Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Söker små skivbolag eller managements att intervjua till c-uppsats

  1. #1
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran

    Söker små skivbolag eller managements att intervjua till c-uppsats

    Hej!

    Jag skriver en uppsats vid Högskolan Dalarna som undersöker varför små skivbolag och managements inleder samarbeten med nya musikskapare och vilka kriterier som behöver uppfyllas för en samverkan.

    Min bild är att kunskap byggs utifrån berördas erfarenheter och hoppas kunna få in små skivbolag och managements erfarenheter genom kvalitativa intervjuer.

    Av den anledningen söker jag dig som arbetar med ett mindre skivbolag eller management och som kan medverka i en intervju på ca 90 - 120 minuter om dina erfarenheter. Med små menar jag upp till fem anställda och som arbetar med annan musik än endast sin egen, samt som varit aktivt inom de senaste tre åren.

    Då den svenska musikbranschen är liten och ”alla känner alla”, så har jag valt att inte avkoda intervjuerna eftersom risken är stor att läsaren ändå kan lista ut vem som intervjuats. För att säkra att deltagandet i studien är riskfritt, så kommer istället varje intervjuad person att få läsa och godkänna de delar i studien som berör dem. Deltagandet i studien är helt frivilligt och du har rätt att när som helst, utan vidare förklaring avsluta ditt deltagande.

    Intervjuerna kommer att ske i person när det är möjligt, annars genom Skype, Google Hangout eller Facetime. Målet med studien är att bidra till att fylla den kunskapslucka som jag upplever finns runt små skivbolag och managements i Sverige.

    För mer information, skriv gärna din fråga i tråden. Om du vill medverka i studien så skicka ett pm eller skriv i tråden.

    Stort tack på förhand
    värme Gustav

  2. #2
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Känner du Torgny på Progress? Han är en hyvens snubbe och varit i branschen länge. Kanske ta kontakt med honom direkt?

    https://www.facebook.com/ProgressPro/

  3. #3
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Enbart svenska skivbolag? Om grannlandet går an så har jag några tips.

  4. #4
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    @Frengus: Wow, snabbt svar. Känner inte Torny, fast ska kontakta honom. Tack!

    @Oberdada: Enbart svenska skivbolag till den här studien. Däremot är är det ett bra uppslag till en framtida d-uppsats att även kolla i grannländerna, tack!

    Och finns det fler tips så tveka inte. Gärna skivbolag eller managements som släpper elektronisk musik.
    Senast redigerat av gazt den 2017-10-30 klockan 16:32.

  5. #5
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @Frengus: Wow, snabbt svar. Känner inte Torgny, fast ska kontakta honom. Tack!

    @Oberdada: Enbart svenska skivbolag till den här studien. Däremot är är det ett bra uppslag till en framtida d-uppsats att även kolla i grannländerna, tack!

    Och finns det fler tips så tveka inte. Gärna skivbolag eller managements som släpper elektronisk musik.
    Notera att han heter Torny, inget annat.

  6. #6
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Sickanovic: Tack, autocorrect förstör exakt allt jag skriver på 99 musik

  7. #7
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sickanovic: Tack, autocorrect förstör exakt allt jag skriver på 99 musik
    Inga problem, det var Frengus som började

  8. #8
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    haha, fuck. Jag lär inte bli poppis om herrn läser här

Liknande ämnen

  1. Vilka skivbolag söker för närvarande artister?
    Av Tidebrink i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-03, 23:08
  2. Skivbolag söker elektronisk dansmusik
    Av Modulation i forum Utgivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 22:41
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 10:32
  4. Sökes: testpersoner till C-uppsats.
    Av encore i forum Allmänt om musik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 10:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •