Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Strul: Slim Phatty och Eurorack

  1. #1
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior

    Strul: Slim Phatty och Eurorack

    Tänkte kolla om jag kunde köra min Slim Phatty via CV från mitt eurorack och stöter på lite problem. Tacksam för hjälp.

    1: Kör gate ut från min Vermona qMI2 till KB gate på SP, vilket inte verkar funka alls. SP har ju en konstant ton när KB gate är inkopplad och så förblir det när jag kopplar den till Vermonan. Kör jag istället gate ut på min Dominion 1 funkar det, dvs SP "gate:ar" och låter bara när en tangent trycks ner. Strulet tycks ligga hos Vermonan således.

    2: Intonationen på SP är helt åt skogen oavsett om jag spelar från qMI2 (1V/OCT -> Pitch CV) eller från Dominion 1 (CV1 out -> Pitch CV). Går detta att göra något åt?

    Har förstås Googlat lite men hittar inget hjälpsamt. Får intrycket att folk får sin SP att funka med eurorack generellt.

  2. #2
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hemstudiopsykologen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte kolla om jag kunde köra min Slim Phatty via CV från mitt eurorack och stöter på lite problem. Tacksam för hjälp.

    1: Kör gate ut från min Vermona qMI2 till KB gate på SP, vilket inte verkar funka alls. SP har ju en konstant ton när KB gate är inkopplad och så förblir det när jag kopplar den till Vermonan. Kör jag istället gate ut på min Dominion 1 funkar det, dvs SP "gate:ar" och låter bara när en tangent trycks ner. Strulet tycks ligga hos Vermonan således.

    2: Intonationen på SP är helt åt skogen oavsett om jag spelar från qMI2 (1V/OCT -> Pitch CV) eller från Dominion 1 (CV1 out -> Pitch CV). Går detta att göra något åt?

    Har förstås Googlat lite men hittar inget hjälpsamt. Får intrycket att folk får sin SP att funka med eurorack generellt.
    tjena, jag hittade denna tråd på Moog forum. tydligen har varken Moog Voyager eller Slim Phatty kalibreringsmöjligheter på CV. Man måste bygga om CV med motstånd + en potentiometer. Verkar ha varit fokuserad på annat än pitch tracking tyvärr :
    https://forum.moogmusic.com/viewtopic.php?f=7&t=25525

  3. #3
    Hemstudiopsykologens avatar
    Senior
    Tack, Jocks1!

  4. #4
    klangumsetzer
    klangumsetzer är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Om du äger en CP-251 eller liknande kan du använder dess attenuator för att kompensera skillnaden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •