Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Dreadbox Nyx demo

  1. #1
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran

    Dreadbox Nyx demo

    så där ja, det blev en ljuddemo till slut Gillar verkligen grundklangen i syntmodulen.
    https://soundcloud.com/jocks13/dreadbox-nyx-demo

  2. #2
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Skön demo! Reverbet låter fantastiskt - är det bara det inbyggda?
    I mina öron låter den 70-tals (och tidigt 80-tal) filmmusik ā la Tangerine Dream.

  3. #3
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skön demo! Reverbet låter fantastiskt - är det bara det inbyggda?
    I mina öron låter den 70-tals (och tidigt 80-tal) filmmusik ā la Tangerine Dream.
    javisst låter det Tangerine Dream, och jag använde bara det inbyggda reverbet på Nyx. Reverbet är i mono, men jag panorerade ut några ljud lite åt varsitt håll. Har märkt att pitchtracking måste justeras, när man byter oktav på VCO2. Men den låter så vintage och fet i klangen

  4. #4
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    jag tror det är samma med erebus, den går lite out of tune, men samtidigt på ett charmigt sätt
    fin låt!.

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tror det är samma med erebus, den går lite out of tune, men samtidigt på ett charmigt sätt
    fin låt!.
    tack SteffeE och Andrew242! Jag reagerade direkt när jag hörde Sonicstate's demo av Erebus, på den feta analoga klangen. Om murmux v2 är lika välljudande, så förstår jag varför den kostade så mycket.

  6. #6
    Tennis
    Tennis är inte uppkopplad
    Tenniss avatar
    Inte så pratsam än
    Låter bra! Reverbet är ju från Crazy Tube Circuits, en välrenommerad pedal som kostar ett par tusen.

  7. #7
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tennis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bra! Reverbet är ju från Crazy Tube Circuits, en välrenommerad pedal som kostar ett par tusen.
    tack Tennis, det känns vettigt att ett så seriöst företag som Dreadbox väljer ett kvalitetsreverb till sina moduler EDIT: Och jag har ändå glömt att testa modulering av reverbet!
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-07-27 klockan 21:26.

  8. #8
    Tennis
    Tennis är inte uppkopplad
    Tenniss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tack Tennis, det känns vettigt att ett så seriöst företag som Dreadbox väljer ett kvalitetsreverb till sina moduler EDIT: Och jag har ändå glömt att testa modulering av reverbet!
    Javisst! Har dock för mig att nån av Erebus tidigare prylar hade delay i form av PT2399, ett BBD-simulerande chip för 25 spänn. Men det har sin charm det med (och jag kan minnas fel). Låt höra demo av chorus, eller vad nu modulerandet resulterar i.

  9. #9
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tennis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Javisst! Har dock för mig att nån av Erebus tidigare prylar hade delay i form av PT2399, ett BBD-simulerande chip för 25 spänn. Men det har sin charm det med (och jag kan minnas fel). Låt höra demo av chorus, eller vad nu modulerandet resulterar i.
    Jo, delayet skulle väl emulera ett gammalt bandeko på Erebus?

  10. #10
    klangumsetzer
    klangumsetzer är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fin demo!
    Tonen påminner mig om Moog Prodigy. Håller med att reverb effekten låter mycket bra.

  11. #11
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tennis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Javisst! Har dock för mig att nån av Erebus tidigare prylar hade delay i form av PT2399, ett BBD-simulerande chip för 25 spänn. Men det har sin charm det med (och jag kan minnas fel). Låt höra demo av chorus, eller vad nu modulerandet resulterar i.
    Jag rev ner mitt musikrum efter helgen, och håller på att bygga upp en ny uppställning just nu. Så det dröjer lite innan jag har allt på plats och uppkopplat igen. Ska försöka göra en ny slinga med modulerat reverb framöver.
    @ klangumsetzer:kul att höra att du hör lite vintageMoog i klangen

Liknande ämnen

  1. Dreadbox NYX / NYX 2
    Av Framerate i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2022-02-10, 07:13
  2. Dreadbox Abyss
    Av EBM i forum Nyheter
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2018-05-27, 17:03
  3. Dreadbox
    Av Jimpan i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2016-06-17, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •