Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 193

Ämne: Ableton Live 10 kommer 2018

  1. #61
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är jag inte riktigt med på vad ni menar? Men vad det handlar om är att om man markerar clips i flera olika spår, så kan man redigera dem i ett och samma editor-fönster. Man ser alltså nötterna från alla markerade clips samtidigt, särskilda med olika färg. Det kan vara grymt smidigt om man t.ex. har trumgrejer på flera spår.
    Jo precis det där använde jag mycket i cubase förr så det är fint och bra! Det här är en helt annan grej men som jag först trodde dom menade med "editera flera clip" som anskun påpekade.. att det bara går att markera en jäkla rektangel men inte lite olika utspridda clip.

  2. #62
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns redan. Om du menar effekt send/retur.
    Det finns en ändring, som jag måste erkänna att jag inte riktigt är säker på om jag uppfattat rätt. Men man kan välja att skicka "Audio to" en returkedja nu, för individuella pads, så att det alltså snarare blir en inserteffekt.

    "It is now possible to route an individual Drum Rack pad's audio output to one of its parent Drum Rack's return chains. This allows these return chains to be used as mix buses."

  3. #63
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Arrange och session går att ha samtidigt på två olika skärmar eller minns jag skevt? Inte nytt nu alltså utan det är sen gammalt. Ser ingen anledning att uppgradera från åttan faktiskt så här långt. Sysex enda grejen jag skulle vilja ha.

  4. #64
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan vara grymt smidigt om man t.ex. har trumgrejer på flera spår.
    Det kan även vara grymt smidigt om man har arr med, sådär, ackordväxlingar och stämmföring och så... =)

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arrange och session går att ha samtidigt på två olika skärmar eller minns jag skevt?
    Går fint sedan tidigare.

  5. #65
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arrange och session går att ha samtidigt på två olika skärmar eller minns jag skevt?
    Kom väl med nian tror jag? Men nackdelen med den lösningen är att man måste ha två skärmar...

  6. #66
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan även vara grymt smidigt om man har arr med, sådär, ackordväxlingar och stämmföring och så... =)
    Sånt håller väl ingen på 99:an på med...?!

  7. #67
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom väl med nian tror jag? Men nackdelen med den lösningen är att man måste ha två skärmar...
    Njä, det blir två fönster, du kan ha dem på samma skärm...

  8. #68
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sånt håller väl ingen på 99:an på med...?!
    Nej, jag talade rent hypotetiskt. Det är grymt för att se vilka kombinationer av drones man triggar vid varje givet ögonblick.

  9. #69
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Njä, det blir två fönster, du kan ha dem på samma skärm...
    Jamen det har du ju rätt i, det hade jag glömt bort. Jag dissade funktionen när den kom, för att jag tyckte att man behövde två skärmar för att den skulle vara användbar och det tycker jag nog nu också, när jag testar igen. Snor dels lite för mycket skärmyta och dels är det för lätt hänt att sätta fokus på fel fönster.

  10. #70
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sånt håller väl ingen på 99:an på med...?!
    Älskar att bygga stora ackord med typ ett ljud per ton, men det är tjötigt utan multi-clip editing

  11. #71
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Mm det blir fint, jag tror att jag slutat göra vissa grejer pga ingen multi-clip editing sedan jag började med ableton.. men fetast är nog warping direkt i arrangern, det här med att kunna sätta warping till pitch och bara dra ett ljud längre eller kortare, väldigt skönt. Har funnits i Vegas och andra program i 100 år men iaf, fint att få tillbaks grejer man saknat från andra ställen. =)


    https://youtu.be/l1p4qEDiyfo

    Edit: samma grej att fades alltid är tillgängliga, ibland finns det ju en anledning att alla andra har valt att göra på ett visst sätt, det funkar bäst. Att använda de fyra hörnen av clip på det sättet såg jag först i vegas, sen Nuendo när det kom och sen typ alla.. så även om man fick vänta tills nu så är det gött att sånt hittar till Live också.
    Senast redigerat av kotten den 2017-11-08 klockan 11:15.

  12. #72
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    OMF/AAF import hade jag inte dött av just nu heller... det kan väl ändå inte vara särskilt advancerat?

  13. #73
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Så jag har i stort sett bestämt mig för att gå på 20 %-erbjudandet. Har Live Intro 9 och kan uppa till Standard för EUR 223 eller Suite för EUR 399. Frågan jag inte kan svara mig själv på är vilken jag ska välja. Jag har en Push 2 och jag har NI Komplete 10. Är det värt mellanskillnaden att köra Suite eller har jag redan det mesta av vad motsvarigheter heter?

  14. #74
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så jag har i stort sett bestämt mig för att gå på 20 %-erbjudandet. Har Live Intro 9 och kan uppa till Standard för EUR 223 eller Suite för EUR 399. Frågan jag inte kan svara mig själv på är vilken jag ska välja. Jag har en Push 2 och jag har NI Komplete 10. Är det värt mellanskillnaden att köra Suite eller har jag redan det mesta av vad motsvarigheter heter?
    Det beror nog på vad du använder och har för övriga plugins. Jag använder m4l, convolution reverb, sampler och lär använda wavetable osv men grundprogrammet är ju samma. En del av instrumenten som ingår i suite är bra men sen är det väldigt mycket skräp imho.

    Edit: Just det komplete 10 säger du, tänker att det nog täcker det mesta om du inte saknar nåt.

  15. #75
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Tack! Det är nog ungefär så jag tänker också. M4L verkar ju trevligt med tanke på hur integrerat det är. Har lite svårt att föreställa mig hur mitt workflow skulle bli med det då jag aldrig använt det. Som fristående ramverk tänker jag att Reaktor 6 nog helt ersätter, men om M4L kan göra mitt jobb med Pushen smidigare på något sätt kan det ju tala för Suite.

  16. #76
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Johey, jag använder en del M4L-pluggar för att förbättra arbetsflödet. En gör det exempelvis möjligt att styra hur länge ett klipp ska loopa innan det sedan automatiskt ska gå över till nästa klipp. Jag använder det till att göra hela arr med...
    Convolution reverb låter mycket bra och det medföljer mina absoluta favorit presets som jag använder om och om igen. Bara dessa två är värda hela din mellanskillnad tycker jag... allt annat som följer med är bara bonus... ;o)

  17. #77
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Johey, jag använder en del M4L-pluggar för att förbättra arbetsflödet. En gör det exempelvis möjligt att styra hur länge ett klipp ska loopa innan det sedan automatiskt ska gå över till nästa klipp. Jag använder det till att göra hela arr med...
    Convolution reverb låter mycket bra och det medföljer mina absoluta favorit presets som jag använder om och om igen. Bara dessa två är värda hela din mellanskillnad tycker jag... allt annat som följer med är bara bonus... ;o)
    Samtidigt, man kan köra standard+M4L...

  18. #78

    Redaktör
    Jag tror Komplete täcker det mesta när det gäller effekter och instrument, men jag tycker det är en stor fördel att ha sakerna integrerade i Live, speciellt då Max for Live nu när det blir inbyggt. Värt 170€? Kanske inte om du redan har en komplett uppsättning. (Jag själv har Live Suite plus Reaktor och ett antal NI-pluggar, men inte hela Komplete, så jag är lite i motsatta sitsen.)

  19. #79
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    styra hur länge ett klipp ska loopa innan det sedan automatiskt ska gå över till nästa klipp. Jag använder det till att göra hela arr med...
    Sånt är ju svårt att ersätta med tredjepartsmoduler ja, och samtidigt låter det väldigt användbart. Hur gör man det rent praktiskt förresten? Har du gjort en device som itererar ett givet antal gånger på något vis? Integrerar sånt bra med Push?

    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samtidigt, man kan köra standard+M4L...
    Förvisso... Men då är det bara 500 spänn till för resten, så då är man likförbannat committed.

    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag är lite i motsatta sitsen.
    Jag har dock bara Komplete Standard, men jag vet inte om det finns något i Live Suite som lappar gapet mellan den och Ultimate.

  20. #80
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    ..jag är lite nyfiken på vad den nya integreringen av m4l kommer att innebära, kan ju vara så att det dyker upp mer bra grejer, stabilare, cpu-snålare osv. det gör det ju mer värt.

  21. #81
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    ..sen anar jag att bara echo skulle kunna vara värt en slant om man inte redan har nåt motsvarande typ soundtoys, fabfilter eller så.

  22. #82
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Är själv lite i samma sits. Kört Standard+M4L+Sampler "för evigt", och tidigare har det varit såpass stor prisskillnad mellan uppgradering till Suite + uppgradering av Suite jämfört med uppgradering Standard-Standard, så jag har avstått från suite. Men nu skiljer det typ 60 euro mellan att uppgradera till suite + 10, eller bara uppgradera till 10 standard. Ändå lite kluven, har det mesta jag behöver, men känns ändå som att Operator + Electric + nya wavetablesynthen + Symphonic stråk- och percussionlib:en kan vara vära 60 euro. (Är väl ungefär de grejorna jag skulle använda ur suite som jag inte redan har...)

    Jäkla synd att inte soniccouture-biblioteken ingår i Suite. Då hade det varit givet...

  23. #83
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    223€ för att uppdatera till Suite från standard och samtidigt få 10:an känns rätt ok.
    Och Suite 9 till Suite 10 kostar €199.
    €24 i skillnad. De som kör standard får sjukt mycket mer för dessa €24. Eller är det snarare vi som kör Suite 9 som får sjukt mycket mindre för pengarna? Jag är inte särskilt sugen på att uppgradera. Tror jag.

  24. #84
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Nä det känns lite som ett straff för dem som kör Suite 9. Gräddfilen går till oss som sitter på Intro eller Standard. Inte helt genomtänkt hade jag kunnat tycka, men jag sparar mitt tyckande till andra frågor.

  25. #85
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och Suite 9 till Suite 10 kostar €199.
    Standard till standard kostar 179€. (Men, här är stora skillnaden. Tidigare gånger har Suite-Suite kostat typ 199 och Standard-Standard 79 eller 99, och hade man då M4L som tillköpt pack uppgraderade det sig lixom på köpet utan separat kostnad för det, så då var det sjukt mycket billigare att uppgradera om man inte körde suite. Värt att notera är att "Suite-features" som är M4L-baserade, convolution reverb t ex, är kopplade till M4L-packet och inte till suite, så även de som kört standard + M4L får dem. Känns som att det är sånt de tätat nu i prissättningen...)
    Senast redigerat av rydan den 2017-11-14 klockan 12:57.

  26. #86
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä det känns lite som ett straff för dem som kör Suite 9. Gräddfilen går till oss som sitter på Intro eller Standard. Inte helt genomtänkt hade jag kunnat tycka, men jag sparar mitt tyckande till andra frågor.
    Jag tror att de helt enkelt vill ha upp alla till Suite, så de kan sälja dyra uppgraderingar framöver. "Gräddfilen" funkar ju bara en gång, s a s, eftersom den kräver att man byter upp sig till större version.


    Inget unikt för Ableton, brukar alltid vara sånna här erbjudanden när det är ny version på G. Steinberg tog ju tidigare typ rekordet, när det kostade ungefär samma att uppgradera från näst senaste till senaste, som från typ fem versioner bakåt till senaste.

  27. #87
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Så är det nog. Det är ju ett incitament för mig att uppa från Intro till Standard i så fall.

  28. #88
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Steinberg tog ju tidigare typ rekordet, när det kostade ungefär samma att uppgradera från näst senaste till senaste, som från typ fem versioner bakåt till senaste.
    Som Native Instruments och iZotope då. De har väl också kalibrerat det hela lite nu, men knappast så värst bra.

    Hur svårt ska det vara att sätta schyssta uppgraderings-möjligheter? De har ju ett gäng hjärnor där i utvecklingsavdelningen.. de kan väl ta hjälp av dem!?

  29. #89
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Marknad och utveckling talar olika språk.

  30. #90
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att de helt enkelt vill ha upp alla till Suite, så de kan sälja dyra uppgraderingar framöver. "Gräddfilen" funkar ju bara en gång, s a s, eftersom den kräver att man byter upp sig till större version.
    +1

    sjukt jobbigt att som tillverkare ha massa olika versioner av kunder. Lättare att dema och pusha grejer om alla köper samma kan jag tänka mig.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att de helt enkelt vill ha upp alla till Suite, så de kan sälja dyra uppgraderingar framöver. "Gräddfilen" funkar ju bara en gång, s a s, eftersom den kräver att man byter upp sig till större version.
    +1

    sjukt jobbigt att som tillverkare ha massa olika versioner av kunder. Lättare att dema och pusha grejer om alla köper samma kan jag tänka mig.

  31. #91
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Marknad och utveckling talar olika språk.
    Dagens sanning.

  32. #92

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Marknad och utveckling talar olika språk.
    Det beror på att utveckling inte ser synergieffekterna i att skapa win-wins i kunderbjudandet och att proaktivt kommunicera detta genom multikanalsstrategier.

    (Dvs du får massa saker du egentligen inte behöver, de får mer pengar, och de skickar reklam till dig på Facebook, Twitter, Youtube, via mejl och inuti produkterna.)

  33. #93
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jag är utvecklare och fattar inte ett ord av det där.

  34. #94
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Kostar det lika mycket att uppgradera från 9 suite + m4l till 10 suite (199 euro) som att uppgradera från 9 suite till 10 suite?

    Om det blir billigare att uppgradera om man ägt m4l sedan innan?

  35. #95
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    M4l ingick väl redan i 9suite, så det var väl tidigare uppgradering som var billigare om man hade båda?

  36. #96
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Så kan det vara. Skulle förklara varför jag inte hittar någon annan som frågar om det

  37. #97
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Fippe: Om du har en fristående M4L-licens över som inte är crossgrade bjuder jag 500 spänn för den.

  38. #98
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Yes! Efter lång väntan i kö landade betan hos mig idag! (Eller snarare igår, klockan är ju över midnatt!) Ska bli kul att se hur jag gillar den. Kan lugnt säga att jag längtade efter mer än en förbättring i Arrangement View när jag gjorde mitt julkalenderbidrag...

    Vet inte om detta innebär att betan är allmänt tillgänglig nu, så att vem som helst kan plocka ner den och leka. Men fråga mig gärna om diverse detaljer, så att jag får anledning att utforska saker och ting - och kanske hitta lite buggar åt Ableton.

  39. #99
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag är ingen mjuksyntkille och inte ett dugg imponerad av mjukisarna i Live, men efter nån timmes kranande måste jag säga att Wavetable låter grymt! Lättrattad också, läget när man "fäller upp" enveloperna är lysande.

    (Typ alla presets är kraftigt stereobreddade dock, på ett sätt som gör dem mer imponerande, men knappast funkar i en mix.)
    Senast redigerat av slirak den 2018-01-07 klockan 03:27.

  40. #100
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Trist att man inte kan ladda in egna ljud/vågformer bara, känns som det borde gått i den typen av synth (serum tex).

  41. #101
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist att man inte kan ladda in egna ljud/vågformer bara, känns som det borde gått i den typen av synth (serum tex).
    Simpler?

  42. #102
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Simpler?
    Det är förstås inte riktigt samma sak men man kan ju komma nära och jag kan förstå om Ableton tycker att de täckt behovet så det räcker med Simpler och Sampler. Personligen känner jag hursomhelst inget behov av att göra egna vågformstabeller. Jag skulle aldrig orka. Jag tar Wavetable för vad den är och tror dess möjligheter räcker och blir över för de flesta.

  43. #103
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Nu finns 10:an som publik beta.

  44. #104
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag har varit beta-testare i någon månad och tycker det är en strålande bra uppdatering så här långt! MEN... jag saknar fortfarande comping!

  45. #105
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har varit beta-testare i någon månad och tycker det är en strålande bra uppdatering så här långt! MEN... jag saknar fortfarande comping!
    Ja, häpnadsväckande att de struntade i det den här gången också... Men visst är det en bra uppdatering, många små irritationsmoment som försvunnit (eller åtminstone förbättrats) inte minst.

  46. #106
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Hur känns den där lite magiska jam-bakom kulisserna-inspelningen? Känns smått genialt ju mer jag tänker på det.

  47. #107
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    I nya versionen, går det halvera/dubblera tempot för automation samtidigt som man behåller noternas tempo? Sedan tidigare finns tempo halvering/dubblering. Men inte för automation. Vill kunna göra detta direkt i spårets automation i arrange view. Inte bara i clip alltså.

  48. #108
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I nya versionen, går det halvera/dubblera tempot för automation samtidigt som man behåller noternas tempo? Sedan tidigare finns tempo halvering/dubblering. Men inte för automation. Vill kunna göra detta direkt i spårets automation i arrange view. Inte bara i clip alltså.
    Verkar inte så. Vad som inte heller verkar gå är att få automationen att stretcha tillsammans med ett audioclip i Arrangement View. (Man kan ju stretcha audioclip i arrangement view i 10:an.)

  49. #109
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar inte så. Vad som inte heller verkar gå är att få automationen att stretcha tillsammans med ett audioclip i Arrangement View. (Man kan ju stretcha audioclip i arrangement view i 10:an.)
    Synd. Just automationen är något jag skulle vilja kunna påverka mer.

  50. #110
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Känns som att 10:ans fokus är förbättringar av befintlig funktionalitet (och det har de gjort bra!), snarare än nya kreativa möjligheter och de ändringar som gjorts av automationen är av den karaktären också. Men misströsta inte, Live 11 kanske har ett kreativt tema och det tog ju inte mycket mer än fyra år mellan 9 och 10.

    Fast ärligt talat så är automationen lite eftersatt och jag undrar om de inte åtminstone blir tvungna att klämma ur sig möjligheten att stretcha automationen ihop med klippet i Arrangement View. Känns faktiskt lite skumt att det inte går, det gör stretch av audio i Arrangement View klart mindre smidigt. Kanske är det bara jag som är korkad och inte fattar hur man gör? Hoppas det!

  51. #111
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Stödjer Ableton Live 10...
    * VST3?
    * Justera preview-volym utan att uppspelning av preview clip stannar?
    * Basic ljudediteringsmöjligheter så som, normalisering-, konvertera stereo-ljud till mono (utan work-arounds)

  52. #112
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Nej på alla tre. Det finns fortfarande ingen egentlig sampleeditor i Live, utan man får länka in en extern.

  53. #113
    ljb
    ljb är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    6:e Februari verkar det som att 10:an släpps

  54. #114
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Hoppas de fixar buggen som hindrar Amplitube 3 från att laddas. Bortsett från den, så har betan dock varit väldigt stabil, så det förvånar mig inte att den släpps snart.

  55. #115
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Stabilt, men en del nya features är inte klara.

  56. #116
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stabilt, men en del nya features är inte klara.
    Exempel?

  57. #117
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Tänkte främst på labelsystemet och den nya fina navigationen till arrange. Firmware-uppgraderingen av Push2:an var inte helt osmidig heller. Behövde starta om Pushen ~4-5 ggr innan det satt. De är på god väg med dessa bitar, men jag räknar med att iaf någon av dem får sig ytterligare lite tillputsning innan release. Jag har för övrigt inte testat så mycket alls, men ändå hittat en del, så jag räknar med att det finns mycket mer att fixa vilket göra att jag knappast tror att de inte hinner "klart" med allt till release.. men det kommer ju alltid fler releaser.

  58. #118
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Labelsystemet, är det collections du menar alltså? Det har jag inte testat.

    Vad är det som inte funkar i navigationen i Arrangement? Där har jag inte märkt några issues.

    Har inte använt nyheterna i Push jättemycket, så där har jag dålig koll.

    (Blev dock besviken på nya melodiska sequencern. Men inte pga buggar, den kändes stabil.)

  59. #119
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    6 februari släpps den skarpt, och 20 %-rabatten gäller fram till dess.

  60. #120
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Men den känns stabil osv? Sitter med ett projekt ett par veckor till och det vore sjukt skönt med groups in groups nu så ganska sugen på att gå över till betan, men lite risky också.

    Också, hittar ingen info om det finns nån tidsbegränsning, om betalicensen kan sluta funka eller nåt helt plötsligt.

    Edit: Registrerade mig och ser nu att den går ut samma dag som det släpps.. jobbigt om det skulle vara kritiskt läge just då att behöva dra ner och installera iofs. hm
    Senast redigerat av kotten den 2018-01-18 klockan 23:49.

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 22:25
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 14:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •