tänka 30 sek marginal i början och slutet så kanske något tight fast tänker ändå att det väl borde funka?

  46. #46
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    :-/ 65 känns ju onödigt långt.

  47. #47
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Saken är att banden oftast inte är perfekt upprullade. Alltså med exakta minuter. Så man kan behöva lite marginal. Inget vidare kul om du suttit och spelat in och sen de sista 15-30 sekunderna klipps av för att bandet inte var långt nog. Gör ju inget om det blir lite tyst på slutet av bandet.

  48. #48
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Märks inte med min musik. Men visst, diffar det mycket så.

    Innan jag beställer något får jag kolla att mitt Technicsdäck mår bra.

  49. #49
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Saken är att banden oftast inte är perfekt upprullade. Alltså med exakta minuter. Så man kan behöva lite marginal. Inget vidare kul om du suttit och spelat in och sen de sista 15-30 sekunderna klipps av för att bandet inte var långt nog. Gör ju inget om det blir lite tyst på slutet av bandet.
    De flesta färdiginspelade banden jag köpt (på Kalabalik och bandcamp) så har de flesta en massa outnyttjad plats. Lite drygt. Man sitter och väntar och så kommer det inget...sedan får man spola fram vilket tar lite tid i mina slöa(?) bilkassettbandspelare.

    Så lite tomrum är helt ok. Mycket tomrum = Drygt för användaren.

  50. #50
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Bobisch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så lite tomrum är helt ok. Mycket tomrum = Drygt för användaren.
    Apropå fullt utnyttjande - En snubbe i lumpen var insöad på Mozart! Men för att få plats med så mycket musik som möjligt spelade han in sina LP i 45 rpm. Det lät inget vidare men "han visste ändå hur musiken skulle låta!"

  51. #51
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå fullt utnyttjande - En snubbe i lumpen var insöad på Mozart! Men för att få plats med så mycket musik som möjligt spelade han in sina LP i 45 rpm. Det lät inget vidare men "han visste ändå hur musiken skulle låta!"
    Haha, vilken snubbe! : D
    ...säkert matematiker!
    (inget ont om matematiker alls men min magkänsla säger det)

  52. #52
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Sååå jag har funderat lite på att ge ut mitt kommande album på kassett om den inte blir för dyrt/meckigt. Det jag skulle vilja göra är att leverera original av musik och grafik och sedan få allt gjort på (helst) samma ställe.Tänker mig en upplaga på runt 100 ex. Är det Tapeline som gäller eller har ni testat några andra alternativ? Alla möjliga tips mottages tacksamt

  53. #53
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eangman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sååå jag har funderat lite på att ge ut mitt kommande album på kassett om den inte blir för dyrt/meckigt. Det jag skulle vilja göra är att leverera original av musik och grafik och sedan få allt gjort på (helst) samma ställe.Tänker mig en upplaga på runt 100 ex. Är det Tapeline som gäller eller har ni testat några andra alternativ? Alla möjliga tips mottages tacksamt
    Eftersom Tapeline ligger i England är det bättre att titta annorstädes pga Brexit. BandCDS ligger även de i England.

    Men där emot så finns t ex http://monotypepressing.pl i Polen och https://tapemuzik.de i Tyskland. TAPE Muzik är vinylpresseriet RANDs kassettfabrik. Båda är bra. 8merch och Mobineko kör även kassettduplicering.

    Jag har tidigare kört BandCDS men kommer troligen skifta till Monotype pga Brexit.

  54. #54
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eftersom Tapeline ligger i England är det bättre att titta annorstädes pga Brexit. BandCDS ligger även de i England.

    Men där emot så finns t ex http://monotypepressing.pl i Polen och https://tapemuzik.de i Tyskland. TAPE Muzik är vinylpresseriet RANDs kassettfabrik. Båda är bra. 8merch och Mobineko kör även kassettduplicering.

    Jag har tidigare kört BandCDS men kommer troligen skifta till Monotype pga Brexit.
    Bra tips katzen. Hade förträngt att det blir struligare nu efter brexit.

  55. #55
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Lade just en fet order på tapeline. biter i plånboken för skatten som jag givetvis inte tänkt på...

    Nästa gång blir det tyskland eller liknande. Fanns det inte ett tjeckiskt bolag som också höll på?

  56. #56
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade just en fet order på tapeline. biter i plånboken för skatten som jag givetvis inte tänkt på...

    Nästa gång blir det tyskland eller liknande. Fanns det inte ett tjeckiskt bolag som också höll på?
    Tänker du kanske på Headless? https://store.headlessduplicatedtapes.cz

  57. #57
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Efter att mitt gamla kassettdäck långsamt upphörde att spela in i somras blev det lite dröjsmål med senaste utgivelsen. Var tvungen att byta till ett ännu äldre kassettdäck, men nu är den ute i 13 ex.

    Apokryfer

  58. #58
    eangman
    eangman är inte uppkopplad
    eangmans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eftersom Tapeline ligger i England är det bättre att titta annorstädes pga Brexit. BandCDS ligger även de i England.

    Men där emot så finns t ex http://monotypepressing.pl i Polen och https://tapemuzik.de i Tyskland. TAPE Muzik är vinylpresseriet RANDs kassettfabrik. Båda är bra. 8merch och Mobineko kör även kassettduplicering.

    Jag har tidigare kört BandCDS men kommer troligen skifta till Monotype pga Brexit.

    Tack så mycket för tipsen! Man kan alltid lita på att 99 hive mind sitter inne med bra info.

  59. #59
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tänkte köpa ett sånt där paket rätt billiga nya skitkassetter som fanns på cdon eller ginza eller så fram tills för bara för några månader sen. HELT BORTA överallt! Jävlar vad kassett boomade eller? Nån har väl rensat i rent profitsyfte kan jag tänka. Hoppas de ligger och möglar nånstans i så fall...

  60. #60
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Och tradera går helt bonkers. Vem har blåst upp bubblan egentligen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •