Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 207 av 207

Ämne: Vad hände med Jóhann Jóhanssons musik i Blade Runner?

  1. #181
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har aldrig knullat med en tiger i en lådbil.

  2. #182
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte ens tagit ett bloss tobak
    +1 Fina killar här i 046-området. Knarkar synt istället.

  3. #183
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag har testat 2-3 knark!

  4. #184
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Jag har aldrig testat narkotika.
    54år gammal och alkohol räcker bra.

    Vill inte ta livet av mig i förtid.

  5. #185
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har aldrig knullat med en tiger i en lådbil.
    Jag blev plötsligt sugen på att veta om någon här har det.

  6. #186
    deadbeats avatar
    Veteran
    Jag har gjort både det ena och det andra men musiken min är fortfarande rätt medioker.

  7. #187
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag blev plötsligt sugen på att veta om någon här har det.
    Du vågar aldrig!

  8. #188
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man få lyssna och jämföra med dina nyktra alster?
    https://www.99musik.se/showthread.ph...Kille-med-synt

    Allt skrivet, producerat och inspelat på fyllan.
    Jag har ingen nykter jämförelse eftersom jag inte kan göra något kreativ när jag är nykter.
    Senast redigerat av janost den 2018-07-15 klockan 02:50.

  9. #189
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Jag sållar mig till majoriteten, som är för ett krav i form av intyg på att man har brukat åtminstone 3 knark för att överhuvudtaget få använda samt köpa syntar.

  10. #190
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sållar mig till majoriteten, som är för ett krav i form av intyg på att man har brukat åtminstone 3 knark för att överhuvudtaget få använda samt köpa syntar.
    ja skulle det vara meningen att det var roligt så var det inte det. och isf vilken majoritet är det? läser man tidigare inlägg här så är det ju fler, inklusiva mig själv, som är mot användande av knark öht! om du vill använda det så visst men kom inte med massa påståenden som inte har någon grund just pga det, samt jag skulle inte rekommendera det men det är din kropp å din hälsa.

  11. #191
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    är det btw någon som har fått tag på eller ens hört det soundtrack som johannson skulle ha släpt? dela gärna isf med dig, för det skulle som jag skrivit tidigare i denna tråd, varit EXTREMT intressant och jag är fullständigt övertygad om att han gjorde ett minst lika stabilt jobb som zimmer om inte troligtvis än bättre

  12. #192
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sållar mig till majoriteten, som är för ett krav i form av intyg på att man har brukat åtminstone 3 knark för att överhuvudtaget få använda samt köpa syntar.
    Ja, det verkar vara en vinnande kombo. Ingen musiker har ju nå'nsin dött av det.

  13. #193
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det verkar vara en vinnande kombo. Ingen musiker har ju nå'nsin dött av det.
    får väl innerligt hoppas att det är ett troll vi har att göra med, men om inte tycker jag seriöst synd om människan. kan man inte skapa utan droger som jag skrivit tidigare i denna tråd så för fan låt bli, både för din egen och andras skull. och jag är dessutom helt övertygad om att all fin musik vi har som har gjorts under påverkan kunde lika gärna blivit gjord utan. och om inte så var inte de musikerna fullt så skickliga som de trodde. jobba hårdare för att bli bättre, istället för att trycka i sig massa skit!

  14. #194
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag hörde Bamses Dunderhit på melodikrysset I lördags och jag blev inte påtänd utan avtänd. Sista gången jag lyssnade nykter så kan vi ju säga.

  15. #195
    Bobisch
    Bobisch är inte uppkopplad
    Bobischs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hörde Bamses Dunderhit på melodikrysset I lördags och jag blev inte påtänd utan avtänd. Sista gången jag lyssnade nykter så kan vi ju säga.
    Då kan vi ju dra slutsatsen att dålig musik blir bättre med droger : D

  16. #196
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sållar mig till majoriteten, som är för ett krav i form av intyg på att man har brukat åtminstone 3 knark för att överhuvudtaget få använda samt köpa syntar.
    Får man räkna alkohol?

  17. #197
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det verkar vara en vinnande kombo. Ingen musiker har ju nå'nsin dött av det.
    Dött av VAD? Av att bruka knark eller att köpa syntar?

  18. #198
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    får väl innerligt hoppas att det är ett troll vi har att göra med, men om inte tycker jag seriöst synd om människan. kan man inte skapa utan droger som jag skrivit tidigare i denna tråd så för fan låt bli, både för din egen och andras skull. och jag är dessutom helt övertygad om att all fin musik vi har som har gjorts under påverkan kunde lika gärna blivit gjord utan. och om inte så var inte de musikerna fullt så skickliga som de trodde. jobba hårdare för att bli bättre, istället för att trycka i sig massa skit!
    It's more fun to compute

  19. #199
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dött av VAD? Av att bruka knark eller att köpa syntar?
    Jag sysslar bara med det ena och har överlevt. Go figure.

  20. #200
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jóhanns soundtrack till filmen Mandy måste vara bland det sista han hann göra och det tycker jag är fantastiskt. Med bland annat Stephen O'Malley. Otroligt dynamiskt och varierat med en fin blandning av atmosfär och melodier. Kanske kan ge en idé om hur hans Blade Runner-soundtrack kunde ha låtit.
    https://open.spotify.com/album/60f6y...S1uM2BmlJNDbBw

  21. #201
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jóhanns soundtrack till filmen Mandy måste vara bland det sista han hann göra och det tycker jag är fantastiskt. Med bland annat Stephen O'Malley. Otroligt dynamiskt och varierat med en fin blandning av atmosfär och melodier. Kanske kan ge en idé om hur hans Blade Runner-soundtrack kunde ha låtit.
    https://open.spotify.com/album/60f6y...S1uM2BmlJNDbBw
    Bra. Tyckte tråden spårade ett tag…

  22. #202
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jóhanns soundtrack till filmen Mandy måste vara bland det sista han hann göra och det tycker jag är fantastiskt. Med bland annat Stephen O'Malley. Otroligt dynamiskt och varierat med en fin blandning av atmosfär och melodier. Kanske kan ge en idé om hur hans Blade Runner-soundtrack kunde ha låtit.
    https://open.spotify.com/album/60f6y...S1uM2BmlJNDbBw
    tack för ditt bidrag, kan vara något att lyssna in sig på från denne problemfyllde mästare, tills en gång inspelningarna av hans blade-runner bidrag läcker eller kanske ges ut? jag menar varför inte, folk är ju kåta på att tjäna pengar jämt så varför inte ge ut även det, finns ju efterfrågan. jag kommer helt klart köpa ett ex. men man får ju även i sammanhanget ta hänsyn till hans familj om de inte vill det, det kan ju vara isf en eventuellt hindrande faktor.

  23. #203
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    halv-OT men ändå:
    btw kom på att jag har sett den filmen och det var extremt länge sedan jag såg något som var såpass oerhört dåligt. har aldrig blivit riktigt klok på nicholas cages rollval under senare år, för han är med i så många skitfilmer och ibland sådant som den här som inte ens är värt att kalla b-film. hörde något om att han hade finansiella problem, så ja vem vet?? filmen suger apa iaf, så får ägna mig åt soundtracket istället.

  24. #204
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Mandy är nog inte för alla, jag tycker det är fett att folk vågar experimentera lite och ser hellre en film som iallafall försöker tillföra nåt nytt än ännu en överfinansierad dussinproduktion. Ser fram emot att se Pig nån dag!

    Här är lite läsning om musiken till Mandy

    https://pitchfork.com/thepitch/how-j...-oral-history/

    Pepijn Caudron (Kreng) och Randall Dunn:

    Caudron: “Jóhann finished about 90 percent of the material so there was an artistic blueprint of what it should sound like. Then it was just a matter of eliminating my own tastes and trying to do what Jóhann would do. I got involved without having a personal relationship with Jóhann; I was due to meet him for the first time two weeks after he died. This gave me a kind of objective stance that was pure instead of sentimental. It might have been too intense for a really close collaborator of his to finish it.

    I was sent his complete hard drive. Going through it was like looking inside a part of his brain. How does it work? How does he organize stuff? It was pure chaos. It’s a very personal thing and I didn’t expect it to be so emotional for me to look through a hard drive—it’s just a stupid hard drive—but the person is in there.”

    Dunn: “Jóhann was really open to absolute chaos, and you always find gems when you go down that road. Also, he had a really intense aesthetic about what types of sounds he liked. It was cool to hear through his ears at times—realizing what you thought was cool really isn’t, rehearing your own aesthetics through the boss' ears.”

    Caudron: “The way Jóhann processed some sounds was just completely out of the box. The way he could fuck up a sound using compression in a very unorthodox way was incredible. He abused sounds all the time and at the same time was addicted to beauty. He found a perfect balance between those.”

  25. #205
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mandy är nog inte för alla, jag tycker det är fett att folk vågar experimentera lite och ser hellre en film som iallafall försöker tillföra nåt nytt än ännu en överfinansierad dussinproduktion. Ser fram emot att se Pig nån dag!

    Här är lite läsning om musiken till Mandy

    https://pitchfork.com/thepitch/how-j...-oral-history/

    Pepijn Caudron (Kreng) och Randall Dunn:
    tack för läs-bidraget nej mandy är nog som du säger inte ngt för alla och inget för mig. jag se på alla slags filmer å tv-serier med mycket mera du kan tänka dig av alla de slag så jag är öppen för det mesta men den filen tyckte jag var så enormt illa dålig så det gick bara inte.

    jag har sett även pig, och iom jag inte gilla den filmen heller även om den var mycket bättre än mandy, så kommer du nog iaf rent logiskt då att gilla även den hur som haver god glutt dårå

  26. #206
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    halv-OT men ändå:
    btw kom på att jag har sett den filmen och det var extremt länge sedan jag såg något som var såpass oerhört dåligt. har aldrig blivit riktigt klok på nicholas cages rollval under senare år, för han är med i så många skitfilmer och ibland sådant som den här som inte ens är värt att kalla b-film. hörde något om att han hade finansiella problem, så ja vem vet?? filmen suger apa iaf, så får ägna mig åt soundtracket istället.
    Hehe jag tyckte Mandy var väldigt bra! Så oändligt mycket bättre än 2049, men smaken är olika och det är ju tur det

  27. #207
    cyberpunx
    cyberpunx är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe jag tyckte Mandy var väldigt bra! Så oändligt mycket bättre än 2049, men smaken är olika och det är ju tur det
    jo verkligen jag älskar båda bladerunner-filmerna innerligt och inte minst 2049, nog sett den hittils minst 6-7ggr å fler lär det bli. och iom det här är ett musikforum så får man ju även nämna dess soundtrack som jag tycker blev jädrigt bra även omd et är lite trist i kanten att zimmer är överallt jämt, fräscht med lite andra vid rodret också. så jag hoppas som sagt att jag ngn dag på ngt sätt kan få höra det som johann gjorde.

Liknande ämnen

  1. Blade Runner 2
    Av Albedo i forum Skivor & artister
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2021-11-29, 20:40
  2. Blade Runner på ny vinyl.
    Av Volt i forum Skivor & artister
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 00:22
  3. Vangelis - Blade Runner
    Av imported_Jim i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 22:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •