Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 81

Ämne: Reason 10 kommer Oktober 25

  1. #1
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior

    Reason 10 kommer Oktober 25


  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Grymt som vanligt från propparna!

  3. #3
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Bara nya instument i updaten (bortsett från syncronous då kanske)?

  4. #4
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Perfekt! Skulle ändå köpa radical piano och uppdayera för vst-stöd. Nu får man ju massa annat på köpet. Alltid kul att sitta och leka med nya saker.

  5. #5
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Europa ser väldigt Verbos ut. Hoppas den är mindre buggig. =)

  6. #6
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Men ärligt... har dom inte ens börjat supporta "HiDPI" (skalning) i sitt rack-API, så att dom åtminstone kan bli mer kompatibla stegvis? Den här mjukvaran kommer ju vara helt förlegad inom ett par år om dom inte gör någonting åt det..

  7. #7
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Kompatibelt med Mac OS 10.7 eller senare.

    Krävde inte Reason 9 ett nyare operativ? Eller?

    Edit: Nej det var tydligen 10.7 på R9 också.
    Senast redigerat av Ulven den 2017-09-22 klockan 12:26.

  8. #8
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    Jag hoppas vst stödet har blivit bättre optimerat, det är ruskigt dåligt om jämför mot andra program men pretty hype än då

  9. #9

    Veteran
    Grain och Europa ser bra ut, vill pröjsa nu och börja jobba med syntarna.

  10. #10
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Grain och Europa ser bra ut, vill pröjsa nu och börja jobba med syntarna.
    De är grymma, och sjukt inspirerande!

  11. #11
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Syntarna verkar najs. pianot och synchronous har jag redan, borde dras av en summa på uppdateringspriset om man redan har dem, typ 99eur isf 129. Vill ju kunna göra automationskurvor men det verkar bara vara nya instrument?

  12. #12
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    ooh, jag tror det är dax att uppdatera

  13. #13
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Kul att grain sampling kommer tillbaka! Känns som att analog hysterin har boomat och sampling börjar bli intressant igen... R10 blir sjukt kompetent.

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Granularmackapären som RE tack Men ok, nya trumljud är alltid bra.

  15. #15
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Jag tycker att det är en sjukt tråkig uppgradering, speciellt för något som skall vara version 10. Hade förväntat mig lite mer förbättringar och förändringar i själva programmet. Detta kunde lika gärna ha varit en ny Rig.

    Men visst, det är grym value för folk som antingen är helt nya till programmet eller vill ha mer prylar. Bara Europa skulle kosta €180 EUR i VST världen.

  16. #16
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har de inte en tradition med att x.1 brukar vara det roliga?

  17. #17
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har de inte en tradition med att x.1 brukar vara det roliga?
    Nja, det går väl att diskutera.

    7 - MIDI (och audio quantize?)
    8 - Ny browser m.m.
    9 - Players, audio editing

    Sen tillkom det saker visst. Men som befintlig användare så känner jag inte något direkt incitament att uppgradera. Hade det varit Reason 6 och slutet system, absolut. men nu har nog de flesta en hel del REs och/eller VSTs att leka med. Hade hoppas på lite funktionalitet också (en personlig önskan är någon form av zoom/högre upplösning i racket och ett mörkt tema för mixern).

  18. #18
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Såg fint ut, kanske dags satt skaffa till laptopen och ha att skissa låtar med tillsammans med live. Vad blir priset?

  19. #19
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad blir priset?
    129€

  20. #20
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Om man nyss köpt vst-uppdateringen, kostar denna ändå 129 då? jävul vad surt isf!
    Inte för mig dock, har ej uppdaterat

  21. #21
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Kan bara hålla med eXode (!!!). Antar att det här håller VC-folket glada och så hoppas de kunna köpa sig lite tid genom att bre på med "extra allt", återupprepa Ernst "more"-slogan från RE-presentationen istället för att släppa de mer genomgripande förändringarna av gränssnitt och annat som allt fler verkar efterfråga. Det är väl inte klart än, eller har även propparna likt Äpplet dränerats på visioner?

    (Men: Jag älskar Reason, dess mjukvaru-modularitet var så framsynt att även äldre versioner räcker extremt långt. Jag får väl börja stödköpa uppdateringar oavsett, eller nåt... :-) )

  22. #22
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har en känsla av att uppdateringar av seq och funktionalitet kommer komma i en 10.5. Det är betydligt lättare att marknadsföra ”extra allt” än ctrl + alt + d och hög dpi i gränsnittet. I alla fall om man försöker ragga nya användare... själv är jag Reason-nörd ut i fingerspetsarna men är lite osäker om jag ska uppgradera just nu. Hade jag varit helt ny användare hade det dock lockat som fasen. Men... hrmmm.. Grain ser ju väldigt kul ut. Och jag har ju inte införskaffat Proton RE än.

  23. #23
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Uppgraderade för ett par månader sedan så för mig känns det ju mäh... Grain verkar ju kul men att uppdatera bara för den ?

  24. #24

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja, det går väl att diskutera.

    7 - MIDI (och audio quantize?)
    8 - Ny browser m.m.
    9 - Players, audio editing

    Sen tillkom det saker visst. Men som befintlig användare så känner jag inte något direkt incitament att uppgradera. Hade det varit Reason 6 och slutet system, absolut. men nu har nog de flesta en hel del REs och/eller VSTs att leka med. Hade hoppas på lite funktionalitet också (en personlig önskan är någon form av zoom/högre upplösning i racket och ett mörkt tema för mixern).
    Jag tycker det är jätteskönt att inte ha en massa extra prylar som kostar pengar att uppgradera. Jag kör bara mer och mer stock, (sa han som köpte backline riggen nyligen) och färre 3 partsprylar. Så för mig är det här en spännande uppdatering, men en sak som retar mig rejält som jag vill ha är möjligheten att se flera spår när jag redigerar midi/audio. Hade nog nästan kunnat byta bort de nya syntarna mot möjligheten att se och redigera flera spår samtidigt i midi/audio edit.

  25. #25
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man nyss köpt vst-uppdateringen, kostar denna ändå 129 då? jävul vad surt isf!
    Inte för mig dock, har ej uppdaterat
    har man köpt den 1 september eller senare så är den gratis. jag köpte reason 9-uppdateringen när vst-stödet kom och har inte hunnit använda det så mycket under sommaren så det känns lite surt...

  26. #26
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    De borde verkligen blockera möjliga köp av Radical Piano och Syncronous nu.

    Köp Radical (€99) + Syncrounous (€49) nu. Eller uppgradera Reason (€129) också nu... Svårt val...

  27. #27
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har man köpt den 1 september eller senare så är den gratis. jag köpte reason 9-uppdateringen när vst-stödet kom och har inte hunnit använda det så mycket under sommaren så det känns lite surt...
    ja riktigt kasst

  28. #28
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Sitter fortfarande med 7an. Uppgraderade till 8an men den nya browsern krossade mitt invanda workflow så jag backade tillbaka till 7an. Verkar dock inte funka med version 7 om jag skulle vilja peta in ett nyare Mac OS. Sitter idag med 10.9.5 och märker att det börjar komma saker där man blir utelåst nu, bland annat nya waves-pluggar och de senaste versionerna av Logic mm.

  29. #29
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Också kvar på 7’an och blir inget köp denna gången heller. Synd tycker jag att när de ändå inriktade sig på instrumenten, inte gav NN-XT en rejäl uppdatering med timestreach och pitch shift som finns i sequensern.

  30. #30
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Kommer uppgradera såklart !, håller med om att man borde få rabatt, när man redan har Radical Piano och Syncronous.

  31. #31
    gum
    gum är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Även jag uppgraderade till förra versionen "nyss" och känner mig lite snuvad. Samtidigt: less is more. Jag fick lite obehagsrys när de nämnde hur många fler kickar man exempelvis kommer ha tillgång till. Att browsa mellan hundratals bastrummor är nog definitionen av skitliv

  32. #32
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en känsla av att uppdateringar av seq och funktionalitet kommer komma i en 10.5. Det är betydligt lättare att marknadsföra ”extra allt” än ctrl + alt + d och hög dpi i gränsnittet. I alla fall om man försöker ragga nya användare... själv är jag Reason-nörd ut i fingerspetsarna men är lite osäker om jag ska uppgradera just nu. Hade jag varit helt ny användare hade det dock lockat som fasen. Men... hrmmm.. Grain ser ju väldigt kul ut. Och jag har ju inte införskaffat Proton RE än.
    Efter att ha kollat lite närmare en gång till på "den största uppgraderingen någonsin", så är även jag tveksam, trots att jag är Reason fantast, har ju haft det sen 2001 och känner att de syntar och ljud som kommer i 10:an känns överflödiga för min del, eftersom jag i stort sett redan har allt det.
    Proton och Grain gör, vad jag kan förstå, ungefär samma sak.
    Tror att om man redan har Blamsoft/exode's fantastiska "expanse" eller "ReSpire" så känns inte "Europa " synten lika het, som för någon som vill hoppa på Reasontåget nu.
    Jag hade hellre sett ett skalbart gränssnitt , och stöd för vst3 och au.

  33. #33
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Vi kommer sända live på Facebook kl 18 ikväll. Kom och häng, lyssna på Europa och ställ era frågor direkt till Ryan och Mattias!

    https://www.facebook.com/Propellerhe...3683729684425/

  34. #34
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Tittade lite medan jag åt, hade besök och bara laptopens högtalare så inte optimalt men Verkar helt klart kunna få ut en del roliga ljud ur europa. Nyfiken på grain också, kommer ni ha en liknande sändning om den?

    Är betan igång?

  35. #35
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av salrip Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tittade lite medan jag åt, hade besök och bara laptopens högtalare så inte optimalt men Verkar helt klart kunna få ut en del roliga ljud ur europa. Nyfiken på grain också, kommer ni ha en liknande sändning om den?

    Är betan igång?
    Under sändning sa dom att blir 4 sändningar som handlar om nyheterna i 10:an och nästa sändning ska handla om grain, Den öppna betan ska börja nästa vecka..

  36. #36
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Ah, tack då vet jag! lyssnade med ett halvt öra så jag missade det.

  37. #37

    Veteran
    Blir inte nåt sugen efter att ha kollat på Europa webcasten... (OBS! ironisk)
    Europa verkar riktigt nice.

    Jag har gjort en låt som heter "This is Parsec" och även en låt som heter Europa. "This is Parsec" är gjord med Parsec men Europa gjorde jag innan Europa kom... får väl göra en låt som heter "This is Europa" också.

  38. #38
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att browsa mellan hundratals bastrummor är nog definitionen av skitliv

    Det har du banne mig rätt i. Men lätt att hamna där!

  39. #39
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior

    https://youtu.be/3Hpzm7KqKUQ

    För er som missade streamen så la vi upp den på YT i full HD och i STEREO (kan ju vara kul så man hör unisonlägena ordentligt

    Vi kör igen imorgon och visar nya granulärsynthen Grain. Vilka kommer?

    https://www.facebook.com/Propellerhe...9909345728530/

  40. #40
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... får väl göra en låt som heter "This is Europa" också.
    ...eller en cover på ”I love Europe”?

  41. #41
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Varför kör ni inte Twitch direkt istället? Så man får lite vettig ljudkvalité? FB live suger ju verkligen. Både ljudkvalité och bild.

    Kommer nog hänga där ändå... såå nyfiken på Grain ju!

  42. #42
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför kör ni inte Twitch direkt istället? Så man får lite vettig ljudkvalité? FB live suger ju verkligen. Både ljudkvalité och bild.

    Kommer nog hänga där ändå... såå nyfiken på Grain ju!
    Vi har testat lite streams på Twitch men vi har helt enkelt inte samma reach där i och med att det är en helt ny kanal för oss. Vi kommer lägga upp streamen på YT sen med bättre kvalla (som med Europa-videon).

    Ja, kom och säg hej!

  43. #43
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Har publika betan kört igång än? Har anmält mig men inte fått något mejl än...

    Klart jag säger Hej! Jag är ju en Reason-junkie!

  44. #44
    Nkai
    Nkai är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Samma här.
    Kl 18:00 får fredagsmyset stryka på foten och familjen får vackert klara sig utan mig en stund när jag isolerar mig med padda, hörlurar och livestreamen.

  45. #45
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har publika betan kört igång än? Har anmält mig men inte fått något mejl än...
    Vet inte om man får säga det...

    Ska försöka se live-streamen! Grain verkar intressant!

  46. #46
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    I´m singing in the Grain... Nu längtar jag till den 25:e efter att ha sett livestreamen. <3

  47. #47
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I´m singing in the Grain... Nu längtar jag till den 25:e efter att ha sett livestreamen. <3
    Haha! Graintastic!

    Jepp, publika betan är igång och vi rullar på folk allteftersom.

  48. #48
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Har de sagt något om de kommer förbättra MIDI-editeringen?

  49. #49
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Nope, inget sagt om det...

    Själv önskar jag mig något väldigt enkelt. När man högerklickar och väljer de olika kategorierna instrument, effekter osv så hoppas jag på att RE och VST kunde separeras i listorna. Jag har ganska många olika pluggar, både RE och VST och det är riktigt oöverskådligt när allt sorteras på tillverkare. Hade gärna haft möjlighet att editera dessa listor själv.

    Sen andra saker är stöd för midi-pluggar såsom Xfer Chtuhlu och multitimbrala pluggar såsom Omnisphere, kontakt osv.

    Det är de få sakerna som jag skulle vilja få åtgärdat :-)

  50. #50

    Veteran
    Herrejösses! Europa och Grain känns fantastiska. Den som inte gillar den här uppgraderingen kan inte gilla att jobba med syntar. Reason tillbaka till sitt ursprung med kreativa syntar som tar lite resurser jämfört med konkurrenterna. Satan vad härligt, som jag längtar!

  51. #51
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Smultronizer: du kommer kunna spara en ny typ av favoritlistor som kan innehålla både devicer och patchar. Vi visade det i Europa-livestreamen. Så, typ: "Mina favvo-VST:er" eller "Glitchiga Rack Extensions" och så lägger du bara in dina devicer där. Easy peasy.

    drloop: <3

  52. #52
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope, inget sagt om det...

    Själv önskar jag mig något väldigt enkelt. När man högerklickar och väljer de olika kategorierna instrument, effekter osv så hoppas jag på att RE och VST kunde separeras i listorna. Jag har ganska många olika pluggar, både RE och VST och det är riktigt oöverskådligt när allt sorteras på tillverkare. Hade gärna haft möjlighet att editera dessa listor själv.

    Sen andra saker är stöd för midi-pluggar såsom Xfer Chtuhlu och multitimbrala pluggar såsom Omnisphere, kontakt osv.

    Det är de få sakerna som jag skulle vilja få åtgärdat :-)
    Jag tror du kan göra en favoritlista med enheter nu, men vet inte om den syns om man högerklickar eller om det bara är i browsern.

    Edit: too late

  53. #53
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Smultronizer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nope, inget sagt om det...
    Synd, då står jag nog över denna uppgradering. MIDI-editeringen är PHs största akilleshäl imho.
    Tusen ggr smidigare i Cubase och Logic.

    Mjukvarusynthar/VST:s/RE:s/etc har jag redan så det räcker o blir över.

  54. #54
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Det är fredag och det är livestreamdags! Vilka joinar oss på vår tredje och sista Reason 10-stream ikväll kl 18?

    https://www.facebook.com/Propellerhe...6717158381082/

    "Mattias and Ryan are back for their third live stream, this time looking at the new collection of organic instruments, massive drum sounds, and other radical additions to Reason 10."

  55. #55
    Nkai
    Nkai är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nu har det varit 25:e i massor av timmar.

  56. #56
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag undrar för övrigt när den här trådens rubrik ska vara skriven på svenska. Kanske aldrig.

  57. #57
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Nkai Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har det varit 25:e i massor av timmar.
    Du vet...först ska de komma till kontoret, ta en kaffe, snacka lite, sen kanske någon säger; -Är det inte 25:e Oktober idag, skulle vi släppa 10:an , eller ?!

  58. #58
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av abod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du vet...först ska de komma till kontoret, ta en kaffe, snacka lite, sen kanske någon säger; -Är det inte 25:e Oktober idag, skulle vi släppa 10:an , eller ?!
    Vänta, ska bara patcha in den här grymt coola lilla grejen jag kodade ihop i natt...

  59. #59
    Nkai
    Nkai är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det var som... Nu verkar det vara ute!
    *känner mig som en otålig ungj-vel på julafton*

    https://shop.propellerheads.se/product/reason-10/

  60. #60
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fick t om ner det av misstag eftersom jag skulle stoppa in 9.5. Det ligger på den sidan. Men har man inte köpt så får man bara köra demoläget så klart.

Liknande ämnen

  1. När tror ni nya Reason kommer
    Av Modellear i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-12-26, 16:26
  2. när kommer nästa uppdatering av Reason?
    Av johanagebjorn i forum Reason Studios
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 17:00
  3. Reason adapted låtar i Reason
    Av Maxwell i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 01:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •