Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 193 av 193

Ämne: Ableton Live 10 kommer 2018

  1. #181
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Ok, igår råkade jag skriva över ett rätt stort ljuddesignsprojekt, allt jag har kvar är en bounce...
    det här är dealbreakern för mig, i live 10 finns alltid en backup-save tillgänglig

  2. #182
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, igår råkade jag skriva över ett rätt stort ljuddesignsprojekt, allt jag har kvar är en bounce...
    det här är dealbreakern för mig, i live 10 finns alltid en backup-save tillgänglig
    TimeMachine är rätt bra, annars...

  3. #183
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TimeMachine är rätt bra, annars...
    Kör windows 10

  4. #184
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    För övrigt, nån som provat nya pen tablet mode än? Funderar på att skaffa en touchdator, om nya live har bra stöd för det vore det ju grymt

  5. #185

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör windows 10
    Jag kan rekommendera Backblaze.

  6. #186
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Kolla in denna demo. Snabb i käften, men bra kommentarer och info:https://m.youtube.com/watch?v=xJiL2MaikoI

  7. #187
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Funkar 10an bra eller? Buggar? Ellerrrrrrrrrr?

  8. #188
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    10.0.1 är ute med några buggfixar och det har släppts ett antal betor på 10.0.2. Det jag har märkt själv är att gränssnittet inte alltid beter sig som jag väntat mig, men det är nog inte alltid pga buggar.

    Den enda större grej jag märkt är att Amplitube 3 inte funkar. Eller rättare sagt, man kan ladda ett projekt med Amplitube 3 (eller lägga till Amplitube 3 till ett projekt), men öppnar man sen ett nytt projekt, så funkar inte pluggen. Så jag antar att instansen inte avslutas korrekt. Jag buggrapporterade det redan under den slutna betaperioden, men jag har inte fått nån respons tillbaka, så jag antar att de fortfarande jobbar på buggar som påverkar lite bredare användarskaror. Amplitube 4 funkar dessutom och det sänker väl prion.

    Skulle jag jobba professionellt skulle jag inte uppgradera (eller om Amplitube 3 var avgörande för mig), men för hemmabruk känns det helt OK.

  9. #189
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Mm jag har också sött på några knasgrejer med gränssnittet ibland men kommer inte ihåg vad det var nu, bara varit att starta om det. Lite krashar också men antagligen pluggars fel som vanligt.. överlag tycker jag inte att det är mer än 9an och gillar bättre att jobba i det. Funnit användning för de flesta nya editeringsfunktioner och sånt o skulle inte vilja backa.

  10. #190
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hm, det går inte att automatisera volym på en grupp (i arranger alltså) utan att öppna den och se alla kanalerna?

  11. #191
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar som Abletons vektormotor inte förstår sig på subpixlar. Zoomar man in så ser man färgade pixlar runt Windows-menyn överst, men bara gråskalor i Live.

    Bifogad fil 79814
    Hmm...Jag skippade två gamla 23" och gick till en ensam 32" på 2560x1440 tror jag. Får nog hämta en demoversion av v.10 och testa grafiken. kör v.9 suite i nuläget.

  12. #192
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, det går inte att automatisera volym på en grupp (i arranger alltså) utan att öppna den och se alla kanalerna?
    Nej. Eftersom volym osv för gruppen döljs när du minimerar en grupp kommer du inte åt att skapa en automation lane för volymen utan att öppna gruppen. Men du kan ju minimera alla spåren i gruppen genom att alt-klicka på minimerings-pilen på en av kanalerna i gruppen. Så tar den inte lika stor plats.

  13. #193
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Eftersom volym osv för gruppen döljs när du minimerar en grupp kommer du inte åt att skapa en automation lane för volymen utan att öppna gruppen. Men du kan ju minimera alla spåren i gruppen genom att alt-klicka på minimerings-pilen på en av kanalerna i gruppen. Så tar den inte lika stor plats.
    Jo absolut, men är det tillräckligt många spår i den så blir det stort nog att bli grottigt ändå. Skulle uppskatta att bara kunna ha alla main-grupper uppe för automation under varandra utan att se innehållet men det är ju iaf fint att det går att gruppa spåren i gruppen nu och komma runt det på det sättet. ..och såklart skicka till en specifik audiokanal som alternativ.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 22:25
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 14:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •