Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 130 av 130

Ämne: Behringer MS(SH)-101

raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir intressant att höra hur den här står sig mot sh01a

https://youtu.be/GNHPbkJIqKU

Jag hör ingen större skillnad.

El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    Knappast han personligen som sitter och stämmer folk. Det är inte så dessa stora företag fungerar, det är deras advokater som agerar per automatik i princip för att skydda företaget i olika lägen. Men ja det ser otroligt tramsigt ut ofta, speciellt för oss som inte är insatta i byråkratin och detaljer i det.

Inte för att jag följer detta speciellt noga inom musikindustrin men är väl införstådd i hur det fungerar inom te.x spelindustrin. När man läser om det på olika sidor låter det som personliga vendettor nästan, men riktigt så är det inte.
    Jo det är faktiskt Uli själv som tagit initiativet till stämningen ingen annan. Han är en riktig kontrollfreak. Gillar goodwill men drar ibland på sig badwill. Kolla bara på glassdoor.com.

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    Blir intressant att höra hur den här står sig mot sh01a
    Det som förvånade mej var att man bara har 32 steg i sequencern, och inga minnen för ljudinställningar. Annars har ju en del trevligt tillkommit i ljudmotorn.

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg

https://youtu.be/GNHPbkJIqKU

Jag hör ingen större skillnad.
    Man hör när resonansen kommer på tycker jag. Den Rolanden goes Y medans Behringen goes I ...

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Behringer MS-101 låter mer lik originalet än Roland SH-01A tycker jag.
    Men så är ju Behringers analog också.

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    Knappast han personligen som sitter och stämmer folk. Det är inte så dessa stora företag fungerar, det är deras advokater som agerar per automatik i princip för att skydda företaget i olika lägen. Men ja det ser otroligt tramsigt ut ofta, speciellt för oss som inte är insatta i byråkratin och detaljer i det.

Inte för att jag följer detta speciellt noga inom musikindustrin men är väl införstådd i hur det fungerar inom te.x spelindustrin. När man läser om det på olika sidor låter det som personliga vendettor nästan, men riktigt så är det inte.
    Reverse engineering o "designinspiration" kommer rätt nära "stöld", fast lagligt. Sen kanske "originaltillverkaren" går ut o kallar det stöld, o så blir de stämda..

Vanlig vardag inom storbusiness..

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    Behringer MS-101 låter mer lik originalet än Roland SH-01A tycker jag.
    Men så är ju Behringers analog också.
    Tror det mer handlar om taktil skillnad. Klart skönare med större format på rattar o spakar. Samt att man "vet" att det är analogt. I en mix -> INGEN skillnad. Inte ens Lackan hade hört skillnaden

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Tror det mer handlar om taktil skillnad. Klart skönare med större format på rattar o spakar. Samt att man "vet" att det är analogt. I en mix -> INGEN skillnad. Inte ens Lackan hade hört skillnaden
    Nej, i en mix hör man ingen skillnad, men när man VILL höra skillnad hör man det.

raoul flutters avatar
    Veteran
    Jag hörde mer skillnad mellan ms-101 och sh-101 än mellan sh-101 och sh-01a, men de är verkligen små. I ett test där jag inte visste vilken det var skulle jag nog inte kunna gissa rätt! De låter i alla fall grymt bra alla tre!

Lyssna ca 25 min in i den här videon. Filtret på sh öppnar direkt, medan ms tar lite tid på sig i attacken. Kanske iofs justerat nu. Fyrkantsvågen på 50% lät också olika, med mer övertoner på ms.

https://youtu.be/6NqaegXGbtE
    Senast redigerat av raoul flutter den 2019-06-13 klockan 12:53.

Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Behöver och behöver... Jorden kommer inte gå under om du inte köper den, och du kommer att överleva. Däremot kommer du aldrig bli lycklig och allt kommer vara meningslöst. Du kommer inte göra bra musik och inget kommer kännas kul. Om du köper den kommer allt lösa sig, det är den sista pusselbiten i livspusslet, droppen som kommer få vällustens bägare att svämma över, pricken över i:et i livet och tremat över über i übermensch. Din musik kommer att vara skapelseberättelser för nya universum som föds, blomstrar, tynar ut och lämnar plats för andra än mer komplexa världar. Dina basgångar kommer sprida fred på jorden. Dina melodier kommer rena haven från plast och luften från växthusgaser. För varje steg du tar kommer det växa en lotusblomma. När din kropp så småningom dör kommer din själ stiga mot skyarna med en lättad känsla. Du kommer bli en tidlös entitet utan kroppsliga begränsningar. Universum ligger framför dig, inget kommer dig fattas. Begären är helt stillade.
    Tack för ett gott skratt

Liknande ämnen

1. Behringer mx8000 PSU pajj, förvånad? Nej, det är ju behringer.
    Av netlas i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 23:55

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •