Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Steinberg support erfarenheter?

  1. #1
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran

    Steinberg support erfarenheter?

    Har betalat för Cubase sedan länge tillbaka, uppdateringar etc etc etc. Dock aldrig behövt kontaktat supporten för hjälp. Tills nyligen.

    Skapade ett supportärende om att jag vehövde hjälp att få tillgång till (ladda ner) äldre Cubaseversion (8:an).

    Efter ca 1,5 vecka hade jag inte fått någon feedback eller svar alls varpå jag påpekade det i mitt ärende (typ; hallå steinbergare var är ni). Väntade ca en vecka till. Tyst. Nada.

    Gjorde lite mer sökningar sjäkv och hittade faktiskt en äldre tråd ned en nedladdningslänk och kunde kadda hem Cubase 8 DVD. Jippi. Gick i in i mitt ärende och meddelade att jag fixat allt själv...case closed. Gav dom även en del rätt syrliga kommentarer.

    Efter ca ett dygn hade dom ändrat ärendets status från "open" till "solved"....*duuuuh*

    Hur som, liten piss i havet men lite snabbare och bättre support hade man nog väntat sig...efter alla dessa år som kund.

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Kontaktade också dom för första gången för ett tag sen. Inte speciellt imponerad. Tog över en månad att få svar, och då var det 'resetta anv.rättigherna' (motsvarigheten till 'har du provat att starta om' på mac), ärende stängt. Fick öppna ett nytt, fick ett något bättre svar, ärende stängt. Ingen möjlighet till följdfrågor.

  3. #3
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Vände ryggen mot Steinberg sedan de släppte supporten till Midex 8-interfacet... Deras inställning var typ: "Köp ett annat midi-interface (från annan tillverkare)" - Vilket jag gjorde och skaffade Ableton Live. Har sedan dess aldrig saknat Steinberg och deras produkter.

    Lycka till!

  4. #4
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Upplever att deras support blev sämre efter att de tog bort uppdraget från MI7. Kan det ha varit runt 2014?!

  5. #5
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Fram tills för kanske 2 år sedan eller något ditåt, så var det en av killarna som tidigare jobbade på MI7 (Emil), som ensam höll i Steinberg-supporten för Sverige - och med honom funkade det superbra, med support på svenska och ett svenskt nummer att ringa.
    När han sedan skulle börja studera vidare, så fick Steinberg själva ta över det - och då är det förstås engelskspråkig support som gäller och tydligen långa svarstider. Tråkigt att höra och jag ska föra det vidare till min säljkontakt hos Steinberg.

  6. #6
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Fick svar från Steinberg, som också beklagar att det inte fungerar så bra som vore önskvärt i nuläget:

    Vi har nyligen köpt in ett nytt supportsystem, Zendesk, som vi håller på att trimma och lära upp (Zendesk Guide provides machine learning powered, self-service customer support. Guide allows companies to deliver intelligent, contextual customer service responses on whatever app or website a customer is using. Guide features the Answer Bot (an AI assistant) and the Knowledge Capture App). Detta gör att ärendetiden f.n. är längre än vad vi siktar på som mål.
    Bättring kan alltså förväntas framöver, när systemet så småningom är ordentligt intrimmat.

  7. #7
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick svar från Steinberg, som också beklagar att det inte fungerar så bra som vore önskvärt i nuläget:



    Bättring kan alltså förväntas framöver, när systemet så småningom är ordentligt intrimmat.
    Aha. Så det svar vi hädanefter kommer få från zendesk intrimmade ai är; GOOGLE IT

  8. #8
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har betalat för Cubase sedan länge tillbaka, uppdateringar etc etc etc. Dock aldrig behövt kontaktat supporten för hjälp. Tills nyligen.

    Skapade ett supportärende om att jag vehövde hjälp att få tillgång till (ladda ner) äldre Cubaseversion (8:an).

    Efter ca 1,5 vecka hade jag inte fått någon feedback eller svar alls varpå jag påpekade det i mitt ärende (typ; hallå steinbergare var är ni). Väntade ca en vecka till. Tyst. Nada.

    Gjorde lite mer sökningar sjäkv och hittade faktiskt en äldre tråd ned en nedladdningslänk och kunde kadda hem Cubase 8 DVD. Jippi. Gick i in i mitt ärende och meddelade att jag fixat allt själv...case closed. Gav dom även en del rätt syrliga kommentarer.

    Efter ca ett dygn hade dom ändrat ärendets status från "open" till "solved"....*duuuuh*

    Hur som, liten piss i havet men lite snabbare och bättre support hade man nog väntat sig...efter alla dessa år som kund.
    Jag har exakt samma problem. Gjorde misstaget med nyformaterad programdisk att registrera min uppgradering 9.5 till min steinbergkey, i tanken att 9.0 låg på mitt konto på Steinberg. Icke sa nicke. Endast uppdateringen kunde jag nu ladda ner.

    Har lite småbrådis just nu så "felsynkade" problem som vanligt.., lite ljudmixgrejs som behöver ta form. Har lagt två supportärenden.
    Tycker faktiskt att det är kasst att man inte kan få ladda ner sin egen version av Cubase i dessa digitala tider.
    Jag har en licens på Cubase 5 på samma nyckel som jag har vanliga hederliga DVD-skivor till, men liksom.
    Nu vill man ju komma igång med 9.5. Hoppas att de svarar snart.

    Var på Steinbergs sida hittade du nedladdningslänk till Cubase 8?

  9. #9
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    Testa om den här nedladdnings URL:en för C9 fortfarande fungerar:
    ...
    Senast redigerat av bjorx den 2018-01-13 klockan 13:12.

  10. #10
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    https://www.steinberg.net/en/support/downloads.html

    På varje version finns complete installer... scrolla nedåt så finns de....

  11. #11
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bjorx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testa om den här nedladdnings URL:en för C9 fortfarande fungerar:
    http://download.steinberg.net/Protec...95d71a061407b6
    Ja, länken funkar fortfarande, Stort tack!
    Trevlig Helg!

    Smedberg: Får upp full installer i dragspelsmenyn. Man kan välja Cubase 9 Pro, men det som ligger som nedladdningsbart är endast uppgradering på 200 MB ca.

  12. #12
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Har kört Steinberg sedan Pro-24-tiden och har kontaktat deras support några gånger. Jag har ALDRIG fått svar. Det mesta har löst sig av sig självt men en gång så fungerade inte serienumret på en Cubase-uppdatering. Då fick jag kontakta (på den tiden) Musikbörsen som hjälpte mig istället.
    Problemen har inte varit så många genom åren och man har svårt att lära om DAW så man kör väl vidare med Cubase... försökte lite med Live förra året men det gick liksom inte :-).

Liknande ämnen

  1. Steinberg UR824 erfarenheter?
    Av T11 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-01-26, 18:36
  2. Jomoxs Support?
    Av Jätten i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-19, 06:20
  3. Seg support?
    Av Volantiz i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 12:53
  4. Line6 Support?
    Av Mein i forum Effekter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •